Stránka 1 z 3

Napsal: sob 14.11.2015 11:19
od Dolfus
Ahoj,
Mel jsem asi 5 let x5 3.0D 2004 po face a kombinace město, okres a i dálnice se spotřebou kolem. 8-9L, podle BC. Teď jezdim to samé na stejné trase i jinde, ale v E70 3.0D 2007 a překvapilo mě, že průměr je 10.8 a níz zde dostat je fakt krec. Když jsem to spočítal v reálu.. Plná nádrž - najezd - plná, tak mi vyšlo aai 10,1. Jako jo, nesetrim ji úplně, jezdí se s ní fakt skvěle..vím, že majitele benzínu budou protestovat, že diesel nejede.. Ale mně to stačí a dynamika je fakt slušná. Co ale řeším je, je spotřeba 10.1 Real, 10.8 Bc u e70 3.0D normální? Co stávající majitele? Nemám zkusit kontrolu vstriku, co dalšího? Poradí někdo, pomůže třeba s diag vs zkušenosti, pls?

Nevím , proč by téměř identický 3.0D vs 3.0Dmel jednou brát 8 a jinde skoro 11. Btw auto bylo 90% svého života servisovane v origo BMW a je myslím, opravdu v moc pěkném stavu.. Starali se o něj, mělo prodlouženou záruku

Diky
R.

Napsal: sob 14.11.2015 13:36
od MildaX5
Motory identické nejsou,jediné co je stejné je označení 3,0d.
Udávaná vyšší spotřeba je u E70 normální.
Jinak souhlas E53 "žrala okolo 8,5l nafty" - také jsem ji měl.

Napsal: sob 14.11.2015 14:05
od mitocross
Ano,toto su uplne normalne hodnoty velkej vacsiny majitelov.

Napsal: sob 14.11.2015 14:24
od starML
Zkontroluj, při jakých provozních teplotách Ti funguje motor, tj. pomocí skrytého menu nebo diagnostikou. Pokud je teplota okolo 85 stupňů Celsia, tak OK. Pokud se potácí někde okolo 60, vyřešit všechny 3 termostaty viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 :D

Napsal: sob 14.11.2015 15:57
od Crazy23
Přesně tak, mrkni na teploty. Měl jsem E53 3.0d a řekl bych, že je ekonoměr a bc hoodně optimistický :)) a pak ta E70 třeba ukazuje opravdu reálně oproti E53

Napsal: sob 14.11.2015 16:21
od Dolfus
Dekuju všem, jsem klidnější :-) asi tedy normalka.

Jinak jsem s autem Total spokojený.. Ještě lehce řeším sem tam klepnutí na levém předním kole, mam dynamic drive, tak se trochu bojím stabilizátoru, ale nic tragickeho a spíš výjimečně tukne, třeba chvíli po nastartování motoru, no a proti e53 slyším turbo.. Ale všichni tvrdí, že neslyší nic, takže mám asi jen citlivější sluch (což vim , že mam). Jinak bomba auto.. Konečně panorama, adaptivní světla, vetrane sedačky, headup, dynamické řízení a dynamický podvozek.. Miluju to ☺

Btw Byl jsem na kontrole chyb z diag asi před 2 mes a nic to nehlasilo, pokud by byly ko termostaty, hodilo by to nějaké chyby..?

Napsal: sob 14.11.2015 16:50
od vlastnemec
Na diag termostat nepoznáš, jak píše starml ve skrytém menu a nebo je k tomu idaální počasí, když jedeš z dlouho z kopce znova se Ti rozsvítí zahřátí na budíkách, hlavně máš ropu tak bych to řešil jelikož Ti nebude regenerovat DPF

Napsal: sob 14.11.2015 16:58
od Dolfus
Ach. Jasný. Pls, poradíte, jak do toho skrytého menu? Odkaz uvedeny na odkazu na druhou diskizi, už nefunguje. :-( to pak hned checknu..

Napsal: sob 14.11.2015 17:05
od vlastnemec

Napsal: sob 14.11.2015 17:11
od Dolfus
Zkoušel jsem googlit, ale tenhle krásný návod jsem na nesl.. Diky, při první příležitosti zkusím..

Napsal: ned 15.11.2015 16:46
od Dolfus
Podařilo se skryté menu otevřít.. ☺ Popojizdenim asi 15 km po Praze v 11C se mi podařilo dosáhnout bez problémů 77C, výš jsem se nedostal.. Těch 85 bych měl mít standardně? Nebo až třeba při kontinuální zátěži, např dálnice vyšší rychlost apod.?

Napsal: ned 15.11.2015 17:41
od Jeremy
Teda já měl E53 3.0D poface (prosinec 2006) a měla tam pořád 11,5. Nová E70 má teda 16,3, ale to je benzín..

8,5 nafty mám na passatu - to teda čumím, s E53..

Napsal: ned 15.11.2015 17:46
od starML
Dolfus:
Těch 85 stupňů byl "kvalifikovaný" odhad. Já neznám VIN Tvého auta, ale vyhledal jsem si E70 2004 a našel jsem číslo dílu 11517805811 a k němu tyto stránky:
http://www.granex.cz/front.tec-doc.product/4471919
http://www.autokseft.cz/index.php?main_ ... 1517805811

Na obou stránkách je otevírací teplota [°C] 88 °C, tak jsem se moc nespletl. Jsou jisté výrobní tolerance a přesnost měření také není laboratorní, ale 88-77 je rozdíl -11 °C a to už je dost. Tu teplotu 88 °C +/- nějaký stupeň (třeba +/-5) by ten motor měl po ohřátí držet na dálnici i po Praze. Ale já teď nepíšu vyměň hlavní termostat, protože může dříve propouštět termostat na EGR ventilu nebo ten termostat na výměníku tepla voda-olej pro automatickou převodovku. Jestli máš EGR ventil chlazený kapalinou uvidíš vočima a jestli máš automat nebo manuál víš pouze Ty, já neznám Tvoje VIN.

EGR ventil je taky chlazený (tj. má termostat, který se sere), ale ne všechny diesely mají chlazený EGR. Všechny auta s automatickou převodovkou (už od E46) mají ten výměník tepla voda-olej. A teď jde o to zjistit, který díl se podílí na té "krádeži tepla". Proto si přečti ty příběhy v odkazu v minulém příspěvku a potom se rozhodni podle symptomů nebo ceny. Nedohřátý motor bude mít větší spotřebu + se neochotně a déle regeneruje DPF. Samotná regenerace zase zvyšuje spotřebu paliva a při nižší teplotě se to vypaluje déle atp. :D

Napsal: ned 15.11.2015 18:24
od Vlasta
Těch 77 °C je hodně málo, zkontrolovat a vyměnit termostaty. Motor M57N2 s piezo vstřikama by měl žrát o litr míň, než M57N se solenoidama

Napsal: ned 15.11.2015 19:11
od Dolfus
Jeremy : tech 8,5l/100 jsem mel opravdu dle BC (nemeril jsem dle nadrze) a fakt lehka noha (abych ale jeste nebyl brzda provozu)..ale dalnice 150 a mesto tak nejak zadne zbytecne zavodeni, na pohodu a samo, v lete. Spotreba to na X5 byla fakt uzasna..

starMl, Vlasta : diky, tim je jasno. Zacnu patrat, kam se teplo ztraci... tech 77 proti 88 je uz fakt celkem rozdil

Napsal: ned 15.11.2015 19:28
od Dolfus
PS starMl : tech 85°C byl dobry odhad :) a poslednich 6 VIN je XY , je to automat :) ale ono je to asi jasny, proste, nektery/vsechny termostaty na vymenu..
pripadne, poradis, kde najdu jednotlive dily dle VIN?

Napsal: ned 15.11.2015 20:12
od starML
Kde jsou ty díly, jejich orientační ceny a jejich BMW čísla najdeš níže. Přístě si to už budeš hledat sám ... :D

díl č. 4 Termostat s připojovacím hrdlem 11517805 811 (=hlavní termostat motoru)
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_3465/

díl č.8 Termostat pro recirk.výf.plynů-chlazení 11717787870
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_3597/

taky díl č. 4 Termostat (automatu) 17107558267
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0399/

Nahoď si skryté menu, začni ohřívat motor a sleduj stoupající teplotu. Při teplotě cca 70 stupňů si sáhni (pozor na vrtuli) na příchozí a odchozí hadici chladiče. Pokud bodou obě teplé, je špatný ten hlavní termostat. Jak se dají otestovat ta další dva termostaty netuším. Výhodu máš v tom, že ten termostat na automat je samostatný díl za cca 54 Euro. U jiných aut je nedílnou součástí výměníku za 186 Euro.

Napsal: ned 15.11.2015 20:34
od Vlasta
Já vyměnil termostat na EGRu, začalo se to ohřívat na 80 - 82 °C, až po výměně toho hlavního to chodí na 88 - 92 °C

Napsal: ned 15.11.2015 21:02
od Dolfus
ad Vlasta : .. Ten hlavni bude myslim dobre pristupny a videt na chladici...

Kterym z tech dvou zacit? Asi z logiky nejdriv zkusit hlavni, diagnostika jak pise starML a pak pripadne dalsi )EGR, automat)? Metoda pokus omyl asi..? Nebo je nejaky zpusob, jak overit funkcnost tech zbylych dvou termostatu? Tedy EGR a automat? Kdyz tak na to koukam, hlavni asi zkusim sam, ale ten EGR a automat uz asi ne..

btw starML : diky moc, jasne, najdu si priste sam. Netusil jsem hlavne, kde najit dle meho VIN primo cislo dilu, v tomhle jsem radeji vzdy opatrny, takze za odkazy DIKY MOC.. a VIN tedy odstraneno :) btw ten automat termostat, stigro..to je snad "poprve", co slysim, ze je neco na E70 "promyslenejsiho", nez u E53 :) PS ten hlavni, chapu spravne, je ten "c. 4"? http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0399/

kluci, diky moc, zkusim to tedy asi sam.. :)
zitra zahreju, checknu ten hlavni a dle toho dal.. vymenu bych snad mel zvladnout..?

Napsal: ned 15.11.2015 21:18
od starML
Ne, hlavní termostat motoru s připojovacím hrdlem je tohle + nějaká těsněníčka - ty si kup taky. Hlavní termostat ta první položka v seznamu výše.
Obrázek