Stránka 1 z 2
Napsal: pon 09.11.2015 13:45
od jimmyhendrix
Zdravim,
Zvazuji pripadne nakup nahrady za E39 a jelikoz vuz pouzivam na primarne delsi trasy 200km+ pak spise neco vetsiho a taktez neco aspon trochu praktickeho skrze hory atd. Permanentne premyslim mezi 7er,X5, 5er, a vozy jinych vyrobcu nicmene nejak se vzdy vratim k bmw. Japonske auta na cestovani mi prijdou nevhodna ( vyjma Lexus GS ) a Das Auto me nepresvedcilo prozatim.
Jinak ted jsem nasel jednu e70 4.8i jen si rikam jestli o ni nekdo neco nevite a pripadne jesti nekdo umi vybavu dle VIN: 5UXFE83507LZ43322
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x ... oFrom=list
Predem diky za nazory a postrehy.
Napsal: pon 09.11.2015 14:59
od Dolfus
Ahoj, vybavu zjistis napr na :
http://www.bmwarchiv.de/
Napsal: pon 09.11.2015 15:06
od Luk
Vehicle information
VIN long 5UXFE83507LZ43322
Type code FE83
Type X5 4.8I (USA)
Dev. series E70 ()
Line X
Body type GEFZG
Steering LL
Door count 5
Engine N62/TU
Cubical capacity 4.80
Power 261
Transmision ALLR
Gearbox AUT
Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery LEDER NEVADA PERF./SCHWARZ (LVSW)
Prod. date 2007-06-25
Order options
No. Description
2LD LIGHT-ALLOY WHEELS Y-SPOKE 211
2VA ADAPTIVE DRIVE
2VB TYRE PRESSURE INDICATOR
217 ACTIVE STEERING
248 STEERING WHEEL HEATING
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
3AG BACKUP CAMERA
300 EMERGENCY WHEEL
319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL
322 COMFORT ACCESS SYSTEM
328 ALUMINIUM RUNNING BOARD SILL
330 SPORTS PACKAGE
386 ROOF RAIL
4AZ FINE-WOOD TRIM BAMBOO GRAIN DARK
4NA INTERIOR MIRROR WITH DIG. COMPASS
402 PANORAMA GLASS ROOF
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
451 ACTIVE SEAT FOR DRIVER
453 ACTIVE SEAT VENTILATION, FRONT
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
464 SKIBAG
488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
563 LIGHTS PACKAGE
6UH TRAFFIC INFORMATION
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
620 VOICE INPUT SYSTEM
639 COMPLETE PREP. CELLULAR PHONE USA/CDN
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
693 SATELLITE TUNER PREPARATION
697 AREA-CODE 1
760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME
775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
8SP COP CONTROL
Series options
No. Description
205 AUTOMATIC TRANSMISSION
212 NATIONAL BRAKE SYSTEM EQUIPMENT
220 SELF-LEVELING SUSPENSION
302 ALARM SYSTEM
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
524 ADAPTIVE HEADLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
645 RADIO CONTROL US
8SL PREPARATION FOR TRAILER TOW HITCH
8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
823 HOT CLIMATE VERSION
853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
876 RADIO FREQUENCY 315 MHZ
Napsal: pon 09.11.2015 19:48
od Jeremy
My ho máme skoro dva roky a v životě jsem neseděl v lepším autě. Jak výkon, jízdní vlastnosti, kvalita, poruchovost (zatím).
Každej jsme nějakej, ale mně osobně prostě dokonale vyhovuje tohle.
Napsal: pon 09.11.2015 20:21
od dogeatdog
Koukam ze nejsem jediny, kdo zvazuje mezi 7er a X5... Jednu 4.4 uz mame, a na jezdeni ve vetsim provozu naprosto bozske auto, skvely vyhled, odolne jak tank (nedavno se o me z boku oprel maly Peugeot, ktery ma ocesany cely bok a ja nenapadny skrabanec na dverich...), promakany interier, uzasny zvuk i tah... a protoze chci dve auta, kdyz nekam pojedu solo a zaroven chci cestovat, tak mam porad brouka, jestli na delsi streky vzit 7er, nebo poridit druhej tank 4.8is..
Je fakt, ze kdyz sednu do cehokoli jinyho, tak mam pocit, ze sedim na zemi, ta vyska posazu je nechutne navykova, pritom to auto na mechach sedi jak pribity (mam sportpacket).
Kua dilema tohleto!
Napsal: pon 09.11.2015 21:04
od jimmyhendrix
Vsem diky za vyjadreni.
Jinak situaci mame asi kazdy jinou - ja hledam nahradu za e39 coz je samo o sobe nelehky ukol a velke auto z duvodu abych se do toho vlezl a nekdo pripadne za me a X5 mam v hledacku z duvodu vsestraneho pouziti kdy se mi jevi jako univerzalni vuz ktery bude bezpecny, bude do hor, odvezu se v nem "pohodlne" plne obsazen. Co mi nicmene zustava strasakem v hlave je financni narocnost takoveho auta protoze co jsem slysel je to nejdrazsi auto na provoz od BMW. Pokud bych chtel jen vuz na dlouhe cesty sel bych urcite spise do 7er uz jen proto ze bude tisickrat pohodlnejsi a comfortnejsi a s mensi spotrebou. Nicmene 7er ma jednu hlavni nevyhodu a tou je prakticnost. Na moje uziti vychazi asi lepe X5 zejmena v 4.8i je to velmi zajimava moznost ktera se ale zrejme jevi jeste mene ekonomicky nez 7er.
Napsal: pon 09.11.2015 21:41
od JaraX
pošlu sem MilduX5 at se vyjádří, je asi jedinej kteryho znam kdo realně vlastnil i E65 i E70.
jinak je to nesrovnatelne.
pětku rovnou vyškrtni, to je auto ktere nevynika v ničem a poruchovost velka.
a ted k tomu srovnani sedmy a X5,
já sám mám obojí i když X5 je E53.
sou to neporovnatelná auta, E65 je mnohem pohodlnější, mnohem lépe filtruje nerovnosti, tam kde X5 skáče jako koza tak se sedmou ani nevím že ta cesta je špatná, sedma má mnohem lepší audio, sedačky, klimu, el roletky na všech zadních oknech, vzadu komfortní sedačky a další idrive. Prostě výbava o které se E53 i E70 jen zdá je v sedmě běžná.
u E70 beru jako nutnost dynamic drive, zároven je to jeji hlavní výhoda proti E53.
nákladově vezme X5 cca o 3-5 litru paliva víc než 7Er se stejnym motorem a tento rozdíl se vyrazně zvětšuje s rychlostí, sedmě to nejvíc sedí kolem 170ti, X5 tak 130kmh.
pokud se bavíme o provozu na LPG tak se do sedmy vleze mnohem větší nádrž (103l místo rezervy), takže s rozdílem spotřeby je dojezd sedmy na LPG dvojansobny proti X5.
co mi na E70 vadí tak že přebrala hodně neduhu od auta z ktereho trochu vychazi (E60) a sice zatíkání do světel, zatíkání do klimy.
no a ted k výhodám X5
xdrive je hlavní výhoda i nevýhoda X5, celý rok mě to strašně sere, pod plynem to jde cítit ve volantu, občas na tom něco odejde, motorek VTG atd, zvýšené náklady, ve VTG doporučuju měnit olej po cca 50tkm. v zimě je Xdrive super, vyjede to všude, já rád blbnu i v terenu i když to občas stojí peníze. s kufrem jsme na tom tak nějak stějně, do E46 jsem kočár nedal, musel jsem mít korbičku na sedačkách, v E65 i E53 se mi vleze ok kočár do kufru, akorát u X5 mi vadí že slyším věci z kufru v autě, ostatně to je jedna zhlavních věcí co mi na tom autě vadí.
X5 je idealní auto do města, má široké prahy, je vysoké, prostě tak netrpí jak sedma co nemá lišty na dveřích a sem tam vám někdo dveřma trefí dveře. je to těkžý boj, ale já bych do E70 nešel kvuli ceně, to ti doporučám si koupit radši E65 a k tomu E53, budeš mít auta na oboje a v ceně E70.
u nás idealně funguje kombinace E53 a E66, s E53 se jezdí když je hnusně, po městě, na krátký trasy. s E66 lítám německo, jezdíme po výletech a užíváme si pohodlí co mi auto nabízí.
EDIT:
na trasy 200 plus jak píšeš bych volil jedině 7er,
Napsal: pon 09.11.2015 22:14
od jimmyhendrix
To Jarax:
Dik moc za tak rozsahly vyjadreni obzvlast od vas.
Jinak vicemene se neda rici nic moc proti.
Ja osobne asi vic ocenim celkovou vyuzitelnost X modelu vs druhy idrive a roletky ale to uz je osobni preference. Jinak urcite bych volil lpg.
Jinak e65/66 se mi libi spise po FL coz je zase temer srovnatelne s e70 financne.
Urcite souhlasim ze neduhy typu zatekani atd jsou vazne smutny obzvlast u takovyho auta. Celkove me cestovani je spise dalnice mesto minimalne jelikoz po Praze autem nejezdim. Na druhou stranu X model je dobry v tom ze clovek opravdu neresi za jakych podminek jede protoze proste jede. Zase to neco stoji navic ten xdrive je proste vec navic. Sedacky co jsem videl tak v e70 dokazou byt stejny jak e65 soudim jen dle foto.
O co mi jde predevsim je neresit jake je pocasi protoze to auto bude jedine a primarni doba lestenky uz je bohuzel pryc takze to bude primarne o tom slouzit a prevezt bezpecne s urcitou davkou pohodli...
Dale e65 v CR je v podstate nemozne koupit ... Ve finale naprosto souhlasim ale na prakticnost dle meho vyhrava X. 2 auta uz jsou dosti neekonomicke od parkovani az po pojistku atd.
Napsal: pon 09.11.2015 22:20
od JaraX
tak pojistku bych vubec neřešil, ta je u auta jako je E70 uplně ten nejmenší výdaj, většina zákazníků s E70 co něco ročně najede tak je to auto stojí tak 50-100 ročně, ono jen obout tu E70 není uplně levny.
kdybys měl cestu na Olomoucko tak se stav svíst
komfortní sedačky sou podobné, sedmové sou ale malinko mekčí a malinko širší.
hlavně at má potencialní vůz adaptive drive resp dynamic drive
Napsal: pon 09.11.2015 22:34
od jimmyhendrix
Diky za nabidku myslim ze to je presne to co k rozhodnuti asi prispeje nejvice a to projet se v obou vozech jinak je to pouze spekulace...
Jeste se divam tuto neznam v CR je to teda predFL a nepoznam z toho jestli ma DD ale jinak vypada celkem vybavene - kratka, skivak ...
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
Napsal: pon 09.11.2015 23:56
od MildaX5
Ahoj,pokusím se poradit,opravdu jsem vlastnil i X5 ( a to jak E53 tak i E70) tak i E66.
Mimochodem tuto sedmu jsme s Jaraxem kupovali asi před měsícem v ČR,vybíral jsem cca půl roku.
Takže k X5 - super posez,výhled z vozu,bezpečnost a určitá majestátnost auta. mezi nevýhody určitě patří vyšší servisní a provozní náklady. Měl jsem 4,8i a spotřeba město 16,5 , mimo 13. Není to závodák,při rychlejším tempu na dálnici,není problém 20l. Dále třeba letní pneu cca 40tis ( já měl 21")
Asi bych volil raději E53 v benzínu,je určitě servisně přijatelnější,nepovrzává jak E70 a nemá tolik choulostivé elektroniky.
Nyní k sedmě. E65 E66.
Nyní mám 750il (stejný motor jako v E70). Jízdně někde úplně jinde,to pohodlí,komfort je prostě nesrovnatelné.
Na delší trasy není nad čím váhat - jedině 7er.
U obou aut samozřejmě Dynamic-drive,EDC.
O 5er se ani nemá cenu bavit - není ani sportovní a už vůbec ne komfortní.
Na závěr malé varování,E65 je velmi návykové,kdo jednou vyzkouší,nechce nic jiného

Napsal: úte 10.11.2015 00:06
od MildaX5
Ještě jedna věc,obě auta - jak X5 tak i 7er nejsou zrovna nejlevnější.
Každý potencionální majitel by si měl připravit cca 50tis na nejnutnější vstupní servis.
To samozřejmě za předpokladu,že si ho nový majitel přeje mít v TOP stavu.
Napsal: úte 10.11.2015 07:57
od JaraX
jj MildaX5 je blazén stejně jako já, takže na autě chce opravit vše co se najde, každou tekoucí blbost, atd atd, takže prostě do každyho takovy auta vstupně spadne 50 jak nic, a nebo si to prostě člověk koupí a neřeší že někde něco poklepává, hulí gufera a občas se doleje trocha oleje

já nevím, ale E70 mě nijak neoslovila, ani nemám potřebu hnát se za vidiou že vyměnim E53 za E70, největší výhodu E70 vidím v možnosti retrofitu CIC a hlavně dynamic drive, to je to co té E53 nejvíc chybí. ale zase je E70 hrozně neodolná, odřený blatník znamená vyměnít půl auta, všecko je komplikovanější, finančně náročnější a méně poctivé.
Napsal: úte 10.11.2015 09:41
od jimmyhendrix
Diky panove za postrehy a nazory.
K tem nakladum verim tomu ze X je mozne i drazsi nez 7er na naklady specialne pokud je vice poruchova akorat ty kola tam muze mit clovek 19" a to i na 7er takze pneu asi nema smysl resit. Kazdopadne osobne v cem vidim vyhodu e70 ja oproti e53 je urcite DD a hlavne mi to prijde modernejsi a peknejsi ale podle vseho je to bohuzel na ukor kvality. Z e53 bych nemel takovou radost a pak to auto nema smysl ..
Jinak k 7er urcite to bude pohodlnejsi s DD to auto je na to primarne koncipovane a urcitou dobu to byl muj favorit nez mi hlavu zamotala e70 ale co je ve finale jediny duvod ktery me vedl k premysleni o e70 byla prakticnost. A kdyz se zamyslim zas a znova je to jediny duvod uvahy o tom aute.
No kazdopadne diky za vyjadreni. Fakt jsem zvedav jestli me to take uchvati az se svezu v e65/66...
Napsal: úte 10.11.2015 10:10
od Jeremy
Hele poruchovost je takovej obecnej blábol - vždycky je potřeba pořádně vybírat konkrétní kus. Pokud koukáš po 4,8i, tak ti odpadá obrovská řada naftových bolístek.
Menší kvalitu proti E53 si taky nějak neumím představit (E53 jsem měl předtím a je to podle mě naopak - aspoň v interiéru, jinak zásadnější problémy jsem neměl ani u jednoho).
Jediný, co jsem slyšel jako bolístku modelu, je zatýkání do zadních světel, ale u mně se to neprojevilo a je to snadno řešitelná věc. "Pohodová rychlost 130" je úplnej blábol, ale to asi chápe každej, žejo.
Nádrž na LPG jsem teda neřešil, tak nějak si říkám, že kdybych chtěl šetřit, jdu do nafty a nebudu se drbat levou rukou za pravým uchem.
Jo a kola mám na E70 20" (jdou tam, podle TP) na léto a 19" na zimu (vypadá v nich jak v bačkůrkách, chudák).
Nic proti 7čce - bral bych jí, kdybych jezdil dlouhý štreky po dálnicích. Moje X5 ale vozí děti po městě, na výlety s plným kufrem a občas na hory.
Napsal: úte 10.11.2015 10:26
od JaraX
130kmh jsem psal jako že to je idealni na spotřebu u X5, sedmě sedí vyšší rychlosti, ale X5 kolem 200 už žere 20.
do města je X5 lepší, to je jasny, stejně tak nahory.
jimmyhendrix, v čem ti přijde X5 tak praktičtější?
Napsal: úte 10.11.2015 11:07
od dogeatdog
MildaX5> diky za prime srovnani X5 a 7er, jak koukam tak jste s Jaraxem vicemene zajedno - X5 jako skvele prakticke auto do mesta a na hory, pro dlouhe cestovani 7er.
Ted uz jen najit sedmu podle mych predstav .) coz nebude uplne sranda, jak zjistuju.
Napsal: úte 10.11.2015 15:00
od jimmyhendrix
Ohledne LPG odpovim asi takto. S naftou neusetris vicemene nic a mam az moc lidi kolem sebe s naftou a jejich zkusenostmi na to abych si ji kupoval. Vyjma starych naft ktera sezrala i boty. Neni to jen o nafte samotne ale i o palivu a celkovemu pomeru vsech tech faktoru a tudiz naftu bych vybiral asi jedine novou kde mam zaruku. LPG ja se na to divam jednodusse - mam to i ted jako prvni auto s LPG a pokud by si nekdo dal tu peci a nechtel na instalaci jen vydelat pak to funguje a clovek to temer ani nepozna pritom jezdi financne jinak a ja nevidim duvod platit zbytecne za benzin. Ciste na benzin se spotrebou 15l+ jezdi clovek kterej neresi 10ti-tisice a ten nejezdi v e65/66 ale v fku a nebo fanda ktery to ma jako auto na zabavu a ne primarni to je muj nazor.
Jinak k te prakticke strance - limuzina byla vzdy limuzinou ikdyz v 5er jsem odvezl jiz spoustu veci ale nikdy to nebylo komfortni se poskladat ve 4ech lidech do kufru e39 a jet na lyze jako priklad naopak spise nektere veci museli brat lide s kombi auty. Ja chapu argument ze moc veci netreba jenze nekdy beres lidi a rikat jim pokazde vezmete si pouze jednu tasku vic se do auta nevejde neni uplne super a at chces nebo ne je to omezujici. Dalsi velky faktor je to ze mam 2m a za me si nesedne nikdo v zadnym aute vyjma longu/superbu a par dalsich vyjimek ale v e39 je toto uplne zalostne. Dalsi z veci jakozto priklad blbej malej stromek do auta nedam a ikdyz se da argumentovat ze vetsinu veci si v dnesni dobe clovek necha dovest je nekolik momentu kdy ma clovek smulu. Praktickou stranku v X modelu vidim v tom ze neresim co vezu at uz lyze ci nejakej "bordel" a sam nebo ve 4ech proste to v klidu nalozim sednu a jedu. Dale se do Xka lepe nastupuje vystupuje ale to uz je ... A samozrejme jako praktickou vec povazuji ze neresim kam jedu protoze tam clovek vyjede.
Urcite souhlas ze s 7er dosahnu v podstate vseho taktez az na vyjimky jako bude stromek a jine podobne situace nicmene bude to mene komfortni reseni vykoupene lepsim jizdnim komfortem ve vsech ohledech.
Napsal: úte 10.11.2015 15:45
od kurevtor
zajímavá diskuze, mám 745i a s E70 mám taky zkušenosti takže bych si s váma rád zapolemizoval
Předně, ta X5 z prvního postu je opravdu krásná, ale hlavně - je dobře vybavená vč. prvků Individual výbavy takže rozhodně radost pohledět.
Co se týče srovnání E65 vs E70 (čistě moje subjektivní samozřejmě):
- výhody E70 jsou jasný:
- lepší výhled & vyšší posez & líp se do toho leze a vylejzá (přední i zadní dveře)
- praktičnost - ty sklápěcí sedačky vzadu jsou hlavní plus
- E70 vypadá novější (nečekaně)
- E70 nemá ten středovej panel mezi nohama vzadu
- Vyšší světlá výška, některý obrubníky si prostě ze strachu s E65 nelajsnu, X5 přejede přes a čus
- E70 má lepší mechanismus sklápění zrcátek (ve smyslu kam se zrcátko sklápí)
- naproti tomu výhody E65:
- 7er je prostě pasákovina, jakejkoli kombajn/sportback/SUV je pro mě fotrovina

, zároveň yks pětek je mraky, sedmiček tolik nejezdí
- softclose, nejsem si jistej zda ho X5 má (?)
- oproti X5 mi E65 připadá lépe odhlučněná ve vysokých rychlostech, ta tankovitost X5 prostě klade větší odpor vzduchu
- E65 nemá tu strašnou kobru na řazení rychlostí
- E65 nežere gumy tolik co X5
- E65 má boží elektrický roletky (pokud to chápu správně tak X5 má furt jen ty manuální co se musí zaháknout)
Zároveň bych si dovolil nesouhlasit s JaraXem:
- ohledně sedaček - nevím jak je to s rozměry, ale mě připadá praktický, že ta X5 má perforovanou kůži jen na středu a hrany sedačky jsou chráněny pevnou kůží. U E65 je kůže perforovaná až na kraj a tam se to pak opotřebovává..
- ohledně spotřeby - těch 20 litrů na sto si E65 vezme mnohem dřív než ve 200km/h... Moje zkušenost je taková, že nejspořivější rychlost je 85 km/h - v ten moment je (na rovině) okamžitá spotřeba pod 10l/100km.. Při jakymkoli zrychlení okamžitá spotřeba skáče nahoru a spotřeba 20l/100km je už kolem 160 km/h. Navíc jakýkoli zrychlení v těchto rychlostech = okamžitá spotřeba je na max. hodnotě
S čím samozřejmě souhlasím je, že X5 prostě žere víc
Abych to shrnul:
Pokud někdo vybírá mezi E65 a E70 tak podle mě rozhodne ta praktičnost - rodina / pes / časté vození krámů? -> E70. Potřeba Xdrive / jízda v "terénu"? -> E70.
PS: kdybych měl dilema E70 vs E65 a náhodou se rozhodl pro E70 tak rovnou vzniká další dilema - E70 vs Range třetí generace poFL

Napsal: úte 10.11.2015 16:53
od Don
kurevtor píše:...tak rovnou vzniká další dilema - E70 vs Range třetí generace poFL

Nevznika - naprosto jasny Range

X5 je proti tomu maly sportak na silnice.