Stránka 1 z 1
Napsal: pon 23.02.2015 08:01
od Sylvia523
Zdravím,
chcel by som sa spýtať skúsenejších, či je možné prerobiť X5 E53 s permanentným pohonom všetkých kolies na čisto pohon zadných kolies. Je tam prídavná prevodovka NV125, ak by sa zdemontoval predný kardan, išiel by pohon čisto na zadnú nápravu alebo to nie je možné práve kvôli konštrukcii NV 125 ?
Dôvodom úpravy je osobná preferencia klasického pohonu BMW so zachovaním posedu v X5 ...
Ďakujem za pomoc.
Napsal: pon 23.02.2015 10:20
od Meda
To kvuli konstrukci rozvodovky nepujde, nejjednodussi by asi bylo ji vyndat a misto ni dat "zada" z klasicke 5HP24 treba z 540i a upravit delku kardanu, nicmene netusim co na to elektronika, z mechanickeho hlediska to problem neni..

Napsal: pon 23.02.2015 11:06
od Francis
A nebo rozebrat mezinápravovou rozdělovací převodvku, odebrat boční převod k přední nápravě a svařit diff
Možnánto bude méně práce než prodlužovat kardan a měnit zadní víko automatu.
Napsal: pon 23.02.2015 12:05
od Hanz
V tomhle pripade bych se podival na Infiniti Fx35, kde jich je relativne dost pouze RWD, oproti ocekavane AWD

Napsal: pon 23.02.2015 14:31
od Francis
Kdyby to byl vůz s N62 motorem a xDrive, stačilo by odebrat přední kardan. xDrive má trvalý náhon dozadu a případně připojuje předek. Je to v podstatě obrácený Haldex.
Tak mě napadá, šla by vyměnit NV125 za ATC500, tedy skříň s diferem za xDrive? Myslím mechanicky, zda to "sedne". Umřetž xDrive by možná byl koupitelný levně (rofl)
Napsal: pon 23.02.2015 19:29
od Sylvia523
Dakujem vsetkym za inspiraciu, myslel som si ze to nebude az take jednoduche.
Napsal: pon 23.02.2015 20:40
od vlastnemec
Když píšeš že máš trvalý pohon všech kol, tak předpokládám že máš předface, jednoduché to nebude, jelikož předek bude hnanej ze předu předovky a otázkou jak by se na to dívala předovka kdybys to poodpojoval. Dvě možnosti jak bylo výše napsané převodovka třeba z 540i, ale na předku Ti zůstanou kyneťáky, takže defakto je to blbost, možnost číslo dvě kup poface s xdrivem a když není potřeba jede jen zadek, jinak u tohohle auta bych se celkem bál jízdních vlastností po odstranění, jel jsem jednou v zimně comanchem a byl to mazec a s dvoutunovým comanchem by to byla smrt, to potom nezastavíš jak to roztočíš.
Napsal: pon 23.02.2015 20:42
od vlastnemec
A vůbec nejlepší řešení Tvého problému je koupě e65/66
Napsal: pon 23.02.2015 22:46
od Meda
Prevodovka je stejna z 540i, koupil jsem X5 s lehlym automatem a daval ji tam z E39, takze ty je jedno jestli pohani dve, nebo ctyri kola, problem spis je s vyuzitelnosti toho auta v zime, ja ji bral hlavne kvuli ctyrkole na tahani aut na snehu, na to zadek stacit nebude.. Chystam se tedy jeste vykoumat LSD dif, minimalne zadek, mozna pujde i predek, co ty na to Hanz

?
Napsal: úte 24.02.2015 08:05
od Sylvia523
Ešte raz ďakujem za rady. Toto riešenie ma napadlo po tom, ako
sa mi zničil tisíchran na prednom kardane, na strane kde sa nasúva do NV125. Zohnal som druhú prídavnú prevodovku aj s kardanom,
takže mi zostala moja pôvodná. Po jej rozobratí nebolo viditeľné
žiadne poškodenie, iba sa to vybrúsenie tisíchranu. Predný diferenciál
v poriadku, od opravy najazdených cca 4000 km, žiadne stŕpanie ani vybrácie. Preto ma napadlo, či by nešlo upraviť starú NV 125.
Inak mal som E65 745i, super auto, ale nie na bratislavské cesty.
Aj na X5 jazdím iba na R17 ...
Napsal: sob 14.03.2015 10:35
od jararak
Meda, teplu vodu vymyslat nemusis, vyraba sa to seriovo, jak predok tak zadok
Napsal: sob 14.03.2015 14:17
od Meda
Na E53 se davaly samosvorne diferaky? O tom nevim, tak sup sem s nejakym odkazem

Napsal: ned 15.03.2015 00:21
od jararak
Myslel som to tak ze quaife to vyraba a nemusis bastlit
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=231&q=
Napsal: ned 15.03.2015 10:14
od Meda
No tak to je jasne, aftermarket to jde vzdycky, ale ja se zarazil nad tim, ze jsi psal o seriovce..
Kazdopadne davat za dva diffy cca 60t, pocitam, ze pod 30t/ks stat nebudou v planu urcite nemam, na to uz jsou ty auta moc laciny
Spis mi slo o pouziti nektere originalni svorne vlozky ze starsich BMW, ale nevim jake rozery tam jsou, rozebrane jsem je jeste nemel
