Stránka 1 z 3

Napsal: sob 24.01.2015 23:00
od pran22
Ma někdo skušenost s výplachem automatu zajima mě jesli je znat změna

Napsal: ned 25.01.2015 21:16
od Jeremy
Já měl kdysi na E53 problém při 100 tis - škubání při rozjezdu, na 1 i na R. Nevyplachoval jsem, jen jsem vyměnil olej a znát to bylo - okamžitě všechno přestalo.

Otázka je, kolik má Tvoje převodovka za sebou a jak se k ní majitelé chovali. Ale těch pár korun navíc za výplach bych asi dal (oproti obyčejné výměně). I když si myslím, že je to skoro jedno..

Napsal: ned 25.01.2015 22:20
od vlastnemec
Osobně jsem proti výplachům, nikdy nevíš co už je načaté, v oleji jsou malé částky a ty vymezují vůle, pokud tam navalíš nový olej převodovka dostane šok a jde do hajzlu. Co se týče opravářů převodovek tak je to cca 65% proti a zbytek pro.

Pokud má auto 300tis a nikdy měněn nebyl asi bych už neměnil. Jinak vyměň co nejdříve na filtru jsou magnety a uvidíš kolik je na nich špon a kvalitu oleje taky uvidíš. Jo pokud máš GM vyser se nato stejně převodovka odejde takhle to akorát urychlíš, pokud ZF vyměň.

Napsal: pon 26.01.2015 20:46
od Jeremy
Souhlas, jestli máš najeto 100 tis, vyměň. Jestli už 200, tak je lepší to nechat dojet a šetřit na repasi, která může přijít za týden, ale taky třeba nikdy..

Napsal: pon 26.01.2015 22:21
od vlastnemec
No na 200tis bych ještě měnil olej, pokud se k tomu nechoval někdo jako prase tak bude jen černější.

Napsal: pon 26.01.2015 22:52
od mravenec
Ahoj co jsem mluvil se servisákama tak výplach ne. vyměnit olej,ale pouze pokud něco z převodovky vyteče pokud už jsou v oleji cucky tak rovnou repas.Protože se novej olej dostane do všech míst v převodovce a vznikne velkej tlak tak by to třeba nemuselo vydržet nějaké gufero.

Napsal: úte 27.01.2015 21:33
od pran22
Převodovka ma 50 tisic po repasy ,nyní by sem vyměnil olej je to uz 4 roky co mě to dělaly s vozem moc nejezdim klidně se na olej vykašlu zase vozu chci dat vše mam starou x5 3,0 benzin

Napsal: pát 30.01.2015 17:53
od hungar
Ahoj, byl jsem v úterý v pakře v jihlavě, je to autorizovaný servis ZF pro ČR a Slovensko. Super přístup, poradí pomohou, mají slušné ceny, celkem mě za pár minut přesvědčili, že automatům od ZF rozumí, udělali filtr vany, olej, kompletní proplach, mají na to speciální mašinu, plus vše zkoukli, projeli,zdiagnostikovali a uklidnili mě, že je převodovka ve velmi dobrém stavu ale že bych měl měnit olej častěji, protože ve 150 tkm už byl cítit spáleninou. Jinak vypuštěním se dostane ven jen asi polovina oleje, takže se starý naředí, ale někdo dělá, že to vypustí co 50 tkm, je to sice levnější, ale když děláš vanu s filtrem, tak ta stojí kolem 5 tis. Kč, ale v pakře ji mají do 2 tisíc a je to ta stejná. Jinak hlavní je slušné zacházení s převodovkou, hlavně ji nechat zahřát, zahřívá se zhruba dvakrát déle než se ohřeje motor a bez ohřátí je olej příliš tuhý a namáhá čerpadlo a zároveň nenamaže vše jak má. ať dlouho slouží! :-)

Napsal: sob 31.01.2015 00:28
od Renda1966
Výměnu oleje v převodovce mi dělal Snejk tak ve 140. tis. Teď mám 160 tis. Měl bych tedy už udělat zase výměnu nebo to nechat v Jihlavě propláchnout? Mezi 2 - 3 to trochu cukne. Jinak OK.

Napsal: pon 02.02.2015 17:29
od BMWX5GOLD
Výplach hlavně rozbouří bordel v chladiči oleje!! :( Je otázkou co má za sebou. Pokud vozidlo provozoval člověk a né divoký nadčlověk ,pak proplachem nic nezkazíš-pokud je celý systém na konci sil ,můžeš smrt urychlit. Z mé zkušenosti ZF 4 HP , ZF 5 HP mohou vydržet neuvěřitelně dlouho. Ideálně slušný servis,diagnostika a uvidíš. Mám na ZF 5 HP 24 najeto 210t a převodovka naprosto dokonalá. Majitel byl cizí státní příslušník z dálného východu. Vždy veškerý servis. Radost sednout za volant. Držím palce. :)

Napsal: úte 03.02.2015 19:41
od hungar
Jak už tu psal, na dálku těžko posoudit. V jihlavě ti ten okruh vypláchnou, bordel dostanou ven a následně vymění olej a vanu a filtr, dělali mi ještě průchodku kabelů a krytku mechatroniku plus polovinu šroubů, které už byly zarezlé - kov na hliník, takže pak když se nechají nedostaneš se tam a odvrtávání. záleží na stavu tvé převodovky, moje byla dobrá, jen mezi 2-3 lehké škubnutí, ale jinak vše šlapalo skvěle a po servisu musím říct, že to nemá chybu, je to ještě o kus lepší a žádné škubání. on je problém v tom, že když ti to někdo dělá v garáži, tak zaplatíš 4-5 tisíc za vanu s filtrem, tak 2500 Kč za olej, plus tak pět kilo až litr za práci, suma rumárum seš na sedmičce a to máš vyměněnou jen tak řádově polovinu oleje. já to mám v podstatě komplet včetně proplachu, tj. neměl by tam zůstat nikde bordel a bez průchodky a krytu mechatroniku a šroubů by mě to stálo někde na 8500 Kč, takže v garáži neušetříš, navíc mi udělali ještě komplet diagnostiku převodovky a smazali adaptace. Taky jsem přemýšlel jen o oleji, ale nikdy nevíš, jak s tím ten předchozí jezdil, takže komplet servis u lidí, co to mají jako specializaci jsem považoval za smysluplnou investici, když auto chci mít dalších 100 tkm.

Napsal: úte 03.02.2015 20:40
od Raisidlo77
A proto jezdím k panu Prokopovi, kterej mi za tohle všechno řekl posledně 5500,- (olej/průplach/těsnění/filtr/průchodka/diagnostika) .. dělá to 20let, vozí mu i Renocar (BMW) a Hošek (Hošek) a hlavně je vybavenej na vše - od repase hydroměniče po zkušební stolici solenoidů.

Jinak "rozvířit" bordel je blbost. Mašina, na kterou se převodovka připojí, nic ani nesaje ani netlačí - je to prostě zapojeny do okruhu oleje za výměníkem a stará kapalina zůstávající v mašině, přes membránu tlačí novou zpátky do převodovky - tzn. převodovka vlastně ani neví, že k nečemu dochází. V podstatě bych to měl nazvat spíš přípravek nebo mašina :)

Napsal: stř 04.02.2015 09:51
od hungar
tak to máš super cenu, zajímalo by mě, jak ti to rozúčtoval, protože u mé převodovky je na průplach a výměnu třeba 12,5 litru oleje, což je při minimální ceně zhruba 5000 Kč plus k tomu vanu a filtr, pod 2500 Kč to nekoupíš a pak průchodka a spol je tak 500-1000 Kč plus práce. Jen matroš je tam za cca. 8,500 Kč, ale když to někdo udělá za cenu 5500 Kč, tak si můžeš gratulovat

Napsal: stř 04.02.2015 10:20
od Raisidlo77
On naplní mašinu do plna = 14L - a až celý obsah mašiny projede převodovkou, poté lze vypnout. Na ceně nevidím nic levného ani drahého, naopak si vážím slušného přístupu (běžná cena u nej je 6000,-). Ale pokud se člověk trochu rozhlídne a poptá, tak zjistí že:

OEM Mobil LT71141 - 14L = 2660,-
Sada Mann filtru s těsněními (OEM kod 24341422673) - 500,-
Průchodka (OEM kod 24341421736) 2ks - 10,-

Tj. suma 3170,- + práce ... ceny jsou můj nákup vč. DPH - autama se bavím, ale žádnej servis nemám. Servis nakupuje ten olej po barelech, takže zase za úplně jinou cenu než já po litrovkách. To ale nemění nic na tom, že cokoliv s automatem svěřuji odborníkům s přípravky, bez kterých je výměna v domácím prostředí neefektivní.

Napsal: stř 04.02.2015 12:37
od Vlasta
Raisidlo77 píše:OEM Mobil LT71141 - 14L = 2660,-
To je ale olej do pětikvaltovýho GM a ZF. Pro šestikvalt a osmikvalt od ZF jsou jiný oleje za úplně jinou cenu

Napsal: stř 04.02.2015 13:42
od hungar
Raisidlo77 píše:On naplní mašinu do plna = 14L - a až celý obsah mašiny projede převodovkou, poté lze vypnout. Na ceně nevidím nic levného ani drahého, naopak si vážím slušného přístupu (běžná cena u nej je 6000,-). Ale pokud se člověk trochu rozhlídne a poptá, tak zjistí že:

OEM Mobil LT71141 - 14L = 2660,-
Sada Mann filtru s těsněními (OEM kod 24341422673) - 500,-
Průchodka (OEM kod 24341421736) 2ks - 10,-

No počkej, to bude nějaký starý automat. Já se tu bavím o ZF šestikvaltu pro 535d, tam fakt olej 14 litrů za 2660 Kč nekoupíš, nejlevněji je ten litr oleje někde kolem 400 Kč s DPH a filtr s Vanou většinou seženeš na netu od 4500 Kč BMW to dává za 6000 Kč a ZF Pakra jihlava si ho účtuje za 1760 Kč plus DPH. a průchodky atd. za 10 Kč taky neseženeš. asi se každý bavíme o úplně jiné převodovce, tak potom ta cena OK

Tj. suma 3170,- + práce ... ceny jsou můj nákup vč. DPH - autama se bavím, ale žádnej servis nemám. Servis nakupuje ten olej po barelech, takže zase za úplně jinou cenu než já po litrovkách. To ale nemění nic na tom, že cokoliv s automatem svěřuji odborníkům s přípravky, bez kterých je výměna v domácím prostředí neefektivní.

Napsal: stř 04.02.2015 16:07
od Raisidlo77
Tak ale to je potřeba říct, pánové. Zakladatel ani nikdo další nespecifikuje o jaké špajzce se tu bavíme, v podpisu tady taky nikdo nic nemá, tudíž beru v potaz první automaty v prvně řadě X, tedy E53 - jako na nejstarší řadu jsou k ní dotazy nejvíce.

Pro zajímavost mi ale klidně vypište kody pro Vaše převodovky, schválně na to mrknu u mých dodavatelů.

Napsal: stř 04.02.2015 16:16
od Francis
Slovy klasika z filmu: Je to marný, je to marný, je to marný.

Minimálně jednou do roka se objeví diskuse na téma výměny a proplachu automatu, pokaždé to skončí doporučením začít s výměnou včas a neproplachovat. Stačí použít tlačítko Hledat.

Napsal: čtv 05.02.2015 17:09
od hungar
většinou v diskusích jsou akademici, co to slyšeli, ale nemají to z první ruky. jinak můžu poslat kód své převodovky ale je to určitě 54 ková a navíc u 535d je myslím jiná než u slabších motorizací

Napsal: čtv 05.02.2015 22:34
od BMWX5GOLD
K tématu automatická převodovka BMW X5 4,4i převodovka 5HP 24/A5S440Z/ Pro členy klubu, výměna filtru včetně oleje doporučuji Voton!
Obratem obdržíte soupravu nového filtru včetně těsnění a potřebného množství oleje. Souprava včetně dopravy do 2000Kč V každém případě 100% jistota....Práce...... Pavel