Stránka 1 z 4
Napsal: úte 23.12.2014 11:30
od bmwfan18
Ahoj,
naskytla se mi příležitost koupit za dobré peníze X5 3.0d 231 koní rok 2007, 200 000km najeto.
Bylo by to jako moje druhé auto k mému stávajícímu a rád bych se Vás zeptal zdali je to dobrý nápad.
Na autě byly teď vyměněny horní a spodní ramena, vzduchové měchy, vana a olej v převodovce a olej v diferáku. Interiér je v super stavu.
Převodovka krásně a hladce řadí, a motor přede hezky.
Spíš mě zajímá, co by mě mohlo překvapit, asi mě nepřekvapí kdybych musel časem vyměnit filtr pevných částic, turbo nebo vstřiky.
Ještě dodám, že znám majitele a předním bylo auto v holandsku až do 175 tisíc km.
Zajimá mě prosím váš názor.
Děkuji
Napsal: úte 23.12.2014 20:44
od MildaX5
Ahoj,
pokud je to jako druhé auto do rodiny a moc se s ním nenajezdí (do cca 10tis/rok),k tomu kratší cesty - volil bych raději benzínovou variantu.
Jinak závady - na které jsi nachystaný - zcela určitě nastanou

.
Napsal: úte 23.12.2014 22:44
od mitocross
Nepises nic o rozvodoch, takze by som ti poradil pre pokoj duse vymenit rozvody - tzn. hlavne tu "dozivotnu" retaz - km na to uz auto ma a koniec zivota moze byt blizko...
Napsal: stř 24.12.2014 13:03
od bmwfan18
No benzín volit nemůžu, jelikož se jedná o konkrétní X5, nevybírám z více možností, jen se mi prostě naskytla X5 za dobré peníze a ja se do ní zamiloval, jinak bych od neznámého člověka auto s 200 000km najeto nekupoval. Rozvody jsem nezjišťoval, to musím ještě zjistit.
Napsal: stř 24.12.2014 16:21
od MildaX5
Rozvody zcela jistě nedělal,preventivně to dělá málokdo,tím spíše,že fabricky je řetěz jako doživotní. Asi soudruzi z Mnichova plánovali životnost motoru na +- 200tis.km.
Pokud by se vyskytly všechny tyto závady + běžný servis,tak se to koupě dosti prodraží.
Ale pokud auto znáš,nebojíš se případných oprav(máš fin.rezervu),tak jdi do toho - E70 je super

Napsal: pát 26.12.2014 12:43
od bmwfan18
MildaX5 píše:Rozvody zcela jistě nedělal,preventivně to dělá málokdo,tím spíše,že fabricky je řetěz jako doživotní. Asi soudruzi z Mnichova plánovali životnost motoru na +- 200tis.km.
Pokud by se vyskytly všechny tyto závady + běžný servis,tak se to koupě dosti prodraží.
Ale pokud auto znáš,nebojíš se případných oprav(máš fin.rezervu),tak jdi do toho - E70 je super

Je pravda, že kdyby odešlo turbo, vstřiky a filtr pevných částic tak je to přes 100 navíc

ale nadruhou stranu kdybych koupil X5 například o 200 dražší může se stát to samé a bude to ještě více nepříjemné. U žádného auta není úplná garance, že se na to nebude muset třeba rok sáhnout, ale tím, že to auto aspoň znám a vím, že ten člověk od toho nedá ruce pryč, tak je to pořád výhodná koupě.
Napsal: pát 26.12.2014 20:40
od MildaX5
V tom případě se sluší popřát jen spoustu najetých KM
Na každém autě se dříve ,nebo později něco pokazí,důležité je aby to nebylo 14dní po koupi a nestálo to ranec

Napsal: sob 27.12.2014 12:09
od Jeremy
bmwfan18 píše:
Je pravda, že kdyby odešlo turbo, vstřiky a filtr pevných částic tak je to přes 100 navíc

...
Přesně proto jsem koupil X5 4,8i - tam nic z tohodle není, a navíc to jede jak prase!
Radši budu dávat prachy do benzínu (to se dá naplánovat), než pak najednou ranec do dílů, který se vysypou když to nejmíň potřebuju..
Navíc benzíňáky jsou o hodně levnější než nafty - ušetříš dvakrát. Určitě seženeš levnějšího a hezčího benzíňáka, než je tendle ropák od známýho..
Napsal: sob 27.12.2014 17:40
od MildaX5
I já mám 4,8i a musím naprosto souhlasit.
Spokojenost.
Navíc co bylo ve 4,8i v základu,za to vše se u ropy připlácelo a tudíž to tam většinou není.

Napsal: sob 27.12.2014 17:51
od JaraX
taky bych doporučil 4,8i
předpokladám že ta X5 co můžeš mít je uplná socka, nemá Dynamic drive, nemá EDC a nemá komforty, tzn základní věci co X5 potřebuje a naftová je většinou nemá.
pokud to není za 200 tak bych do toho nešel.
aby se víc nevyplatilo něco takového
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x ... oFrom=list
navíc 4,8i až na pár těsnění je bezporuchový motor a v LPG jezdí za směšné peníze,
3.0D v E70 je začarovaný kruh, rozvody, turbo, čerpadla, DPF, vstřiky a už to jede
Napsal: sob 27.12.2014 20:08
od mitocross
Zas tak cerne by som to nevidel. Polovina tych poruch sa da vylucit prevenciou.
Najlepsie, keby zadavatel temy napisal pozadovanu cenu a aj vybavu vozu, alebo napisal VIN - netreba sa bat, aj tak mu to auto nikdo nevyfukne. Potom sa mu tu budeme vediet lepsie napisat, ci je to zaujimavy voz, alebo len zbytocne "zahorel".
Napsal: sob 27.12.2014 20:14
od JaraX
ja tydle auta servisuju tak vím co říkám
ano DPF se dá zachranit, ale turbo člověk neovlivní, rodičum jsem dovezl E90 320d, první majtiel doktor v DE, najeto 90 000km, auto jak nové, po 20tkm odešlo turbo, nikdo neví proč, DPF čisté, termostaty ok, olej měním po 15tkm, jezdí se s tím slušně.
řemenice na klice se u ropy urve co chvila a člověk to neovlivni
3.0D motory u E70 trpí na rozvody, já už jsem 2x řešil KO motor a nikdy neměl najeto víc jak 170tkm, obojí první majitelé,
člověk veme jednou horší naftu a vstřiky sou KO a navíc ten diesel nijak uspornej není
Napsal: ned 28.12.2014 11:23
od bmwfan18
Tak je čas to trochu rozvést
Ta x5 má sportpacket, kožené el. sedáky, panoramatickou střechu, adaptivní světlomety a nějaký další věci, chudák to rozhodně neni.
Je pravda, že k benzínu tíhnu víc, ale neumim si představit jaká by byla moje spotřeba s 4.8i po Praze, když s e92 330i jezdím teď za 17l.
A co jsem zběžně koukal na x5 4.8i do německa, tak bych se dostávál s cenou cca o 50 000 - 80 000 výše.
Napsal: ned 28.12.2014 11:32
od MildaX5
Moje spotřeba 4,8i - město - 16,2
mimo město - 12,5
Pokus o eko-jízdu cca 10,5 ale to už jsem byl brzda provozu.
V kombinaci,dlouhodobá 15,1 L/100km
Napsal: ned 28.12.2014 14:12
od mitocross
Napis cenu: 200,300,400,500tis? Podvozok je tam aky? Standard,sport,adaptive? Vzduch si spominal,ale to je samostatna polozka.
Napsal: ned 28.12.2014 16:07
od JaraX
bmwfan18 píše:Tak je čas to trochu rozvést
Ta x5 má sportpacket, kožené el. sedáky, panoramatickou střechu, adaptivní světlomety a nějaký další věci, chudák to rozhodně neni.
to má ale kdejaká X5, to není žádná vyjímečná výbava, navíc sportpaket je spíš nevyhodou, je to akorát tak pěkný, ale nepohodlný a nepraktický.
nejduležitější je jestli má adaptivní podvozek, resp dynamic drive, ten dělá z neobratné stodoly celkem slušně použitelný auto.
stejně důležité sou komfortní sedačky, hlavně pokud člověk jezdí delší trasy.
spotřeba 4,8i po praze bude kolem 20ti litrů, nafta to pojede za 14? 15? ale ted si to přestav v LPG, tzn 20 litrů LPG máš cca jak 10 benzínu.
Napsal: ned 28.12.2014 16:34
od bmwfan18
Cena je 400 000,-
Nejsem si jistý, ale myslím, že to právě nemá adaptivní podvozek, což me trochu mrzelo.
Nicméně, přestože je to stodola, v zatáčkách to pro mě sedělo až nepochopitelně.
Nechci se hádat, za každou cenu, že benzín ne, ale přestavba na LPG jsou další peníze. A jak už jsem řekl, o tom autě přemýšlím pouze protože ho znám. Kdybych vybíral opravdu X5 jako jediné auto, tak rozhodně šáhnu po něčem mladším, ale to jsme cenově už zase jinde.
Napsal: ned 28.12.2014 16:37
od JaraX
pokud ti přestavba na LPG za 30k přijde jako nějaká investice tak to auto vůbec nekupuj. zakaznici co maji E70 v naftě u mě 30k nechaj tak jednou za 2 měsíce.
Napsal: ned 28.12.2014 17:13
od bmwfan18
JaraX píše:pokud ti přestavba na LPG za 30k přijde jako nějaká investice tak to auto vůbec nekupuj. zakaznici co maji E70 v naftě u mě 30k nechaj tak jednou za 2 měsíce.
V tom máš nadruhou stranu pravdu, že to vyjde nastejno, jako kdyby třeba odešlo turbo

Napsal: ned 28.12.2014 17:34
od mitocross
Pravdepodobne sa v E70 vobec nevyznas a je riziko, ze nevies co kupujes. Napis sem poslednych 7 znakov VIN, aby sme si mohli vyhladat vybavu auta. Na bmwarchiv.de ti to vypise presne tak, ako auto opustilo tovarnu. Je to dolezite, pretoze kombinacii existuje obrovske mnozstvo a poloziek vybavy su obvykle desiatky.
400tis. nie je bagatel.
Tak napr.: Je tam sportpaket alebo Msportpaket? U Msportpaketu je 95% sanca , ze to ma sportovy podvozok v pripade, ze to nema Adaptive Drive. Tych 5% ma standardny podvozok na specialnu objednavku prveho majitela - ktory mal trochu rozumu. Ak to ma Adaptive Drive, je to dobre, pretoze si prepnes Sport/Comfort. Ak to ma len sportovy podvozok (pruzinovy alebo so vzduchom vzadu), tak je to hrkalka, ktoru olutujes po dvoch tyzdnoch. Ku vsetkym variantam je mozne este vzduchove pruzenie vzadu.
Dalej sportpaket - menej uprav zvonka, sportove sedacky (zase najhorsia moznost - okrem toho su este standard a komfortne), velke kolesa (20 palcov a viac - pekne vyzera, ale horsie jazdi,...), podozok si zase kupujuci zvolil sam, atd atd....
..... a mozeme pokracovat do rana, pretoze sme sa dostali len na prvu polozku "podvozok"...