Stránka 1 z 2

Napsal: ned 05.10.2014 08:45
od Arnie_one
Dobrý den,

mám rozjednaný vůz X5 4,4i 2001.
Byl jsem se s autem projet, má kosmetické vady, hauptna se musí přelakovat celá, ale to jsou kosmetické vady.
Dotyčný mě tvrdí, že je špatné řízení, že při nerovnostech bouchá, osobně bych to spíše poukázal na problém silentbloků.
Kolik stojí oprava řízení na tento model, nebo spíše kde by mohl být problém, abych títmto argumentem korigoval cenu.

Na diagnostiku jsme to nedával, auto statuje na brknutí a překvapil mě automat u které jsem vůbec nepoznal, že řadí a to i při brždění. Gumy jsou v pořádku nikde nejsou špatně sjeté, auto už vybíráme asi 4 měsíc a nic solidního se nedá koupit, toto je jediné, které stojí v úvahu.

Najdu někde nejakou kuchařku, jaké kapaliny, jaký typ a kdy se mění. Má tento motor rozvod retězem, nebo se tu musí dělat rozuovdy ?
Chtěl bych vyměnit všechny kapaliny, jakmile auto koupím.

Za případné jiné postřehy na co si dát pozor DĚKUJI.

Napsal: ned 05.10.2014 09:39
od loyd-krismas
Může to být špatné řízení, je to celkem velmi běžný problém tohoto auta a projevuje se boucháním při projíždění nerovností. Je to buď na výměnu, nebo repas. Cena by měla být cca 6-10tis. podle toho pro co se rozhodneš. (samozřejmě neberu v potaz nové, to jsme trochu jinde :lol: )

Napsal: ned 05.10.2014 10:35
od Arnie_one
Ok takze repas by mel byt do 10 tis a kde se to provadí, specializace, nebo jakykoliv mechanik to zvladne.
Jinak diky moc.

Napsal: ned 05.10.2014 20:14
od vlastnemec
S JaraXem jsme se o tom bavili, nevím jestli to dělá on nebo někdo pro něj, pro e65 má jedno udělané a mění, pro e53 asi skladem nemá. Jakýkoliv machoš to určitě nezvládne, ale někde jsem viděl opravnou sadu, dej to někomu kdo to dělá.

Napsal: pon 06.10.2014 06:15
od Arnie_one
Nikde neni napsano co presne do jakeho typu za kapaliny by se melo dat. Toto jsme si vyhledal já dle specifikací, jen bych místní znalejší poprosil o příapdnou opravu.

Chybí mě tam filtr pro AT prevodovku a u diffu si nejsem jisty, zda je jenom v vzadu. Je to tedy pro X5 4,4 E53 2001.



Díky

Obrázek
Obrázek

Napsal: pon 06.10.2014 19:59
od vlastnemec
diff máš i v předu je to čtyřkola, olej 5w30 je do ropy, ty potřebuješ 5w40 castrol c3, převodovka máš zf tak olej źf lifeguard (myslím že jen ropa měla gm) pokud máš gm naser tam nějakej od omytých rusáků. Chladící kapalinu dávám jen origo jelikož tenhle motor pracuje až na 107°c, pokud máš plastové světlomety tak lej něco bez lihu, jinak ten plast půjde srát

+

Mechanická převodovka
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Nový náplň 1,60 Litr
s mechanickou převodovkou 5-rychlostní, Nový náplň 1,30 Litr
s mechanickou převodovkou 6-rychlostní, Měněné množství 1,50 Litr
Automatická převodovka
Nový náplň 8,40 Litr
Měněné množství 4,00 Litr
Specifikace oleje pro automatické převodovky
ETL 7045 E Originální olej
Diferenciál přední nápravy
Nový náplň 0,70 Litr
Měněné množství 0,60 Litr
Diferenciál zadní nápravy
Náprava 215K 1,40 Litr
Náprava 188K 1,20 Litr
Rozvodovka
Měněné množství, Rozvodovka ATC500 0,76 Litr
Nový náplň, Rozvodovka ATC500 0,90 Litr
Měněné množství, Rozvodovka NV125 0,47 Litr
Nový náplň, Rozvodovka NV125 0,50 Litr
Měněné množství, Rozvodovka LWX500 0,46 Litr
Nový náplň, Rozvodovka LWX500 0,50 Litr
Posilovač řízení
1,20 Litr
Specifikace oleje posilovače řízení
>
Chladicí kapalina
10,00 Litr
Brzdová kapalina při výměně
1,00 Litr
Specifikace brzdové kapaliny
DOT 4 DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
s DSC bez předřazeného čerpadla DOT 4 + DOT 4 s nízkou viskozitou je také povoleno
Chladivo klimatizace
1200 - 1250 Gram
Specifikace chladiva
R 134a
Obsah nádrže
92 Litr

Napsal: pon 06.10.2014 22:01
od JaraX
tak předpokládám že máš zkušeného mechanika co ti to dělá, tak to nech na něm.

differáky to má dva, plus jeden VTG.
5W30 do V8 ten motor zabije, jedině 5W40 a nebo pokud je ten motor už vylítanej tak 10W40.

repasované řízení na X5 budu mít skladem, cena bude kolem 10k i s prací, i když na X5 je to dost porod, takže možná 12k.

Napsal: úte 07.10.2014 07:41
od Killingman
K tomu oleji snad jen že já liju do obou svých mazlů 10W-60 :-D (E53 4.8iS, E66 750iL) :-)

Napsal: úte 07.10.2014 14:16
od JaraX
10W60 není vhodný olej do seriově používaných motorů, pokud s tím člověk bude jezdit pilu tak jo, ale na bežnou jízdou moc, ten olej maže a při vyšších teplotách a studenší motor dostává dost zabrat

Napsal: úte 07.10.2014 21:09
od Arnie_one
Moc děkuji, mechanika mám, ale takové auto ještě nedělal. Sice nejaký ML měl, ale já nechci udělat žádnou chybu.
Myslel jsem, že převodovka je v tomto roce vždy GM (do 04), ne ZF.

JARAX - prosím a odkud jsi a hlavně uděláš i na počkání (žízení) ?

Pomuze pokud napíšu VIN, abych přesně věděl co tam je ?

Zítra kupuju a zítra to chci odvést na kompletní servis.

Pokud by někdo z Vás byl ochotný mě přesně napsat co za značku a množství a do čeho, byl bych rád, kompenzace je samozřejmě možná :) lahvinka něčeho dobrého.

PS: je to auto pro 55kg ženskou, žádnou pilu nejezdí, prostě normální styl jízdy, spíše pomalejší a je potřeba říct, že tam je 2 roky LPG, takže i svíčky chco vyměnit.

Napsal: stř 08.10.2014 06:31
od JaraX
benzínová X5 má vždy převodovku ZF (A5S440Z neboli 5HP24), GM měli jen nafty, nikdo nepočítal že ten naftovej motor najede přes 150 000km tak tam rovnou dali i převodovku co nic nevydrží.
jsem ze Žerotína u Olomouce.
řízení nejde udělat na počkání, sou to dva dny práce.

Napsal: stř 08.10.2014 07:12
od Arnie_one
Díky, no s mojí prací to je na pikaču a ta vzdalenost je nejakych 180, tzn. musel bych to resit lokalne a prespat coz by me nevadilo, spise dopredu domluvit a hlavne jestli ty si na to udelas cas.

DIky moc, psal sem mail, pokud ale muzes a neni to tajne, napsat typ a zancku kapalin, ktere do tohoto modelu patri.
Da se to na zaklade VINka overi nekde u BMW, mam z toho hruzu, preci jen to neni Felicie a ja chci aby to vydrzelo. To co jsem napsal sem nasel na netu dle specifikace VIN, takze to moc dobre nesedi.

Diky

Napsal: stř 08.10.2014 07:45
od JaraX
180km je daleko? to je vtipny, mě jezdí plno zakazniku co to maj přes 300km jednu cestu apod :D. Většina zakazniku to řeší tím že si bere nahradni auto.
a nebo jet k pupíkum do prahy, nevím jak to máš daleko.
olej diferaku davam castrol nebo BMW, do převodovky Febi nebo origo ZF, motor BMW nebo Castrol nebo OMV 5W40 apod

Jestli se ti nechce jezdit ke mě, najdi si v tvém okolí servisáka co dělá BMW, dneska ty auta nejsou jak dřív že to bylo vše stejny a chce to mit na každy auto danyho specialistu

Napsal: stř 08.10.2014 13:14
od Arnie_one
Ahoj, asi jsem to špatně napsal, nebo nesrozumitelně. Celý týden jsem mimo pracuji mimo bydliště, musel bych to vyřešit, jak jsem psal a bez auta být taky nemohu.

Nikde sem nepsal, že bych ten servis nechtěl u tebe, právě naopak, psal jsem ti maila ohledně údržby, kde sem se na tebe obracel (2 dny zpět).

Díky za info

Napsal: pát 10.10.2014 22:47
od Arnie_one
K tomu oleji, jen me zajima proc 5W-40, kdyz i specifikace BMW je 5W-30.

http://www.eeuroparts.com/Parts/41903/E ... 510017866/

Mechanik, který mě shání kapaliny dle specifikace auta má tento olej
Shell Helix Ultra 5W-30, je to tedy špatně i dle BMW ?

Díky za info.

Napsal: sob 11.10.2014 21:56
od vlastnemec
A když to auto dáš do BMW tak tam nalijí 5w40, jednoduše nejdostupnější specifikace LL04 od bmw je tip oleje 5w30, specifikace je LL04 (LongLife 04) a tip oleje 5w30 nebo 5w40 to jsou dvě rozdílné věci, první číslo udává tip oleje a druhé teplotní index, klidně si tam nalej 30, ale budeš mít pěkně potaženej motor takovou hezkou černou patinou. Jinak pro BMW dělá castrol a pentosin.

Napsal: ned 12.10.2014 09:43
od JaraX
pentosin žadné oleje pro BMW nedělá, ted jsem to řešil přímo v mnichově, něco je castrol a něco si nechavaj dělat sami.
všeobecně platí u BMW

- nafta bez turba 10W40
- nafta s turbem 5W30
- nafta s více turbama 5W30 a často měnit
- benzín bez turba starší a hodně jetý 10W40
- benzín s nebo bez turba 5W40
- benzín bez turba pro lidi co jezdí jak hovada 10W60

Napsal: ned 12.10.2014 19:02
od Arnie_one
Dobrá, beru tedy CASTROL EDGE FST 5W 40 (longlife04), doufam, ze to tedy bude v poradku. Menit budu po 8-10 tis, jelikoz je auto s LPG, zaroven udelam pri kazde vymene i svicky. Alespon to tak delam u ostatnich aut co mam na plyn.
Samozrejme díky za info.

Napsal: ned 12.10.2014 20:49
od JaraX
8-10k na olej je zbytečných i na LPG,
pokud jezdíš normálně, měn po 15 000km,
svíčky po 40 000km

Napsal: ned 19.10.2014 16:10
od Arnie_one
Mam maly dotaz, mechanik me menil veskere naplne a remeny, rikal ze 4x4 neni stala ale pripojuje se, myslel sem z v roce 2001 jeste xD nebyl. Mechanik tvrdi ze to zkousel na heveru a nahon se pripojuje, je to mizne? Diky za info