Stránka 1 z 1
Napsal: sob 21.06.2014 08:04
od Renda1966
Prosim o radu, na volnobeh si mi projevuji lehle vibrace, jako by motor nebezel uplne pravidelne. Nekdy je to skoro neznatelne a nekdy to citim ale na otackomeru nic nekolisa. Auto jezdi normalne, nekouri a jde hezky za plynem. Filtry nove, separator, jen Verva + VIF.Najeto 150 tis. Daji se bez demontaze zmerit vstriky? Mam INPU ale nic jsem tam nevykoukal. Nezhorsuje se to ani nezlepsije, teplota na to nema vliv. Mate nejaky tip?
Napsal: pon 23.06.2014 23:33
od Renda1966
Renda1966 píše:Prosim o radu, na volnobeh si mi projevuji lehle vibrace, jako by motor nebezel uplne pravidelne. Nekdy je to skoro neznatelne a nekdy to citim ale na otackomeru nic nekolisa. Auto jezdi normalne, nekouri a jde hezky za plynem. Filtry nove, separator, jen Verva + VIF.Najeto 150 tis. Daji se bez demontaze zmerit vstriky? Mam INPU ale nic jsem tam nevykoukal. Nezhorsuje se to ani nezlepsije, teplota na to nema vliv. Mate nejaky tip?
Dnes jsem vypozoroval, ze se vibraci objevuji jen pri navolenem D na krizovatce. Kdyz dam N nebo P tak to necitim.
Napsal: ned 29.06.2014 23:58
od wylson
Měl jsem to samé, máš v háji vstřiky. Nachystej prachy a vodvez to k profíkům
já to nechal udělat v Autorava na Harfě.
Napsal: pon 30.06.2014 06:47
od Renda1966
wylson píše:Měl jsem to samé, máš v háji vstřiky. Nachystej prachy a vodvez to k profíkům
já to nechal udělat v Autorava na Harfě.
Tusil jsem to. Delali repas nebo nove? Kolik to stalo? Dals jim tam auto nebo si vyndal vstriky sam?
Napsal: pon 30.06.2014 21:08
od wylson
Profík mi vysvětlil jak to je, počítač který řídí množství nafty do jednotlivých vstřiků vychází z průtoku a tlaku v jednotlivých vstřicích, když je vstřik zasraný zalepený usazeninami řidící jednotka do něj tlačí víc než do ostatních vstřiků - tím běží motor velmi nepravidelně - každý jednotlivý válec má jiný výkon. Mě se to projevovalo tak že auto při čekání na semaforu skoro nadskakovalo, ze začátku to nebylo nijak výrazné ale postupně se to zhoršovalo.
Řídící jednotka rozděluje tlaky jen asi do 2000ot/min, pak už to valí do všech vstřiků stejně. Stačí tedy malinko přidat plyn- z volnoběhu a vibrace zmizí. Hrozí ale propálení pístu.
Přivez jsem auto do servisu, maník mi řekl že cenu nemůže předem stanovit, vstřiky je třeba vyndat, vypláchnout a pak teprve lze měřit který je dobrý a který (které) je nutné vyměnit. Mají na to měření nějakou origo mašinu od Bosche. To vyndání a vyčištění nebylo nijak cenově dramatické ale byly total out dva vstřiky. Auto jsem tam nechal a přišel si druhý den. 40tis.
Napsal: pon 30.06.2014 21:09
od wylson
Jo auto jede jak nové, při seriozní naftě prý 150tis km.
Napsal: pon 30.06.2014 22:05
od Renda1966
Ale proč mi to dělá jen při zařazeném D, když přesunu volič na N nebo P tak ty vibrace zmizí. Nemůže to být spíš EGR? Doufám, že mě těch 40 táců nečeká....
Napsal: úte 01.07.2014 00:09
od Renda1966
Napsal: úte 01.07.2014 23:24
od wylson
ty vstřiky ti samozřejmě nepřeju - i když jednou čekají každého
mě to dělalo jen a pouze na volnoběh, jakmile jsem se dotkl plynu hned to přestalo
- kolik je volnoběh asi 600ot/min? stačilo zvýšit o 50ot a už to nevibrovalo-
ze zoufalství jsem našel nově opravenou silnici, dokonale rovný hladký asfalt a tam zkoušel jízdu na neutrál, aby nerušil hluk a vibrace pneumatik
relativně

to moc znát nebylo váha jedoucí x5 působí jako gyroskop tak to neklepalo ale při zastavení už ano.
Když se dotkneš plynu a vibrace okamžitě zmizí = jsou to vstřiky.
A pomalu v řádu týdnů se to zhoršuje. Najezdím denně 200 - 300km.
Napsal: stř 02.07.2014 06:32
od Renda1966
Diky za podrobne informace. Byl jsem pro jistotu u Snejka na kontrole a diagnistice. Nic hrozneho to pry neni. 4 vstrik jde do prepasu vice nafty. Konzultoval jsem s nim cenu a take jsem volal do Bosche na Praze 7. Montaz a demontaze 1500, premereni vstriku 900, serizeni do 3000 a jiny vstrik tak od 7.000. Nebude to tak hrozne. Az bude cas tak se na to podivam a nebo kdyz se to zhorsi.
Napsal: stř 02.07.2014 18:46
od Renda1966
Nemělo by to kouřit když teče vstřik? Mě ale nekouří ani na volnoběh ani když tomu naložím...
Napsal: úte 08.07.2014 16:40
od Falcon
Když to vibruje na D/R a brzdě ale ne na P/N, tak jdi nejdříve po silentech motoru

Napsal: ned 20.07.2014 21:10
od kubikula420
pridam sem taky mi to dela ale mam benzin m54 3.0
Napsal: úte 12.08.2014 08:51
od Gore
Je to blbost - dělá to i u benzínu a je to převodovka/měnič točivého momentu. Záleží na opotřebení....
Napsal: úte 12.08.2014 10:59
od Renda1966
Gore píše:Je to blbost - dělá to i u benzínu a je to převodovka/měnič točivého momentu. Záleží na opotřebení....
Abych řekl pravdu tak si to podle pozorování, také myslím. Co s tím? To bude asi nálož co?
Napsal: úte 12.08.2014 13:49
od Velvetek
Měl jsem to samé u 530d - dělalo to pouze při D a R - když jsem stál na brzdě (takové vibrování, chvění do stran), jinak ne. Nehulilo, jelo normálně... bylo to vstřikem, byl již po repasi a byl povolen. Po opravě to zcela zmizelo.
Napsal: úte 12.08.2014 22:33
od vlastnemec
Teď jsem si to přečetl celé, čím více nad tím uvažuji tak bych šel po motoru, měnič na 99% ne viz SZ, inpa Ti ukáže jen korekce na vstřikách jak jsou na tom doopravdy poznáš jen na stolici.
Jo ten co psal 40tis za dva vtřiky se nechal pěkně ojebat ikdyby kupoval nové se šílenou přirážkou se nemůžeš dostat na takovou částku.
Ceny dieselservisů Bosch jsou na každých stránkách jednotlivých servisů a jsou hodně v pohodě.
Jinak kámoš dělal tuším tři včetně turba a max spokojenost
http://www.turbosport.cz
Napsal: stř 13.08.2014 08:29
od Velvetek
Vstřiky se nechaly sehnat od 3tis repasované. Samozřejmě raději od ověřeného zdroje, aby na tom pak člověk nebyl stejně...