Stránka 1 z 2

Napsal: pon 21.03.2016 00:17
od Pater
Zdravím, měl bych dotaz týkající se teploty, je to moje první BMW (e89). Moc jsem zatím nenajezdil, ale ukazatel teploty, pokud jedu lehce, se v podstatě ani nehne, třeba i 25km, zůstává pod 70. Teprve až když trochu zrychlím tak teplota stoupne na 90, zatím jsem si nevšiml jestli kolísá, s autem jsem přes zimu téměř nejezdil. Auto topí, jestli tak jak má, to nedokážu posoudit. Četl jsem dnes v jiném vlákně příspěvky o tomto, s tím, že auto by mělo být po cca 7 km zahřáté. Protože nechci studený motor moc honit tak jsem si myslel, že prostě potřebuje delší trasu na zahřátí. Vedle psali, že to jsou pravděpodobně vadné termostaty. Měl bych to nechat zkontrolovat případně je vyměnit? Díky.

Napsal: pon 21.03.2016 01:15
od starML
U Z4 23i je teplota pod 70 špatně. Měla by po 7-10km nebo po 10 minutách dosahovat nad 80 stupňů s tendencí 95-100, protože u benzínů jsou teploty okolo 100 stupňů výhodnější. Více v mojem příspěvku z 04-02-2014 http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30 .

Automat Z4 nemá, diesel to také není, takže stačí vyměnit hlavní termostat.

Napsal: pon 21.03.2016 02:45
od Pater
dík, tam jsem to právě četl, tak mně to zaujalo, v motorech se nevyznám, vrtat se v tom nebudu, kolega má servis, tak ať vím co mu mám říct. Zkusím to ještě projet, ale ta teplota mně zaujala hned.

Napsal: pon 21.03.2016 08:07
od ZZZZ
Ja tu z4 nemam, ale mam dojem, ze to je teplota oleje, nikoliv chladici kapaliny. Koukni na ten budik jeste jednou. Logicky se v tomhle pocasi olej neohreje na to same jako v lete.

Napsal: pon 21.03.2016 12:14
od Pater
Tak jsem se kouknul a je to teplota oleje. Takže se tím nemusím zabývat? Má najeto jen 24tkm.

Napsal: pon 21.03.2016 12:23
od ZZZZ
Presne tak a vsechny vycteninky z internetu peclive filtruj. Tady je tech scestnych rad habakuk

Napsal: pon 21.03.2016 12:32
od xyron
Presne jak pise ZZZZ, chce to filtrovat. Teplota oleje v tomhle pocasi je ok jak jsi psal

Napsal: pon 21.03.2016 13:32
od shwaaraa
Co máš za motor? Mně začne v tomhle počasí ručka stoupat po cca 5-10 mins jízdy po Praze. Pak se dostane někam ke 90-100 stupnum (podle tempa). Svižnější přesuny po dálnici klidně 120 stupnu..

Napsal: pon 21.03.2016 14:34
od Pater
Díky za rady, jak jsem psal moc se v tom nevyznám, dosud jsem jezdil většinou jen v dodávkách a nerad bych něco přehlédnul. Jen mně zaskočilo, že při lehké noze se ta teplota nehne ani po 25 km.
ps: motor je 2,5

Napsal: pon 21.03.2016 15:40
od pavproch
Mno, nesouhlasím, že se wolej nevohřeje.... sem v pátek vyjel (venku bylo pod 10st) a netrvalo to dlouho - co já vím 15-20km a měl sem ji tam, stejně jako v létě - cca 120st C ..... no, ať nekecám, možná to bylo 115-117 .... žeby 30i "topil" o tolik víc než 23i?

Napsal: pon 21.03.2016 20:31
od Etien
taky si troufnu nesouhlasit... teplota oleje pod 70 stupnu po 25km je proste malo...

Napsal: úte 22.03.2016 07:33
od ZZZZ
To neni presna teplota oleje, to je teplota cidla. To je na vane a je prichlazovane i s vanou vzduchem hlavne za jizdy. Proste to bude ukazovat neco jineho ted a neco jineho v parnem lete.

Ja bych se tim zabyval az kdyby tu teplotu vykazoval i v lete. Taky jsem si posledne vsiml, ze ten budik ukazuje nizsi teplotu nez v lete. Po nedeli vytahnu bawo z garaze a proverim to.

Napsal: úte 22.03.2016 09:19
od pavproch
Nepozoru nějaké zásadní rozdíly v zobrazované těplotě woleje v létě (plus 30=cca 120 ažmax 125st C) a v chladnu (pod plus 10=115 až 117st C).

Stejný jízdní styl = redline.

Napsal: úte 22.03.2016 10:41
od xyron
Jízdní styl pohoda s 335i (okresky do 90 tempomat), po cca 30km jízdy stále teplota olem 80-90 stupnů při venkovní teplote kolem 0 ... neřešil bych..

Napsal: úte 22.03.2016 10:49
od ZZZZ
Presne.
Mel jsem sprintera 318 CDI, sestivalec do vecka a v tom vecku nahore mezi valcema je naftovej filtr. Pravidelne na dalnici zamrzal klidne po vic nez sto kilometrech od baraku a to ani nemuselo byt moc pod nulou. stacilo zastavit na benzince dat si kafe. Na filtr prestalo zvenku foukat, teplo od valcu ho za deset minut ohralo a ten den uz dal vzdycky pokoj. Pozdejc jsem to resil nejakym aditivem.
Jak rikam, Fide, sed cui fidas, vide

Napsal: úte 22.03.2016 11:20
od pavproch
Mno, nevím, to je celé nějaké čudné... tady se opakovaně píše o těplotě woleje 70-80st C....

To jako fakt trvale TAK NÍZKÁ těplota? ... když mi to ukazuje takovou těplotu, tak si nedovolím to podržet nad 3500toček.... to by mě to asi brzo přestalo bavit, dyby mě to to tajkle omezovalo.... m4Zlik opravdu nejpozději po 15km klidnější jízdy se dostane se zobrazovanou těplotou oleje někam nad 110 a pak ho teprvě začnu drtit.... :twisted: (a tím těplotu dotlačím ke 120) :idea: :?: :!:

Čili zásadní otázka: bavíme se o stejných "jabkách"? Já myslím ten TEN RAFIKOVÝ UKAZATEL TĚPLOTY woleje v palubní desce pod otáčkoměrem....

Napsal: úte 22.03.2016 11:24
od JayFader
xyron píše:Jízdní styl pohoda s 335i (okresky do 90 tempomat), po cca 30km jízdy stále teplota olem 80-90 stupnů při venkovní teplote kolem 0 ... neřešil bych..
Potvrzuji, mám stejné teploty oleje u 135i e82. Když to vyhrotím jdu na 100-120 stC.

Napsal: úte 22.03.2016 11:59
od Curo
Moje stabilní teplota po rozjetí je 120°C (E89 35is).
Při delší jízdě se dostanu na min. 110°C, při nízké venkovní teplotě nebo dálnici. Ale po pár minutách jízdy teplota stoupá vždy ke 120°C, a nijak ho po většinu času nešetřím :-).

Napsal: úte 22.03.2016 12:29
od xyron
Když ho nešetřím tak jsem taky na 120 stupních ... když jedu klid, jsem v tomto počasí na max 100 ... v letních teplotách jsem na 110-120 normálně..

Napsal: úte 22.03.2016 12:45
od Pater
pavproch: jo bavíme se o stejném. Koncem týdne to vytáhnu a odzkouším.