Stránka 1 z 3

Napsal: úte 23.06.2015 08:32
od ZZZZ
Přišel čas na výměnu. Nechce se mi dávat ATE. Má někdo zkušenost s deskami EBC? Mám apetit objednat zelený.
Tak mi to někdo (ne)rozmluvte

http://www.ebc.cz/

Napsal: úte 23.06.2015 11:41
od jaho
Ty jo...kolik máš najeto, že měníš desky? Jámám pořád originál...a najeto 60tis...

Napsal: úte 23.06.2015 11:54
od ZZZZ
jaho píše:Ty jo...kolik máš najeto, že měníš desky? Jámám pořád originál...a najeto 60tis...
Ahojky, mam 45000. Asi vic brzdim. V sobotu jsem menil v Nemecku zadni gumy (jsou treti v poradi). Na Mits jsou desky taky na odchodu a tam je 40tis.

Nakonec jsem objednal ty cerveny, tak cekam, udajne nemaji spinit rafky.

Napsal: úte 23.06.2015 12:30
od Tom_e89
Já měnil zadní desky už při 40tis km... :roll:
Pár milimetrů by ještě vydržely, ale pískaly, že chtějí pryč.

Napsal: úte 23.06.2015 13:12
od pavproch
Já m4Zlika koupil když na tachu svítilo 35000 km a (zřejmě) s původníma brzdama.

Zadní desky sem měnil prakticky hned (rozsvítila sa kontrolka)....

Napsal: čtv 25.06.2015 22:02
od MDaniel
Take jsem na aute mel 40000 a uz byly meneny

Napsal: pon 06.07.2015 16:33
od Miki333
ahojte,
byl jsem na kontrole a vypadá to, že budu muset měnit brzdové desky i kotouče.
Kotouče nyní už mají vpředu 20mm a vzadu 17,5mm

Nemáte někdo tip na dobré kotouče poměr cena výkon? Na E85. 3.0litr. Nebo prostě co se tak většinou dává? ATE?

Díky
Miki

Napsal: pon 06.07.2015 19:12
od Francis
Ne všechny deska a kotouče jsou vhodné na každý styl jízdy a použití. Některé studené nebrzdí a pískají a jiné zase nesnesou velkou trvalou zátěž na okruhu atp.
Někdo preferuje čistá kola a jinému vyhovuje vysoký brzdný výkon.

Jak jezdíš? Na jaký styl jázdy mají desky být?

Napsal: úte 07.07.2015 09:01
od Miki333
Tak mám 3.0ltr. Na okruh s tím určitě nepojedu. Nebo to zatím aspon neplánuju:)
Spotřebu držím cca 8-8,5litrů/100km (něco řekne o stylu jízdy :) ).
Jezdím normálně (s přítelkyní to jinak nejde:) ), občas (když jedu sám) na to trošku šlápnu a točím to až na 6-7tis otáček. Max. 160km/hod.-zřídka kdy...
Budu rád, když kola budou čisté (když nebudou moc špinit). Na druhou stranu bych rád aby to brzdilo :)
Takže normální ´skoro´ předpisová jízda s občasným zablbnutím...
A na brzdy abych se mohl spolehnout...

Napsal: úte 07.07.2015 09:05
od pavproch
na tohle ježdění jedině OEM materiál z autorizáku, 1 jakost a s holografickou nálepkou.... mám vyzkoušeno, veškerý aftermarket vč. značkových Brembo apod je šit hnus .... :idea:

Napsal: úte 07.07.2015 10:53
od Miki333
...přiznám se, že těm jsem se trošku chtěl vyhnout...
..dávat 6000 za dva kotouče..
...říkal jsem si tak kdyby se našlo něco levnějšího :)
...něco jiného?
...ale pokud se pod to podepíše víc lidí, že to je nej volba, tak to asi zkousnu no...

Napsal: úte 07.07.2015 10:55
od Miki333
jo a ještě k tomu destičky?
jaký?
ATE, Brembo, OEM?
...budu řešit přední i zadní...

Napsal: úte 07.07.2015 11:26
od pavproch
kotouče Brembo ještě jakžtakž ujdou, nejdůležitější jsou ale OEM desky... jakékoli jiné z aftermarketu mi vždy dřív nebo později začaly dělat "pestva" - cukat, pískat..... :idea:

Napsal: úte 07.07.2015 16:42
od ZZZZ
Tenhle pan z http://www.chevron-racing.com/ tvrdi:

EBC nabízí v oblasti bezazbestových-organických brzdových destiček a brzdových kotoučů bezpochyby nejrozsáhlejší sortiment na světě. Najdete zde brzdová obložení pro většinu evropských, japonských a amerických aut, které jsou vyráběna v ISO 9000 certifikované výrobě za pomoci toho nejkvalitnějšího materiálu. Produkty EBC jsou jedni z mála, kteří již nyní dodržují nejnovější evropské požadavky a předpisy. Nejnovější nanášecí směs AF44/78 zamezuje nepříjemným zvukům a škubání při brzdění, které mohou vznikat při použití nesprávného materiálu. Brzdy EBC se vyznačují extrémně vysokým lomovým napětím. EBC vlastní 5 zkušebních stanic a všechny potřebné zařízení pro výzkum a vývoj. Všechno naše brzdové obložení a brzdové kotouče jsou vyráběny v našich vlastních továrnách. Brzdové obložení je opatřeno speciální vrstvou pro zamezení koroze a je možné ho používat bez problému v kombinaci se sériovými brzdovými kotouči. Výrobky EBC se skládají kompletně z organických materiálů, neobsahují azbest, nikl a další jedovaté materiály a byly již několikrát oceněny jako nejlepší brzdy, dále pro svou nekompromisní kvalitu a inovativní techniku, která umožňuje, aby obložení bylo bez agresivního černého brzdového prachu, který zůstává na ráfcích a tím je znečišťuje a ničí. - jinymi slovy tyto desticky nezasiraji kola ;)

Ja to zkusím. Objednal jsem červený a dám to na stávající kotouče. Cenově jsou podobný jako Brembo na Mits Evo u Komvetu. Zrovna letos se mi to narodilo u obou. Tak uvidíme, průběžně můžu písnout jak se to chová.

Napsal: úte 07.07.2015 17:00
od Francis
Toto mi hlava nebere. Chtěl jsi poradit a nebo potvrdit tvou volbu?

Napsal: úte 07.07.2015 17:14
od ZZZZ
Auto stoji v garazi a brzdy nejsou schopne jizdy. Post je 14 dní starý, to se lecos změnilo, mam nove informace vytazene z netu. Nakonec jsou to jen desky, nejde o zivot (snad) Tak uvidime.

Napsal: úte 07.07.2015 17:48
od Francis
Inu, pokud pro tebe mají marketingové žvásty na webu výrobce větší vypovídací hodnotu než osobní zkušenosti, jsi moderní zákazník a výrobce neinvestoval peníze za reklamu marně.

Napsal: úte 07.07.2015 18:38
od ZZZZ
To co povidas, je tvuj dojem vycucany z prstu, nebo mas konkretni argument proti deskam nebo kotoucum EBC ??

Napsal: úte 07.07.2015 18:43
od pavproch
snad se na mě Dany z Type-R nebude zlobit... z tématu o sport/race deskách a jejich provozu a hlavně zajíždění:
EBC desky (YS, RS, BS) ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 40x (u YS a RS, kvůli sjetí ochranné zajížděcí vrstvy) u BS stačí tak 30x

Ferodo DS2500 ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit... V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 30x, nicméně dbát na to, aby se zbytečně nepřehřívali a myslet na skutečnost, že na okruh nejsou úplně nejvhodnější, tudíž je co nejvíc na okruhu šetřit (což jde dost těžko)...

Ferodo DS3000, DS1.11 ... řekněme 25x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, potom brzdové destičky maximálně ohřát jedním pořádným zabržděním z nějakých 200km/h na nulu a nechat vychladnout. Ideálně to dělám tak, že desky zajedu večer a nechám přes noc vychladnout...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 25x na 50x a při prvním stintu se snažit brzdy nepřehřívat, pak si šlověk stejně dá chvíli oraz, desky vychladnou a do druhého stintu jsou v dobré formě...

Tady ještě pár postřehů a změn oproti mé původní verzi..

Obecně mám vyzkoušeno, zahřát je na jejich maximální použitelnou teplotu a nechat vychladnout. Tudíž nejhorší je odhadnout jejich maximální použitelnou teplotu :lol: ...
Což se v mnoha případech ukázalo jako opravdový problém, máme mezi sebou spoluničitele, který DS2500 zničil za 15min...

... přepálit DS3000 se asi nepovede, ...
Tak tohle se potvrdilo jen tak z 50%, protože jeden z našich spoluničitelů dokázal nové DS3000 rozpálit tak, že se přehřáli a přestože to přežili, výrazně poničili nové brzdové kotouče a zkrátili jejich životnost na 50%. Teplota byla tak vysoká, že z disků dokonce "vytekli" středové pokličky...

BlueStuff jsou na zajetí nejméně háklivé, jejich vlastnosti jsou hodně podobné ať je zajedete dobře nebo špatně. DS2500 zajetí vyžadují, ale zase rozdíl u špatně zajetých není tak markatní, naopak je zde poznat (okamžitě), pokud je přepálíte 8-) . DS3000 vyžadují zajetí správné, jinak brzdí hůř než DS2500 :evil: ...
EBC BS ... jsou opravdu takové nejméně zničitelné, nicméně i jejich brzdný účinek je nejslabší...
DS2500 ... pokud se v prvopočátku nepřepálí, jsou na normální ježdění super a ani nepískají, nicméně většina lidí se přesvědčila, že na okruh nejsou...
DS3000 ... Super destička nejvíce náchylná na zajetí, nicméně nejlepší brzdný účinek za cenu menší životnosti jak destiček tak i kotoučů, nedoporučuju je na obyč kotouče, vyzkoušeno na EBC TurboGroove...
DS1.11 ... Super destička, méně náchylná na zajetí, ale přesto je vhodné to správně provést. Pokud se s ní naučíte brzdit, vydrží hodně dlouho a je pak i hodně šetrná ke kotoučům. Lze použít na sériové, nicméně doporučuju EBC TurboGroove

EDIT: (hlavně kvůli Babovi :), ale je to dobrá připomínka) - Myslím, že při zajíždění je opravdu vhodné začínat brzdit z rychlosti cca 120km/h, druhou polovinu zajíždění i klidně ze 150km/h, spíš jde o to, aby po 4s brzždění 50% tlakem byla ta rychlost někde nad 50km/h...

Napsal: úte 07.07.2015 18:53
od ZZZZ
Kazdy desky se musi zajizdet, zvlast kdyz jsou na starych kotoucich. Ja mam objednane redstuff. Uz je to objednany. Jsou to desky na sportovni auto se kterym se sportovne jezdi.