Stránka 1 z 8
Napsal: pát 18.04.2014 11:43
od MDaniel
Zdravim, podelim se o zkusenosti kdy jsem vcera na auto na zadni napravu dal pneu 255/35 r18 ale klasicke, ne rft. Neda se s tim jezdit,podvozek je zda se naladen tak,ze pocita s rft pneu a kladicke pneumatiky se na auto nehodi.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
Napsal: pát 18.04.2014 13:08
od pavproch
dovolím si lehký rozpor/odpor....
m4Zlika sem koupil na 19" RFT Bridge Potenza RE050A, najel na tom asi 500 km ("kostitřas", ale až takový, že při průjezdu zatáčkama občas docházelo ke ztrátě adheze/kontroly nad směrem jízdy...) taxem je vyměnil za 19" non-RFT P-zero a.... nebe a dudy, jízdní komfort je výrazně lepší a auto je v zatáčkách ve vyšších rychlostech než dřív mnohem více stabilní...
čili u mé Z4 e89 v 19" byl přechod RFT -> nonRFT výrazným přínosem pro zklidnění a zbepečnění jízdy
Závěr: imho to bude tím, že sou to Continentaly, ne tím, že jsou nonRFT
Napsal: pát 18.04.2014 13:13
od xyron
Ty jo... to si myslím nebude v Conticich... to jsou dobry gumy... spis bych se zeptal MDana.. jestli ty Conti koupil novy nebo nejaky jety 5 let stary shitky ?
Napsal: pát 18.04.2014 13:49
od MDaniel
Gumy byly samozrejme kupovane nove. Continental SportContact 5 se ani 5 let nedelaji

)
Je mozne ze u tech 19" to nemusi byt takovy rozdil ale u tech 18" to citim hlavne jak to plave,jinak je to samozrejme mekci a pohodlnejsi. Uvazuju take jeste snizit profil a prechod na 19. Prece jen je nizsi bocnice a tim padem mensi moznost pohybu v bocnici.
To ze auto na rft obcas odskakuje je pravdou ale to co to dela ted na tech Continentalech je opravdu divoke. Je take pravdou ze jsou i ruzne tuhosti bocnic u non rft gum. Na druhem aute mam Bridgestone potenza s001 - 225/45 r17 a pri obouvani se me ptali v servise zda ta kola nejsou rft- ze maji tvrdou bocnici...
Napsal: pát 18.04.2014 14:19
od Etien
pochopil jsem spravne, ze na predni naprave zustaly rft zatimco nonrft sly pouze na zadek?
Napsal: pát 18.04.2014 15:04
od Martyn
Taky mam presne opacnou zkusenost na e92 335i, runflat bylo to prvni co slo z auta pryc a 19" Michelin PS2 na a absolutne nebyl problem:) auto sedelo perfektne, komfort srovnatelny (ok ty rft byly 17":)
Napsal: pát 18.04.2014 15:53
od MDaniel
Ano vpredu jsou rft,vzadu ne,ale myslim ze to jak auto plave zadni casti neni timto urcite zpusobeno. Ted jsem byl prifouknout na 3.2 a stale to stejne...
Napsal: pát 18.04.2014 15:56
od MDaniel
Pavproch: kdybys mel nekdy cestu smer zlin,muzeme dat scuka, urcite bych to rad vyzkousel,uvazuju o tech tvych kolech a non rft gumy.
Napsal: pát 18.04.2014 15:58
od xyron
To ber... podle mě nejkrásnější kola na aktuální generaci Z4 ....

Napsal: pát 18.04.2014 16:00
od MDaniel
Jo tak me se libi i ma kola,ale jde mi o to jak to sedi na tech non rft
Napsal: pát 18.04.2014 16:05
od xyron
Jo to ti musí říct Pavproch... každopádně já mám 19 255/30 vzadu Dunlop Sport maxx RT a sedí to fantasticky...
Napsal: pát 18.04.2014 16:34
od MDaniel
A to RT je runflat? Ja prave do 19 rft bych nesel,to musi byt tvrde jak prase,zvlast na nasich cestach.
Napsal: pát 18.04.2014 16:36
od xyron
nee, je to non-runflat ... to Sport Maxx RT je jen obchodni oznaceni... predtim bylo TT atd..
Napsal: pát 18.04.2014 17:03
od pavproch
MD: jo dáme scuka, ale až koncem dubence.... na svátky valím nach slovakai a potem na týden služebně nach frankreich....
připoměň se potom, pls.... starý sklerotik...
Napsal: pát 18.04.2014 17:06
od MDaniel
Jasy,pohoda:-) ja take,tak mi zkus pripomenout ze se mam pripomenout:-))
Napsal: úte 30.09.2014 14:15
od Mikeee
Ja mam podobnou zkusenost,
mel jsem na aute RF pneu kdyz jsem koupil ale na rady kamarada, ktery v nemecku tyhle pneumatiky v Continentalu ma nastarosti jsem poridil normalni - pry je nemaji jeste vubec zmaknuty a vyjmenoval mi asi 10 duvodu proc dat normalni. Tak jsem taky koupil ty continental sportcontact 5 a dal dopredu i dozadu. Situace je uplne stejna jak popisuje MDaniel.
Auto v zatackach nesedi tak jako pred tim - projizdim vse tak o 20km/pomaleji a stejne jedou protismykove systemy aby to vubec zustalo na silnici.
Mam teda problem v tom, ze jsem soucastne po nakupu vymenil dost veci
kompletni predni ramena s cepama. predni tlumice, dorazy a koupil nove disky (tem jsem to prisuzoval nejvic) nejsou totiz jako jedine origo BMW a maji jine ET nez pred tim.
Jsem pevne rozhodnut jit zpet do RF a zpet do puvodnich 18" disku. Jen se mi to nechce kupovat na zimu ....
Napsal: sob 07.11.2015 11:56
od Centr
MDaniel píše:Zdravim, podelim se o zkusenosti kdy jsem vcera na auto na zadni napravu dal pneu 255/35 r18 ale klasicke, ne rft. Neda se s tim jezdit,podvozek je zda se naladen tak,ze pocita s rft pneu a kladicke pneumatiky se na auto nehodi.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
Ahoj, měl bych dotaz. Čeká mě koupě sady letních pneu a po přečtení diskuze si nejsem úplně jistý... Přímo v BMW - Synot Auto doporučili, že RFT pneu nedávat. Momentálně mám na autě Br. Potenza RE-50 RFT na 18" alu. Jaký je Váš názor? Nerad bych udělal blbost. Díky. Honza
Napsal: sob 07.11.2015 13:28
od pavproch
Esli teda možu svoju trošku do mlýnice....
Na m4Zlikovi mám 19", z Reichu sem to přivezl na OEM ráfkách style 296 a RFT Bridde RE50A.... v zatáčkách to odskakovalo a pod plným to byla s adhezí katastrofa.... komfort byla ještě větší katastrofa
Paxem dal !tvrdší! (a lehčí) ráfky OZ Ultraleggera a s nima non RFT P-zero (225/35 předek a 255/30 zadek) a jízdně to šlo nahoru o dvě třídy, komfort sa taky zlepšil... Fčíl tam dám Michelin Pilot Super Sport stejných rozměrů , samozřejmě non-RFT... btw, ty PSS mají běhou o dobrý centimetr širší než ty P-zera
na 3er jezdím zimu i léto na 18" (225/40 předek, 255/35 zadek, zimní i letní non-RFT) a je to jízdně i komforem naprosto jiná liga než bylo z výroby (17" RFT bridge 225/45+255/40).... letní mám odzkoušené P-zera i PSS
Čili já doporučuju, ANO, jít do non-RFT, ale ne Conti, Gúdjír a jiné šmejdy... vem buď P-zera (bez dalšícjh připičatělých přívalstků - jako je Eco, Nero, Silver apod - NEBRAT!) anebo Michelin PSS
Pokud ale taky máš "staggered" setup, počítej s tím, že to vždycky bude krapet plavat v podélně vyjetých kolejích....
Napsal: úte 10.11.2015 16:44
od Centr
Ahoj, děkuji za rozbor

pavproch, máš pravdu a nejsi sám, kdo má podobné zkušenosti, co jsem tak louskal zahraniční fóra...
Osadím tedy nonRFT pneu, ale narazil jsem na menší problém, Michelin PSS se nevyrábí v rozměru 255/35ZR18, našel jsem pouze PS3. Nebyl by tedy problém dát na předek PSS a zadek PS3?
Napsal: úte 10.11.2015 18:07
od pavproch
jak nevyrábí? Vyrábí,a le fčíl není skladem... teda nebylo, dyž sem se někdy v září díval...
