Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 09.06.2016 23:35
od MartinR
Ahoj všichni.
Mám možnost koupit M3 3,0 sedan, rok 94. Historii vozu sleduji od roku 2005, kdy bylo zakoupeno s motorem z jehož bloku koukala ojnice. Nájezd cca 120tis. Km. Byl zakoupen "nový" motor, auto fungovalo bez problémů. Majitel se o něj myslím staral celkem slušně.
Po cca pěti letech vůz dostal nového majitele, který k autů nemá absolutně žádný vztah. A tomu odpovídála i údržba. Nicméně za těch šest let najel pouze cca 15tis. km. Je hodně zaměstnán a mezi předposlední TK a tou poslední na které jsem s vozem byl najel pouze 2tis.km. Auto celých šest let parkovalo ve venkovním prostředí a opticky velmi zchátralo. Nutno říci, že kupodivu nikdy nebylo havarováno.
Vůz mě zajímá kromě jiného z důvodu, že je to sedan a bylo jich vyrobeno velmi málo.
Teď k technickému stavu. Určitě bude potřeba klempířina a celolak, jelikož přední blatníky a zadní lemy postihla klasická koroze. S čímž samozřejmě počítám, ale na čem váhám je to, že motor při ubrání plynu hodně zakouří. Přisuzuji to tomu, že kvůli malému nájezdu za poslední roky ztvrdly gufera ventilů což by byla sranda, ale jisté to není.
Jinak motor studený i teplý startuje "na brnk", táhne zcela hladce v celém spektru otáček, převodovka tichá, synchrony v pořádku, diferenciál tichý. S výměnou spotřebních věcí počítám.
Teď k ceně. Pán chce 80tis. Kč. Je jasné, že investice, aby z toho bylo pěkné auto, pokud nebude něco špatného s motorem bude nejméně cca 200tis.
A konečná otázka. Vyplatí se do toho jít :?:

Napsal: pát 10.06.2016 08:32
od MattyX
Za 80 se to asi vyplatí v každém případě, postavíš si z toho za dnešní cenu m3 pěkné auto s jasnou historií. jen pokud chceš udržet nějakou hodnotu, tak se musíš držet striktně originálních věcí co jednou tomuhle autu zvednou hodnotu ;)

k motoru - zakouření může způsobovat i nahromaděný olej v sacím boxu, nutně to nemusí dělat kruhy a nebo gufera, ale samozřejmě to může být ten horší případ, kdy jsou to všechny tři věci :D

Napsal: pát 10.06.2016 08:42
od LiborM
Pokud se rozhodneš kupovat i investovat do oprav do M3 , tak se na to neptej jestli se to vyplatí nebo ne(nevyplatí) , ale jestli chceš. Pokud motor kouří , tak to bude bud olej v sání(pozůstatek okruhu nebo driftů) a nebo jsou to pístní kroužky(pravděpodobnější varianta), gufera na ventilech ti nepropustí tolik oleje,aby to kouřilo. Tzn. nový písty,kroužky, brus bloku, kontrola nebo výměna ložisek klikovky, počítej že tato sranda bude cca 80-100tkč bez práce. Potom budeš mít novej spodek motoru, což je alfa omega ///M motorů. Za 80tis do toho klidně bež, ale počítej , že dalších 200tis do toho padne,aby jsi z toho udělal auto. Taky počítej s tím, že tím investice nekončí, to auto bude pořád něco chtít. Pokud tím chceš žít, že máš M3 a jsem ochoten do toho investovat a třeba si na tom i ty věci dělat sám a bude tě to bavit, tak si to kup. Pokud jsi spotřební typ člověka, co řeší spotřebu a každou korunu do auta, tak ne, protože tohle je opice, co sežere spoustu banánů.

Napsal: pát 10.06.2016 10:09
od blesk666
Mattyx aj Libor ti dali dobre rady ku ktorym neni viac moc co povedat. Ak to auto tak dlho sledujes znamena to ze ta velmi zaujima. Ak mas na to garaz a ratas ze do toho budes musiet investovat a zaroven si ho budes chcet a moct nechat dlhe roky, tak do toho chod. Cena je super a lacnejsie tieto auta aspon s takouto historiou nebudu, skor naopak.

Napsal: pát 10.06.2016 23:02
od MartinR
Děkuju za odpovědi.
Chci nějaký BMW classic car již dlouho. Dříve jsem pokukoval po E30 M3,ale dnes již je nad mé finanční možnosti automobilu pro radost. Nicméně myslím, že mnou zrenovovaná E36 mě také potěší. Dílnu mám svojí, takže na práci spěchat nemusím a mohu dělat, jak mě to vyhovuje. Je to pro mě zábava.
Ještě si jí pořádně prohlédnu, prolezu, změřím tlaky a uvidím :wink: .

Napsal: stř 27.07.2016 20:16
od bmw_pepa
Za mě rozhodně koupit, jak jsi sám říkal že M3 sedanů moc není, což máš samozřejmě pravdu. \\\\\\sám jsem si jednu dovezl před lety ze Švícarska s kleklim motorem. Jen to je 3,2. Měl jsem štěstí že kamarád prodával motor který měl najeto 100 000km, tak jsem ho hned vzal. Jinak nákup auta jsem měl stejný jako ty. Samozřejmě nějakou kačku to spolklo, ale vůbec toho nelituju. Stačí se podívat za kolik se M3 dnes pohybujou a v sedanu obvzlášť, tak si myslím že za tu cenu je to povinnost jí koupit.

Napsal: stř 03.08.2016 01:01
od uwefiltr
Ber ji a pak hod foto :) Mel jsem 3.2l a bylo to uzasne auto.