Stránka 1 z 2
Napsal: pon 06.06.2016 17:36
od BobschM3
Zdravím, máte někdo z Vás zkušenosti a či reference i z jiným olejem než je Castrol Edge či již ukončený TWS pro M-powery?
Kamarád se pohybuje nějakou dobu v prodeji olejů a když slyším jaký je to loby, jak je to různě z všeobecně s kvalitou některých olejů, či uměle vyzdvihovanou kvalitou značek, tak nevím...osobně nejsem již tak o kvalitě CAstrol Edge tak přesvědčen, ale nevím a možná na to mám špatný pohled.
Osobně jsem přemýšlel o Motul, Shell, Milers či Liqui Moly
Jaký máte názory, zkušenosti, reference??
Díky Z.
Napsal: pon 06.06.2016 17:55
od Francis
Záleží na hloubce kapsy a ročním nájezdu. Existují i jiné výrobky než jsi vyjmenoval, např. Valvoline VR1 Racing 10W-60, který je v některých parametrech lepší než Castrol Edge a za značně výhodnější cenu.
Napsal: pon 06.06.2016 20:11
od MMira
Millers Oil CFS 10w60 NT liju do M3 uz par sezon, ale nejsem schopen rict, jestli to v necem pomohlo nebo uskodilo. jezdi to furt stejne.
pred tim jsem ale udelal komplet aplikaci MO NT oleju v Subaru WRX - motor, prevodovka, diferak. spotreba u ni sla temer o litr dolu.
proc MO? videl jsem dlouhou diskuzi na m3cutters, MO byl zarazen mezi TOP oleje, navic se tu da sehnat za dobry peniz. tak jsem zacal a dnes ho mam ve vsech autech.
Napsal: čtv 09.06.2016 15:16
od bum1
a čo takto nový BMW M TWIN POWER TURBO 10W60?
robia to v 10w60 pre staršie M modely,alebo 0w40 pre nove

Napsal: čtv 09.06.2016 15:57
od Francis
Název zní honosně, chtělo by to nějaké parametry, namátkou HTHS, TBN, viskositu při 40°C a při 100°C, bod tuhnutí, ...
Napsal: čtv 09.06.2016 18:39
od bum1
Napsal: čtv 09.06.2016 18:48
od Francis
Merketingové kecy a výkonostní třída, ale důležíté parametry chybí. Je tam HTHS, TBN, ...?
Napsal: čtv 09.06.2016 18:48
od Totic
Nevim no, na druhou stranu je to přes BMW jen další distribuční článek a přeprodejce navíc.
Napsal: úte 14.06.2016 21:29
od Filozof
Hezký den,
vyžádal jsem si u výrobce informace k motorovým olejům CFS 10w60 NT a CFS 5w40 NT a byly mi doručeny tyto výsledky z aktuálně stáčených šarží:
Product: CFS 10w60 NT
Batch No. 125120 - TBN: 11.4 HTHS: 5.86
Product: CFS 5w40 NT
Batch No. 130854 - TBN: 11.6 HTHS: 4.00
Millers Oil má výhodu oproti Motulu, že používá nejvyšší druh základových olejů třídy 5 a tou jsou polyestery (triestery) zatímco Motul "jenom" diester.
Co jsem zaznamenal tak sami lidi od Millerse uznávají Motul jako nejbližšího a nejlepšího konkurenta, nicméně údajně rozdíl 2ester a 3ester je razantní...
jinak millers oils patří mezi světovou špičku co se týká oleju do motoru. Nejsem ani dealerem ani fandou jen jsem si dost často hledal fakta o olejích a něco si nastudoval.
Pokud by se někdo snažil za BMWKLUB určitě by u Millers oils šlo vyhandlovat slevu 20procent jako má porsche klub ČR.

Napsal: stř 15.06.2016 19:51
od Anton
To rád slyšim, že je konečně ňějaká alternativa po TWS.
A až budu přecházet, právě z TWS musí se dělat ten proplach, nebo se prostě TWS vypustí a MO napustí?
Zkrátka výhody a nevýhody proplachu.
Napsal: stř 15.06.2016 20:38
od Francis
Lidi, neblbněte co týden v nějaké diskusi s proplachem. Vylít do sucha se to nedá, zbytek kvalitního oleje nadělá méně škody než zbytek proplachové sračky.
Napsal: stř 15.06.2016 21:05
od pavproch
Naprostý souhlas, MO je fakt špica! Jedeme na nich všechna moje firemní i soukromá auta (a to su tež enem uživatel a ne jejich propagátor).
Filozof píše:
Pokud by se někdo snažil za BMWKLUB určitě by u Millers oils šlo vyhandlovat slevu 20procent jako má porsche klub ČR.

Jsem aktivní ještě i na jiném (velkém) foru o autech a tam slevu máme, sic menší než 20%, ale máme.... a fakt funguje.... už sem u pana Vejvody nakupoval moclikráte....
Napsal: stř 15.06.2016 21:55
od Anton
Jako logicky mi to taky přijde jako blbost tam lít nějakej podřadnej olej na proplach..asi marketing, ale potřeboval jsem to slyšet od někoho, kdo se trochu vyzná.
Jinak, když už to tu tak žije, tak se přiznám, že olej jsem měnil naposledy loni v květnu, ale mám najeto od tý doby ke dnešku cca 1800km. Může se olej po roce nějak "zkazit" nebo ho můžu v klidu vyměnit až po 5000km?
Napsal: stř 15.06.2016 22:18
od Spajky
mám to úplně stejně, jen sem najel ještě méně...já ho tam nechal

Napsal: stř 15.06.2016 23:40
od Filozof
k oleji se dá čichnout a taky podívat se na barvu ...nový vs starý v motoru ...je krásně vidět rozdíl oleje když se nalije nový pak po 2 či 5tis km a 8mi či 10 či více ....pak další poznatek je zkusit lepkavost oleje na prstech ... srovnat s novým ve flašce co máte na dolévání.
Nejlepší je si udělat rozbor oleje třeba po 8tis pokud se zdá bejt ok vzhled i vuně oni vám řeknou v laborce jak je na tom a co aditiva kolik jich ještě je.
Jde o to jak se s autem jezdí kdo jede často pod plynem tak 8-10tis max a měnil bych ...kdo jezdí na 2-2,5tis otáčkách dlouhé trasy po dálnicích tak klidně 15tis km. Je to individuální.
V Mpower strojích je to zase uplně jinde. Bavím se o běžných motorech BMW.
Napsal: čtv 16.06.2016 01:29
od Francis
Anton píše:... Může se olej po roce nějak "zkazit" nebo ho můžu v klidu vyměnit až po 5000km?
Olej oxiduje a ztrácí svoje vlastnosti. Měnit po roce nebo dvou, podle předpisu výrobce vozu.
Napsal: čtv 16.06.2016 07:20
od Anton
Aha, v tom případě ho radši hned vyměním.
Já jsem jen kontroloval hladinu a když jsem otíral měrku, tak olej byl pořád zlatej, ale jestli je lepkavej jsem nezkoušel.
Napsal: pát 17.06.2016 09:30
od BobschM3
Díky za vaše rady a názory ještě jsem trochu pátral a narazil na toto.
Shell je od roku 2015 oficiálním dodavatelem všech olejů včetně M poweru.
níže výtah z popisu pleje.
Specifikace BMW M TwinPower Turbo 10W-60, 1 l
Popis produktu
Popis produktu olej motorový syntetický, balení 1 litr, specifikace: SAE 10W-60, API SN, ACEA A3/B4, BMW "M"
Originální olej BMW nové generace - Novinka letošního roku.
Společnost Shell byla firmou BMW AG vybrána jako jediný celosvětový dodavatel motorových olejů pro poprodejní servis následujících značek BMW: BMW, BMW i, BMW M, MINI a BMW motocykly.
Uzavřená spolupráce znamená, že Shell bude vyrábět a dodávat značkové motorové oleje BMW (oleje jako originální náhradní díly). Tyto produkty splňují veškeré aktuální výkonové specifikace BMW a obsahují nejnovější technologii Shell PurePlus.
Shell PurePlus je průlomovou technologií ve formulaci motorových olejů. Jde o patentovaný proces „gas-to-liquid (GTL)“, který byl vyvíjen společností Shell přes 40 let a přeměňuje zemní plyn v krystalicky průhledný základový olej. Tento základový olej, většinou vyráběný ze surové ropy, je hlavní součástí každého oleje a má zásadní vliv také na kvalitu motorového oleje. Produkuje se v chemickém závodu Pearl GTL v Kataru, společném podniku společností Shell a Qatar Petroleum.
Napsal: pát 17.06.2016 09:39
od Filozof
millers oil je dál předpokládám....klidně si udělejte rozbor a parametry Shellu a toho Millera. Vsadím na to boty že Miller vyhraje.
Business is Business .... Shell. Tím neříkám že bude špatnej ...ale nedá ty parametry co má Miler.
Napsal: pát 17.06.2016 10:03
od Francis
Už je to tu psáno, markentingové žvásty ale bez parametrů. Zajámá mě HTHS, TBN, viskozita při 40 a 100°C a další parametry. Zejména HTHS, viskozita při 150°C při rychlém střihu, je velmi důležitý údaj nejen pro ///M ale pro každého, kdo jezdí často "redline".
Jak je v posledních letech zvykem nejen u BMW, jde o peníze a ne o životnost motorů. Desítky let, v podstatě od počátků BMW až do konce 20. století byl generálním dodavatelem olejů ARAL. Posledních 15-16 let je to Castrol a nyní to bude Shell? Na jak dlouho? Pak nastoupí Q8?