Stránka 1 z 2
Napsal: pon 25.04.2016 21:12
od PetrM
Ahoj, vím že tady není inzerce ale když se tu řeší ty M-powery...nevíte někdo o spodku motoru s50b30? Blok s klikou a písty nebo komplet i s hlavou?
Napsal: úte 26.04.2016 18:48
od honzibmw
PetrM píše:Ahoj, vím že tady není inzerce ale když se tu řeší ty M-powery...nevíte někdo o spodku motoru s50b30? Blok s klikou a písty nebo komplet i s hlavou?
na slovenskem bazosi byla na prodej
Napsal: úte 26.04.2016 19:08
od Totic
Měl bych případně tu kovanou klikovku a ojky s pístama z M54B30 k mání, pokud je to aplicable (?)
Napsal: úte 26.04.2016 19:55
od LiborM
Totic píše:Měl bych případně tu kovanou klikovku a ojky s pístama z M54B30 k mání, pokud je to aplicable (?)
To je ale úplně jiné....
Napsal: stř 27.04.2016 14:25
od Totic
Teď se dívám zpětně do ETK poukazuje to podobnost jen s S52 U.S. klikenzie

Tak to sorra.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1210007262
Napsal: stř 27.04.2016 15:51
od MattyX
Jenže zrovna ta nemá s EU motory nic společného, protože má úplně jiný zdvih

Napsal: ned 01.05.2016 22:04
od PetrM
Tak koukám že v tuhle chvíli je to nesehnatelný takže se bude muset opravovat původní...
Napsal: ned 01.05.2016 22:08
od MattyX
3,0 klika se zdvihem 86mm se hledá dost blbě ... u 3,2 je to o krapet jednoduší, už jen díky tomu, že se dá použít z e46 :-/
Napsal: pon 02.05.2016 20:32
od PetrM
No mě jde o kompletní spodek, utrhl se ventil a všechno vymlátil...ale mělo by to být opravitelný...
Napsal: ned 08.05.2016 21:27
od Totic
Něco se objevilo u Hatašů, ale inkriminované díly moc nevidím:
http://auto.bazos.cz/inzerat/60329564/B ... motoru.php
Napsal: ned 08.05.2016 21:37
od MattyX
Tenhle inzerát už aktualizuje tak rok a něco

Napsal: čtv 12.05.2016 21:24
od PetrM
vím, už jsme od něj kupovali jednotku, do původní natekla voda...A hlavu už nemá.
Napsal: úte 30.08.2016 20:24
od PetrM
Tak abych to tu oživil...majitel má motor někde u motoráře, spodek je opravený a čeká se až se sežene hlava...Takže jsem se konečně v mezičase pustil do toho svého stejného motoru, který sice jezdí ale má už horší tlaky. Ještě nemám ani sundanou hlavu ale chci se předem zeptat, máte nějaký doporučení kde a jaký koupit kroužky a šály? Zatím to vypadá že šály origo a kroužky z szakal metalu značky NPREurope ale rád si nechám poradit...
Napsal: stř 31.08.2016 23:28
od LiborM
Šálky určitě origo,ale ten motorář musí vědět co dělá, jsou tam dvě těsnosti na ojnice na origo brus a asi 8 těsností na hlavní šálky, musí to být dobře udělané. Když se splete, bude ojnice z bloku ven.
Origo kroužky stojí cca 2500kč na jeden píst, takže drahý, proto bych přemýšlel o tom, jestli neudělat výbrus válců a nekoupit sadu lehčích sportovních pístů cca okolo 20-25tis a bude to vyřešený. Ona výměna samotných kroužků to taky nemusí vyřešit.
Napsal: čtv 01.09.2016 16:34
od Totic
Co jsem kdy takhle hledal díly pro BMW benzin šestivály, povětšinou je OEM dodavatel šálků Kolbenschmidt a kruhy Mahle. Pořád se to leckde prodává.
Napsal: pát 02.09.2016 09:00
od PetrM
no já doufám že k motoráři ten motor nemusí, ty šály budu měnit preventivně takže doufám že klika bude ok a šály objednám podle origo čísla zas ty samý. Stejně tak doufám že nic nebude válcům ani pístům, že bude stačit překroužkovat a udělat hlavu. Jak jsem psal, ještě to není rozdělaný takže nevím co mě tam čeká, jen dopředu zjištuju informace...
Ono ty motorový díly krom originálu nikdo moc v nabídce nemá na tenhle motor.
Re: motor e36 m3
Napsal: ned 23.10.2016 21:12
od PetrM
Nevíte jaký je rozdíl v ojničních šálách na origo rozměr? Ty co jsem vyndal se podle jejich čísla už nevyrábějí a v katalogu jsou dvě možnosti ale nikde jsem nedohledal rozdíly, akorát označení červená a modrá...
Re: motor e36 m3
Napsal: pon 24.10.2016 10:58
od MattyX
Rozdíl v nich je v jejich rozměru, liší se o pár tisícovek vůlí, když potřebuješ doladit vůli pro jetou klikovku.
Kup si od každé barvy dva kusy zatím jenom, změř si důkladně klikovku (ojniční čepy do kříže) do jnice si vlož nová ložiska - dotáhni na moment, dutinkoměrem změř přesnou vůli po dotažení. Pokud nebudeš mít šišaté čepy tak si dopočitáš vůli. Mělo by to být zhruba 0,025-0,030 na ojnicích . Pak záleží jak vychází hlavní - měli by být o krapet těsnější než ojniční aby se k ojničkám dostal dobrý mazací tlak - zhruba těch 0,025mm.
Takový by měl být nějak postup pro zvolení jednotlivých barev ... Každý svého motoru ao jnic strůjce, pokud hodláš jít jinou cestou, držíme palce!

Re: motor e36 m3
Napsal: pon 24.10.2016 21:26
od PetrM
To že to bude o vůlích jsem si i tak nějak myslel ale neni mi jasný, proč se nedají koupit ty moje původní označené jako žluté ale místo nich jen červené a modré a nikde jsem nedohledal právě ty jejich rozměry. Čekal jsem že za ty původní musí být náhrada stejného rozměru...člověk aby se furt něco učil

Re: motor e36 m3
Napsal: pon 24.10.2016 21:30
od MattyX
Dříve jich bylo dostupných více, zhruba jako na hlavní uložení... časy se mění a auta stárnou
