Stránka 1 z 1

Napsal: pon 28.12.2015 22:25
od tomhagen
Ahoj,nedávno jsem koupil M3 E46 s tím že auto 8 let stálo, a problém se týká samosvorného diferáku který je ve stálém záběru (svoří).Hned první co věc mě napadla jestli ho někdo nezavařil.Po okružní jízdě na parkovišti jsme to vyloučily,auto zatáčí zlehka a kola neodskakují.Ale při větším rejdu se ozývá jakoby hučení a práskání.Čím to muže být? Můj typ je že se za těch 8 let ty lamely nacucali a roztáhli a proto jsou ve stálém záběru. Autem nejezdím,mám ho na čistopisu a pomalu ho dávám do kupy,tak nikam nepospíchám.Zkuste napsat nějaké tipy,rady nebo vlastní zkušenost s tímhle problémem.

Napsal: úte 29.12.2015 00:12
od LiborM
Ahoj

Můžeme tady polemizovat o tom co tomu vlastně je,ale všechno naprosto bezpředmětné,dokud to nerozděláš. Lamely jsou ocelové , tak nevím co by se do nich nacucalo, to nejsou spojkové lamely z Jawy 20,to spíš budou zrezlé a bude to díky tomu dělat neplechu,ale jak jsem psal, rozdělat a budeš moudřejší. Možná by stálo za to se podívat,jestli je tam vůbec olej.

Napsal: úte 29.12.2015 10:25
od tomhagen
Ano,nejlepší bude ho rozhodit a zkontrolovat.Olej tam je.Korkové lamely jsem opravdu nečekal :) ,spíš materiál podobný spojkovým lamelám u větších motorek.No jestli jsou ocelové tak se neroztáhli.Rez mě třeba nenapadla tak dík za typ.Provádí se u tohoto diferáku pravidelná výměna oleje?

Napsal: úte 29.12.2015 14:55
od MattyX
Ano, záleží podle toho jak jezdíš - samozřejmě jako všichni, jenom na nákupy a za pěkného počasí :lol: takže ideálně co sezónu výměna nic nepokazíš , stojí to pár korun a při těch teplotách co v diferáku jsou tomu rozhodně neublížíš :)

Napsal: úte 29.12.2015 15:36
od BooCzech
Ahoj, sice nemám konkrétně nic k tvému tématu ale chytám se té věty "auto 8 let stálo", je to tmavě modrá M3 z G.P.O. ? :D jen takový dotaz zhruba před 3/4 rokem jsem se tam na ní byl podívat :D

Napsal: úte 29.12.2015 18:58
od Hanz
Tenhle Lsd je jinej nez stare 2 lamelové (e36, e39), jsou tam ocel a karbon lamely, tlacene do záběru zubovym čerpadlem se silikon olejem (něco jako haldex, ale v malem). Bud ten svor ztratí svornost nebo naopak zatuhne.

Napsal: úte 29.12.2015 22:24
od tomhagen
jj,auto je z GPO. K tomu samosvoru,funguje jako haldex 1gen. s tím rozdílem že olej není tlačen pístovým čerpadlem ale zubovym čerpadlem které je aktivováno rozdílnými otáčky kol? A na rozdíl od haldexu není el. ovládaný? Je to takto nebo jsem úplně mimo Hanz?

Napsal: pon 04.01.2016 20:35
od de-nitro
tomhagen píše:jj,auto je z GPO. K tomu samosvoru,funguje jako haldex 1gen. s tím rozdílem že olej není tlačen pístovým čerpadlem ale zubovym čerpadlem které je aktivováno rozdílnými otáčky kol? A na rozdíl od haldexu není el. ovládaný? Je to takto nebo jsem úplně mimo Hanz?
trochu ot zas,ale nebylo to na americkejch papirech? slo ti to prihlasit?

Napsal: úte 05.01.2016 22:26
od tomhagen
na amerických papírech to nebylo,přímo jsem dostal český čistopis

Napsal: čtv 14.01.2016 16:33
od tomhagen
O víkendu jsem vyměnil olej,starý byl a cosi hustší jak noví ale žádná hrůza to nebyla, ani stopy po rzi.Už cestou ze servisu to přestávalo tolik práskat a po 20 km projížďce to pustilo úplně. Dnes jsem s tím byl na otočku v servise a vypadá že to bude ok

Napsal: čtv 14.01.2016 22:13
od LiborM
Tak to je super, zdánlivě obyčejná výměna oleje vyřešila problém.