Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.06.2014 02:19
od elektrik
Ahoj, jelikož jsem se stal novým majitelem e39 m5 tak bych poprosil o nějaké rady. Teď mě jde především o oleje. Hledam to už tady jak dlouho a nějak nemůžu najít. Jestli to někde už je což předpokládám tak se všem omlouvám za zbytečné dotazy.
Jak často měnit olej v motoru? mam v plánu po 8 tis.
Je třeba vypouštět olej i z chladiče?
Jak často měnit olej v převodovce?
Jak často měnit olej v diferencialu?
Jak vynulovat oil servis na budíkách?


Pak ještě pár technických.
Diagnostika vanosů při nastartovaném motoru vypsala, že levá i pravá strana je mimo rozsah. Neví se o jaký problém a v jakém rozsahu se jedná. Diagnostika doporučila zkontrolovat rozvody a zkontrolovat vanos nebo tak nějak. Motor běží tiše bez známek rachtání či klepání a to i při studeném startu. Jak dál postupovat? Je nutný to hned řešit nebo si to nechat na zimu?
Díky

Napsal: ned 01.06.2014 13:14
od MattyX
elektrik píše: Jak často měnit olej v motoru? mam v plánu po 8 tis.
Je třeba vypouštět olej i z chladiče?
Jak často měnit olej v převodovce?
Jak často měnit olej v diferencialu?
Jak vynulovat oil servis na budíkách
V motoru úměrně tomu jak tomu budeš nakládat - 8tis zní rozumně při cestovním tempu ;)
Ideální je vypustit ho i z chladiče - nemícháš si starou náplň s novou
V diferenciálu podle toho jak často se necháš unést výkonem a zagumuješ si, což, ale nepočítám, že budeš dělat nějak dramaticky s danovou m5 ! :) cca 20tis km...

Napsal: úte 03.06.2014 10:49
od elektrik
No je jasný, že se člověk chce trochu vyblbnout s tim autem, ale na normální silnici v rozumných mezích. 8000 km by nemuselo stačit? Podle mě to není zas takovej nájezd na jeden olej. Ten motor nemá zas takovej litrovej výkon jak třeba má e46 m3. Ale necham si rád poradit. No ale v diferáku se mění po 20? ty jo to už je docela úlet když si vezmu, že u 540i udávají že je to celoživotní náplň.
Na tom olejovém chladiči je nějaký vypouštěcí šroub?

Napsal: úte 03.06.2014 11:28
od burner
Já měním po 5tis v motoru i v diferaku, neni to zas takova investice a z toho diferaku vytece fakt docela hnus...Je pravda, ze ja se nechavam unest pravidelne :-)

Napsal: úte 03.06.2014 21:36
od Meda
Ty ale s tim autem neumis jezdit rovne :)

Ja menil olej po 50t a byl v pohode, ja zase ale jezdim porad jen rovne :)

Druha vec je, ze ja najel za rok cca 70t km, burner ma tech 5t km taky na rok, kazdy ale jinym stylem, takze si to odvod podle sveho najezdu a stylu.. :)

Napsal: stř 04.06.2014 13:46
od elektrik
Tak na vanos jsem domluvenej. Bude stačit přetěsnit. Byl jsem na testu vanosu u místního borce. Zjistili jsme kde je vada. Jsou tam jen drobné odchylky v těsnosti a natočení jedné vačky.
Teď ale k těm olejům.
5000 km u motoru bych při ostrém zacházení pochopil,ale po 5000 i v diferáku? To už je trochu možná zbytečný ne?¨
Po kolika měníte v převodovce?

Napsal: stř 04.06.2014 14:29
od Hanz
v diferaku ofiko po 25tis km nebo pri "hard" pouziti driv (jde o to, ze se muze lehce přepálit, pokud to vezmes na okruh nebo nekam na parkoviste a budes tomu davat hodinu napít v "oblaku dýmu"... pak ztratí vlastnosti, začne se trhat film, lamely se navařujou na protikusy, vznikne na nich drážka a najednou máš "open dif"...

Napsal: stř 04.06.2014 16:29
od ARMAN
hoď sem nějaka ta fota auta :)

Napsal: čtv 05.06.2014 10:12
od Meda
No to je prave to, co jsem psal, ono 5000 km za rok na jeden motorovy olej muze znamenat treba nekolik desitek kilometru v oblaku koure, coz je na diferakovy olej dost :)

Napsal: pát 06.06.2014 07:43
od elektrik
Burnere co ty s tim autem děláš je mi velkou záhadou. Ty budeš určitě pěkné kurvítko nebo že by takovej srdcař co má m5 jen na sportovní vyžití? Snad to druhý. Pak tvoji péči s oleji už chápu. V mém případě bude stačit diferák po 20000 a motor po 7000. Driftovat na letišti nebo na okruhu asi nebudu, gumy se snažim nepálit, protože i tak ubývají před očima a totální čočku taky není kde jezdit alespoň ne na našich skvělejch přeplněnejch cestách. Večer když už je provoz menší zase hrozí zvěř.
Jen jsem se ještě nedozvěděl o tý převodovce jak často měnit. A dáváte oleje převodovka/diferák origo nebo stačí od castrolu?

Jinak mam s autíčkem menší potíže s výkonem. Nejdřív jsem šel po palivu a měřil tlak. Palivovej filtr je taky ok. Co auto mam nemá ten výkon co má mít. Po vymazání adaptivních hodnot motor spadával do nouzáku a diagnostika hlásila ochranu katalizátorů před chudou směsí. Kontrolka na motor se vůbec nerozsvítila. Tlak paliva zdá se v pořádku i když jsem ho neměřil za jízdy tak čerpadlo tlačí dost a hodně jde i do zpátečky. Dává samo o sobě nad 5 atmosfer na lištu jdou cca 4.
Včera jsem vyčistil váhy vzduchu a po ohřátí, když jsem tomu naložil tak se rozsvítila kontrolka na motor nicméně auto začalo i trochu ject a do nouzáku nespadávalo.
Za chvilku jedu pro nový váhy tak uvidíme co se bude dít.
Předpokládam kontrolka sama asi nezhasne a budou se muset znovu vymazat adaptace. Pak by to mohlo bejt ok ne? Předkatový lamdy už byly měněný, čidla otáček na vačkach taky. Co by ještě mohlo mít vliv na výkon? Auto má najeto 100000. Olej neubývá téměř vůbec. Na diagnostiku pojedu v sobotu tak pak budu vědět zase víc. Není mi jasný jaká se tam objevila chyba po vyčištění vah. Jestli jak se změnili parametry tim vyčištěnim jestli to ŘJ vyhodila jako chybu?

Napsal: pát 06.06.2014 07:53
od elektrik
ARMAN píše:hoď sem nějaka ta fota auta :)
Hodim mam něco v telefonu tak jak bude čas napravim možná odpoledne:)

Napsal: pát 06.06.2014 23:40
od burner
elektrik píše:Burnere co ty s tim autem děláš je mi velkou záhadou. Ty budeš určitě pěkné kurvítko nebo že by takovej srdcař co má m5 jen na sportovní vyžití? Snad to druhý. Pak tvoji péči s oleji už chápu. V mém případě bude stačit diferák po 20000 a motor po 7000. Driftovat na letišti nebo na okruhu asi nebudu, gumy se snažim nepálit, protože i tak ubývají před očima a totální čočku taky není kde jezdit alespoň ne na našich skvělejch přeplněnejch cestách. Večer když už je provoz menší zase hrozí zvěř.
Jen jsem se ještě nedozvěděl o tý převodovce jak často měnit. A dáváte oleje převodovka/diferák origo nebo stačí od castrolu?
Ja jezdim v prevodovce molybdenak, seriovej olej se neuchladi, a pak strika odvzdusnovakem ven. Ale to se tebe nebude tykat jak to tak procitam, takze si nech v autorizaku stocit do petky olej jakej tam ma byt a neres to...A k tomu kurvitku, az budes mit M5tku tolik let co ja a proinvestujes do pece o ni statisice jako ja za upravy a udrzbu.Muzeme se bavit o tom co ti dala a co taky vzala...Ja jsem si koupil Mko proto abych mohl plne vyuzivat jeho potencial.A to, ze se me tykaji takhle caste vymeny naplni neznamena, ze to kurvim ale ze se pri sportovni jizde s timhle autem snazim pro ty soucastky ktery jsou namahany udelat z meho pohledu to nejmensi, a to je vymenovat kapaliny v co nejkratsich intervalech.To, ze v Cechach vetsina lidi sere na udrzbu, jeste neznamena ze to auto setri...To vsak poznas po nejakych tech najetych kilometrech sam...Je spousta jinych aut od teto znacky, ktere bych si umel v garazi predstavit kdybych chtel zvolit jiny styl jizdy nez mam.Nejsem zkratka typ cloveka ktery by se nekde vystavoval s tim ze ma M5 ale rad si ji uzivam...A ano, jezdim s ni na okruh, jezdim s ni okresky tak jak zvladnu a fakt me to bavi.Proto jsem na ni taky stravil desitky hodin na heveru, abych ji postavil tak,ze si to fakt uziju...Preji ti at slouzi, a hlavne at poznas po nejakym najezdu na co to auto je...

Napsal: sob 07.06.2014 00:00
od burner
Zkus to nekdy taky takhle, treba te to bude bavit... https://www.youtube.com/watch?v=-e4Ed6sgouk

Napsal: sob 07.06.2014 00:18
od ARMAN
kurva to je krasny zvuk :twisted: docela ti to jde :D

Napsal: sob 07.06.2014 06:00
od elektrik
Tak to pak jo tohle uznávam. Já už se bál, že jezdíš jen drifty. Při takové jízdě se neuchladí olej v převodovce? To pak abych uvažoval co tam tedy dát za olej. Na okruh bych se s ní taky rád podíval a nerad bych splakal nad výdělkem i když pár ostrých koleček by origo olej měl vydržet asi bez problémů. Jinak k tvému auto a tvé jízdě. Sice by se na okruh hodila spíš m3 než tahle těžká krabice nicméně jestli jsi polichocen zvukem a výkonem tohodle motoru a máš prostě rád velká a silná auta tak je to asi téměř ideální. Na druhou stranu kdybych chtěl se s m5 často vyblbout a nezáleželo by mi na to jestli mam v garáži mazlíka, ale spíš jen na tom svezení a vyřádění se tak bych asi odlehčoval, dával slicky a stavěl z toho v rámci možností trochu závoďák. Tohle je sériovka s nejspíš normálníma letníma gumama. Podle toho se to i chová a nechce to moc zatáčet stejně jako ta moje nicméně ji tam vodíš celkem s přehledem. Jo a kde má spolujezdec helmu? :) Každopádně díky za ukázku a neber si slovo kurvítko tak doslova:) Kdo čekal, že to bude pro tebe jak rudý hadr na býka:)

Napsal: sob 07.06.2014 09:04
od burner
elektrik píše:Tak to pak jo tohle uznávam. Já už se bál, že jezdíš jen drifty. Při takové jízdě se neuchladí olej v převodovce? To pak abych uvažoval co tam tedy dát za olej. Na okruh bych se s ní taky rád podíval a nerad bych splakal nad výdělkem i když pár ostrých koleček by origo olej měl vydržet asi bez problémů. Jinak k tvému auto a tvé jízdě. Sice by se na okruh hodila spíš m3 než tahle těžká krabice nicméně jestli jsi polichocen zvukem a výkonem tohodle motoru a máš prostě rád velká a silná auta tak je to asi téměř ideální. Na druhou stranu kdybych chtěl se s m5 často vyblbout a nezáleželo by mi na to jestli mam v garáži mazlíka, ale spíš jen na tom svezení a vyřádění se tak bych asi odlehčoval, dával slicky a stavěl z toho v rámci možností trochu závoďák. Tohle je sériovka s nejspíš normálníma letníma gumama. Podle toho se to i chová a nechce to moc zatáčet stejně jako ta moje nicméně ji tam vodíš celkem s přehledem. Jo a kde má spolujezdec helmu? :) Každopádně díky za ukázku a neber si slovo kurvítko tak doslova:) Kdo čekal, že to bude pro tebe jak rudý hadr na býka:)
No k seriovce to ma uz dneska o neco dal nez vetsina tech co tu jezdi, napr. podvozek KW V2 pokud mas serii urcite se ti to nebude chovat v zatackach takhle.Jeste nejsou udelany odklony na predku, pak to zataceni bude jeste o neco lepsi.Diferak se svornosti 50% , taky hodne znat na okruhu i mimo nej, spojka vyresena z 850CSI s jednohmotou atd...Trochu zavodak se z toho stavet neda, na to jsem prisel az nedavno.Sebrat tomu veskerej komfort a udelat z toho holy auto s laminatama ktery bude ve finale stale tezsi nez M3 nema smysl.Ja chtel M5, protoze jsem chtel neco co nepotkam denne.A taky osmivalec,ktery se v te dobe kdyz jsem auto kupoval v trojce koupit nedal, kdyz pominu E92 za mega pul tenkrat. Nicmene v moste mam vyzkousene casy proti M3 3.2 E36 s taky dobrym pacientem za volantem a jsou totozny s M5.Jen s petkou jsou naklady na tenhle druh provozu minimalne 2x vyssi nez m3.A podotykam, ze se mi podarilo zachovat jeji vzhled mazlika i po letech tohoto provozu v perfektni kondici...

Napsal: sob 07.06.2014 16:12
od elektrik
Tak už to všechno chápu a fandim ti. Ona to nebude legrace udržet stav auta při takovém zacházení. Brzdy, oleje + spotřebák + co se kde objeví a ceny na m5 všichni známe. Mysli, že jsi zvolil ideální kompromis. Auto zůstane celé, ty se povozíš kde chceš i na okruhu a na druhou stranu můžeš s nim pohodlně vyrazit na výlet. Palec nahoru a díky za vysvětlení:)
Ono taky do odlehčování pěkný m5 a defakto nenávratnýho poškození se člověku asi jen tak nechce. Tak ať stále slouží:)

Napsal: sob 07.06.2014 16:57
od elektrik

Napsal: sob 07.06.2014 17:56
od ARMAN
krasavec :)

Napsal: pon 09.06.2014 05:40
od elektrik
Armane díky:)
Dotaz na Hanze:
V diferáku je starý olej. Neví se kolik je ho tam, protože prolíná gufero na vstupní hřídeli. Přestal jsem jezdit dokud se to neopraví. Nicméně jsem vypozoroval, že mezi 100-120 km/h pokud je motor v tahu na pětku a na šestku nepatrně houká. Ale opravdu malinko. Na nižší stupně to slyšet není, protože v této rychlosti ten zvuk přehluší "hluk" motoru.
Jaká je prognóza?
Možná by bylo lepší se ptát až se to přetěsní a dá nový olej podle toho co to bude dělat. No nedalo mi to:)