Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 27.02.2014 11:47
od ThomasW201
Zdravim místní odborníky, kdo dokáže pojmenovat možnou závadu?
Posupně budu přidávat další info a fotky.
K první fotce jen to, že takto obtištěné výfukové ventily jsou na všech 5ti válcích (šestý se nenašel).
Občas je vidět obtištěný i sací ventil.
Také si myslíte, že to není normální, že to tak v BMW nechtěli?

Napsal: čtv 27.02.2014 15:59
od hulda
Z toho textu by člověk usoudil, že se to nepotkalo a motor normálně jel ?!
Nebo jsou ventily ohnuté?

Napsal: čtv 27.02.2014 16:18
od ThomasW201
ventily jsem jeste vsechny neprohlizel ty co zustaly, co se stalo na tom valci, kde vylitla ojnice je otazka.

jedna z moznosti je, ze se to dotklo uz moc a odnesla to ojnice.
druha moznost je, ze to melo tocit 9 tis. ot. a pry to melo normalne vydrzet.

kazdopadne na to mam zpracovany znalecky posudek, ktery bohuzel neni moc smerodatny, protoze pan znalec si ten motor zapomel nak rozebrat a nevidel ty obtisknute ventily v pistech.

jako nejpravdepodobnejsi pricinu destrukce motoru oznacil snizeni mazacich schopnosti oleje na zaklade odebranych vzorku oleje ve kterem byla po destrukci namíchaná chladící kapalina - což by nikdo nečekal.

Napsal: čtv 27.02.2014 17:07
od ThomasW201
:idea:

Napsal: čtv 27.02.2014 17:10
od ThomasW201
:idea:

Napsal: čtv 27.02.2014 17:20
od ThomasW201
A málem bych zapomel napsat, že motor byl 5000km po repasy za 125 000 Kč.

Napsal: čtv 27.02.2014 19:11
od Anton
Ty bláho! Z tutoho mám noční můry.

Napsal: čtv 27.02.2014 19:31
od Vlasta
A co vůle ventilů, koukal na to někdo během těch 5 tis. km? 9 tis otáček je moc na zajetej motor, natož na motor po repasi (i když je otázka, co se repasovalo a měnilo)

Napsal: čtv 27.02.2014 21:11
od ThomasW201
Co se skutecne menilo tot otazka. Myslim ze bezne veci jako krouzky, ojnicni loziska a tesneni. Zadnej ohen.

Tech 9000 to pry ma vydrzet. A to ze se to potkava je pry normalni u tohohle motoru.
To jsou rady co jsem dostal od cesty.

Musim ale dat k dobru, ze mi bylo nabidnuto sestaveni noveho motoru jakoze se slevou.
Je to jako kdyz vas v restauraci priotravi jidlem a dostanete poukaz na dalsi konzumaci. No neberte to.

Napsal: pát 28.02.2014 11:11
od MattyX
Osobně vidím těch přícin možných víc... špatný časování rozvodů, kdy výfukovej ventil byl dlouho otevřenej (takový ten domácí tunynk). Po tom to může být časování seriový, ale extrémně snížená hlava, kdy po tom nestačí vybrání v pístech a nebo jestli někdo podřazoval do 9tis/ot tak to nemuseli stíhat ventilový pružiny (únava materiálu) - nevím do kolika otáček jsou navržený, ale ty by snad těch 9 mohli dát.
Ojka může vyběhnout z mnoha příčin, ale tady ych to viděl jednoznačně na špatnou vůli, pokud to byl trestaci motor jakože byl, tak se to mělo složit volněji než serie - cca kolem 7stovek vůle na ojnici a tak těch 5 stovek na hlavních (Pokud byly těsnější ojniční než hlavní, tak špatně mazaly) klidně je možný, že jeden čep byl jinak ojetej než ty ostatní, nebo pokud to bylo broušený tak špatnej brus atd. Však sám víš teďka jaká to je alchymie to správně poskládat ;)

Napsal: pát 28.02.2014 11:33
od ThomasW201
Diky, ten domaci tunynk tam urcite probeh. Jedna z vacek hlasila na diagnostice ze je o 9 stupnu jinam jeste kdyz to chodilo.

Napsal: sob 01.03.2014 23:37
od Vojtakrapa
slušný slušný

Napsal: čtv 06.03.2014 23:02
od Speedy
9° na seriový vačce je už hodně a pokud někdo líznul hlavu, tak bych se tomu vůbec nedivil. 9kot/min pro 3,2 je se seriovým vnitřkem hranice, kam bych se dostat nechtěl. Nestihají se zavírat ventily, odskakují a pak stačí jedno cvrnknutí a letí vnitřek ven. Jeslti si dobře pamatuju, tak bezpečný ot jsou 8700 pro S50B32. Pro S50B30 je to 8500 a pro M52B28 7500.
Jinak bych doporučil změřit délku všech ojnic, jestli nejsou natažený, což by vysvětlovalo ty otisknutý ventily, pokud hlava nebyla snížená. A to že to třeba špatně mazalo nemuselo být v provopočátku ani vodou v oleji, ale třeba nízkým tlakem oleje na ojničních ložiskách, například v důsledku velké vůle na ložiskách kliky. Měl jsi tam budík tlaku oleje? Pokud ano, kolik ukazoval? Jinak motor by ti prodejce měl poskládat nový zadarmo, pokud nemáte sepsanou smlouvu, že by záruka platila jenom za nějakých definovaných podmínek.

Napsal: pát 07.03.2014 09:42
od ThomasW201
Smlouva je k nicemu. Dostal jsem asi 10% kompenzaci. Auto jelo jelo a v pul vterine to vyskocilo, bez znamek upozorneni.

Napsal: pon 10.03.2014 00:23
od Speedy
ThomasW201 píše:Smlouva je k nicemu. Dostal jsem asi 10% kompenzaci. Auto jelo jelo a v pul vterine to vyskocilo, bez znamek upozorneni.
Tak ještě se můžeš soudit.

Napsal: pon 10.03.2014 09:11
od ThomasW201
To bych i rad, ale ta smlouva je k nicemu. To uz jsem zjistoval.

Napsal: pon 17.03.2014 13:15
od chip
A nějaká záruka na provedenou práci?

Napsal: pon 17.03.2014 15:20
od ThomasW201
Tak je to samozdrejme jen a jen moje chyba. Motor najel 5000 km nez se to stalo.

Napsal: pon 17.03.2014 21:58
od Anton
Já bych je teda zažaloval. 10% sleva na novou repasy je výsměch.
Třeba už jen tim , že pohrozíš, tak z nich vypadne něco rozumněšího.

Napsal: ned 30.03.2014 22:10
od MattyX
10% je výsměch, hlavně s tím, že Ti nadělí něco dráž (práce), aby se na tom zase zahojili a tím pak koza zůstane celá a vlk by se měl nažrat :)