Stránka 1 z 1
Napsal: pon 10.03.2014 17:08
od Founder
Zdravím všechny nadšence značky BMW. Obracím se na vás s žádostí o názor na koupi BMW 1. Chtěl bych v nejbližší době koupit BMW 1 řady do 200 000 korun. Mám možnost nechat si ho dovézt z Německa od ověřeného člověka, kterému důvěřuji. Názory lidí v mém okolí se ale dost liší na to jestli je rozumné kupovat jedničku za takové peníze.
Zajímalo by mě v čem se liší auta za 200k od těch za 250k, když dle inzerátů jsou si až na drobné detaily velice podobné. Obecně jsem vysledoval, že v Německu se s rostoucí cenou mění pouze počet najetých km (výbava, r.v. většinou zůstává stejný pokud srovnám auta za 200k a 250k korun). Jde mi o to zda to má smysl a zda se dá v Německu vytipovat dobrý kus už kolem 200k korun. Moje teorie je, že najeté kilometry pouze určují, kdy přijdou vážnější investice do auta, a proto u levnějších kusů přijde doba investic a oprav dřív než u dražšího auta s menším nájezdem (za předpokladu, že auto není stočené). Dá se to to tak říci? Jednička se mi líbí po stránce agregátů, koncepce, kompaktnosti a image. Recenze na jedničkovou řadu (118/120d) jsou obecně dobré, ale nerad bych se do ní tlačil za každou cenu.
Díky za Vaše názory a postřehy.
Napsal: pon 10.03.2014 19:12
od blackwhit
hlavně si u 118d/120d dát pozor, aby verze motoru nebyla N47 (105/130kw), ale ta starší - M47. Dá se tím předejít velkým problémům s rozvody, zkus pohledat tady na fóru, psalo se toho dost a dost.
Napsal: pon 10.03.2014 20:15
od Founder
Díky za reakci, ohledně toho na co si dát pozor a co u jedničky sledovat bych mohl napsat diplomovou práci

. Každopádně jedná se mi o to jestli vůbec řešit jedničku v cenové relaci 175 - 200 000 korun.
Napsal: pon 10.03.2014 20:45
od blackwhit
já myslím, že jo... když bude zachovalá a vybavená 118d nebo 120d, tak bych do toho klidně šel...
Napsal: úte 11.03.2014 08:30
od Tom_120i
Tak samozřejmě že ojetá jednička nebude stát jak ojetej renault nebo fiat. Takže ano, ty ceny jsou dost vysoké, ale ceny ojetin určuje trh a když to lidi kupujou...
Já bych do jedničky bral akorát benzín. Před FL bych se vyhl 116i, jinak cokoliv co montovali.
Za ty prachy co máš, to bude dehtová ruleta. O N47 u ojetin se vůbec nebavím, to je motor pro absolutní neználky, kteří chtějí honit brko s logem BMW na kapotě. Souhlasím s komentářem, který radí se tomuto motoru vyhnout.
Napsal: úte 11.03.2014 09:16
od blackwhit
a já souhlasím s tím, že s benzinovou krom před FL 116i chybu neuděláš a ještě bude na začátku levnější... úplně nejradši bych dneska bral pofacelift 120i. Má krásných 170koní a rozumnou spotřebu.. akorát tam možná taky haprujou trošku ty vysokotlaký čerpadla, ale myslím, že to zdaleka není tak rozšířenej problém jako rozvody u N47.
Napsal: úte 11.03.2014 19:07
od Founder
No dívám se především na 118/20d s rokem výroby 2005/6. 116i vůbec neřeším a u větších benzinů mám trošku strach z větší spotřeby. Každopádně už na začátku jsem měl požadavek na výkon 90-110 kW což 118/20d i před FL splňuje. Nemám ani problém do auta něco nasypat, jen bych nerad aby se mi to po půl roce uplně rozsypalo a v servisu mi řekli že to bude oprava za 70k.
Napsal: stř 12.03.2014 17:09
od Tom_120i
Tak proč hledáš 9 roků starý nafťák? To najedeš za rok tolik km? Tak se spojkou, dvouhmotou a DPF můžeš počítat na 100% otázka je jestli hned nebo později. To máš hnedka víc než tvých 70tis. Pak tam čeká turbo, vstřiky a VT čerpadlo.
Takhle stará nafta je prostě risk. Musíš si ty sám říct, jestli raději např. 10tis korun ročně navíc v palivu za benzín? A pokud jezdíš do 30tisíc km ročně nebo město (a to asi jo, když chceš 1er), asi není o čem dumat.
Ale netvrdím, že nafta od BMW (krom N47 a novějších) není dobrá. Jde spíš o to, že chceš docela starou naftovou ojetinu, což je samo o sobě dost riskantní. Reálná spotřeba 18i/20i je kolem 7litrů, údaje v papírech jsou samože blbost. Stejně tak nepočítej se 4,5l u 18d/20d
Napsal: čtv 13.03.2014 13:29
od Founder
Díky za příspěvek. Je pravda, že můj nájezd se bude pohybovat kolem 10 000 km (jedná se, ale o hodně hrubý odhad). A pokud si to spočítám s ohledem na aktuální ceny paliva, tak nafta je v mém případě s vyhlídkou výraznějších investice nesmysl. Kombinovaná spotřeba u 118/20i kolem 7,5l mi přijde v pořádku, nevím proč měl jsem za to, že je to výrazně vyšší. Škoda jen, že ta nabídka 118/20i je do 200k korun poměrně malá.
Napsal: čtv 13.03.2014 13:45
od Pazdi
Tom_120i píše:Tak proč hledáš 9 roků starý nafťák? To najedeš za rok tolik km? Tak se spojkou, dvouhmotou a DPF můžeš počítat na 100% otázka je jestli hned nebo později. To máš hnedka víc než tvých 70tis. Pak tam čeká turbo, vstřiky a VT čerpadlo.
Takhle stará nafta je prostě risk. ...
s ostatním souhlasím, ale takhle to vyznívá, jakoby mu u benzínu nehrozila spojka a dvouhmota:) ono každý má asi něco...turbo, vstřiky, dpf - jsou strašák, ale všechno se dá řešit, záleží na nájezdu a na tom, na jak dlouho si auto pořizuješ, abys věděl, jestli je pro tebe případná investice rozumná (rozuměj - turbo bude stát - nvm. 20 000, ale budeš mít zase na 200 000km klid)
Napsal: čtv 13.03.2014 13:53
od Founder
Počítám s tím nájezdem kolem 10 000 ročně. Plán je koupit teď auto na cca 5 let. Každopádně u nafty těch "strašáků" bude asi víc.