Stránka 1 z 3
Napsal: pon 27.01.2014 21:22
od carlosBMW
ahoj poradí mi někdo nějaká kvalitní aditiva do nafty?
Napsal: pon 27.01.2014 21:46
od starML
BMW jasně v příručce a na klapce nádrže píše, že se žádná aditiva přidávat nesmějí.
Já jsem do dieselu vždy přidával český VIF, který i v zahraničních testech jednoznačně vyhrál především svými účinky
http://www.auto.cz/paliva-verva-benzina ... esel-23051 , s cenou už to je horší. A pochopitelně existuje letní a zimní VIF
http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty/ ,
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Další možnost jak "splnit požadavek BMW" je tankovat Verva Diesel. Ona ta Verva totiž už ten VIF obsahuje

Napsal: úte 28.01.2014 08:41
od Tom_120i
Pokud nebereš aditivovanou naftu typu už zmíněné Vervy nebo třeba Maxxmotion, tak přidáváním VIFu rozhodně nic nepokažíš.
Tvůrci příruček BMW netankují v Česku

Napsal: úte 28.01.2014 13:40
od FreeMaroStyle
Asi tak, netankují v česku... Proto u nás Vervu+Vif

Napsal: úte 28.01.2014 16:46
od carlosBMW
takže mám natkovat vervu a do ní dát ještě aditiva od vifu jo?a množství co udávají?nebo můžu dát víc?
Napsal: úte 28.01.2014 17:02
od Vlasta
Tankuju už 10 let naftu u OMV, žádný aditiva nepřidávám a naprosto bez problémů.
Napsal: úte 28.01.2014 20:46
od starML
carlosBMW píše:takže mám natankovat vervu a do ní dát ještě aditiva od vifu jo?a množství co udávají?nebo můžu dát víc?
Dobrá - upřesním tedy svoji odpověď:
- nejsem vševědoucí a záleží na chuti každého ......(Tankový prapor)
- buď natankuji Verva Diesel a už nedávám nic, protože VIF tam už je
- nebo natankuji TOP-Q a přidám VIF a v nádrži vznikne Verva Diesel
Celkem jasně to píšou v tom článku, který jsem výše odkazoval. Benzina má velmi kvalitní paliva, kdyžto paliva renovovaných značek prodávaných v České republice se velmi liší v porovnání s Německem nebo Rakouskem. I na Slovensku má Shell německé složení a GTL aditivum, které se v České republice do paliva nepřidává, "protože se řídíme přáním zákazníků" - napsala tisková mluvčí Shellu !! Jinými slovy kdybychom tam to GTL dali, tak by to stálo moc peněz a nikdo by to nekoupil. Tedy analogie s lacinými potravinami.
Všechny šťouraly a prohledávače webů rovnou upozorňuji, že:
- nepracuji u Benziny
- VIF je obchodní název aditiva a Benzina tam přidává 2-EHN (50-70%), TMB (do 10%) + ještě něco. Jestli je to stejné nebo ne posuďte sami zde :
https://www.facebook.com/Benzina.cz/pos ... 9536647859
http://www.oleje.cz/forum/verva-vif-t5152.html
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &start=135
Plechovku VIFu vozím s sebou, kdyby náhodou nějaká noName Tankstelle. Benzínový VIF teď přidávám i do benzínu, pokud zrovna netankuji Verva 100.
Návod na dávkování je na obalu, vyšší dávky podle mých zkušeností nic nevyřeší, jen zvýší cenu za palivo. Naopak jsem začínal s polovičním dávkováním, protože jsem se obával, aby mi to nějaké usazeniny moc rychle neuvolnilo. Nic takového se v okruhu mých známých nikdy nestalo, ale celou plechovku naEX bych tam určitě nedával. Pouze na Škodylak-fóru vylili celou plechovku do palivového filtru, Kokta to schroupla a hned potom předjela celou kolonu bavoráků - asi ňáký sraz.

Napsal: stř 29.01.2014 09:29
od Tom_120i
Souhlasím se starML, u nafťáka to dělám víceméně stejně. Akorát do benzínového auta aditiva neliju.
Napsal: stř 29.01.2014 10:00
od FreeMaroStyle
Já tankuju pouze pokud je nafta křišťálově čistá, jinými slovy vždy Vervu, když se stane že tankuju jinde, tak jak tam nemají průhlednou naftu, tak to neberu
Do každého tankování k té vervě přidávám ještě VIF dle doporučeného dávkování. Možná zbytečnost, ale je mi to jedno, prostě to tak dělám

Napsal: stř 29.01.2014 12:39
od hurvajs77
starML píše:BMW jasně v příručce a na klapce nádrže píše, že se žádná aditiva přidávat nesmějí
To tam fakt je? :-O
Napsal: stř 29.01.2014 12:44
od hurvajs77
Bohužel je pravda, jak psala tisková mluvčí Shell, lidi by to prostě nekupovali... Já osobně dávám v podstatě jen Vervu a ještě dávám VIF. Na množství kašlu, někdy dám víc, někdy málo.
Jen je paradoxni, že Benzina je vlastně Orlen, tj. polská firma a naftu má i podle testů jednu z nejlepších. Pocitově to cítím i na autě, ale to může být jen placebo efekt, ikdyž mi Verva přijde živější...
Napsal: ned 02.02.2014 19:42
od dali_b
Verva až tak uplně křišťálová neni. Pořád je to nafta s biosložkou. Pokud vím, tak jediný dvě nafty v ČR bez bio jsou MaxxMotion Diesel u OMV, která stojí ranec a pak Optimal Diesel u EuroOilu neboli Čepra. Jedinou výhodou nafty s bio složkama je lepší mazivost, jinak všechno horší.
Takže po načtení info co jsou k dispozici a vyzkoušení různých kombinací je moje cesta Optimal Diesel + aditivace. Já používám Millers Oils, protože od nich používám všechno. Ale VIF je ok.
Napsal: pon 03.02.2014 09:15
od hurvajs77
dali_b píše:...Optimal Diesel + aditivace...
O tom jsem také uvažoval... Jaká je vlastně cena toho Optimalu?
Napsal: pon 03.02.2014 14:23
od Tom_120i
Jak standard nafta u jiných čerpaček. Dneska jedu na Čepro, tak se mrknu a napíšu přesně.
Napsal: pon 03.02.2014 17:22
od dali_b
Jj, stojí stejně jako na okolních čerpačkách. Tušim, že posledních pár nádrží bylo za něco pod 36,- Kč/l, což je v okolí cena obvyklá.
Napsal: úte 04.02.2014 08:43
od Tom_120i
Tak včera jsem bral za 35,7CZK
Napsal: úte 04.02.2014 10:15
od hurvajs77
to je slušný a jestli v ní opravdu nejsou bio sračky, tak fajn. Zkusím a jsem zvědavý jestli poznám nějaký rozdíl.
Napsal: stř 05.02.2014 08:30
od Tom_120i
Biosračky tam nejsou. Deklaruje to Čepro a vyšlo to i v testech.
Napsal: stř 05.02.2014 15:47
od hurvajs77
Tom_120i píše:Biosračky tam nejsou. Deklaruje to Čepro a vyšlo to i v testech.
jasně, já jsem to nezpochybňoval. Četl jsem to i v nějaké news, co mělo Čepro na webu. Byla na to i reklama, jen jsem to nezkoušel.
Napsal: stř 05.02.2014 17:50
od Vlasta
O to asi horší. Někde jsem četl recenzi na nafty u nás a právě MERO tu naši suchou naftu dělalo stravitelnější. Zase na druhou stranu, viděl jsem rotačku z Felicie 1,9, co jezdila dlouhodobě na Seta Diesel (tam tý řepky bylo víc jak 30%, v létě i 70) a bylo to jak nečištěnej fríťák v hospodě po 5 letech nonstop provozu