Stránka 1 z 1

Napsal: pát 10.01.2014 19:38
od RichardBalvin
Zdravím tak jsem nový majitel BMW 525TDS...
Mám ovšem problém.
Vrtule s viskospojkou se točí natvrdo...Koupil jsem novou od Autodíly AZ
Dnes jsem byl v servisu na výměně.Stará se musela sundat autogenem.
Namontoval tam novou viskospojku no ale žádná změna.
Před montáží jsem se ptal ve dvou servisech ,že ta spojka (ta nová) jde ztuha.Bylo mi řečeno ,že to je normální.
Po výměně auto stále hučí jako letadlo,točí se stále natvrdo.
Četl jsem po startu by měla běžet natvrdo jelikož je olej v ní ztuhlej a cca po 3-5minutách by se měla rozpojit.A až bude potřeba tak se spojí.
Tak jsem dnes nechal auto cca 30minut na volnoběh a cca po 5minutách jsem zkoušel tkz ,,Novinový test" ale ani po půl hodině se mi ji nepodařilo zastavit a stále trhala noviny.

Co s tím?
Je to tím ,že je nová a časem povolí?
Nebo je to vadný kousek?

Bojím se aby to při velkých otáčkách neutrhlo vrtuly která co jsem četl dokáže nadělat paseku ...

Napsal: pát 10.01.2014 21:30
od Kugelig
Nevím co je na tom pravdy, ale visca by se „údajně“ měla skladovat v poloze v jaké je namontovaná na voze. Tedy ne naležato. Prý olej uvnitř vyteče kam nemá a pak to zlobí. Když jsem měnil chladič, tak jsem ji taky raději opřel o zeď a nepokládal. Možná byla špatně položená ve skladu. Ale taky to může být blbost a pověra. Ona teda na prázdno má docela sílu, ale když už ji rukou a klackem zastavím tak stojí a pomalu se rozběhne po uvolnění. Ale když sepne tak je to znát, docela to hučí jako když startuje Herier.

Napsal: pát 10.01.2014 21:33
od RichardBalvin
prý jsou dva druhy.
1-má bitumel plíšek
http://www.automatejcek.cz/Upload/2000/ ... 283652.jpg
2-šneka (bez vnitřního oleje)
http://www.voton.cz/_data/s_2294/shop/b ... -e39_3.jpg

když koupím tu první verzi tak by měla být ok ne?


věřím ,že to uchladí když jede napevno ale ten hukot za jízdy to je hruza

Napsal: pát 10.01.2014 21:59
od Kugelig
jak na to koukám tak bych bral leda tu z votonu.
To jako na studeným vyplým motoru je natvrdo? Neotočí se zvolna?

Napsal: sob 11.01.2014 03:45
od Brátn
visco test zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200

na studeném motoru ji zastavíš na teplém rozseká noviny, nezkoušet klackem zlomíš lopatku a odejde ložisko ve vodní pumpě

taky jsem slyšel o skladování svisle, ale ještě nikdy jsem neslyšel o tom, že by se musela sundat visca autogenem, nebyli spíš líní použít správný nástroj? visca se nikdy neutahuje klíčem ale rukou!

nechal bych tomu pár km jestli se nezačne chovat jak má, tak bych vyměnil za jinou, vrtuli to neutrhne pokud není špatně vyvážená, jen to díky ní má vyšší spotřebu

Napsal: sob 11.01.2014 19:14
od Hanz
Ty se spiralnim bimetalem jsem měl 2, obe fungovaly špatně-porad částečně sepnute, po startu dlouho hucely a během jízdy porad trochu sepnute...
Ted mám Hellu/Behr s plechem napříč (patrne jina vnitrni konstrukce) a vůbec nevím, ze tam je, ticha do par sekund po startu, teplotu drží stabilní...
Za mě jsou ty levné vyhozené peníze z okna...

Napsal: pát 17.01.2014 22:33
od RichardBalvin
Mimo téme.... najde se tu někdo z Prahy či okolí kdo umí nakodovat BC?

Napsal: pát 17.01.2014 22:36
od RichardBalvin
Kugelig píše:jak na to koukám tak bych bral leda tu z votonu.
To jako na studeným vyplým motoru je natvrdo? Neotočí se zvolna?
Ano na vypnutým motoru se neprotočí skoro vůbec,a při studeném nebo teplém se točí stejně a nejde zastavit ani novinama

Napsal: pát 17.01.2014 22:37
od RichardBalvin
Nemá někdo na prodej Hella viskospojku třeba i použitou?