Stránka 1 z 2

Napsal: pon 06.01.2014 12:43
od Teddy
Ahoj,
2x se mi stalo, že se mi baterie totálně vybila během krátký doby.
Poprvé se mi to stalo před rokem a půl. Ráno jsem normálně (bez náznaku línýho točení) nastartoval, ujel asi 30km, zaparkoval u krámu a po půl hodině auto úplně mrtvý. Technik z Inveltu připojil startovací zdroj na svorky u motoru, nastartoval mi to a poslal mě koupit novou baterii. Dojel jsem tedy asi 5km koupit novou a nechal jsem jí vyměnit. Ta stará (údajně vadná) baterie se během tý krátký cesty dobila a doteď normálně slouží v lodi a bez problému startuje obrovskej starej americkej třílitr.

Předevčírem se mi ale stalo to samý s tou skoro novou. V pátek jsem normálně jezdil a v sobotu ráno měla baterie jen 8,3V. Baterii jsem ze soboty na neděli dobil. Dneska jsem to ráno zkoušel a startuje normálně. Vesele to točí.

Napadá někoho čim by to mohlo bejt?

Blbý je, že se to zatim objevilo 1x za 1,5 roku. :-(

Dík

Napsal: pon 06.01.2014 13:02
od Brátn
tehdy to bylo kdoví co, teď to byl nejspíš ježek

Napsal: pon 06.01.2014 15:04
od kupca
Mám podobný problém. Baterka jakoby nic nevydrží. Koupil jsem kvůli tomu novou, ale po roce opět je vybitá během chvíle.
Ježek je nový a měl i odpojenou pojistku. :-)
Spíš se během jízdy tolika nedobije baterka.
Když byla nová, stál jsem před barákem půl hodiny puštěné rádio a v pohodě. Po roce jsem něco dělal na autě, rádio vypnuté, vnitřní osvětlení taky, klíček v poloze 1 a po cca 15-ti minutách startér ani neotočil.
Když si dám test budíků, pohybuje se mezi 13,7-13,9, mělo by být 14,1. Když připojím analogový voltmetr, tak se ručička může zbláznit mezi 12,5 - 14V
Proto podezřívám alternátor (uhlíky). za 14 dní se to chystám vyměnit (pro rejpaly - celý modul) a pak i baterku, kterou možná nebude nutno měnit. Uvidím.

Napsal: pon 06.01.2014 15:49
od e155
Jaká je to značka baterie?

Napsal: pon 06.01.2014 16:28
od Teddy
ježek je pod napětím i při vypnutym klíčku?

Já mam v autě novej alternátor, takže s dobíjením snad problém nebude. Navíc, jak jsem psal. Startér točí normálně, pak najednou skokově, jako by něco zůstalo zapnutý i po vypnutym klíčku. To něco by ale muselo mít obrovskej odběr, když o za tak krátkou dobu totálně vytříská baterii. Nebavíme se tu o baterii z hraček typu fabie a jiný parodie.

Napsal: pon 06.01.2014 16:35
od ARMAN
pokud nebude přimo alternator tak to muže byt i drat od alternatoru k baterce může byt překously nebo mit špatny kontakt

Napsal: pon 06.01.2014 17:19
od Brátn
Teddy píše:ježek je pod napětím i při vypnutym klíčku?

Já mam v autě novej alternátor, takže s dobíjením snad problém nebude. Navíc, jak jsem psal. Startér točí normálně, pak najednou skokově, jako by něco zůstalo zapnutý i po vypnutym klíčku. To něco by ale muselo mít obrovskej odběr, když o za tak krátkou dobu totálně vytříská baterii. Nebavíme se tu o baterii z hraček typu fabie a jiný parodie.
ano,
ježek spíná ventilaci a ta má velký odběr, samozřejmě se to nestane za pár minut, ale většinou přes noc, ježek spustí ventilaci a vytříská baterku, je to stejné, jako bys nechal svítit světla

Napsal: pon 06.01.2014 19:36
od Teddy
Dá se nějak poznat, že je ten ježek špatnej?
Chová se normálně. Reguluje to jak má.

Pořád mi to vrtá hlavou. Než by ten ventilátor vytřískal 90 Ah baterii, tak by přece musel běžet několik dnů ne?

Napsal: pon 06.01.2014 19:39
od e155
Ne, nemusí. Je to tady popsáno x krát. Stačí hledat. Postup - vyndej ježka, změř odběr proudu, auto se uspává cca 15-20 minut, až pak je hodnota odběru validní.

Napsal: pon 06.01.2014 20:41
od Brátn
líbí se mi jak si nechceš nechat poradit od zkušených a místo toho abys ježka odpojil, spekuluješ nad odběrem ventilátoru a celé klima jednotky,

ježci se objevují právě v tomto počasí, celý rok je klid než lidi začnou topit a pak je tady přeježkováno

tady jsem psal návod http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1260578


samozřejmě to nemusí být jen ježek, ale v 90% je to ježek
z dalších příčin
- upadený startér (to někdo psal, nevím podrobnosti)
- špatná kostra baterky (ale to je docela diskotéka všude v autě)
- špatný alternátor nebo pojistka na něm, ale to bys poznal, že to nedobíjí
- baterka v háji, ale E39 dokáže nastartovat i na hodně malou baterku ve špatném stavu
- LCM v háji a rozsvěcuje ti večer světla ze srandy (ale to by zůstala svítit jedna dálka po vypnutí světel) a v tu chvíli měj po ruce hasičák, pokud nevypojíš baterku


jo a je to 16 minut než se odpojí poslední jednotka, která má nějakou významnější spotřebu

a poslední detail, ježek je spotřebák, dvě zimy a kupuješ dalšího
a taky se může stát, že přijde špatný už z výroby (stejně jako to hrozí u dalších druhovýrobových elektronických dílů)

Napsal: pon 06.01.2014 23:12
od tom955i
E61 2005 to ma stejne?

Napsal: pon 06.01.2014 23:19
od all
e60 a e61 je kapitola sama pro sebe svou elektroinstalací, má také ježka ale tam to ježek bývá jen na 40%

Napsal: pon 06.01.2014 23:43
od Teddy
no né, že bych si nechtěl nechat poradit.
Jen nechci vyměnit půlku auta a doufat, že to tim bude. :D

Nenapsal jsem, že mam E61. Nevim, jestli je to podstatný.

Měřit auto po uspání je v tomhle případě nejspíš kravina. Objevilo se mi to po druhý po roce a půl. Takže statisticky pravděpodobnost, že se ta závada objeví zrovna když budu měřit je minimální.
To je holt ta noční můra mechaniků.... závada, která se objeví jen občas.

Jinak startér je taky novej (jako altík), kabely od baterie mi dávali nový v létě v rámci nějaký svolávací akce. Světla se mi nerozsvěcej. To by mě to světlo v noci budilo.

Všechno funguje naprosto normálně. I podle diagnostiky. Jen tohle.... :(

Napsal: pon 06.01.2014 23:45
od Teddy
ještě se kouknu na kabeláž pátých dveří. Vloni jsem dělal jen svazek na pravý straně, tak raději udělam zbytek.

Napsal: pon 06.01.2014 23:57
od all
SRANDOVNÍ JE, , ŽE SI ANI NENAPSAL, JAKÉ MÁŠ AUTO :-D

no, ježek má odběr 40A
to je za pár hodin KO baterie 90Ah

Napsal: úte 07.01.2014 20:09
od tom955i
me to furt pise zvisene vybijeni baterie, kdyx auto stoji dva dny a jdu pro neco do auta dvakrat tak uz nenastartuju, baterka nova

Napsal: úte 07.01.2014 20:27
od all
ty máš tu e61. dal si novou baterii? jakou? typ... byl si pak na diag? na nastavení nové baterie....? u e60 a 61 to není jednoduché jako u třeba e46

Napsal: úte 07.01.2014 22:32
od tom955i
110 silvr. varta nova ,zareg, zmenena, delalo to i pred vymenou
:(

Napsal: stř 08.01.2014 00:49
od all
No, nehledě, že bych tam raději viděl origo AGM 90AH baterii.....

stává se to často? jak často se baterie vybije?

ideálně změřit odběry po autě

Napsal: stř 08.01.2014 14:28
od varan76
all píše:No, nehledě, že bych tam raději viděl origo AGM 90AH baterii.....

stává se to často? jak často se baterie vybije?

ideálně změřit odběry po autě
mam to same mam e60,ta stribrna varta je psana k 530D podle tabulek,bral jsem ji taky,,vydrzi mi tak ty den nez ji vybiju,normalni baterka 100 vydrzi dva dny,,uz mam udelanej vypinac na elektriku k motoru ,tam byl vysokej odber,ale stejne jeste neco to vybiji :-( ,pise mi to taky vysokej odber,,neco se spusti po delsi dobe asi,protoze pri mereni ,to nejmin 15 minut odber nema skoro zadny u 39 mi to delal jezek,ale tady nevim jakou ma pojistku,ze bych ho taky pres noc vypinal,prosim prosim nejakou radu a myslim ze nas je vic