Stránka 1 z 2
Napsal: ned 05.01.2014 18:20
od fabledwarrior
Čaute, rozbil jsem s své IS, tak se začínám poohlížet po novém autě a na mobile.de se daj slušně sehnat Alpiny B3 .. konkrétně bych měl zájem o 3.0.
Pochopil jsem, že ten motor je převrtanej M50B25 Vanos pokud se nepletu, ale víc jsem nějak nezjistil, protože moc neumím cizí řeči:(. Tak bych se chtěl zeptat, co tam je například za spojku? Nějaká speciálka od Alpiny nebo z M3 či obyč z 325? A co takový věci jako různá těsnění třeba pod víko ventilů, hlavy a podobně... to je stejný s 325i nebo kdyby něco takového odešlo tak musím shánět originál Alpina? A co brzdy?
Ptám se, abych si zas něco nekoupil a pak na opravách nezkrachoval:D
Díky za každý info.
Napsal: ned 05.01.2014 18:32
od roman320
Napis sz Maysnerovi, mel ju, ten motor predelaval do nekolika aut.
Napsal: ned 05.01.2014 18:36
od lukepostulka
Jaká je reálná cena za swap tohodle motoru se vším všudy do 325i? Vím že to tady někdo dělal už tak by mě to zajímalo
Napsal: ned 05.01.2014 18:54
od Kani
lukepostulka píše:Jaká je reálná cena za swap tohodle motoru se vším všudy do 325i? Vím že to tady někdo dělal už tak by mě to zajímalo
Nad timhle sem taky premyslel.
Napsal: ned 05.01.2014 19:01
od fabledwarrior
Lukemu jsem to psal do SZ, tak to napíšu i sem... když jsem viděl naposled Maysnerův inzerát, tak za ten motor chtěl asi 50 tisíc.. takhle se pohybujou i ceny na ebay=/ Já jsem teď narazil na mobile na celou Alpinu B3 coupe za cca 120 tisíc... je jasné už z fotek a podle ceny, že to určitě nebude žádná topovka, ale kdyby ten motor fungoval, tak bych jí asi chtěl..
Napsal: ned 05.01.2014 19:50
od LadenaM3
Taky by mě zajímalo, jak jeto s dílama na Alpiny? Jestli někdo máte Alpinu, zkuste prohnat VIN přes realoem.com,tam se to dá porovnat dle čísel dílů. Jinak co já četl o E36 B3, rády papají olej více, než je zdrávo... Ale to je dneska u BMW bohužel normální...
Napsal: ned 05.01.2014 20:02
od roman320
Jenze ty motory nejsou, aspon teda u nas ne, Maysner ho prodaval hodne dlouho, nakonec skoncil na slovensku..
Napsal: ned 05.01.2014 20:14
od MattyX
LadenaM3 píše:Taky by mě zajímalo, jak jeto s dílama na Alpiny? Jestli někdo máte Alpinu, zkuste prohnat VIN přes realoem.com,tam se to dá porovnat dle čísel dílů. Jinak co já četl o E36 B3, rády papají olej více, než je zdrávo... Ale to je dneska u BMW bohužel normální...
Spoustu věcí je shodná s obyč 325i, co se týče atypických dílů, dají se taky objednat, myslím Autec má zastoupení pro alpinu - ceny jsou ve hvězdách

Ale pořád se to da řešit jinak a spousta věcí se dá nahradit

Rozhodně je to zajímavá alternativa k US M3

Napsal: ned 05.01.2014 21:14
od Totic
Tenhle motor si klidně můžete nechat do R6 E36 dát, jakmile ho seženete. Ostatně jako jiné různé swapy motorů nejen mezi E36..
Maysner na to má know-how tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=129580
Pamatujte na upgrade brzd a dalších souvisejících dílů.
Napsal: ned 05.01.2014 21:27
od fabledwarrior
No to by mě zajímalo, jaké má Alpina brzdy:D
Napsal: ned 05.01.2014 21:35
od Lucifer
Pošetři trochu víc a zajeď si pro B8

Napsal: ned 05.01.2014 21:38
od MattyX
fabledwarrior píše:No to by mě zajímalo, jaké má Alpina brzdy:D
Stejný jako 325i - v případě B3

Napsal: ned 05.01.2014 21:45
od fabledwarrior
Tak to by chtělo podstatně víc šetřit na B8:D To kdybych jako fakt chtěl a chtělo se mi starat o V8mičku, tak se asi spokojím se swapem M60tky:D Jenže já bych řekl, že i ta B3 by mi stačila až až...
Já myslel, že má nějaký lepší, když tu někdo psal o upgradu brzd:D
Napsal: ned 05.01.2014 21:48
od Lucifer
Tak alpinácká V8 má 250kW a je to 4,6

Napsal: ned 05.01.2014 22:08
od Kani
Lucifer píše:Tak alpinácká V8 má 250kW a je to 4,6

Here we go again

Napsal: ned 05.01.2014 22:16
od fabledwarrior
no to sice ano, ale to auto uz pak vazi pres 1600kg, to uz je celkem dost bych rekl:D B3 ma furt 1300 a neco, ale zacina na 184kw, kdyz ti to nestaci, muzes koupit verzi 3.4 ta ma 225kw a myslim, ze tu B8 zpraskas:D
Napsal: ned 05.01.2014 22:25
od Maysner
takze nejaky info o B3 3.0
184kW/250k
Omezovac otacek na 7tis ot.
Olej 10W-60 Castrol
Svicky jsou predepsany od Alpiny Bosch F 7 LDCR, ale ja jezdil klasicky NGK BKR 6 EK. I u bezne M50 jsou schvaleny oba typy svicek
Vnitrek motoru je mi jedna velka neznama. Nevim jaky jsou tam pisty, ojnice, klika, vacky. Vse je odlisny od seriove M50B25
Spojka z vyroby standart 325i (me horela, dal jsem tam z 328i)
Prevodovka je z vyroby montovana z M3 3.0 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Brzdy standartni 325i (chtelo by to silnejsi)
Diferencial je v aute osazen samosvor 2,93:1 (uvedeno ve vypisu vybavy z BMW Vin)
Podvozek by mel byt i z tovarny Bilstein a pruziny Eibach. Nemuzu rict zda tomu tak je, mel jsem na aute namontovany noby Bilsteiny B8 a pruziny tam byly asi puvodni Eibachy
Vyfuk je vyroben firmou Boysen na zakazku (Boysen dela i vyfuky na M3 E36). Svody jsou mohutnejsi a "pekneji" tvarovany jak M3
Kola v serii 8x17" s pneu 235/40R17 vepredu, 9x17" s pneu 265/35R17 vzadu. ET kol uz si nepamatuju. Zimaky zapsany standartni 185/65R15
v ETK to auto najdes podle puvodniho BMW Vinu. Tim padem tam najdes vzdy jen 325i dily. Do tovarny Alpina prijela standartni 325i s objednanou vybavou a interier s motorem byl rucne predelan. Vyhoda kompletniho auta, je full elektrika. Nemas bc? cvak cvak krabicky a je i s chcekem. Nemas pdc? cvak cvak a uz je pdc na miste. Zadny tahani dratu. Je libo tempomat, muhehe, zas jen krabicky
K mymu inzeratu
Cena 50tis byla za motor bez prevodovky a vyfuku. Nevim jak ted, v dobe kdy jsem svuj kompletne nastrojenej motor s prevodovkou a kompletnim vyfukem prodaval za 65tis kc (a za tu cenu sel na Slovensko), stal na Ebay holej motor 2500e. Za kompletni motor s prevodovkou ale bez vyfuku chteli 4000e. Jelikoz jsem nikdy na Ebay nic neprodaval a nevedel jak to tam chodi, mel jsem jej v inzerci pouze v u nas a na Slovensku. Tim padem pod opravdovou hodnotou.
Ono je pekny ze se to auto da koupit za 120tis, ale copak treba pouha karoserie? To bude asi docela rakovina. Za 120tis neni ani topovka 323/328. Natoz M3, ci rucne skladana Alpina (dnesni Alpinu nepovazuju za nic extra, ale to ani novy BMW a celkove auta)
Swap tohodle motoru do jakyhokoli modelu E36 je uplne to samy, jako swap ostatnich R6 motoru
Napsal: ned 05.01.2014 22:27
od Lucifer
B8 má 1500kg krouťák tam je 500Nm od cca 1500ot/min.
B8 je jedna z nejrychlejších e36 vůbec, je rychlejší jak M3. A 6ti vál jen tak 8vál nespráská
Kani píše:Here we go again

Navazujeme v debatě ?
Napsal: ned 05.01.2014 22:32
od Maysner
fabledwarrior píše:no to sice ano, ale to auto uz pak vazi pres 1600kg, to uz je celkem dost bych rekl:D B3 ma furt 1300 a neco, ale zacina na 184kw, kdyz ti to nestaci, muzes koupit verzi 3.4 ta ma 225kw a myslim, ze tu B8 zpraskas:D
3.4 neni, Delala se 3.2 na zaklade seriovyho motoru M52B28
V E46 byly motory 3,3 postaveny na zakladu US M3 3,2 E36
Oba tyto motory uz nemaji seriovy sani, ale maji Alpinacky sani, podobny sani z M52
Napsal: ned 05.01.2014 22:39
od Kani
Lucifer píše:
Kani píše:Here we go again

Navazujeme v debatě ?
Presne tak.