Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 25.04.2013 10:23
od pavproch
Chlopi, pro někoho, kdo se tím živí, zřejmě "stupido" otázky, ale budiž mi omluvou, že to budu dělat poprvé a doufám naposled.
Hodlám si (jako občan) zajet do Reichu pro vysněnou Z4 e89 (ročník 2009) a mám spoustu nejasností v "byrokracii", NEJEDNÁ se mi o "technická" rizika spojená s koupí ojetého auta (čórka, havárka, technický stav, servis - to si všechno dokážu ošetřit), ale o papáírování spojené s nákupem a následnou registrací tady v CZ.
Předpokládám, že tam zajedu, auto s emi bude líbit a nebude mít technická rizika (viz výše), tak ho koupím a budu s ním chtít dojet po vlastní ose do CZ.
Otázky:
A) tady u nás v CZ jsou zakázány hotovostní transakce nad půlmega, jak je to v Reichu?
B) Sepíšu kupní smlouvu (zřejmě v němčině neb jiném cizím jazyku) - budu muset pro přihlášení tady ji nechat notářsky přeložit a ověřit?
C) dostanu německé převozní značky (žlutou nebo červenou?) - jaká je její platnost a můžu s ní tady do přihlášení jezdit i v CZ?
D) pojistka - pojedu tam s již uzavřenou pojistkou (český Allianz) s evropskou platností a zelenou kartou (vše na VIN), bude to stačit jak pro jízdu v Reichu tak tady u nás (CZ dálniční nálepku budu mít bez SPZ)
E) k auto zřejmě dostanu německý TP, s tím pak normálně půjdu na DI nebo to budu muset napřed nechat homologovat?
F) před přihlášením tady u nás budu muset na STK a ME, že?
A fčíl zásadní otázka: nebo sa no to vys*at a domluvit sa s někým solidním, kdo sa tím živí, aby mi to přitáhnul a postavil na CZ značky? (Tj. bez starostí?)
Napsal: čtv 25.04.2013 16:41
od Francis
A) Úplně stejně jako u nás, dohodou to zaplatíš na tři splátky zpětně

B) Nic dalšího netřeba. Německou si doma uložíš, napíšeš si českou, někdo ti to podepíše (podpis nemusí být ověřený) a evidence vozidel bude spokojená.
C) Značky mají platnost do doby vyznačené na značce. Mezinárodně.
D) Se zakoupením tamní převozky máš povinné ručení po dobu platnosti značek. Doma pojistíš až po přihlášení a získání českých RZ.
E) Jen zaregistrovat, žádná hmologace.
F) Ano, ale "dovozová STK".
Napsal: čtv 25.04.2013 17:20
od pavproch
kuju
ešče jedna věc: když to budu kupovat jako občan od plátce DPH, tak mě nějaké odpočty nemecké a přípočty české DPH taky nečekají, že?
Napsal: čtv 25.04.2013 19:00
od Rejchy
DPH neřešíš a s tou kupní smlouvou jsem nikdy nic neděla.Dal jsem jim tu německou a na DI si s tím poradili.
Napsal: čtv 25.04.2013 19:28
od pavproch
kuju
Napsal: sob 11.05.2013 14:10
od pavproch
A další várka stupido otázek (omlouvám se, ale fakt to dělám poprvé a doufám naposled):
Mám vyhlídnutou slušně vypadající Z4 - "privat anbieter", já to taky budu pořizovat jako občan.
Otázky:
- smlouva je jasná (viz výše)
- jak ale s dokladem o zaplacení /fakturou (soukromá osoba mi přece žádný doklad nedá) a jak si pamatuju při přihlašování nových aut koupených tady v CZ, tak na DI vždycky chtěli fakturu...
- ta soukromá osoba zajde v německu na jejich DI, odhlásí to a pak mi předá odhlášený německý TP?
- když bych se rozhodl to odvézt na vleku, tak žádnou převozku ani pojištění nepotřebuju ani žádná další lejstra, je to tak?
Napsal: sob 18.05.2013 10:21
od beny-maser
kupuješ auto ojeté na to ti nikdo fakturu nedá, jak by taky mohl když na to nemá oprávnění,stačí ti kupní smlouva,tam můžeš mít podmínky platby.
Pokud to povezeš na vleku žádné převozky nepotřebuješ.
Vemeš si odhlášený techničák,smlouvu,auto a hurá domů.
Doma uděláš dovozovou STK,pojištění a jdeš na DI
Napsal: pon 20.05.2013 12:01
od Frax
fandim Ti... já to vzdal kvůli jazykový bariéře, bohužel nešprechtim a francouzsky se jim mluvit neumíme

) a koupil ještě relativně dobře u nás...
Pak sem napši jak to ve skutečnosti probíhalo, sám jsem zvědavej
Napsal: pon 20.05.2013 17:13
od pavproch
díky za podporu... až (jestli) bude fčecko fertig a autí bude doma v garáži na značkách, taxem písnu svoje prožitky...
Napsal: úte 21.05.2013 20:59
od Thomeeno23
Frax píše:fandim Ti... já to vzdal kvůli jazykový bariéře, bohužel nešprechtim a francouzsky se jim mluvit neumíme

) a koupil ještě relativně dobře u nás...
Pak sem napši jak to ve skutečnosti probíhalo, sám jsem zvědavej
Buď rád že jsi tam nejel, francouzi jsou namyšlená lúza odmítající hovořit jakkoliv jinak než francouzky

Napsal: stř 29.05.2013 20:31
od pavproch
Takže si dovolím zesumarizovat své osobní prožitky, zážitky a zkušenosti s indivindi dovozem z Reichu:
1. Smlouva s němcem v němčině (vzor k vyplnění stažený z mobile.de), vyplněná ručně byla pro DI naprosto dostatečná.
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
3. S protokolem a jeho přílohou sem zaběhl v pondělí na DI - technická způsobilost (= 1500káčé). Hotovo (čistopis velkého TP) bylo neska odpoledne.
4. Pak už enem zápis do registru (k temu byl potřeba protokoly z STK, kupní smlouva a samozřejmě pojistka), nasadit značky a brmbrmbrm....
Dyž to shrnu: opravdu to nebylo nijak zvlášť byrokaraticky ani logisticky náročné. Nicméně i tak kuju ještě jednou všem za rady.
Napsal: stř 04.09.2013 18:37
od Bulwa
pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?
Díky.
Napsal: stř 04.09.2013 18:37
od Bulwa
pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?
Díky.
Napsal: stř 04.09.2013 19:05
od pavproch
jo, to lejstro mi předal původní německý majitel
ten papír uvádí technické parametry, např. velikosti gum a kol, protože tyhle údaje v německém techničáku nejsou...
Napsal: úte 24.09.2013 13:36
od xyron
Jen doplním že toto lejstro .. COC neboli Certificate of conformity není vždy nutné ... mě vytáhli na dovozní technické všechny údaje z originál německého techničáku + ze štítků na autě (komplet všechny rozměry použitelných kol) a pak není COC potřeba....