Stránka 1 z 1

Napsal: pon 22.10.2012 08:11
od filip76
Dobrý den,

Nastala doba obměny mého vozového parku. Po relativně dlouhém rozhodování a vyškrtávání méně i více bláznivých nápadů, jsem skončil před zdánlivě nesourodou dvojicí. Touto dvojicí je Citroen C5 r.v. 2005 2.2 Hdi a BMW 530d r.v. 2002. U obou aut znám majitele, obě jsou denně v provozu a obě jsou za podobný peníze (BMW je o 25 tisíc dražší). Řekl bych, že by byl veliký problém sehnat ať už Citróna, nebo BMW v lepším stavu na stávajícím trhu ojetin.

Poslední týden jsem věnoval v podstatě jen shánění informací a různým porovnáním, ale asi nikdo nemůže vědět víc, než komunita uživatelů. A proto jsem tady :-)
Rád bych se zkušených zeptal na pár možná základních věcí.
Na motor v 530D jsem slyšel až nekritickou chválu. Myslím tím projev, zátah ap (samozřejmě, bavíme-li se o dieslech), o cenách turb a vstřiků jsme také četl :-) Má otázka zní : Je v praxi opravdu možné při ježdění mírně nad hranicí rychlostních limitů (okresky 100 km/h, dálnice těch 150 km/h) udržet spotřebu do těch cca 8 litrů ? Dva moji známí tento motor mají a popravdě mě údaje o jejich spotřebách připadají z říše snů.

Na co bych se při testovací jízdě měl zaměřit, abych nepřehlídl nějakou zásadní chybu ?

A kdyby tu byl někdo, kdo má zkušenosti s oběma auty, budu velice rád za případnou reakci.

Díky

Napsal: pon 22.10.2012 09:18
od jarda
S e38 730d (stejný motor, těžší auto) mám po dvou letech a 40kkm dlouhodobý průměr 8.5l podle účtů a to jezdím 60% dálnice 150 a 40% Prahu (i když spíš večer než v zácpách).
Kdybych jezdil pětkou a po okreskách tak by to bylo určitě míň.

Jinak bych si starý diesel už nekoupil... náklady včetně servisu jsou vyšší než u benzínu a projev je nesrovnatelně horší.

Napsal: pon 22.10.2012 09:47
od filip76
Dík za reakci. Popravdě je to fascinující, že sedmičková řada dokáže jezdit se stejnou spotřebou jako moje služební fabia.

Argument se starým dieslem je mi znám. Naštěstí mám celkem zajímavé možnosti co se náhradních dílů týče.

Napsal: pon 22.10.2012 11:11
od zavarenec
Od Citroena očekávej problémy a neskutečné výdaje za udržení hydractivu v chodu.

Dělal jsem s Citronáma a u C5 celkem častý jev v průběhu přibývajících km. Komfort při funkční hydraulice je neskutečný, ale jako ojetina to nemá cenu...

Cena C5 klesá neskutečně rychle...

Při cca 200 000km nájezdu si potom připrav zhruba 70-90tis na kompletní repas hydraktivu (předpsáno výrobcem), toto nikdo nedodržuje a auta jsou za 5 minut 12 ... osobně bych Citroena nevolil ač jeho jízdní komfort se s 5er nedá rovnat. Je to příjemý... (dokud však vše funguje). A 2.2Hdi do roku (tušim) někdy 2009-2010 za moc nestála...

Napsal: pon 22.10.2012 11:40
od filip76
70-90 tisíc ? To mi nedělej....málem se mi kousla pumpa :-)
Začínám být vážně zvědavej na ten Hydraktiv. Ten všude popisovanej komfort Citroenů je skoro až mystickej.

Napsal: pon 22.10.2012 16:57
od zavarenec
Pokud C5, tak jedině ten "poslední" model...to je o poznání jiné auto vč. kvality zpracování... Také má novější verzi hydrakrivu...

Počítej také se slavnou elektrikou francouzů. Sem tam nějaký čidlíčko za desítku atak... :lol: No je to mazec... Ale dokud to funguje, tak je to mazec.

Dokud jsem dělal u Citrona, tak jsem měl k dispozici C5 Exlusive 2.2Hdi automat (r.v. 2010) a svezení perfektní a to i po Praze na vymlácenejch kostkách, což se potom u E60 říct nedalo :lol: :lol:

Napsal: pon 22.10.2012 19:07
od zagy44
Sorry, ale někdo, kdo uvažuje o Citroenu, by si BMW radši neměl pořizovat :D

Napsal: pon 22.10.2012 20:28
od Andre2
Podle mě naprosto rozdílná auta pro úplně jiný typ řidiče, záleží co od auta očekáváš.
Svezl si se v obou?

Napsal: pon 22.10.2012 20:34
od Andre2
Jinak spotřebu u své E39 530D Automat stylem co popisuješ úplně vážně do 7mi litrů, když se krotíš, dá se na dálku i kolem 6ti.

Napsal: stř 24.10.2012 12:40
od osiris
s E39 530d automat mam dlouhodobou spotrebu ( asi 25tis km ) 9,6l a jezdim cca 80% po praze ... byl jsem prodejce novych vozu citroen a vozil jsem se pouze s novejsi C5 2011/12 ... ten podvozek je opravsu hodne komfortni ale e39 ma zas pohodlnejsi interier, zatah motoru ma lepsi urcite e39, stejne tak jako zpracovani interieru a pouzitej material ... na predvadecce C5ky jsme meli spotrebu okolo 6l/100km spatne se s tim urcite nejezdilo ale je to hodne tezkopadny auto, bmw je vic dravejsi kolimoetry se s nim polykaji vic s usmevem :-) ... na ty starsi C5ky jsem moc chvaly neslysel, okolo tech 200tis km tam dochazi hydractiv , vzduchovy mechyu moji e39 jsou zatim porad ok i po 260tis km :-) stejne zalezi jak se k autu kdo choval