Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.08.2013 12:38
od Francis
Vyhovuje vám rozdělení do silových kategorií tak jak bylo (nejen) na BIGu? Mám návrh do budoucna ...

V kategorii podle objemu motoru bude zařazen vůz, který:
- má seriový blok, klikovou hřídel, hlavu válců
- má seriový systém vstřikování/zapalování
- má seriový počet škrtících klapek v sání
- je povolena výměna motoru jako celku z jiného ne ///M modelu
- je povoleno jakékoli sání ze seriového ne ///M modelu
- je povolen libovolný výfuk
- jsou povoleny libovolné brzdy
- je povolen chiptuning na seriové jednotce zapalování/vstřikování
- jsou povoleny jakékoli vačkové hřídele
- je povinný interiér alespoň v minimální základní výbavě s počtem sedadel podle TP a všemi panely uvnitř karoserie alespoň v minimální výbavě pro danou řadu
- jsou povinné karosářské díly a zasklení z originálního materiálu dané řady
- jsou zakázány slicky a semislicky
- přeplňování (seriové nebo dostavěné) násobí objem motoru koeficientem 1,7 a tím přesouvá vůz do jiné kategorie

V ///M kategorii to bude platit obdobně, krom zákazu použití ///M komponent na motoru.

V případě porušení některého z pravidel bude vozidlo diskvalifikováno a tato diskvalifikace bude veřejně oznámena při vyhlašování výsledků.
Při oznámení úprav před startem je za každé nesplnění některého z pravidel přeřazeno vozidlo o kategorii výše. Porušení se sčítají, např. při "vystrojení" interieru, nasazení slicků a použití Megasquirt je to posun o 3 kategorie.

V podstatě je to tak postavené, že auto by mělo být schopno absolvovat STK (vyjma emisí :-)) a nekontrolujeme věci, které zkontrolovat na místě neumíme (vačka, ...).

Bude jmenována skupina technicky zdatných a znalých komisařů na technickou přejímku, vozy budou náhodně kontrolovány na správné zařazení do skupin (minimálně 10%, spíš více) a všechny vozy z 1. až 3. místa v soutěžích projdou povinnou přejímkou před vyhlášením výsledků.

Napsal: čtv 15.08.2013 14:47
od MarunaM
měli by se tedy ale vypsat skupiny i pro upravene vozy :wink:

Napsal: čtv 15.08.2013 17:08
od DC
nezavděčíme se všem, ale můžem zvětšit počet kategorií
1. do 2000
2. do 2500
3. do 3000
4. nad 3000
5. M-ka
6. brutality (přeplňování, odlehčení, sliky apod. co se nevejde do předchozích kategorií)
7. diesly do 2500
8. diesly nad 2500

turbo benziny - násobí se objem 1,5x a pokud je v kategorii 4, tak jde do brutalit (6tka)

auto, který nesplní regule své skupiny se posouvá o skupinu výš

Napsal: čtv 15.08.2013 20:21
od bobo-mb
Souhlasim s Francisem. Kategorie nad 2500 je opravdu moc rozsahla. Jediny, k cemu bych neco napsal jsou ty semislicky. Jsou to gumy pro beznej provoz, plno lidi (vcetne me) na nich jezdime bezne. Prijde mi to moc prisne, to uz by se pak mohlo i resit sportovni podvozek.

Napsal: čtv 15.08.2013 20:40
od Francis
Můj návrh řeší i "brutality", proto turbonásobič a proto seznam povolených/zakázaných úprav a posun o třídu výše při porušení.
Není třeba pro ně dělat extra kategorii.

Turbonásobič 1,5 už je dnes málo. I seriová F30 328i (foukaná 2.0) má psaných 184 kW a s lehkým chipnutím půjde dost přes 200 kW. Poslední atmo 3.0i měla 195kW? A chipnutí atmo přidá asi 1/2 poníka?

Napsal: čtv 15.08.2013 21:07
od Michal_01
Upřímě, bych povolil jednu (jakoukoli) z vypsaných ,,extra´´ úprav. Respektive, sériovka na slickách - ok stále sériovka, sériovka s vyhozeným interiérem vzádu - ok stále sériovka, sériovka na slickách + vyhozeným interiérem - extra kategorie.

Soudím podle sebe :wink: Sám mám vyhozený interiér, auto je na drifty, jinak je to ale série a že by mě tenhle fakt automaticky zařadil do skupiny ,,brutalit´´ je vtipné :D

Napsal: čtv 15.08.2013 22:36
od Francis
Michal_01: Četl jsi celý úvodní příspěvek? Nesplnění jednoho z pravidel tě posune jen o třídu výše, ne až na vrchol.

MarunaM: Netřeba extra kategorii pro upravené - proto jsou navržena pravidla a proto je za nesplnění pravidel přeřazení o třídu výše.
Pokud by měla být skupina pro upravené vozy, i tam by pak účastníci chtěli kategorie.

bobo-mb: Ano, máš semislicky jakože na denní ježdění, ale kolik toho ročně najezdíš? Srazu se účastní nemálo lidí, co mají auto skutečně jako primární denní s ročním nájezdem 20k km (nebo i několikanásobek toho :-)) za každého počasí, za deště, na podzimním mokrém listí, ... a semislick je pro ně fajnovka jen na sraz, protože na skutečné denní ježdění za každého počasí to není vhodné pneu.

Napsal: ned 23.03.2014 16:32
od Pepperab
Nějaké další návrhy do diskuze???
A co rozdělení pro RZ ?? Dvě kategorie (do 150PS a nad 150PS)jsou už také málo...

Napsal: stř 09.04.2014 15:55
od IlikeU
zabírám si 6. kategorii jinou neukecám :D