Stránka 1 z 3
Napsal: ned 15.12.2013 16:12
od adamosE90
Ahoj, moje Barunka(N52) ihned po koupi začla žrát olej... jede jak má, žádný problém, ale bere si litr oleje na 500km!!!.. Původně jsme mysleli že to bude separátor, ale po výměně žádná změna...
zkusili jsme hustší olej 5w40- žádná změna....
Tlaková zkouška- žádná změna.....
Takže to nejspíš budou gufera na ventilech...Nebo někdo ze zkušenějších by mohl poradit, jeslti to nemůže být ještě něco? Nechce se mi vypláznout 15 tis a zjistit, že to neni tím.
Díky moc

Napsal: ned 15.12.2013 16:40
od vita11
To je standartní bolest těchto motorů. Někomu žere víc, někomu míň. Ani výměna pístních kroužků moc nepomůže. Je tady toho na toto téma hromada, tak zkus pohledat

Napsal: ned 15.12.2013 20:35
od xyron
Ale 1litr na 500 km je trochu moc i v extrémních případech... něco tam bude špatně...
Napsal: ned 15.12.2013 20:59
od kadli
To musí bejt docela dýmovnice za tebou. Raději bych to vrátil zpátky, jestli už to teda není nějaká doba od koupě. Je to skrytá vada. Jestli nechceš vracet, tak: Změřit tlak ve válcích, zkusit zjistit, jestli se ten olej spaluje, či někde uniká....
Napsal: ned 15.12.2013 21:39
od BudVlad
vita11 píše:To je standartní bolest těchto motorů.
To bych neřek. Mě to mezi výměnou neveme nic. Mám najeto 90K km a používám 0W-40 s Molyslipem. Asi záleží na tom jak to kdo zajel.
Napsal: ned 15.12.2013 22:04
od pavproch
souhlas s BudVladem: mám doma jak N53 (na tachu 105tis km, zajel sem si ho sám, brutálně - hned v prvních kilometrech do omezovače) a žere cca litr řídkého 5w-30 mezi výměnama, fčíl už je po záruce, další wolej do teho pude 5w-40, taxi myslím, že bude žrát wolej i míň a N52 - za letošní letní sezonu (5000km@5w-40) neubylo podle měrky woleje v BC ani ň (na tachu 40tis km, nezajížděl sem ho já, ale byla to původně předváděčka, tak to taky asi nešetřili)
Napsal: pon 16.12.2013 00:08
od vita11
BudVlad píše:Mě to mezi výměnou neveme nic.
Pokud se nemílím, tak ty máš N53. Tam už to soudruzi v Německu pořešili. Mě N53 za 15tis km sežere asi 1,5l oleje.
Ale u N52 jsou i takoví, co dolívají olej v podstatě s benzinem. Šťastlivci nedolévají vůbec
Napsal: pon 16.12.2013 00:12
od Maximech
Výrobce BMW u těchto motorů uvádí až 1l oleje/1000 km jako normu.
Ale 1l/500 km je dobrej haluz.
Zkusil bych jiné palivo. Mám s tím zkušenosti.
Netankuješ to úžasné palivo s čistícími aditivy V-Power a podobné u Shellu?
Pokud to nikde neteče a projdeš emisema, tak je motor cajk..
Ale pokusil bych se vyměnit palivo i olej.
Jinak obecně motory berou hodně oleje, když dostávají naloženo (drift, sportovní jízda a podobně). Tam je spotřeba oleje opravdu extrémní, klidně i těch 1l/500 km.
Napsal: pon 16.12.2013 00:22
od BudVlad
Maximech píše:Jinak obecně motory berou hodně oleje, když dostávají naloženo
Já auto určitě nešetřím, pokud to jde WOT a olej to nebere.
Napsal: pon 16.12.2013 01:29
od Totic
Já sice tenhle motor nemám, ale jedině kdy mi to žralo olej je na 98+oktan. Na normální natural vůbec (ale to je story o M52).
Napsal: pon 16.12.2013 08:40
od adamosE90
Tlakova zkouska v poradku a motor nejak moc nehuli... Asi zkusim ty gufera.
Kvuli klicce ve smlouve auto vratit nemuzu
Napsal: pon 16.12.2013 10:52
od MattyX
I kdyby tam ty gufera vůbec nebyly tak to nebude zrát tolik... na gufero kápne nejakej olej ze zdvihatka, ale ve voditku ventilu je úplně minimální vůle, kde by se olej dostaval stěží pod tlakem, natož volne tekoucí.
Pokud to ma OK tlaky, kdy břit pistniho kruhu těsní ke stěně, tak může netesnit samotnej pístní kruh v pístu. Preklapenim pístu se tam časem udělá vakl a olej se tak dostava do spalovaku...
Takovou spotřebu oleje mám já, na motoru kterej už ma to nejlepší za sebou ale to jezdim tři hodiny v omezovaci na okruhu...
Napsal: pon 16.12.2013 12:44
od matiz
Doby kdy bmw delalo nesmrtelne motory uz skoncily. Nyni se ridi pravidlem co motor, to pruser a zadelano na pekee investice. Tect to nikde nemuze, to by pod autem bylo ihned videt. Rekl bych ze to ten olej spatne stira a spaluje.
Napsal: pon 16.12.2013 20:02
od kadli
Dobre, ale kdyz si to vezme 1l/500km, tak by to auto kourilo takovym zpusobem, ze by za nim nebylo pul hodiny videt... Co voda, je normalni, koukni jestli v ni neni emulze, ale to asi tezko...
Napsal: pon 16.12.2013 21:16
od MattyX
No hlavně by to mělo být poznat na svíčkách, ty už by měli být hodně ulepený... nějak extra dýmit to ani nemusí, ale smradu z toho musí být jak z prdele

rozhodně bych ještě zkusil olej 10w

Napsal: úte 17.12.2013 11:22
od adamosE90
Vodu dneska zkontroluju, když jsme dělali tlaky, tak jsme samozřejmě sundali svíce. Až na to, že už byli docela "voškrtaný" a hodilo by se je vyměnit, tak byli ok, žádná upatlanost... Auto opravdu nekouří něják vehementně a jede jak má. V tom musí bejt zakletej čert.
Napsal: úte 17.12.2013 11:38
od smepet
1l na 500km je brutal to musi hulit jako blazen
bud tam dej hustej 10W-40, 10W-60
a nebo tam nech 5W-40
a nalej do toho oleje pripravek "NO Smoke", byva to v plechovkach u pump, zvetsi to film ... a uvidis jak se to zlepsi, dej vedet...
Jsou vsechny svicky stejne vypaleny ??
Napsal: úte 17.12.2013 12:14
od adamosE90
smepet píše:1l na 500km je brutal to musi hulit jako blazen
bud tam dej hustej 10W-40, 10W-60
a nebo tam nech 5W-40
a nalej do toho oleje pripravek "NO Smoke", byva to v plechovkach u pump, zvetsi to film ... a uvidis jak se to zlepsi, dej vedet...
Jsou vsechny svicky stejne vypaleny ??
Jsou právě všechny stejně, celý je to zarážející... zkusim koupit ten no-smoke, jestli to teda nějáká pumpa bude nabízet.
Napsal: úte 17.12.2013 13:53
od matiz
Pokud to nespaluje, musi tam byt unik jako krava a cele auto by bylo od oleje.
Napsal: úte 17.12.2013 14:16
od adamosE90
matiz píše:Pokud to nespaluje, musi tam byt unik jako krava a cele auto by bylo od oleje.
Jsem lajk, ale muze s tim mit co docineni Vanos?
