Stránka 1 z 2
Napsal: ned 15.12.2013 14:18
od Ondra23
Chtěl sem se zeptat jestli jde asc+t nějak vypnout uplně to znamená zbavit se jak ubírání výkonu tak toho přibržďování zadní nápravy. Ubírání výkonu bych věděl jak se zbavit to buďto úpravou té asc klapky nebo uplným vymontováním ale je nějaká možnost zbavit se i toho přibržďování. Tady na fóru jsem právě četl že vypnutí tím tlačítkem se vypne pouze ubírání výkonu a ne to přibrždění. Jde mi o to že mam na autě samosvor v kombinaci stim asc+t a ty zadní brzdy se hrozně hřejou. Napadlo mě ještě jestli by to nešlo vypnout přes diagnostiku jako u koncernu VW.
Napsal: ned 15.12.2013 17:22
od riman
A tlačítko před řadící pákou nefunguje? Do teď sjem měl za to, že ním se to dá po startu vypnout.
Napsal: ned 15.12.2013 18:52
od Ondra23
Tlačítko funguje ale co sem tady čet když sem zkoušel hledat tak tim tlačítkem se vypne jen to ubírání výkonu nevyřadí se to přibrždění. Ale nevim to jistě třeba tomu tak neni ale ikdyž asc vypnu tak jde po ostřejší jízdě teplo od zadních kol jakoby od brzd.
Napsal: ned 15.12.2013 20:24
od johnyfly1
a ked dlhsie podrzis?

Napsal: ned 15.12.2013 21:09
od Ondra23
To sem zkoušel ale nejsem si jistej jestli se něco změní kontrolka pořád svítí jakože j vypnuto ale v podstatě změna žádná. A jak je to teda stim vypínáním vypíná se to komplet nebo se vypne jenom to škrcení motoru ?
Napsal: ned 15.12.2013 21:17
od johnyfly1
tak vyber poistku od asc

Napsal: ned 15.12.2013 21:25
od odapoz
To musíš poznat jestli to přestane brzdit kola nebo ne, bud to začne hrabat nebo uslyšíš a ucejtis jak to brzdi, btw mam 323 a taky premejslim o samosvoru, jakej mas? 3,15 z 325i?
Napsal: ned 15.12.2013 21:43
od Dacud
Kdyz zmacknes tlacitko ASC tak se vypne na e36 vsechno. Pokud mas 323, 328 a mozna aji na 320i tak o nejakeho roku 94 se tam daval hydraulickej zamek na spojkovej valec... S tim zamkem ti to zahrabe ale jak se zahreje spojka tak ti zacne prokluzovat a moc hrabat nebudes. Ten hydraulickej zamek normalne sundas, odvzdusnis spojku a muzes hrabat porad. Ale tim tlacitkem vypnes vse pouhym zmacknutim

Napsal: ned 15.12.2013 22:01
od Ondra23
Mam tam samosvor z M3 3.15 a je to 328i r.v.98
O nějaký hrabaní mi nejde jde mi spíš o to že mi to kurví ty brzdy.
Napsal: ned 15.12.2013 22:07
od Ondra23
Pak by mě ještě teda zajímalo když de všechno vypnout jednim tlačítkem z kabiny proč je na internetu spousta návodů jak se zbavit ASC klapky apod. Když je to vlastě kničemu stačilo by přece vypnout a je to neselo by se nic upravovat.
Napsal: ned 15.12.2013 22:08
od Ondra23
johnyfly1 píše:tak vyber poistku od asc

Taky mě to napadlo a svítí mi potom i kontrolka ABS
Napsal: ned 15.12.2013 22:44
od odapoz
Mam 323 '96, když mam na sněhu zapnuty asc+t a prudce pridam tak to brzdi kola a škrtí výkon, když se vypne tak to nic nedělá a roztoci se jedno kolo a auto má tendenci se přetočit, z toho usuzuju ze když to vypnu tak to nijak nezasahuje, z toho mi právě neni moc jasny jak by to mohlo kurvit brzdy po montáži samosvoru, mam za to ze asc+t je spinany při určitým rozdilu otáček jedlivych kol, ke kterymu se samosvorem ani nemusí dojit, jak je to nastaveny u M3 ze tam funguje samosvor i asc+t?
Napsal: ned 15.12.2013 22:47
od Ondra23
Mam za to že M3 asc+t nemá ale na 100% si jistej nejsem
Napsal: ned 15.12.2013 23:00
od Huska
zkuste lépe hledat, toto téma se tu již řešilo:
1) krátkým zmáčknutím tlačítka - pouze se vypne ASC (škrcení množství vzduchu jdoucího do motoru)
2) dlouhým přidržením (tuším přes 10s) se vypne i TRAKCE .. ale pouze do určité rychlosti (opět tuším 40km/h) pak se automaticky zapne
3) Žádná e36 která sjela z linky neměla trakci a současně samosvor (měla maximálně ASC + samosvor)
pokud trakci neodstraníš tak si nejen kurvíš brzdy (to je ta levnější varianta) ale hlavně si pálíš lamely v diferáku = za chvíli budeš mít klasický otevřený :-/
Napsal: ned 15.12.2013 23:11
od Ondra23
Super konečně někdo kdo tomu rozumí. To bude můj případ právě že se kurvěj brzdy a asi teda i diferenciál a proto se ptám dá se ta trakce nějak odstranit ať už mechanicky nebo přes diagnostiku.
Jinak hledal bych líp ale funkce hledat je tady na fóru skoro nefunkční. Vyhledá to sice asi 35 stránek kde se mluví o ASC ale už při překliknutí na další stranu se zobrazí toto: Žádné téma nebo příspěvek nebyl nalezen dle zvolených kritérií. A tím celé hledání končí to jen tak mimo téma.
Napsal: ned 15.12.2013 23:22
od Francis
Napsal: ned 15.12.2013 23:47
od Francis
Huska: s limity km/h je to naopak. ASC+T v E36 pracuje (je-li zapnuto) jen do určité rychlosti. Dal jsem si práci s dohledáním, viz výstřižek z návodu k použití:
"
Automatic Stability Control plus Traction helps maintain stable and controlled vehicle response by inhibiting slip at the drive wheels. The system employs special sensors to monitor wheelspeed and relay the data to the system's electronic control unit, which uses this information to calculate slip rates at the individual wheels. Depending on the driving situation, two forms of remedial action can then be taken by the system: it reacts to slippage caused by large amounts of excess torque by instructing the engine management system to reduce poweroutput. As a supplementary measure, the system will also respond to an especially pronounced tendency toward traction loss at either of the drive wheels with automatic individual application of the affected wheel's brakes. This achieves a locking action comparable with a controlled limited-slip differential. This brake action is active up to 25 mph (40 km/h). From 25 mph (40 km/h) upward, a diminished brake action improves the traction up to 60 mph (100 km/h)."
Kompletní manuál:
http://www.bmwforum.gr/bmwmanuals/e36manual_98.pdf
Napsal: ned 15.12.2013 23:55
od Ondra23
Tak teď už v tom mam vážně guláš dá se to teda všechno vypnout aniž by se to v nějaký rychlosti nebo velkym prokluzu samo zapínalo aniž bych chtěl.
Napsal: ned 15.12.2013 23:58
od Francis
Ano, u E36 velmi jednoduše. Jedním krátkým stiskem tlačítka ASC je vypnutá veškerá kontrola prokluzu, kontrolka trvale svítí. Zůstane to vypnuté do příštího nastartování motoru. Ověřeno v praxi.
Napsal: pon 16.12.2013 00:05
od Ondra23
Takže když podržim 10 sec. tlačítko ASC tak se vypne jak asc tak i ta trakce a dokud znovu nenastartuju je to stále vyplé. Žádná rychlost ani velkej prokluz na to nemá vliv? V tom případě nechápu tuny návodů na internetu o tom jak odstranit tu asc klapku když to jde tak jednoduše vypnout.