Stránka 1 z 1
Napsal: sob 14.12.2013 15:20
od FiliposII
Před delší dobou jsem zde na fóru hledal návod, jak nastavit počet km pro výměnu oleje a nic jsem nebyl schopen najít.
Hledal jsem tak na jiných zdrojích a jednoduchý návod je zde:
http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2786-Set-Oilservice-with-tool32&p=55713&viewfull=1
Návod ve zkratce:
Použitý nástroj:
D+CAN cabel + INPA; EDIABAS ToolSet 32 (součást balíku s INPA)
Je třeba programovat řídící jednotku motoru
Čas pro vyhotovení cca 10 minut.
Postup:
1.) Zjištění označení řídící jednotky motoru (např D60M57A0) - např pomocí INPA
2.) Start ToolSet 32
3.) Načtení řídícího (programovacího) file k dané jednotce
4.) Vybrání daného jobu : cbs_reset (v okně select job)
5.) Vybrání výsledků které se mají načíst po vykonání ( job_status ,....)
6.) Nastavení parametrů pro spuštění jobu:
Moje parametry jsou:
Oel;68;31;255;255;100;1;0;24;0
7.) Spuštění jobu "F5" nebo z menu Job
8.) Kontrola výsledků
9.) Kontrola v iDrive (pokud je stav servisů zobrazen již předtím, je třeba výpis servisu opustit a opětovně vyvolat - bude nastaven nový interval)
Úspěšně jsem ho vyzkoušel a funguje. Zkoušel jsem na E90 325D. Návod je jen ve zkratce pro případné dotazy se ptejte, pokud budu vědět pomůžu. Lze nastavit libovolný interval --- pro příklad např. 20000 km.
Napsal: úte 19.04.2016 18:48
od MiM
Vyměnil jsem si olej a zaboha nemůžu najít v INPě, kde resetnout termín výměny. Dneska jsem prolezl všechny jednotky a nic. Nevím, přitom v loni jsem to v pohodě nastavil. Nakopne mě někdo. Motor M47. Asi ani nepotřebuju měnit km, stačí když to vynuluju. Díky
Napsal: úte 19.04.2016 22:50
od starML
Zvolit auto - Body - Instrument KOMBI (=budíky) ......
https://www.youtube.com/watch?v=LRxzVlTEM4Q

Napsal: stř 20.04.2016 17:14
od MiM
Tak olej jsem v pohodě resetnul podle
https://www.youtube.com/watch?v=LRxzVlTEM4Q. Ale mám tam ještě servis ( to auto na zvedáku ) a to mi nejde. V INPě mi to taky nejde, CBS mi hlásí nějaký chyby a resetnout to nejde.
Napsal: stř 20.04.2016 17:53
od MiM
Zkusil jsem to znovu a napadlo mě, jestli to neni od brzd. U všech servisních položek je nějaký termín a kilometry, jen u brzd ( přední i zadní ) jsou po resetu jen čárky bez kilometrů. Dříve tam byly. Nemůže to být od toho?
Napsal: stř 20.04.2016 23:26
od matiz
Zajed si na diagnostiku, obcas se objevi ve vypisu takova zajimava chyba o nesouladu kilometru v jednotkach, chyba v cas procesoru a pak nejdou ani korektne resetovat servisy a ukazuje to kokotiny...
Napsal: čtv 21.04.2016 06:06
od MiM
na tohle jsem si právě koupil diagnostiku, abych nemusel s každou blbostí někam jezdit

Poradím se ještě s diag.sk
Napsal: čtv 21.04.2016 09:49
od matiz
Kdyz myslis ze nakopnute budeiky jsou blbost

V tom pripade hodne stesti.
Napsal: čtv 21.04.2016 10:05
od MiM
Na zahraničních fórech jsem se dočetl o čidlech destiček a jejich výměnách a "oblbnutí". Odpoledne to prubnu, bude to ono.
Napsal: čtv 21.04.2016 10:13
od matiz
Pokud je vadne cidlo tak reset nelze provest, pripadne pokud se provede skoci tam ihned zaporna hodnota.
Napsal: čtv 21.04.2016 12:31
od MiM
To vím, ale čidla byla doposud v pořádku, nic to nehlásilo. Kdybych se neumáčknul při resetu oleje, bylo by to OK.
Napsal: čtv 21.04.2016 15:07
od MiM
Takže vyřešeno! Soudruzi z NDR měli pravdu .
1. Sundat levé přední a pravé zadní kolo
2. Odpojit čidlo ( dělal jsem to po jednom )
3. Místo čidla jsem připojil odpor 30ohmů ( někdo radí propojit natvrdo, ale jako elektrikáři se mi to zdá dost drsný, zkrat, když nevim, co je dál za obvod ), byl po ruce ( podle mě to bude fungovat na cokoliv od 1 ohmu )
4. V BC provést klasický RESET. Tím jsme nasimulovali výměnu čidla za jiné. Naskočily kilometry, jak má být.
5. Odpojit odpor a připojit původní čidlo a je to
6. U druhého čidla postup stejný ( zadní krabička s konektory je po podběhem, stačí ohnout )
Ze samé radosti nezapomenout nasadit kola

Napsal: čtv 21.04.2016 18:46
od starML
To čidlo opotřebení má dva kontrolní obvody:
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček
- druhý je drát s odporem 460 Ohmů
Fór je v tom, že
pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a
nelze provést reset - pouze tím trikem se zkratováním, kdy na okamžik toho resetu "obnovíš" ten první, asi už probroušený drát.
Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566
Napsal: pát 22.04.2016 11:07
od MiM
Super, konečně relevantní rada. Už to chápu celý i elektricky. Díky

Napsal: sob 23.04.2016 16:58
od starML
Sice jsem to už někde napsal, ale nemůžu ten příspěvek najít. S tím resetem a zkratováním je třeba pracovat opatrně !! Automobilka a její inženýři totiž dostali za úkol zabezpečit funkci brzd tak, aby nebylo možno bez varování použít auto s neschopnými brzdami. Ono se totiž dá smazat servisní interval oleje, kontrolu vozidla nebo brzdové kapaliny bez skutečné výměny provozních kapalin nebo toho Service Check.
Pokud použiješ to vyzkratování čidla opotřebení, tak naskočí nějaká kilometrová živostnost destiček (rezerva do výměny) a všichni, včetně auta, si budou myslet, že to je pravda a ono to tak není. Dokonce jsem už našel ty čidla vyzkratované natrvalo a destičky už byly ojeté až na doraz. Myslel jsem, že ten princip zabezpečení neprozradím, ale když už to MiM prozradil, tak Vás prosím opatrně a nezneužívat !!
Napsal: pon 25.04.2016 12:34
od MiM
Máš 100% pravdu. Klidně to smažte, ať to nějakého troubu neláká. Předpokládal jsem, že jsou tady inteligentní fandové a že když se někdo hrabe do brzd, tak ví co dělá. Třeba já si od dob mýho prvního embéčka dělám většinu věcí sám a zrovna brzdy kontroluju min. 2x za rok při přehazování kol. Destiček tam mám momentálně ještě tak 3/4. Prostě jsem se jen umáčknul při resetu

oleje. Pěknou sezónu všem.