Stránka 1 z 1
Napsal: stř 11.12.2013 00:55
od carda111
V posledni dobe se podotykam s timto problemem. Kdyz je motor studeny (auto stoji treba 8 hodin), tak kdyz nastartuju tak se otacky vysplhaj neco malo nad 1000 a zacnou klesat a pak auto chcipne. Takhle se to opakuje asi 3x... Kdyz je motor teply je to bezproblemu. Kdyz otevru motor tak z vanosu se pri ruznych otackach ozyvaji divne zvuky. Nekdy to zni jako stary vykvedlany diesel. Urcite to neni normalni... Co mam zkontrolovat? A jestli to bude tim vanosem, jak se to da opravit a na jakou castku to tak vyjde?

e36 320i vanos 1994
Napsal: stř 11.12.2013 08:35
od aigo
me kamos rikal co dela v bmw ze i kdyz udelas opravu tak ta vule vznika z nejakeho duvodu a po par kilometrech to je stejne... prej se meni cely to litinovy kolem vanosu ale moc sem ho nevnimal,sice se daji sehnat i sady na opravy ale je prej taky k nicmu... me osobne bylo doporuceno se na to vykaslat a setrit na jine auto...
Napsal: stř 11.12.2013 09:11
od Lucifer
Taková je politika u BMW opravit nelze nic jde jenom měnit. Beisansystems mají opravný a těsnící sady
Tebe zajímá single vanos seals repair kit a rattle kit.
http://beisansystems.com/products.html
Návody jsou potom tady
http://beisansystems.com/procedures/index.html
Práce to není vůbec složitá jak vypadá

Napsal: stř 11.12.2013 11:09
od pragdejf
aigo píše:me kamos rikal co dela v bmw ze i kdyz udelas opravu tak ta vule vznika z nejakeho duvodu a po par kilometrech to je stejne... prej se meni cely to litinovy kolem vanosu ale moc sem ho nevnimal,sice se daji sehnat i sady na opravy ale je prej taky k nicmu... me osobne bylo doporuceno se na to vykaslat a setrit na jine auto...
pokud se bavime o motorech M50Tu, M52(Tu) a M54, tak kamos by mel prestat v praci cichat cistic brzd a kapalinu do ostrikovacu. a nebo si to aspon rozebrat, nez nekomu sezere nakej kec. pak, v kombinaci s elementarnim strojirenskym vzdelanim zjisti svuj tratgikomickej omyl, ve kterej byl nejen uveden, ale uvedl i spoustu lidi okolo sebe. u ostatnich motoru sem zatim nemel tu cest, tam si nejsem naprosto jistej. pokud vladne anglictinou, tak si nemusi spinit ruce a staci projit navody z beisanu.
tenhle problem jen tak mimochodem asi nebude vanosem, jinak samozrejme vymenit napinak horniho retezu a udelat vanos nicemu neublizi. a pridat do vanosu talirovou pruzinu dle navodu z beisanu taky neni spatnej napad. pokud ji tam nemas.
http://beisansystems.com/procedures/sin ... cedure.htm
Napsal: stř 11.12.2013 11:11
od Totic
Již jsme si hromadně objednali, nedávno sady dorazily.. Předpokládám, že tady taky vznikne FAQ co a jak.. No jsem zvědav co od toho čekat, vzal jsem ho spíš preventivně a moc levný to nebylo :/
To zdechání otáček z volnoběhu si myslím, že Vanos taky nebude. Mě poradili v Renocaru řešit spíš volnoběžn ventil.
Napsal: stř 11.12.2013 13:11
od carda111
Diky za cenne informace. Jen jsem z toho vanosu trochu zmatenej... Kolik to tak vyjde v prepoctu na koruny oprava toho vanosu (budu si to delat doma sam)... At vim s jakou cifrou mam pocitat. Taky omrknu ten volnoběžnej ventyl. Jeste jsem uvažoval nad vahou vzduchu a ostatnimibhadicemi okolo sani. Ataky kdyz vypnu motor tak mi tam jeste asi tak tri sekundy neco syci

Jako kdyby kompresor vyfukoval vzduch... Tim bych řekl že tam toho bude ještě více... :-/
Napsal: stř 11.12.2013 21:26
od Totic
To může syčet i to odvětrávání klik.skříně+hadice, více viz. nedávný topics. Ten mám již taky doma na M52 (od Febi za 900,-).
Napsal: stř 11.12.2013 22:38
od shade741
aigo píše:me kamos rikal co dela v bmw ze i kdyz udelas opravu tak ta vule vznika z nejakeho duvodu a po par kilometrech to je stejne... prej se meni cely to litinovy kolem vanosu ale moc sem ho nevnimal,sice se daji sehnat i sady na opravy ale je prej taky k nicmu... me osobne bylo doporuceno se na to vykaslat a setrit na jine auto...
Tak to je kapitální blábol a dotyčný asi slušný ehm....... Pokud se tady bavíme o m 50/52 tak mám osobně odskoušeno že repas sada funguje, odstraní rachtání a i nové kroužky jsou znát. Dá se dělat dle postupu na beisanu případně jak jsem to dělal já- bez rozhození rozvodů rovnou na autě(jak kroužek tak těsnění) sic trochu kámasůtra s klíčem ale furt pro mě lepší než to celý povolovat
Jinak tenkrát sem to tady s někým objednával z beisanu přímo, teda já přímo ne jen sem dal prachy

a matně tuším 1500-1800 Kč
Napsal: čtv 12.12.2013 09:19
od paca
jj, přetěsněním vanosu novýma teflonovýma kroužkama určitě člověk nic nepokazí, spíš naopak - auto jede líp odspodu

klukům jsem to tady z ameriky objednával já - na singl vanos je to vyšlo na cca 1400,- (teflonové těsnění + kovový kroužek)
Napsal: čtv 12.12.2013 10:13
od pragdejf
Ten kovovej kroužek ani nemusis kupovat, staci ubrat ten puvodni. Slouzi jenom k vymezeni vule lozisek. I ty jejich specialni orechy na golu nejsou potřeba. Staci koupit odpovidajici orech a sebrat z nej zacatek, kde je náběh. Ta mstice je na vanosu tutiz nizka a hlinikova a muze se snadno zvejknout.
Napsal: čtv 19.12.2013 17:49
od ECKI
Mě se ozývá "rachtání" pouze po velmi ostré jízdě (aspoň 2km při využití nejvyššího spektra otáček).Napřed kovové klepání (jak kdyby hydroštel),potom "rachtání" jak diesel.
Potom stačí 5 minut klidné jízdy nebo nechat stát na volnoběh a motor zase utichne ...
To může být taky Vanos??
323i
Napsal: čtv 19.12.2013 19:32
od Totic
Může, ale spíš ty hydra a do toho taky třeba hučení kladek. Co používáš za olej?
Napsal: pát 20.12.2013 00:18
od carda111
Hele tak abych vam to upresnil ja! Ja se na jare chystam na g.o. hlavy a vanosu... Ale jen si porad nejsem jistym tim vanosem. Jsou na to nejake specialni pripravky?
Napsal: pát 20.12.2013 01:07
od shade741
pokud budeš sundávat hlavu je vanos to nejmenší, tam není co řešit, použij tlačítko hledat či stránky beisan system nic víc nepotřebuješ
Napsal: čtv 06.02.2014 22:26
od Mesa
Ozivim tema. Planuju ted take delat repas Vanosu (sada uz je objednana). Jen mam dotaz ohledne te aretacni sady. Neni zde nejaka dobra duse, ktera by mi tu sadu pujcila (samozdrejme za nejaky ten baksis) anebo prodala?
To Shade: Jak to myslis tim, ze jsi to delal bez rozhozeni rozvodu? Muzes to trochu rozvest..

Napsal: čtv 06.02.2014 22:35
od shade741
Rozvádět tam není extra co, prostě postupuješ stejně jak mají na stránce beisansystems jen neřešíš aretaci rozvodů a vůbec na ně nešaháš, dostaneš se do fáze kdy odšroubuješ tělo vanosu od hlavy- celý ti to dovolí ho trochu povysunout od hlavy dál a pak zatímco je to stále na motoru povolíš tyhle šrouby
http://www.beisansystems.com/procedures ... age061.jpg je to trošku kámasůtra ale jde to celkem vpohodě, následně ti na motoru zůstane jen ten "pístek" s těsněníma který vklidu vyměníš a zase to složíš, pokud měníš i ten kovovej kroužek tak to lze taky ale musíš si to přidržet třeba sikama ale s citem, takže se na autě dá vyměnit i toto. Sám jsem to tak dělal po tom co jsem si rozvody málem kompletně rozhodil a neměl přípravky. Takže přípravky netřeba

Napsal: čtv 06.02.2014 22:53
od Mesa
Ahaa...

Supr dik
