Stránka 1 z 2
Napsal: sob 07.12.2013 10:11
od Glazz
Zdravím,
Od včerejší noci, mě z ničeho nic přestalo topit auto, a aby toho nebylo málo tak se mě začalo přehřívat..
Termostat mám vyměnený.
Měl jsem už dřív problemy se zahříváním,ale vyřešil jsem to bud tím že jsem zapnul topení nebo se rozjel,auto se zahřívalo jen když stalo déle jak 10minut na volnoběh bez zapnutého topení.
Ale ted se zahřívá i při jízde a auto netopí.
Napadlo mě že to bude vodní pumpa nebo těsnění ale nejsem si jistej co to bude.
Jde o BMW E36 316i r.v 95
Napsal: sob 07.12.2013 10:18
od beny-maser
bude to spíš to těsnění pod hlavou
Napsal: sob 07.12.2013 12:23
od lukepostulka
S tím tvrzením že je prasklá hlava/těsnění bych byl opatrný. Nejdřív se mrkni jestli tam máš vodu a nemáš to zavzdušněné
Hlavně se mrkni na víčko po emulzi, ve vodě po mastnotě po oleji, z výfuku po smradu fridexu a bílému kouři, drž spodní hadici a přidávej jestli ti to netlakuje do vody a nejdou ti tam bublinky.
Napsal: sob 07.12.2013 13:09
od shade741
odmontovat pumpu- některé typy měly plastové lopatky a ty se rozletí nahadry případně se volně protáčí na hřídeli, následně správně odvzdušnit a tvůj problém by měl být vyřešen.
Napsal: ned 08.12.2013 16:43
od Glazz
Tak včera jsem se pustil do pátrání a nemusel jsem se ani nějak namáhat, zjistil jsem že byl okruh zavzdušněný a mohla za to málo utěsněná expanzní nádoba unikalo to kolem ztrácela se voda, zatím ješte nemám vyhráno,ale v pondělí koupím nové těsnění pro jistotu nějaké lepidlo a snad to bude v pořádku.
( na olejovém víčku nic není, a chl. kapalina je taky čistá )
Napsal: ned 08.12.2013 16:46
od Glazz
Ješte bych se chtěl zeptat na správný postup odvzdušnění, ale dělám to tak že doleju vodu, párkrát promačkám hadice poté nastartuji mačkám dál nechám zahřát na 90 zapnu topení na max a povolím odvzdušnovací šroub..
Napsal: ned 08.12.2013 17:06
od lukepostulka
Je toho tady hodně zkus pohledat. Já mám za správný postup jedině ten, kdy doliješ vodu, zapneš topení na max, povolíš šroub, zavřeš nádobku, nastartuješ a necháš běžet. Trubky mačkat nemusíš. Hned potom tomu dáš tak 1500-2000 otáček na 30s-minutu a budeš sledovat co se bude dít. Z díry po šroubu by ti měla začít téct horká voda, tak si vem nějaký hadr ať ti to neteče všude a zakryj to hadrem, takhle to zopakuj 2x-3x a pak zašroubuj šroub, a jeď projet.
Napsal: ned 15.12.2013 12:41
od Glazz
Tak po dlohý době lepení a oprav který nefungovali jsem koupil novej chladič, okruh jsem odvzdušnil několikrát, a nevím jak je to možný,ale znovu se mě ztrácí kapalina, vodu leju až po vrchní risku a druhej den je to někde v pulce..
Neví někdo jak je to možný? Hadice jsem kontroloval nikde nic není, jen na chladiči je pár kapek,ale říkal jsem si že to bylo možná z přepadu když jsem to měl plný..
Napsal: ned 15.12.2013 12:56
od Glazz
Na netu jsem oběvil pár zajimavostí o víčku na chladiči, to má stejny, mohlo by to zpusobovat ?
Ta voda neunika při jízdě spíš až auto zhasnu a stojí, jde to nějak zjistit jestli je to víčkem ?
Napsal: ned 15.12.2013 14:20
od FiliposII
Zkus tam chvíli nedolévat. Za studena by měla být hladina u rysky cold - spodní ryska. Pokud tam bude více, tak to může uniknout přes přetlakový ventil. Také se podívej, jaká je hladina pokud je to ohřáté.
Napsal: ned 15.12.2013 16:08
od Glazz
Když je motor studenej tak je tam málo vody, při zahřátí je to většinou v normalu, zkusím se na to ješte parkrat podivat, ale když mačkam na hadici za studena i za tepla tak to víčko furt pouští vzduch to by nemělo ne ?
Napsal: ned 15.12.2013 16:31
od Mateo
Nevim jakou znacku neb od koho si kupoval chladic ale ja kdyz na E36 kupoval novej chladic tak jsem mel stejnej problem utikala mi voda a pri zmacknuti hadic prochazel vickem vzduch tak jsem sehnal jiny vicko a to same tak jsem koupil orig u bmw a porat to stejny. Pak jsem zjistil ze chladic nemel stejne reseny zavit jako u originalu takze tamtudy vzdycky vzduch utikal. Po zakoupieni chaldice primo u BMW problem vyresen.
Napsal: ned 15.12.2013 22:01
od Glazz
Chladič je od HELLA, pravě ho dodali bez víčka, tak jsem si tam musel dát ze starýho, zejtra tam zavolám a nechám si ješte objednat víčko k tomu chladiči, snad se mě nestane stejnej problem a bude to v pořadku.
Napsal: ned 15.12.2013 22:16
od shade741
s víčkama je holt problém, na druhovýrobu chladič mi origo víčko taky nešlo hezky dát a problém je že na něj nesedí kolikrát ani drohovýrobový víčka, dá se to vyřešit origo nádobkou a vyměnit v chladiči jen tu
Napsal: ned 15.12.2013 23:28
od lukepostulka
Jestli chceš mám doma nefunkční chladič, ale podle všeho s dobrou nádobkou, tuším že je k tomu i origo víčko, PM kdyžtak

Napsal: čtv 19.12.2013 13:32
od Glazz
Uff, tak jsem měl to štěstí a víčko padlo a těsní

Ted doufám že už voda nebude mizet a bude všechno v pořádku
Abych nezapomel, děkuju všem co tu byli semnou a pomohli

Napsal: čtv 19.12.2013 15:28
od shade741
ještě jen pro info na nový chladič vždy NOVOU nádobku, ze starých chladičů bývají po letech už takové "nafouklé" a pak to nemusí těsnit

Napsal: stř 02.04.2014 13:20
od j3ykobim
Nechci zakládat nové téma, ale včera sem mělnil domeček od termostatu kdy (byl prasklý), auto normálně topilo a chovalo se standartně, večer sem se to snažil odvzdušnit, auto topilo. Dnes dopoledne když sem jel do práce se mi zdálo že to topí nějak málo, když sem stále v zácpě všimnul sem si že jde ručička nad 90, ale už byla zelená a jak sem se rozjel, byla tam z5 90 studpnu. Kdyz sem dojel do prace, zdalo se mi ze v hornich hadicich neni voda, pootočil sem víčkem od chladiče a voda byla vytlačována ven. Je to jen blbě odvzdušněné nebo sem tam něco posral? Před výměnou auto krásně topila a v hornich hadicích byla určitě voda.... díky
Napsal: stř 02.04.2014 15:56
od honzii
Musíš to odvzdusnit na několikrát, na poprve to určitě nepůjde. Vicko odšroubuj až auto trochu zchladne, jinak hrozí další zavzdusneni...dolej a pak by to mělo být ok pokud to nebude někde utikat

Napsal: stř 02.04.2014 16:31
od j3ykobim
Než pojedu dom z worku tak to doleju, snad to nikde neutíká
