Stránka 1 z 2
Napsal: stř 04.12.2013 19:46
od lukepostulka
Během koupě nového auta jsem zjistil, že tam jsou skoro všechny provozní kapaliny pod minimem, holt nějaký šetřílek nebo totální mamlas, no co už.. Přijedu domů, doliju 1l oleje, měrka se zvedla asi jen o 1mm, napadlo mě, že olej asi vyplnil všechny ty spáry atd atd tak se hladina o moc nezvedla, tak jsem dokoupil další litrovku oleje, dolil jsem a měrka s ezvedla zase jen nepatrně... Chci říct, dolil jsem tam 2 litry oleje sakra tak kam to mizí

. Olej jsem měřil jak okamžitě po nalití, tak po odstaveném autě cca dvě hodiny (za studena), tak i po zahřátí.. vždycky to dopadlo úplně stejně. Olej nemizí, motor ho nežere, ten olej tam prostě není ani po dolití! PS: žádná louže pod autem kde by se to vypařilo okamžitě po dolití
Přidávám obrázek shruba jak se to zvedlo
http://d.pr/i/x4Pb
Napsal: stř 04.12.2013 20:16
od lukepostulka
A takhle vypadá samotná měrka za tepla
http://d.pr/i/ZbFM. Musím říct, že jsem ještě neviděl tak "čistý" olej, skoro nejde poznat kde je hladina, tam musí být něco špatně.. Voda v oleji není, olej nepřibývá, na víčku emulze není, vodu to nežere, netlakuje takže hlava asi OK.
Napsal: čtv 12.12.2013 22:36
od lukepostulka
nikdo nějaké nápady?

Napsal: pát 13.12.2013 01:18
od shade741
a u jakýho žebřiňáku to je?

jinak logicky po dolití tam někde být musí, pokud nevybleje ven, pokud to nesežere koňoturbo (jelikož ohledně typu motoru mi křišťálová koule mlží). Nemohl jsem si odpustit

, pokud doliješ a nic s motorem neděláš měl by stéct doů a projevit se na měrce logicky. Pod minimum by mělo hlásit auto samo že nemá olej, případně pokud viditelně nevyteče ven- že by tekl přes gufero ke spojce, která by se ale už koupala. To co popisuješ je jako když dáš olej je ok, pak nastartuješ a než se napije nový filtr atp tak zase hromada ubyde, já bych udělal výměnu oleje, mrknul na filtr, našel si co do tohoto motoru patří za množství oleje a podle toho zjistíš jak na tom jsi. Dělám to vždy, nikdy nevíš jestli je pravda že ten olej má tohle a tohle najeto. Jinak u e 36 je mezi měrkama tak cca litr možná lehce víc
Napsal: pát 13.12.2013 10:22
od Rade520
vždy po koupi nového auta měním olej a filtry.
nikdy nevíš jak dlouho tam před tím olej byl ,
a určitě bych nekupoval někde na benzínce litrovku oleje ,jestli ani nevíš jaký typ-značka oleje tam teď je .
rozdíl mezi min/max na měrce je 1litr takže to musí být vidět .
já bych prostě starý olej vypustil a dal nový -předepsané množství výrobcem.
Napsal: pát 13.12.2013 11:15
od Maximech
Jak píše Rade520.
Nemedituj nad tím a po koupi auta všechny provozní kapaliny vyměň.
To je základ. To snad dělá každý, aby měl jistotu. Mrkni na olej i v diferáku a převodovce.
Pakliže jsi dolil dva litry motorového oleje a hladina se nehnula, tak máš dvě možnosti.
1. Buď máš v olejové vaně hodně pod minimum (pak buď rád, že jsi motor nezadřel)
2. Máš špatnou měrku. Může být z jiného auta a je kratší.
Zjisti si, kolik máš mít ve tvém motoru oleje a po výměně tam dej množství předepsané výrobcem.
To je to Bawko z Plzně, co jsi ho kupoval v Praze?
Hodil jsi to na diagnostiku?
Koukal jsi, když jsi ho kupoval na stav oleje?
Napsal: pát 13.12.2013 12:08
od lukepostulka
Olej jsem tam kupoval Castrol Magnatec 10W-40, ten jaký tam byl doteď (tak mi bylo řečeno). Po dolití těch dvou litrů se ta měrka pohla, ale o 1-2mm maximálně. Při koupi auta jsem měrku kontroloval, byla pod minimem, když jsem se na to ptal bylo mi řečeno, že olej byl vyměněn před 3000 tis. a od té doby nebylo dolito (takové lidi co jezdí s autem bez oleje bych kopl někam...). Po nastartování pár sekund ještě svítila olejnička (došlo mi, že je to stavem oleje) a hned jak jsem přijel domu, dolíval jsem olej. Od té doby olejnička už zhasíná jak má.
Auto je 325i E36, je to to z plzně teda, na diag. jsem ho zatím nehodil, ale mám to v plánu.
Ten člověk od kterého jsem ho kupoval byl nehorázný lempl, je možné že tam toho oleje bylo tak málo, že po dolití 2l se to sotva zvedlo, co myslíte?
Výměnu oleje naplánuju co nejdřív.
Napsal: pát 13.12.2013 12:25
od paca
tak ta tisícovka za olej + filtr není moc, takže bych ho vyměnil hned

Napsal: pát 13.12.2013 12:36
od lukepostulka
paca píše:tak ta tisícovka za olej + filtr není moc, takže bych ho vyměnil hned

Bez debaty
Napsal: pát 13.12.2013 12:45
od Maximech
Ty jsi jel 400km domu s vědomím, že máš olej pod riskou minima?
To jsi taky dobrej střelec..

Napsal: pát 13.12.2013 13:07
od shade741
jo jináč jestli ta první foto( druhé foto nefunguje) je faktická měrka z tvého auta tak to teda není z e36 měrka, nýbrž tam máš asi měrku z e 46. Všechny měrky co sem u e 36 viděl byly spíš takovéto
http://i36.photobucket.com/albums/e18/H ... lLevel.jpg
Napsal: pát 13.12.2013 13:12
od lukepostulka
Jo vím že to není z E36 ale to by na měření vliv mít nemělo, tak či tak se hladina musí hýbat ne?
Napsal: pát 13.12.2013 13:40
od Rade520
lukepostulka píše:Jo vím že to není z E36 ale to by na měření vliv mít nemělo, tak či tak se hladina musí hýbat ne?
jak si teda zjistil že máš málo oleje když máš jinou měrku která může kecat?
aby toho oleje nebylo až moc .
kdybys chtěl tak za menší poplatek pošlu měrku co tam patří .
Napsal: pát 13.12.2013 13:52
od lukepostulka
Rade520 píše:lukepostulka píše:Jo vím že to není z E36 ale to by na měření vliv mít nemělo, tak či tak se hladina musí hýbat ne?
jak si teda zjistil že máš málo oleje když máš jinou měrku která může kecat?
aby toho oleje nebylo až moc .
kdybys chtěl tak za menší poplatek pošlu měrku co tam patří .
Před dolitím chvilku svítila kontrolka oleje vždycky po nastartování, po dolití už ne, z toho předpokládám že tam toho oleje bylo opravdu málo, ale na druhou stranu to mohla být jen náhoda.. každopádně mi napiš do PM kolik bys chtěl za tu měrku a poštu, kupuju teď pár dílů tak bych to vzal rovnou i s novou měrkou. Co se stane s motorem když je tam oleje víc než by mělo?
Napsal: pát 13.12.2013 14:05
od lukepostulka
Nejvíc by bodlo kdyby někdo věděl rozdíl mezi E36 a E46 měrkou, to s tím, že by ta E46 měrka byla kratší než E36 mi začíná vrtat hlavou...
Napsal: pát 13.12.2013 14:06
od shade741
Spotřebuje se, pokud ho tam není opravdu moc nic to neudělá, jen se spotřebuje a může potentovat katalyzátor ale ten bude vlivem stáří stejně vluftě, navíc pokud je tam jiná měrka a ta vana má jiný tvar a pod můžeš už být dávno nad ryskou a tam ten litr oleje už nemusí udělat takovej rozdíl jako na nižších stupních správné měrky

Napsal: pát 13.12.2013 14:15
od lukepostulka
shade741 píše:Spotřebuje se, pokud ho tam není opravdu moc nic to neudělá, jen se spotřebuje a může potentovat katalyzátor ale ten bude vlivem stáří stejně vluftě, navíc pokud je tam jiná měrka a ta vana má jiný tvar a pod můžeš už být dávno nad ryskou a tam ten litr oleje už nemusí udělat takovej rozdíl jako na nižších stupních správné měrky

díky za info.. ohledně te jiné měrky, přesně to si začínám myslet.. nechci hned dělat závěry, ale pokud by ta měrka z E46 byla opravdu kratší tak by to mohlo být opravdu přelitý.. Nenapadlo mě, že tam nějaké máslo dá kratší měrku, to fakt klobouk dolů

Napsal: pát 13.12.2013 14:20
od Rade520
souhlasím s tím co napsal shade741.
takže jako první to chce prostě měrku co tam patří ,
potom se tady mužem bavit o spotřebě nebo nedostatku oleje atd.
Napsal: pát 13.12.2013 14:37
od paca
kup nový olej, nalej tam 6,5 litru a uvidíš i na té měrce jestli je to uprostřed

Napsal: pát 13.12.2013 15:10
od Maximech
Medituješ tady nad kravinama.
Pokud chceš mít jistotu, tak celou vanu vypust, vyměň olejový filtr, dej tam množství oleje kolik tam patří a pak mrkni na měrku.
Budeš hned vědět, zda-li je kratší nebo ne.
Pro jistotu bych tam dal stejně měrku, co tam patří.
Pokud teď budeš mít víc oleje, než tam má být, tak jsou vyšší tlaky a odcházejí různá těsnění gufera a podobně. Prostě to má tendenci začít někde prosakovat, potažmo chcát.
Ona ta měrka tam nejni pro prdel, že? Proto je tam jak minimum, tak i maximum.
A každej příčetnej člověk ví, co je to maximum.
Nalejt tam 10 litrů oleje a pak se na fóru ptát, esli se může něco podělat je taky dobrej haluz..
Jak tě tak sleduji, jak k tomu přistupuješ, tak já být tím autem, tak začínám mít o sebe vážný strach..
