Stránka 1 z 1

Napsal: sob 30.11.2013 20:41
od Toci
Mám dotaz - když otevřu ty šroubovací víčka, které jsou nahoře na autobaterii, co má být vidět? Dneska jsem totiž u zazimovaného auta baterku otevřel, v domění, že uvidím hladinu kyseliny, ale viděl jsem všechno možné, jen jakoukoliv stopu po kapalině ne. Teď nevím zda tam dolít destilku a hlavně kolik. Rád bych aby baterka přežila zimu, tak jsem koupil nabíječku a chci jí průběžně dobíjet (nebudu jezdit), ale tohle mě zarazilo.

Jinak typ baterky nevím, z auta jsem jí vyndanou neměl, ale je od pohledu už starší, podle těch otvíracích víček usuzuju, že to je klasický mokrý typ, nikoliv novější gelová. Celé léto fungovala normálně, pravdou ale je, že když jsem auto v dubnu kupoval, byla po delším stání vybitá tak, že se auto ani nedokázalo odemknout.

Díky za rady :wink:

Napsal: sob 30.11.2013 21:40
od andree182
Asi pre zaciatok by som zmeral kolko ma napeti ta bateria, aby si videl ci ma este zmysel to vobec nabijat (ked to bude 8, tak asi moc nie). A potom holt zistit typ baterie, a ak je to normalna elektrolytova, tak doliat destilkou (mala by byt urcite nad doskami), dat dobit a modlit sa.. :)

Ako laik by som povedal ze ak ti tam chyba kapalina, tak akurat budes mat znizenu kapacitu, ale teoreticky by to mohla chvilu prezit - asi zalezi, ci tie dosky zoxiduju medzitym...

Napsal: sob 30.11.2013 21:54
od Toci
Změřit to teď už nemám jak, mám zazimováno, takže s tím nemůžu nikam dojet a sám měřák nemám :cry: Každopádně dokud se auto bude chovat tak jak se chovalo dosud, tzn. normálně, tak jinou baterku kupovat stejně nebudu, jde mi právě o to, jak jí teď ten život ještě prodloužit....

Kdyby to byl jiný typ než elektrolytová, tak by neměla ty otvory pro dolívání, z toho usuzuju, že je to obyč s kyselinou. Nebo mi tuhle úvahu někdo vyvrátí?

Napsal: ned 01.12.2013 00:40
od stenlie
Ano :lol: Dnes jsou elektrolytové baterie bezúdržbové tzn. že nemají "víčka"
ještě jsou další 2 druhy a pak teprve gelové.

Hladina v baterii určitě má být vidět. články musí být úplně potopeny .

V tvém případě bych postupoval tak , že bych ji změřil kolik má . Pokud nemáš multimetr tak to budeš muset doufat že je cajk . Dolít destilkou a nabít . Dolévá se to zhruba 2 cm nad ty olověné desky. Vím že se prodává i elektrolyt http://www.motech.cz/elektrolyt-do-baterii-p-3230.html ,ale hrát si na chemika není moc dobrý nápad.

Napsal: ned 01.12.2013 09:30
od Toci
OK, diky. Pomodlim se :lol: , doleju to destilkou (kyselina se co ja vim neodparuje), hodim na nabijecku a budu doufat, ze tohle oziveni pro tu baterku nebude znamenat smrt :lol:

Napsal: ned 01.12.2013 23:31
od shade741
pokud máš velké BC ta ve skrytých funkcích ti to zmeří napětí v autě, aspoň něco když nemáš měřák

Napsal: pon 02.12.2013 00:10
od Francis
Pokud jde zapnout zapalování, kontrolky svítí, dálková světla svítí jasně, tak napětí baterie je OK.
Než budeš dolévat, jednoduše zkontroluj hladinu jakoukoli průhlednou hadičkou-trubičkou. Jeden konec strčíš do aku tak hluboko, až na razí na vršky desek, pak druhý konec utěsníš prstem a hadičku/trubičku povytáhneš nad díru v baterce. Díky ucpanému konci hadičky/trubičky zůstane něco roztoku v hadičce/trubičce. Roztok by měl být asi 1cm nad vrcholky desek.

Napsal: pon 02.12.2013 01:07
od Jamall
To je situace napikaču. V tomto případě, když je batérie ve stavu, v jakém ji máš ty, tak se vyplatí s ní už nic nedělat, jenom jezdit, dokud jezdí. Protože když se desky dlouhodobě ocitnou nad hladinou, začnou se rozpadat/praskat. Jakmile je zatopíš a začneš nabíjet, kousky desek se rozptýlí do kyseliny, které začnou způsobovat zkrat mezi jednotlivými desky a batérie nebude schopna udržet dlouhodobě kapacitu. Dost razantně ty kvůli tomu ztmavne i roztok, který se po čase odkalí a bordel spadne na dno a to je konec

Když nevidíš hladinu, doliješ pravděpodobně, ač se to nezdá téměř 1L destilky a to je pro tebe ukazatel, že potřebuješ akutně novou baterií

Snad jen dobrá rada na zazimování batérie. Pokud neparkuješ v teplé garáži, vem batérií alespoň do chodby domů. Zima a vlhko ji nedělá dobře

Napsal: úte 03.12.2013 16:51
od millan
Zdravím,poradíš jak se k té skryté funkci na bc dostanu?
Dík

Napsal: úte 03.12.2013 18:24
od millan
Už jsem to našel :)

Napsal: úte 03.12.2013 20:05
od Toci
Tak jsem to dneska dolil, schramstlo to 2dl destilky. Pak jsem auto díky suchému počasí projel, najezdil jsem cca. 100km, aby se to trochu dobilo. Využil jsem toho a zajel do Prahy pro benzín (ano tankuju v Praze, protože na Kladně ten benzín co beru neprodávají). Chtěl jsem dotlačit nádrž do plna, aby mi na vnitřních stěnách nádrže nekondenzovala voda.

Co se týče baterky, doplňoval jsem to postupně pomocí injekční stříkačky, protože jsem nechtěl riskovat, že mi to přeteče a vyleje se mi kyselina do auta. Svítil jsem si dovnitř baterkou a alespoň z toho co jsem mohl vidět, se mi nezdálo, že by elektrody byly nějak zoxidované, roztok kyseliny vevnitř je naprosto čirý, takže opticky se zdá být v pohodě.

Teď už jen vymyslet, zda píchnout baterkou na celou zimu do nabíječky a nastavit na udržovací režim (z čehož mám trochu strach, to nechat bez dozoru), nebo to třeba jednou za 14 dní hodit na odpoledne na standartní plné nabíjení....

Napsal: úte 03.12.2013 20:17
od beny-maser
já bych řekl že bude stačit to jednou za 14 dní pustit na udržovačku

Napsal: čtv 12.12.2013 00:41
od Jamall
Strč ji do tepla a vůbec ji neřeš. Jednou za 3 měsíce ji hoď na hodinku na nabíječku

Můžeš si koupit hustoměr elektrolytu. Stojí pakatel a ten ty přesně ukáže jak na tom jsou jednotlivé sekce