Stránka 1 z 2

Napsal: stř 27.11.2013 19:42
od TomassR90
Zdravím, chci se zeptat zkušených, mám dilema a pročetl jsem několik stránek (i z různých automobilek) a chci se zeptat, co je pro mě nejvhodnější za motorový olej?Vzheledm i k Valvetronicu.Jezdím krátké trasy(9km) po okreskách, interval výměny 15 000.BMW E46 2003, zkrátka se nemůžu rozhodnout, co je pro mě nejvhodnější, uvažuji nad 5w40 a 5w30, ted tam mám 5w30 od Castrolu, a ještě dotaz, v případě, že by mi byl doporčuen 5w40, byl by pro mně vhodný tento olej?(především se pozastavuju nad tím výrobcem, přijde mi to jak nějaký šméčko...)http://www.abv-autodily.cz/?page=detail&aid=196&z=b&d=1&mid=5&pid=94&list#popis případně, kde nakupujete oleje vy ?

Napsal: stř 27.11.2013 20:03
od marecekoi
tady se podívej: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68243 ani si nenapsal co je to za motorizaci. ABV autodíly sou v pohodě, beru od nich olej a mám s nima jen dobré zkušenosti, ceny maj jedny z nejlepších na trhu.ani si myslim, že tolik nezáleží na tom jaký trasy jezdiš,ale spíš na tom jakej máš nájezd km na autě.třeba po 250 tis km kdy už jsou třeba slyšet hydroštěli po nastartování se doporučuje přejít na 10w40,ale všeobecně se leje 5w40 :wink:

Napsal: stř 27.11.2013 20:19
od TomassR90
318i a najeto mám 150 000

Napsal: stř 27.11.2013 21:16
od beny-maser
nalej tam co jsi poslal v odkazu a neřeš to, na tuto otázku je tísíc odpovědí, co člověk to názor,tím co jsi našel rozhodně nic nepokazíš

Napsal: stř 27.11.2013 21:42
od marecekoi
Přéééésně :wink:

Napsal: čtv 28.11.2013 09:03
od paca
určo ne 5w30 - to je tak dobré do dízlu :wink: takže buď 5w40 nebo 10w40

Napsal: čtv 28.11.2013 09:20
od atimen
Doporučil bych 5w40 od Pentosinu která tam byla když bylo auto nové , má LL-04 a navíc je akce do konce roku...


Možno koupit tady či SZ :

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=130685

Napsal: čtv 28.11.2013 11:06
od matiz
Ja kupuju oleje tam, kde mi zaruci ze dostanu to, za co platim, takze beru z Castrol Lubricants CZ, kontakt na castrol.com :P A jsem vysmaty a sem tam zeleny :mrgreen:

Napsal: čtv 28.11.2013 14:54
od Maximech
paca píše:určo ne 5w30 - to je tak dobré do dízlu :wink: takže buď 5w40 nebo 10w40
To je vtip nebo to myslíš vážně? Ty bys dal do benzínového motoru 10w-40?
Potom nechápu, proč všichni výrobci a servisy doporučují do benzínových motorů 5w-30 a do diesselů 10w-40?
To sis nějak popletl, ne?

Napsal: čtv 28.11.2013 14:57
od xyron
Maxiczech alias Mechos alias Maximech... :roll:

Napsal: čtv 28.11.2013 17:34
od beny-maser
Maximech píše:
paca píše:určo ne 5w30 - to je tak dobré do dízlu :wink: takže buď 5w40 nebo 10w40
To je vtip nebo to myslíš vážně? Ty bys dal do benzínového motoru 10w-40?
Potom nechápu, proč všichni výrobci a servisy doporučují do benzínových motorů 5w-30 a do diesselů 10w-40?
To sis nějak popletl, ne?
to se nespletl,10w-40 do diesla není vhodný,protože to studený pořádně nemaže turbo,leda tak do starejch volítanejch keplů,ale do novějšího auta to nikdo nedoporučuje.
To benzínový motor ten olej snese líp,ale je lepší tam dát 5w-40 když to má ještě relativně málo najeto.

Napsal: čtv 28.11.2013 17:42
od paca
Maximech píše:
paca píše:určo ne 5w30 - to je tak dobré do dízlu :wink: takže buď 5w40 nebo 10w40
To je vtip nebo to myslíš vážně? Ty bys dal do benzínového motoru 10w-40?
Potom nechápu, proč všichni výrobci a servisy doporučují do benzínových motorů 5w-30 a do diesselů 10w-40?
To sis nějak popletl, ne?
když myslíš :wink: co vy dáváte v servisu za olej do e46tky 318i s najetýma např. cca 200tis km nebo do e46tky 320D?

Napsal: čtv 28.11.2013 20:59
od Maximech
Mno chlapi. To je teda mazec. Buď neumím číst nebo jsou mazací plány na vozidla k ničemu.
Já osobně každému doporučuji to, co tam patří. Tudíž doporučení od výrobce vozidla.
Pokud si někdo stojí za svým a hlásá pokřik olej jako olej, dneska už je to jedno, stejně to dělá jedna fabrika, tak mu tam naliju, co bude chtít.
Na požádání zákazníka třeba Starline. :lol:
Pakliže tam zákazník chce to, co tam před tím měl a ví to nebo je to v servisní knížce nebo na štítku napsané, mohu mu jen doporučit, jakou náplň by tam správně měl mít.
Jinak se asi jako každý řídím označením API nebo ACEA.
Tam je jednoduše k vyčtení na jaký motor je jaký olej vhodný.
Co se počtu najetých km týče, to vůbec neřeším. Spíš přihlížím k roku výroby vozidla a od toho pak volím správný motorový olej.
A propo.. 200 tisíc na motor BMW není vůbec nic. A za tím si stojím. Otázka je, jak se k motoru kdo chová a zda-li dodržuje pravidelné výměny motorového oleje. Od toho se potom odvíjí, v jakém je motor stavu a nikoliv, kolik má naběháno.
Dávat polosyntetiku do dnešních benzínových motorů mi nepřijde zrovna vhodné.
Můj názor. :wink:

Napsal: čtv 28.11.2013 21:20
od paca
Maximech píše:..Dávat polosyntetiku do dnešních benzínových motorů mi nepřijde zrovna vhodné.
tak hlavně ona se polosyntetika ani nedělá :D zkus si něco "vygůglit" než něco napíšeš :wink:

tak třeba u m54, která má najeto cca 150tis a dává se olej 5w30, tak má spotřebu cca 1litr oleje na 3tis km - proto se často přechází na 5w40 :wink: jinak nevím co doporučuješ za interval, ale určo měnit po cca 15tis km a ne po 25tis podle "bc", někteří kluci mění i po 10tis km :wink:

Napsal: čtv 28.11.2013 22:50
od all
paca :cool2:

Napsal: pát 29.11.2013 09:37
od Maximech
paca píše:
Maximech píše:..Dávat polosyntetiku do dnešních benzínových motorů mi nepřijde zrovna vhodné.
tak hlavně ona se polosyntetika ani nedělá :D zkus si něco "vygůglit" než něco napíšeš :wink:

tak třeba u m54, která má najeto cca 150tis a dává se olej 5w30, tak má spotřebu cca 1litr oleje na 3tis km - proto se často přechází na 5w40 :wink: jinak nevím co doporučuješ za interval, ale určo měnit po cca 15tis km a ne po 25tis podle "bc", někteří kluci mění i po 10tis km :wink:
Tak třeba Mogul 10w-40 Extreme je polosyntetický olej.
Jen jeden příklad.
Tak jaké, že se nedělá?

A pokud se dává do motoru olej předepsaný výrobcem a motor šlape v pohodě, tak nechápu, proč by se neměl majitel vozidla řídit podle led diod na BC. Oni to inženýří v BMW asi udělali jen na efekt, aby toho na palubce co možná nejvíce svítilo a aby bylo v motoru co možná nejvíce čidel. :roll:
Mám motor M54, olej Castrol 5w-30, najeto 240 tis, a nebere mi to rozhodně litr na tisíc km. Tak nevím, z čeho ty vlastně vycházíš..

Napsal: pát 29.11.2013 12:06
od paca
ok, s tím polosyntetickým olejem sem se sekl - jen jsem chtěl napsat že se oleje nerozdělují na:

15W/40 je minerál,10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika

ale

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Led diody jsou ještě vpoho (e36, e39) tam jsou nastaveny na cca 15-18tis km (dle stylu jízdy), ale např. e46tka má BC nastaven z výroby na 25tis km, což je dle mého názoru moc - radši budu měnit okolo 15tis km, které najedu za cca 1 rok - kdy se stejně doporučuje výměna :wink:

Napsal: pát 29.11.2013 12:57
od Maximech
V podstatě píšeš to, co jsem už psal. Rozhodující jsou hodnoty ACEA AIP a SAE a né označení nebo značka oleje.

Pokud vím, tak alespoň u e-39 nejsou nijak led diody nastaveny. Hodnoty pro výměnu oleje vycházejí u těchto aut z olejového čidla, které měří viskozitu oleje v závislosti na počtu ujetých km.

A stále tvrdím, že nejideálnější je, se řídit mazacími plány vozidel předepsané výrobcem.
:wink:

Napsal: pát 29.11.2013 13:44
od Vlasta
Maximech píše:...Pokud vím, tak alespoň u e-39 nejsou nijak led diody nastaveny. Hodnoty pro výměnu oleje vycházejí u těchto aut z olejového čidla, které měří viskozitu oleje...
To je pěknej blábol. Najdeš mně to čidlo v ETK?

Napsal: pát 29.11.2013 14:59
od Maximech
Je to klasické olejové čidlo, které spolupracuje s ř.j. Ta vyhodnocuje kvalitu oleje v závislosti na počtu ujetých kilometrů na základě několika údajů. Např. počet studených startů, jak často bývá motor pod jakým zatížením, teplotu oleje a dalších kritérií. Samozřejmě tam není šotek se zkumavkou, kterej dělá rozbor oleje. :D

Blbě jsem to napsal. Sorry.. :oops:
Žádné extra čidlo tam samozřejmě není.
Ale rozhodně bych se nebál řídit touto funkcí LED diod nebo BC, pakliže je tam olej, udávaný výrobcem vozidla.