Stránka 1 z 1
Napsal: úte 26.11.2013 11:09
od loyd-krismas
Mám dotaz zda to někdo neřešil. Mám problém s BMW E36 318i.
Motor nastartuje a samovolně chcípne. Pokud se zahřeje už drží volnoběh, ale při prudším sešlápnutí plynu opět chcípne. Pokud se plyn sešlápne opatrně, do otáček jde a ve vyšších otáčkách pracuje zdá se normálně.
Diagnostika hlásí chyby váha vzduchu, senzor polohy škrtící klapky a čidlo vačky. Vše bylo vyzkoušeno proměnit za použité, ale funkční, ovšem nepomohlo. Stejné chyby to hlásí pořád.
Otázka zní, může toto dělat jednotka motoru? A když ji zkusím vyměnit za jednotku kterou tu mám z 316i(měli by být stejné), dokážu to sám spárovat s EWS, nebo je tam nějaké složité kodování?
Díky za jakýkoliv tip nebo poznatek

Napsal: úte 26.11.2013 11:22
od lukepostulka
Zkus vytáhnout čidlo teploty chladící kapaliny v motoru. Je to takový modrý konektor pod sáním, když se postavíš přesně před čumák, ohni se pod sání, posviť si tam a měl bys vidět ten modrý konektor. Vytáhni ho, nastartuj a pokud se auto bude chovat úplně stejně tak máš svého vítěze.
Napsal: úte 26.11.2013 12:02
od loyd-krismas
díky vyzkouším...

Napsal: úte 26.11.2013 12:43
od aigo
ja bych kouknul jeste na hadice jestli to nekde neprisava ja mel prasklou u sve 320 hadici na odvetravani vanosu (vačky)
Napsal: stř 04.12.2013 10:35
od loyd-krismas
čidlo teploty je ok. Hadice jsou zkontrolované, tak snad taky.
Vyměnili se svíčky a už nechcípne ani za studena na volnoběh, ovšem při prudkém přidání plynu ano. Navíc se trochu zhoršil chod motoru.
Tak já už nevím.

Napsal: stř 04.12.2013 12:05
od Maximech
Opravovat tímto způsobem je přesně úplně k ničemu.
Pakliže ti diagnostika hlásí chyby, co popisuješ, tak ty věci jsou špatné.
Pokud to zkoušíš na jetých součástkách, což je naprosto nejhorší varianta, tak se nemusíš nikam dostat.
To tady budeš chtít do aleluja nějaké rady, ale ty s tím nic neděláš.
Vyměň to, co ti píše diagnostika a budeš mít klid.
Pakliže koupíš nový díl a nebude to tím, tak ho můžeš v pohodě vrátit.
Alespoň takhle to dělám já.
Nebudu účtovat někomu za něco, co vyměním a závadu neodstraním.
To je blbost, že?

Napsal: stř 04.12.2013 16:04
od Foldas
něco pro maximecha
že diagnostika hlásí tyto věci neznamená že jsou špatné když ani nevíme jakou diagnostiku dotyčný zkoušel, jestli kontroloval livedata. taky může být problem v samotné motorové kabeláži uklepaný dráty atd.
Zkus ještě zkontrolovat tlak benzínu na palivové liště pokud bude nízký tlak motor nějak na volnoběh poběží ale do otáček už ho nedostaneš
Napsal: stř 04.12.2013 16:24
od Maximech
Něco pro Foldase: pokud tady budeme diskutovat ještě o tom, kdo jakou diagnostiku a jaký díl použil, tak se nedostaneme vůbec nikam.
Tudíž předpokládám, že dotyčný je příčetný a nechal si zjistit chyby diagnostikou určenou pro jeho vozidlo.
Pokud tak neučinil, tak né jen, že je v tomto případě diagnostika k ničemu, ale pak můžeme opravdu do aleluja jen spekulovat a řešit opravy formou pokus/omyl, což je asi ta nejdražší a nejméně efektivní metoda, co znám.

Napsal: stř 04.12.2013 19:41
od loyd-krismas
Díky Maximechu, ale kdyby to bylo tak jednoduchý jak tady píšeš, tak se tu nemusím ptát. Říkal jsem, že ty díly byly funkční, takže v nich problém není.
Diag. Inpou a při live datech je jediný problém a to ignition angle
Napsal: stř 04.12.2013 21:31
od Foldas
jak se choval snímač klapky a vaha v livedatech co teplota motoru co lambda? jak vypadají svíčky když je vytáhneš?
Napsal: pát 01.08.2014 12:40
od loyd-krismas
Tak po několika trápeních a výměnách různých možností, asi boj vzdávám.

Napsal: pát 01.08.2014 16:54
od johnyfly1
aky mas ignition angle? mne na 316i M43 ukazovala inpa zle, mal som to nad hranicu...inpa ukazovala hodnotu od -10 do 10 a ja som mal hodnotu 18,75....myslel som ze mam nieco pokazene ale je to OK tak to ma byt...odporucam pouzit DIS tak ti ukaze kolko ma byt presne predzapal

Napsal: pon 04.08.2014 08:38
od loyd-krismas
Zkoušel jsem tam dávat dva jiné kusy a nic se nezměnilo. Navíc sice to vyhazovalo chybu, ale v live datech to bylo ok.
S DIS neumím

a peníze už do toho dávat nechci

Napsal: čtv 28.08.2014 14:43
od loyd-krismas
Závada odstraněna:
protože vše již bylo vyzkoušeno, jediná možnost zůstala elektrika. Velké díky patří člověku který to nevzdal a hledal. Chyba byla v jednotce. Trošku spíš kuriozita. Protože navenek neporušená jednotka měla uvnitř špetku rzi, která zničila jeden spoj a ten házel chyby - klapka, váha, čidlo. Takže jednotka opravena a auto jezdí vesele.

Napsal: pon 29.09.2014 17:35
od Petr157
No tak hlavně nebyl přerušen jen jeden spoj na plošném spoji, ale hned tři.
Fakt zajímavý, jako by už ve výrobě na ten plošňák něco káplo a to to po letech prostě vyžralo. Jinak jednotka netknutá...
Taky zmizela chyba ASC.
Tak doufám Vojto, že to auto doděláš.....