Stránka 1 z 2
Napsal: pon 25.11.2013 04:04
od liborg
Čau,
někdo z Plzně, kdo by mi namontoval UHP LED AE V3 na E46ku tak, aby se rozsvítili automaticky po nastartování a vypnuli se při zapnutí parkovaček? AE už mám.
Díky
P.S-odměna jistá

Napsal: stř 27.11.2013 16:49
od liborg
Nikdo si nechce přivydělat?

Napsal: ned 01.12.2013 01:51
od liborg
Napsal: úte 10.12.2013 14:29
od liborg
Napsal: pát 14.03.2014 03:36
od Falcon
Dělám přesně to, co požaduješ

Mám to ale víc vychytané, že kroužky v režimu DRL svítí naplno a při rozsvícení jakýchkoli světel pohasnou na zlomek výkonu, aby nadále zůstaly hezky vidět a neoslňovaly (je škoda je úplně zhasnout). Řídící moduly si vyrábím vlastní, žádný dovoz. Dílnu mám ale v Praze, byl by pro tebe problém přijet nebo udělat si výlet? Mohl bych taky přijet já, po domluvě.
Pokud je to ještě aktuální, ozvi se přes SZ nebo zavolej

Napsal: pát 14.03.2014 08:32
od Birkoff
Můžu ti nabídnout stejnou službu poblíž Strakonic, kdyby ses chtěl projet.

Napsal: úte 18.03.2014 13:22
od TeggyM3
Mám takovy dotaz k tématu. Zapojuju v E36 tyhle kroužky na interiérové osvětlení, ale zatím se mi nedaří zjistit kam to zapojit? ví někdo barvu kabelu na kterém to bude fungovat? Mám e36 92 rok jednotka centrálu je ZVM bez spodního lichtu pro nohu
Dozadu do sloupku k lampičkám vede plusový červenobílý, ale když jsem to zkoušel natahnout cvičně tam, svítílo to stále bez ohledu na to, zda svití introš, je snad signál v nějakém kostřícím? už nevím jak nato a nechci řezat všechny kabely, které tam vedou.. pomohla by mi barva kabelu a kde ho najdu třeba
Napsal: úte 18.03.2014 14:30
od lukepostulka
Já natahl kabel od světel přes pojistkovku do interiéru a napojil to na horní lampičky. Fungovalo to bezchybně, kabel nikde nešel vidět.
Napsal: úte 18.03.2014 14:49
od Falcon
TeggyM3 píše:
Dozadu do sloupku k lampičkám vede plusový červenobílý, ale když jsem to zkoušel natahnout cvičně tam, svítílo to stále bez ohledu na to, zda svití introš, je snad signál v nějakém kostřícím?
Ten je ke čtecím žárovkám v lampičkách, které jsou napájené po probuzení auta, proto je tam trvalé napětí.
TeggyM3 píše:už nevím jak nato a nechci řezat všechny kabely, které tam vedou.. pomohla by mi barva kabelu a kde ho najdu třeba
Vlez pod kastlík a hledej červenohnědý kabel (interiérové osvětlení). Rovnou si to odtud vyveď průchodkou do motorového prostou, tahat to odjinud je zbytečná práce navíc

Napsal: úte 18.03.2014 15:33
od Licin
A funguje to taky tak u CCFl kroužků, že bych je připojil na osvětlení interiéru, aby se mi rožínaly při odemknutí auta? Já už to jednou zkoušel připojit u moji e36 na lampičku pro osvětlení nohou a rozsvítily se jen 2 kroužky a ty 2 zbývající svítily málo, tak nevím v čem byla chyba

někdo nějaká rada?
Napsal: úte 18.03.2014 15:59
od Falcon
CCFL kroužky jsou napájené elektronickým invertorem, kterému zřejmě neprospívá pozvolna narůstající napětí na interiérovém okruhu (možná je to PWM s proměnlivou šířkou pulzu až do 100%). To vzrůstající napětí tak způsobuje ono plynulé rozsvěcení a zhášení lampiček.
LED kroužky jsou napájené 12V přímo a proto jdou do určité míry stmívat, když jsou připojené na interiérový okruh. Narozdíl od žárovek ale LED nepohasnají až do nuly, ale při určitém napětí zhasnou už náhle (zlomová hranice, když už LED nemůžou svítit). I tak ale LED kroužky kopírují větší část stmívacího rozsahu lampiček a zhasnou jen chvíli před interiérem.
Napsal: úte 18.03.2014 16:32
od TeggyM3
Falcon píše:TeggyM3 píše:
Dozadu do sloupku k lampičkám vede plusový červenobílý, ale když jsem to zkoušel natahnout cvičně tam, svítílo to stále bez ohledu na to, zda svití introš, je snad signál v nějakém kostřícím?
Ten je ke čtecím žárovkám v lampičkách, které jsou napájené po probuzení auta, proto je tam trvalé napětí.
TeggyM3 píše:už nevím jak nato a nechci řezat všechny kabely, které tam vedou.. pomohla by mi barva kabelu a kde ho najdu třeba
Vlez pod kastlík a hledej červenohnědý kabel (interiérové osvětlení). Rovnou si to odtud vyveď průchodkou do motorového prostou, tahat to odjinud je zbytečná práce navíc

já jsem právě celé relé umístil za kaslík a venku už všechno mám co bylo potřeba, jinak díky ten jsem už zkoušel a měl jsem pocit že to fungovalo naopak (s pohasinajicim interierem se rozsvícely kroužky) ještě to dnes vyzkouším , díky
Napsal: úte 18.03.2014 16:49
od Falcon
To čínské relé je holé neštěstí a často mívá pomíchané kabely

Kdybys bydlel blíž, tak ti to zapojím přes moje moduly pořádně a se všemi funkcemi - předpisové DRL+ztlumení a taky postupné rozsvěcení s interiérem.
Napsal: úte 18.03.2014 18:05
od TeggyM3
to snad neni pravda a jak se to dá upravit?
Napsal: úte 18.03.2014 18:21
od Falcon
Já ty původní relé ani minidrátky vůbec nepoužívám, takže jsou mi celkem šumák
Moje moduly mají pět vstupů a umisťuju je do kabelového svazku světlometů plus jeden-dva vodiče směrem ke kabině (podle požadavku na funkce).
Napsal: úte 18.03.2014 18:27
od TeggyM3
Falcon píše:Já ty původní relé ani minidrátky vůbec nepoužívám, takže jsou mi celkem šumák
Moje moduly mají pět vstupů a umisťuju je do kabelového svazku světlometů plus jeden-dva vodiče směrem ke kabině (podle požadavku na funkce).
1700 to stálo a ještě je to tak sfinsky zapojene? to mi pripomina moje byvale DEPO krystaly ty taky nebyly z vyroby zapojene tak jak by světla na E36 měly svítit vlastně nechapu jak to takhle mohli pustit do světa

no budu to muset rozebrat, snad to nepokazím, nejsem elekrikář a do relé jsem nikdy nepotřeboval lézt zatim
Napsal: úte 18.03.2014 18:52
od Falcon
To je důsledek toho, že celý svět si zvykl kupovat čínské srágory a málokdo teď umí něco vyrobit pořádně...
Zkus třeba prohodit ty tenké drátky (kromě černého zemnícího!), ale pokud si nejsi jistý, co přesně děláš, radši požádej někoho, kdo se s elektrikou kamarádí

Napsal: úte 18.03.2014 19:44
od TeggyM3
tak jsem to zkusil přehodit žluty s bílým a pořád stejně to funguje, jakože naopak

Napsal: úte 18.03.2014 20:08
od Falcon
Tak potom zkus jiný červenohnědý kablík pod kastlíkem. Vzpomínám si, že když jsem si dělal na E38 lampičky na nohy, tak jsem taky objevil lehce přístupný barevně odpovídající kabel, jenže byl pod napětím i po zhasnutí interiéru. Ty správné (byť se stejnou barvou izolace) byly až hlouběji v jiném svazku. Barva bužírky někdy nemusí znamenat všechno...
Máš aspoň multimetr, že by sis to během zhasínání vnitřku ověřil? Stačí ten nejzákladnější šunkáč, DC napětí změří všechny.
Napsal: úte 18.03.2014 21:24
od TeggyM3
Falcon píše:Tak potom zkus jiný červenohnědý kablík pod kastlíkem. Vzpomínám si, že když jsem si dělal na E38 lampičky na nohy, tak jsem taky objevil lehce přístupný barevně odpovídající kabel, jenže byl pod napětím i po zhasnutí interiéru. Ty správné (byť se stejnou barvou izolace) byly až hlouběji v jiném svazku. Barva bužírky někdy nemusí znamenat všechno...
Máš aspoň multimetr, že by sis to během zhasínání vnitřku ověřil? Stačí ten nejzákladnější šunkáč, DC napětí změří všechny.
bral jsem to poblíž toho ZVM modulu drát ze svazku který vede nahoru do sloupku spolujezdce
EDIT máš ale pravdu, to nebude ten správný, při rozsvíceném je vněm cca 0,4V a při zhasnutém interiéru 12, ale ted tím padem vubec netuším kde hledat ten správný. Přímo do ZVM nevede žádný v téhle barvě ani tento