Stránka 1 z 2

Napsal: úte 19.11.2013 09:14
od FiliposII
Na mojem autě (E90 325D r.v. 2007 135tkm) se mi cca půl roku zpět objevila chyba žhavení na 1. válci. Nyní je to ve stádiu, kdy to hlásí na prvním válci open circuit pro GLOW PLUG a to pořád. Auto současně občas po ránu trochu více kouří a smrdí. Přisuzuji to tedy právě špatné žhavící svíčce a tomu, že to pak nedožhavuje za studena na volnoběh.

Otázka je
1.) vyměnit jeden vadný žhavič na 1. válci (válec nejblíže chladiči)
2.) vyměnit všechny žhaviče (ale četl jsem o hodně problémech při vytahování a zalamování .... je to prostě riziko - ale jesi vyměním jeden a za chvíli odejde další .... tak to radši všechny, současně jsem také někde četl, že je lepší vyřešit všechny najednou i když nejsou špatné).
3.) nechat to tak (ale nezasere se mi zase DPF a celý motor, jak to po statru špatně spaluje, prece jen svíčky na volnoběh zpočátku ještě dohřívají, v zímě bude auto stávat na mrazu a startovat každý den)

Díky za rady

Napsal: úte 19.11.2013 09:28
od Vlasta
Já teda měnil jenom jednu, ale taky řídící jednotku

Napsal: úte 19.11.2013 10:05
od mawis
Se žhavením bývají dost problémy. Diagnostika nepozná jestli je to žhavič nebo jednotka žhavení. V mém případě nejelo žhavení na jednom válci, tak jsem vyměnil všechny žhaviče za nové od BOSCHe. Problém zůstal a vyřešila to až výměna řídící jednotky žhavení. Po 3 měsících byl zase jeden (tentokrát opravdu žhavič) mrtvej. Je to spotřební zboží... A ty řídící jednotky jsou taky jedna ze slabin e9x.
Moje E91ka naštěstí regeneruje PDF i když nejde žhavič, ale četl jsem, že některý BMW přestanou regenerovat PDF a to je pak labůžo. Prostě to neodkládej. Motor u takového auta musí být na 100% a ještě k tomu před zimou...

Napsal: úte 19.11.2013 10:35
od FiliposII
Osobně jsem také spíše pro výměnu všech na jednou, přece jen k tomu není úplně dobrý přístup a když už se to bude rozdělávat, tak raději všechno najednou.

Nedávno jsem s tím byl i v Brně v Renocaru a tam mi technik tvrdil, že to je jen žhavič, že kdyby odešla jednotka, tak to bude hlásit všechny. Ale jak zase čtu reakce dalších, tak to není až taková pravda.

Napsal: úte 19.11.2013 11:00
od mawis
Většinou, pokud je problém na jednom, tak to bývá žhavičem. Špatná jednotka žhavení většinou píše více špatných žhavičů. Ale není to úplně pravidlo.
Když dávat dolů sání, tak už měnit všechny žhaviče. Navíc šrouby na sání rády praskají alespoň u mého motoru N47 se povedlo strhnout dva, tak jsem je vyměnil všechny za nové. Nad jejich maličkým průměrem se asi zamyslel nějakej německej inteligent když to navrhoval...

Napsal: úte 19.11.2013 13:39
od matiz
Na to je velmi jednoducha odpoved a vubec nebylo treba ani hlasovani. Staci si vzit v uvahu nekolik jasnych faktu. Jakakoliv nefunkcnost zhaveni zvlaste u novych motoru zpusobi to, ze se usazuje karbon krasne kolem zhavice, nevypaluje se a casem v pomerne kratke dobe se svicka dokonale zalepi. Jelikoz cim mene zeleza tim mene adidas tak pri pokusu o povoleni tato svicka praskne - dalsi vyhoda modernich dieselu. Smula je i v tom, ze baworak chyta bez zhaveni jedna radost. Ti kteri disponujou adekvatni diagnostikou si umi zmerit i jednotku. No a ted k te vymene. Klidne jeden kus kdyz je spatny. Ovsem kdyz se zvazi pracnost a casova narocnost, je to nesmysl a pokud uz jsem je nevymenil, tak samozrejme vymenit vsechny a prubezne kontrolovat. Pokud jsem je menil pred pul rokem a nejaka je KO protoze mezitim chcipla i jednotka, vymenil bych jen tu jednu. Ale pouze za predpokladu ze vim na sto procent ze byly v nedavne dobe menene.

Napsal: úte 19.11.2013 15:17
od FiliposII
Souhlasim s tebou matiz, jak popisuješ ty výměny (kdy jak co). A jelikož nemám ponětí, kdy byla naposled nějaká žhavicí svíčka měněna vyměním všechny.

Teď už jde jen o to co objednat NGK, BOSCH, BERU, nebo originál (ale nebude to právě BOSCH nebo BERU jenom předražený?)

S výměnou jedné (případně nedělat výměnu) jsem přišel z Renocaru v Brně, kdy mi tvrdili, že to v podstatě ani není třeba měnit. Současně mi tvrdili, že je to jen žhavička ne rele (myslím, že diagnostiku, která to dokáže zjistit mám i doma).

No a jak píšeš, že čím déle tam je, tak tím hůře, tak to jsi mě tedy pěkně potěšil o zalomených žhavičích jsem toho přečetl už hodně a mám strach se na ně teď i podívat, ale budu to muset jemně zkusit.
Teď už jenom jak ten karbon před výměnou uvolnit, tak aby to šlo co nejlépe vyndat.

Napsal: úte 19.11.2013 15:41
od surfis
Za mě jedině NGK. Jak svíčky tak žhaviče. Vždycky mi vydrželi nejvíc kilometrů...

Napsal: úte 19.11.2013 15:51
od matiz
Za mne original, protoze jedinna automobilka si dokaze ohlidat kvalitu a riziko padelku je minimalni. Neni pruser ze odejde, pruser je kdyz je pak nikdo nevytahne...

Napsal: úte 19.11.2013 15:52
od mawis
Hlavně nezapomeň, že motor musí bát zahřátý. Jinak ten žhavič určitě zalomíš...

Napsal: úte 19.11.2013 16:26
od FiliposII
Na to ohřítí motoru nesmím zapmět už jsem o tom hodně četl, že to pomáhá. Díky za radu. Objednal jsem u Richarda Války v Brně 6 ks origo žhaviček, tak uvidíme kdy budou. Jen ta cena bude asi o něco vyšší než za NGK nebo BOSCH (zdá se mi, že v renocaru to bylo cca - 670kč/ks -- u Richarda za 590kč/ks včetně DPH)

Napsal: úte 19.11.2013 20:58
od MadMaxII
Vzhledem k tomu ze mam na E39ce 2.5L nafte webasto a garaz tak jednu zhavicku odkladam jiz druhym rokem, nicmene chystam se na vymenu vsech a asi nepohrdnu NGKckama, v 3ce jsem mel na benzinu od vyroby a pak koupil iridia taky od NGK a tahle znacka je proste standart pod ktery by nikdo nemel klesnout.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Napsal: stř 20.11.2013 21:06
od zidrad
Jen takový poddotaz. Mají tu jednotku žhavení i e46ky?

Napsal: čtv 21.11.2013 07:39
od Honza325
Maji a serou se tam stejně jako u ostatnich :D A jestli máš poFL, tak její umístění je pěkně naho*no...


Jinak svíčky bych neváhal a udělal všechny. Na hromadě aut jsou ještě origo a začnou postupně všechny. O tom,že pak fakt nejdou ven nemluvě a vytahovákem pak zalomenou na 90% nevyndáš + hrozí spadnutí její části do motoru.. Nestojej moc a hlavně se doporučuje při demontáži sání vyměnit těch 12ks těsnění (u čtyřválce 8ks). Tak když už,tak najednou... Pokud někdo nemá zaslepený klapky,udělal bych to všechno při jednom..
Já mám teď špatný 2 žhaviče a oblitej motor od oleje,pod sánim. Takže zakoupeno 6ks žhaviček NGK, 12těsnění, záslepky klapek, vyčištění sàní + kontrola jestli nemá prasklinya očištění čidla v sání.
Celková cena nijak závratná a přitom několik much jednou ranou :) Samozřejmě Matiz má pravdu,pokud je zbytek dobrých svíček už po výměně, udělat jen tu špatnou. Pozor,žhavičky Bosch jsou kupodivu často známé nespolehlivostí/nevýdrží.
Trochu OT,ale třeba to někoho nenapadlo a udělá to taky tak :)

Napsal: čtv 21.11.2013 08:54
od FiliposII
O jakých přesně těsněních mluvíš?
Těsnění sání?

Napsal: čtv 21.11.2013 09:22
od Vlasta
FiliposII píše:O jakých přesně těsněních mluvíš?
Těsnění sání?
Je tam 6 takových spešl kroužků a 6 obdélníků s čudlikama

Napsal: čtv 21.11.2013 09:47
od zidrad
K čemu je ta jednotka žhavení dobrá? To snad jiná auta nemají. Kolik cca stojí? V autokelly jsem ji nenašel. Diagnostika mi hlásí všechny žhaviče a tady jsem se dočetl že to může být ta jednotka. Auto zatím startuje krásně, tak jsem z toho trochu jelen.

Napsal: čtv 21.11.2013 09:55
od FiliposII
Co máš za motor? Je to common-rail? Jesi ano, tak ten pro start žhavení ani nepotřebuje, ale pak se prej motor zanáší. Dle toho co píšeš budeš mít na 99% v háji právě jednotku žhavevní. stojí cca 3000kč (+- 1000kč) Mají ji třeba v mj. auto, ale já bych bral raději originál, není zas o tolik dražší. http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... plug_unit/

Napsal: čtv 21.11.2013 11:10
od Honza325
Jojo. Seženeš ho třeba i v Autokelly. A závity nových žhaviček neni špatný trošku prstem máznout měděnou pastou..

Napsal: čtv 21.11.2013 11:27
od Honza325
Ta jednotka právě spouští to žhavení na základě venkovní teploty a jistě dalších vlivů. Pak je tu dožhavování atd. Mám za to,že v Kelly ji maji taky. Sháněj výrobce Beru,kupoval jsem ji asi 1500,- . Jinak žhavení samozřejmě potřeba je :D ono až bude venku -10 stupňů a ty budeš 20vteřin točit startérem,aby jsi za intenzivního škytání motoru tak nějak nastartoval (pokud nelehne baterka) ,uznáš za pravdu.. Taky se zbytečně opotřebovává motor,pokud nežhaví. Startér v naftovym autě taky neni potřeba, auto se dá roztlačit, fákt :) Problém se žhavenim poznáš i pokud motor chytne hned,ale chvilinku po nastartování má nepravidelnej chod - doba,než se chytí některej z nenažhavenejch válců.