Stránka 1 z 2

Napsal: stř 13.11.2013 10:57
od twigac
Zdravím,
jak poznám zda mám vysypaný katalysator.Četl jsem zde na foru,že mnoho lidí nedoporučuje výměnu katů za rezonatory a přitom mi zase všude jinde radí ať to udělám... mám 2,5 M50 bezvanos a chtěl bych tomu motoru trochu přidat na koníkách a případně ulehčit motoru.
Jak to tedy ve skutečnosti je? Kat nebo rezonator?
dik za odpovědi
PS:hledal jsem tu a žádnou schudou odpověď nenašel...

Napsal: stř 13.11.2013 13:08
od lukepostulka
A co na to STK a emise?

Napsal: stř 13.11.2013 17:51
od Dabler
rezonatorem si ke konim bez upravy sani nepomuzes.. rezonatorem pomuzes lepsimu vyplachu motoru pripadne tim zpruchodnis roury pokud je kat vysypany a pricpany.

Napsal: stř 13.11.2013 19:44
od twigac
STK a emise neresim.Jde mi o to jestli ulehcim motoru nebo spis naopak

Napsal: stř 13.11.2013 19:58
od bergos
já měl vyhozené katy na e46 320i 125kw.
pocitově šlo auto lépe do otáček a mělo hezčí zvuk, výkonově asi nic navíc.
nevím jak je to u e36 bez vanos, ale musel jsem ještě řešit lambdy za katem, vyhazovaly chyby.

Napsal: stř 13.11.2013 20:03
od carda111
Já měl u e36 316i Svody 4-2-1, pak jsem měl vlnovec, rezonátor a až dozadu jsem měl naohybanou nerezovou trubku na které byl na konci originál tlumič bmw na kterém byla ještě koncovka z VR6tky. Samozřejmě jsem měl upravené i sání. Ale u 316 to výkonostně nešlo poznat takže ti neporadím. Jen ti řeknu že to dělalo brutální kravál :D http://www.youtube.com/watch?v=SrkgNulDIEE

Napsal: stř 13.11.2013 21:22
od Michal_01
A proč ne zrovna decat? Sám tam mám holou trubku, čemu to pomůže? No obávám se, že ničemu ale ten prořezaný zvuk je senzační :D

Napsal: čtv 14.11.2013 08:40
od twigac
O zvuk mi zas tak nejde.mam tam nerez koncovy tlumic jde mi o to jestli to tomu motoru pomuze.jestli pomuzou cisty trubky pujdu klidne do nich je mi to jedno

Napsal: čtv 14.11.2013 09:41
od lukepostulka
Už tady všechno padlo tak nevím co čekáš za odpověď. Pokud máš ucpaný kat kerý ti přidušuje motor tak ano, pomůže ti to a hodně. Motor půjde líp do oráček, ve vysokých nebude tak přiškrcený a bude líp dýchat. Takže relativně ti to koníky přidat může, podle toho jak moc to máš zanesený. U 15-20 let starého auta si myslím, že všechny katy budou KO pokud tam jsou ještě origo.

Pokud tam dáš trubku sousedi se nevyspí a eventuelně se ti odvděčí tak že ti protáhnou auto klíčem když půjdou ráno do práce.

Pokud tam ráš rezonátor zvuk se zlepší. ale nebude to takový masakr jak s trubkou.

A teď moje otázka na kterou nikdo neodpověděl. Jak je to pak s emisema na STK?? Projde auto bez katu?

Napsal: čtv 14.11.2013 10:28
od Totic
Mno jeden borec tady v Brně nandal na 323i Coupé (prej) lešeňovou trubku místo katu a výfucku a při záběru to řve řekl bych až brutálně, takže ho je slyšet na 250 metrů. 8)

Hele STK to je každýho věc když chce jít do takovejch úprav, to je hobby car. 8)

Napsal: čtv 14.11.2013 10:37
od lukepostulka
Když se mi vysype kat tak tam hodím rezonátor a projdu? O to mi jde.

Napsal: čtv 14.11.2013 16:37
od DWXak
na 250 metrů? tak to je ještě dobrý :D mě kolikrát lidi říkaj že mě slyšej i přes kopce :D a to mám vše... katy i koncovej tlumič :D

Napsal: pát 15.11.2013 01:04
od Dabler
bez katu "nemuzes" projit emisema.. hola trubka si myslim neni idelani pro radovy atmosfericky motor, prida sice vic ps tim ze se zpruchodni potrubi, ale zato kroutak se o neco ztrati, kdezto s rezonatorem je lepsi prubeh tociveho momentu na ukor vykonu, tlumocim z bimmerfora. rezonator dokaze spaliny lepe "rozproudit"

Napsal: pát 15.11.2013 02:16
od Totic
lukepostulka píše:Když se mi vysype kat tak tam hodím rezonátor a projdu? O to mi jde.
Za zkoušku to stojí, možná na horní mezní hodnotě. Prej zrovna BMW motory mají dost vychytaný spalování a emise.. Akorát nevim co by řekl, kdyby nenašel kat (?)

Napsal: pát 15.11.2013 10:29
od fereros2
mě říkal clápek na emisích, že když benzín řízneš půl na půl E85tkou, a nemáš kat, tak se vejdeš do hodnot, ale nezkoušel jsem to...

Napsal: pát 15.11.2013 18:38
od Michal_01
Ne, bez katu neprojdeš, je to filtr, rezonátor ne :)

Ale s trubkou to není tak hrozné jak tady píšou... když jedeš kolem baráku slušně, jen si to pobrumuje, za to jak tomu šlápneš ten epesní tahounský zvuk a po sléze šílený jekot za to stojí :D

Zadarmo z toho motoru nic nevykouzlíš ;) nejrozumější cestou v poměru cena/výkon je turbo.

Průchozí výfuk ti pomůže leda k lepšímu pocitu a to nejen zvukem ale taky větší chutí se vytáčet, stejně tak jako s otevřeným filtrem a můžeš pokračovat přes odlehčené řemenice nebo setrvačník a zkončit u malých , lehkých kol, či instalací kratšího diffu, pak se stejným výkonem budeš mít ,,jiné´´ auto za rozumnou investici :wink:

Napsal: úte 19.11.2013 03:58
od twigac
Kdyz se prodava kompletni vyfuk od SS tak je komplet nerez a urcite bez katu.o emise mi nejde jde mi o to aby ro melo co nejlepsi prubeh a nervalo to.Jelikoz nevim zda je vysypanej a nepoznam to chci nejakou variantu jak to udelat tichy ale funkcni.ale nebudu kupovat novy katy za xx tis..

Napsal: úte 19.11.2013 17:03
od Totic
Nebo klasika jestli jde napasovat komplet M3 vejfuck, je nerez a zvuk krása.

Napsal: úte 19.11.2013 17:14
od Dabler
teoreticky stred s katama z m3 dopasovat jde po uprave napojeni stredu na parohy m50 a umisteni lambd z katiku pred ne do "y", ale nevim jestli nemaj nahodou trubky vetsi prumery

Napsal: úte 19.11.2013 20:26
od Filozof
Ještě je možnost zlatá střední cesta a tou je Sportovní katalyzátor.
Projdeš emisema a zvuk to bude mít pěknej a pujde to pěkně za otáčkama.
Je prostě mnohem líp řešenej než klasickej katalyzátor.

http://www.sportovniautodoplnky.cz/perf ... -67-78-mm/

Můžeš pak dokoupit M3 střed a konec případně komplet od spec. firmy.