Stránka 1 z 2

Napsal: pon 28.10.2013 21:15
od enzoxs
Dobrý den všem,

jsem nováček a plánuji koupi svého prního vozu bmw. Předem se omlouvám, pokud příspěvek píši do špatné sekce.

Rád bych pořídil model e91 nejspíš ideálně 320d s nájezde do 150 000 km

Dle mých představ a finančních možností bych to videl na rok 2005- 2007

Chtěl bych se vás tady požádat, zda byste mi neporadili po jakých modelech se dívat, a případně jakých roků či verzí se z nějakého důvodu vyvarovat.

Další parametrem co je pro mě záhadou je vlastně cena, po shlédnutí desítek inzerátu dle mých představ se ceny vozidel s podobnou vybávavou pohybují od 190 000 - 320 000 kč a tudíž nejsem schopny určit co je přdsražené apod...

Moje ideální představa byla investovat do auta kolem 200 000 kč.

Děkuji moc za každý příspěvěk a radu.

Napsal: úte 29.10.2013 19:22
od MACEK
ahoj, kup si někde na benzínce speciál diesel od světu motorů, něco tam o těch motorech nehezkého píšou... http://svetmotoru.auto.cz/clanek/svet-m ... -2013.html
Jinak stačí hledat, např. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... hlight=n47

Napsal: úte 29.10.2013 21:22
od Filozof
do 2litru v naftě bych nešel už jen kvůli problémům co má.
Pokud to musí bejt nafta tak bych volil 325d/330d a jezdit na pohodu se dá v pohodě kolem 6-6,5litru (Bez DPF ) průměr.

na e61 530xda touring 170Kw jezdíme průměr 7,1-7,5litru(bez DFP na pohodu je to auto o cca 200kg těžší jak 3er v touringu bez xdrive.

Sehnat naftu v pěkném stavu s nájezdem REALNYCH 150tis km nebude lehké do 200tis kč. To jsou auta možná prvních 4-5let max. a první majitel.
V bazarech je to často stočené na to bych si dal pozor.

Asi bych hledal kolem 250tis kč tam už je slušnej výběr 325d/330d ročníky 06-07 a od prvního majitele s člověkem co se v BMW vyzná.

Napsal: stř 30.10.2013 10:22
od Tom_120i
Máš zkreslené představy o autech. Reálných 150tis km do 200tis CZK sehnat bude velký oříšek, většina budou smotaniny. Navíc se vyhni všemu s N47... jinak krutě zaplakáš.

Napsal: stř 30.10.2013 14:11
od enzoxs
díky moc všem za příspěvky,

je možné závadě s N47 nejakým způsobem předejít? např častějšími kotrolami řetezu apod? ( dočetl jsem že je možné nějaké díly vyměnit ale vše v řádech 50000 a výše.... )

díky

Napsal: stř 30.10.2013 14:11
od enzoxs
díky moc všem za příspěvky,

je možné závadě s N47 nejakým způsobem předejít? např častějšími kotrolami řetezu apod? ( dočetl jsem že je možné nějaké díly vyměnit ale vše v řádech 50000 a výše.... )

díky

Napsal: stř 30.10.2013 14:58
od paca
no myslím že s 200tis kačkama na N47 stejně nedosáhneš :wink:

Napsal: stř 30.10.2013 15:15
od rostak
No ja sem svoji e91 za 200 koupil. Je to M47 r.v. 2007 s docela slusnou vybavou, ale je fakt ze ma svoje mouchy a pocitam ze do ni behem roku tak 50 ještě pošlu. Ale pak budu aspon vedet ze je v cajku :wink:

Napsal: čtv 31.10.2013 11:52
od enzoxs
rostak píše:No ja sem svoji e91 za 200 koupil. Je to M47 r.v. 2007 s docela slusnou vybavou, ale je fakt ze ma svoje mouchy a pocitam ze do ni behem roku tak 50 ještě pošlu. Ale pak budu aspon vedet ze je v cajku :wink:
tak to by mi take vyhovovalo, nemam tam problem postupně dát další peníze jen nerad bych kupoval auto za 300 a pak tam sypal dalších 80...

a řešil jsi nejakej ten problem s tím řetězem?

Napsal: čtv 31.10.2013 12:05
od Filozof
Hoši nechápu některé myšlenkové pochody.... koupit 320d které žere o trochu méně a pak řešit řadu problémů za desítky tisíc a čekat že do toho 80tis naliju ?

Když si mužete koupit auto co žere o něco více a problémy má daleko menší...

Pak místo úsporného auta je předražená bestie ... a vyjde levněji i třeba 330i ikdyby jezdila jen v benzínu. Nebavím se o přestavbě na LPG.

Stejné stím koupit auto v perfektním stavu ale dražší než v horším stavu a budu do toho sypat horem spodem a budu věčně naštvanej kolik to stálo peněz.

Napsal: čtv 31.10.2013 12:17
od rostak
Já sem problém s řetězem neřešil, protože mám motor M47 a ne N47. M47 je starší typ motoru a tam se řetězy netrhají. Má zase svoje jiné problémy hlavně ohledně turba, ale mě se zatím vyhnuly. Mám najeto 240 tisíc ale do 208 jezdilo auto v německu po dálnici. Když se měnila spojka tak tam byla ještě původní a teď mě ještě čeká setrvák. Jinak auto mělo pravidelný servis v německu každejch 30 000,- Km a myslim že je v lepším stavu než auto z čech co má nalítáno o 100 tisíc míň.

Napsal: čtv 31.10.2013 12:22
od rostak
Filozof píše:Hoši nechápu některé myšlenkové pochody.... koupit 320d které žere o trochu méně a pak řešit řadu problémů za desítky tisíc a čekat že do toho 80tis naliju ?

Když si mužete koupit auto co žere o něco více a problémy má daleko menší...

Pak místo úsporného auta je předražená bestie ... a vyjde levněji i třeba 330i ikdyby jezdila jen v benzínu. Nebavím se o přestavbě na LPG.

Stejné stím koupit auto v perfektním stavu ale dražší než v horším stavu a budu do toho sypat horem spodem a budu věčně naštvanej kolik to stálo peněz.
Jenže nejhorší je, že těch benzínových na trhu je daleko míň. Já sem to auto kupoval s tim, že bude potřeba ještě nějakou kačku pustit. Proto byla taky pořizovací cena nižší, než kdyby to auto bylo ve 100% stavu.

Napsal: čtv 31.10.2013 12:33
od matiz
No, pekne to vypada. Oznaceni motoru "N" je jeko Nebrat -))) Delam si samozrejme srandu, ale holt nektere jsou vice mene problemove, a jak ja to vidim, tak kazde N-no ma nejake mouchy, at benzinove nebo chrochtave.

Napsal: čtv 31.10.2013 13:45
od mawis
Jak se dívám, tak chceš auto do roku 2007. Motory N47 od 2007 do roku 2009 jsou neproblémovější. Neříkám, že se to projevuje na každém motoru N47 z této doby, ale případů minimálně s hlukem rozvodů je hromada a případů trhnutého řetězu taky není málo. A jak tomu preventivně předejít? Stačí vyměnit pár "běžných dílů" jako klikovka, ozubený kola, napínáky, řetěz atd... Tak si o ceně udělej sám představu a 50 000kč na touto opravu je málo. Pokud myslíš na prevenci pouhou výměnu řetězu, tak ten na poškozených ozubených kolech odejde za malou chviličku taky...
Pouze řetěz a napínáky se mění v případě hluku rozvodů N47 až u hoodně nových aut, kde je už problém menší.

Napsal: čtv 31.10.2013 14:04
od Filozof
Některé ročníky aut a modelů je lepší se uplně vyhnout. Když to tolika lidem odchází nevim proč bych si kupoval problémové auto.

Raději starší ověřené v perfektním stavu co se nese.re než novější které má šíleně drahej servis a nejistota na cestách ta by mě odrazovala.

3litr v naftě 170kw kupováno po prvním majiteli co máme doma 2roky má přes 300tis km za sebou a jezdí jako víno.
Ročník 06 a model e61 (530xda touring.)
Zase měl drobnosti typu kabel 5tých dvěří a jiné serepetičky ale otázka pár tisíc a trpí tím všechna BMW e61... motoricky jezdí perfektně.

Takže za mě asi 3litr nafta a koukat na perfektní stav nejlépe od majitele co ho prodává. A klidně bych si připlatil než se pak trápil a nadával si že jsem špatně koupil.

Napsal: čtv 31.10.2013 14:42
od mawis
Já si taky už nestěžuju. Mám 160tis km a auto jezdí jak víno. Motor N47 není špatnej a jezdí se s ním pěkně, když funguje jak má. Stačilo koupit před 30ti tis km novej motor :-)
Teď už si z toho dělám prdel, ale když jsem to řešil, tak to stálo za... Občas se stane, že člověk šlápne vedle.

Napsal: čtv 31.10.2013 14:45
od Filozof
Je to velice smutné co tady BMW předvádí ....toto ještě před 10lety se prostě nedělo.

motory v letech cca 85-2000-2003 byli velice zdařilé a motory byli prostě festovní a něco vydrželi. To co se děje ted některé ročníky je hodně smutné. :(

Napsal: čtv 31.10.2013 15:07
od rostak
Filozof píše:Je to velice smutné co tady BMW předvádí ....toto ještě před 10lety se prostě nedělo.

motory v letech cca 85-2000-2003 byli velice zdařilé a motory byli prostě festovní a něco vydrželi. To co se děje ted některé ročníky je hodně smutné. :(
M47 ale má základ v motorech z této doby je to tak?

Napsal: čtv 09.01.2014 17:28
od adelnik
Jak poznám, jestli mám N47 nebo M47? V techničáku to napsáno není...

Napsal: čtv 09.01.2014 17:41
od Miguel
Vemeš posledních 7 z VINka a naťukáš sem http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Vyjede ti info o autě i s výbavou a obrázkem vozu :wink: