Stránka 1 z 1
Napsal: pát 20.09.2013 18:35
od Hekro
Ahoj,
nyní jsem měnil atf olej v servořízení jelikož mi jak kdyby vrčelo pod volantem. U servočerpadla jsem jej kompletně vypustil a nyní nalil přesně po druhou horní rysku atf olejem meyle ATF 9000 Dextron3 a vrčení pod volantem nezmizelo a navíc když mám zahřátý motor a přijedu domů (vjezd z kopečku) a vyřadím když couvám, tak je slyšet jak kdyby jelo servočerpadlo nasucho a je to jak slyšet tak i cítět ve volantu když s ním jen lehce pootočím. Setkal se z Vás někdo už s tímto? Servořízení se mi nechce dvakrát komplet měnit. Díky za rady.
Napsal: pát 20.09.2013 18:56
od johnyfly1
odvzdusnil si to poriadne?!!!!!!!!
Napsal: pát 20.09.2013 19:32
od MotoMoto
Neni cerpadlo tesne pred smrti??. Vydrene??
Napsal: pát 20.09.2013 23:58
od Hekro
Jak to myslíš odvzdušnil? Servočerpadlo toto se starým atf olejem nedělalo, jen vrčelo pod volantem, jelikož ten olej byl starý a už bylo na spodu rysky.
Napsal: sob 21.09.2013 09:54
od Maysner
po vypusteni a znovu naliti kapaliny musis motor nastartovat a tocit volantem ze strany na stranu aby se to odvzdusnilo. Pak dolit po rysku
Napsal: sob 21.09.2013 10:50
od Hekro
Ano, to jsem dělal i při vypouštění, dokud nevyteklo prakticky vše. Ale nechýpu proč se uvádí 1,1l, když vyteklo cca 0,7 - 0,8l. A když jsem to nastartoval a točil ze strany na stranu, tak to také vydávalo divné zvuky a bylo to i cítět ve volantu. Následně jsem dolil po druhou horní rysku (asi na dvakrát, jelikož to kleslo) a při startu to nedělá, ale jak říkám, po ujetí např 30km a následném vyřazení rychlosti a točení to opět bylo cítit ve volantu i slyšet. Nechápu kde může být problém. Třeba mu chvíli bude trvat, než si na nový atf olej zvykne, když tam měl "zřejmě" dlouho špinavý olej?
Napsal: sob 21.09.2013 12:02
od paveld
V tom servu ti podle mě nějakej olej zůstane, pokud byl hodně starej, vyplatí se ten nově dolitej opět vypustit a dát tam napodruhý novej. Dřív jsem to takhle udělal a ten vyměněnej olej co jsem vypouštěl (po projížďce) nebyl zrovna čistej.
Je ale divný, že se to po výměně začalo ozývat víc než předtim...
Napsal: sob 21.09.2013 13:15
od Hekro
Já jsem napřed dolit ten starý novým po druhou horní rysku. Stále se ozývalo vrčení pod volantem, tak jsem jej vypustil a nalil komplet nový atf olej. A je čistý. Akorát zvuk stále přetrvává, což mne štve.
Napsal: pát 27.09.2013 18:27
od Hekro
Je možné, že bych třeba ten šroub co vede z atf olejové nádobky k servočerpadlu utáhl více než byl a tím pádem tam třeba proudí méně atf oleje? Všiml jsem si totiž, že ten šroub má uvnitř jak kdyby 2 přívodové díry. A vždy po jízdě pár kapek odkápne, ikdyž na rysce to nejde znát.
Napsal: sob 28.09.2013 08:44
od bmw730
Hekro píše:Já jsem napřed dolit ten starý novým po druhou horní rysku. Stále se ozývalo vrčení pod volantem, tak jsem jej vypustil a nalil komplet nový atf olej. A je čistý. Akorát zvuk stále přetrvává, což mne štve.
Přesně podobný problém jsem měl na compactu - po výměně se začaly při točení ozývat zvuky... Pomohlo přilít víc oleje - nad rysku, ale jen dočasně. Prostě odchází čerpadlo

Napsal: sob 28.09.2013 10:49
od Hekro
Já jsem si to myslel. Když mám zahřátý motor a zatáčím, tak jde to servo i slyšet, takový zvuk jako kdyby mlelo nasucho. Někde jsem četl, že toho atf oleje má být v půlce mezi spodní a horní ryskou. Já mám přesně na druhé horní rysce. Takže jsi to nalil více jak nad druhou horní rysku? A jak jsi poté vyměnil to servočerpadlo za nové tak ti přestaly takové ty zvuky "drnčení plastů" pod volantem?
Napsal: sob 28.09.2013 11:24
od bmw730
Když držíš volant rovně - servo jakoby nepracuje - čerpá naprázdno, ale jak zatočíš otevře kanálek a čerpadlo čerpá olej - pomáhá zatáčet - jde do tlaku(zjednodušeno). Měl by jsi po výměně s nastartovaným motorem několikrát zatočit do plného rejdu vlevo i v pravo - odvzdušnit - jde poznat v i v nádobce - olej je jako napěněnej. Dokud je tam vzduch a olej pění tak je hlučnější. Potom se dolije na horní rysku a časem až poslední zbytky vzduchu i pěny vyjdou tak hladina malinko klesne (ne pod min rysku).
Mě se stalo že při poklesu hladiny oleje malinko pod horní rysku jakoby začalo přisásávat a při zatočení bylo slyšet - přelil jsem ho tedy cca 5 mm nad a byl klid. Bohužel dočasně - zvuk se začal po čase ozývat znovu - hlavně po zahřátí oleje až ječelo čerpadlo podobně jako když odejde ložisko v altíku

.Po výměně čerpadla okamžitě ticho a klid...
Zřejmě jsem výměnou oleje vyplách nečistoty co mu vymezovali vůle

Napsal: sob 28.09.2013 12:42
od Hekro
Já jsem točil naplno na obě strany, hladina oleje klesla, dolil jsem olej po druhou horní rysku. A jak jsi říkal, když mám volan rovně tak nic, ale jakmile začnu točit, jde slyšet ta vrtule v servu a vydává nepříjemný zvuk. Hlavně po nějaké chvíli, až se zahřeje motor. Až někde pojedu, tak zkusím ještě naplno potočit a mrknu zda i teď trochu pění a když tak to trochu přeliju jako ty a uvidím. Ale myslím, že mě výměna serva taktéž nemite. Chystám se totiž i na výměnu klínových řemenů.
Napsal: ned 29.09.2013 06:52
od Hekro
Dostal jsem taktéž radu, že je dobré pročistit síto, které je v nádobce pro atf olej.