Stránka 1 z 2

Napsal: úte 10.09.2013 21:30
od miniradek
Zdravím Vás, potřebuju poradit :( Chci si koupit E90 (auto si nejspíš dovezu z Německa za cenu max 250KK), ale nevím jaký motor ani palivo. Rozhoduji mezi 320i, 320d, 325i a 325d. Ročně najezdím cca 15-20 tis. km (60% okresky 30% město 10 % dálnice) Zajímá mě hlavně spolehlivost u všech typů a spotřeba u 325i. Na co si dát u jednotlivých motorizací pozor atd. Uvítám všechny rady, tipy a návrhy. Díky za odpovědi. :roll:

Napsal: úte 10.09.2013 22:18
od Skeci
nejezdim nejak pomalu....Ja mam e90 320D 120kw bez chipu automat a v tomhle pocasi mesto 7,3 mimo 6,1 dalnice pod sest.. ale rozhodne bych dnes poridil 3litra spotreba skoro stejna az na ten vykon..

Napsal: úte 10.09.2013 22:51
od ROBi
S tvým rozpočtem se vejdeš jen tak tak, aby jsi si pořídil 320d nebo 320i E90, takže na nějaké další motorizace bych se ani nedíval. Nepočítal bych s tím, aby se nějaká solidní s dovozem vešla do 250 000 Kč. Nepíšeš nic o požadavcích na výbavu...

Při tvém nájezdu se diesel ale ani nevyplatí. Sám mám E90 320d, najedu ročně 35 000 km a až u takového nájezdu se to dá považovat za dobrou investici do dieselu. Jezdím všude po republice a do zahraničí a ustálenou dlouhodobou spotřebu od koupě mám 5,6 l/100 km.

Napsal: stř 11.09.2013 07:22
od FiliposII
Přesně jak píše ROBi, za tyto peníze na 325d (ve slušném stavu nejméně za 300kk) zapomeň, nemá to smysl. Nějaká jetější 325i by se asi dala najít i v zachovalém stavu, ale bude mít asi své mouchy (spotřeba oleje + nebezpečí klepání výfukové vačky).

Za tyto peníze bude 4 válec lepší volbou ať už 320i, nebo 320d. Osobně si myslím, že pokud koupíš diesel v dobrém stavu a budeš se k němu slušně chovat, tak i s nájezdem 20kkm/rok se vyplatí. Přece jen spotřeba je o pár litrů jinde než u 320i. A pokud koupíš něco s reálnými cca 150kkm, tak tě dalších 100kkm oprava nemusí čekat, ale je to o štěstí. Ale i do benzinového auta se dá nacpat hromada peněz - sám jsem viděl jednu 325i z r. 2009 s 80000km a po koupi do ní šlo cca 80000kč, takže ani benzín není jistota.


Sám jsem koupil 325d, protože je to relativně spolehlivý motor a měl by vydržet hodně, ale cenově to bylo úplně někde jinde.

Napsal: stř 11.09.2013 10:26
od matiz
Rozhodne je mensi sance vysypat se do benzinu nez do ropaka. V benzinu te nikdy nepotkaji vstriky, vysokotlake cerpadlo, turbo, dpf, cidla na railu, tlakove regulatory - alespon zatim ne v modelech o kterych uvazujes. Sance koupit za ty prachy ropaka s tema kilakama je temer nulova. Benzin jezdi zhruba o dva litry vic ner ropak. Kazdy si musi spocitat sam se svym najezdem kdy se mu to vrati a kdy ne. Mam benzin, Dnes bych volil chrocht chtocht 330 nebo 335. Jenze ta takovou ktera by se mi libila, protoze mam psychicky blok dat za auto 25k € a divat ze jak je za dva roky na polovine. Dale by to auto muselo byt tip top a to pokud bude, tak bude za tyto penize.

Videl jsem dost e9x, v hodne z nich jsem jel a jsem neskutecne rad za sveho benzina. Ano, zere olej, cca litr na 4000km a nic s tim neudelam, leju porad ridky olej a po 12k menim. To s tim klepanim je taky pravda, nektere kusy to postihlo, jine ne. A myslim ze v evrope jich tak moc nebylo. Rekl bych ze je to mnohem mensi problem nez trebas rozvody v bmw nyni tak nejak vseobecne. Skub skub hop hop...

150k maji nektere dvoulete, trilete auta. Zapomen na ne za ty prachy. Samo ze se najdou i vyjimky, sam znam desetiletou vranu se 130k, ale ty se neprodavaji, ty se dedi -)

Co bylo te 325i ze do ni slo tolik? Ja jsem sice taky relativne sypnul ale mne odpovidala cena a vicemene jsem nic extra zavazneho nedelal, vicemene spotrebak, servis po koupi, brzdy, svicky, pneu, xenony a uz si nejak moc dal nevzpominam, ale nic extra zasadniho kdyz nepocitam co se dalo jistemu servisu snad za nic -) Dodnes tem klukum dekuju, bez ironie. Najeto mam 185k a jede jak hodinky az na tu spotrebu oleje, bohuzel, unik nikde nemam, proste ho mrcha sezere. Neni to nic co by mne tesilo, ale ani nic co bych neutah.

Napsal: stř 11.09.2013 12:07
od miniradek
A ta zvýšená spotřeba oleje je jak u 320i, tak u 325i?

Napsal: stř 11.09.2013 12:43
od matiz
320i je podle mne kravina, je to tezke auto, ho.no to pojede a jeste bude zrat... Nevim ja jeste zadnou 320i nevidel. Jestli se ti zda ta spotreba eleje moc, tak si ani benzinoveho bawora nekupuj. Pokud s tim mas psychicky problem jako ja ze olej se doliva akorat do starych popelnic, tak si zvyknes -))) Je to kus od kusu a az na vyjimky to nebyva hrozne, ale proste u nekoho to spatne je. Otazka taky co to auto zazilo a jak se k nemu kdo choval. Ne nadarmo se na otazku jake je nejlepsi auto odpovida ze sluzebni. Nikdo ty sluzebaky nesetri a fakt malo ktera firma si koupi benzina. I kdyz se najdou, moje je toho pripadem. Ale ted to mam na haku, muj rocni najezd je okolo 10k. A verejne se priznam ze tim ze mam benzin, jezdim vic na spotrebu a tim padem mam taky mozna jeste tolik bodu, protoze benzin zere kdyz je rychly, ropak ne, ten ma svuj strop. Takze s ropakem to neboli, tam to bude za 9, ale treba videt u sveho 14 by mne doost vadilo.

Za ty prachy to bude kompromis a 8 lete auto. Necekej ze bude totalne bez investic.

Napsal: stř 11.09.2013 14:00
od vita11
Já jsem za ty peníze v létě z Německa dovezl 5ti letou 325i. Má sice najeto 180t a není to uplně voll výbava, ale co jsem chtěl tam je a stav je super. Vše funguje (aspoň zatím), dělal jsem jenom olej a brzd.desky vepředu, takže spotřebák. Od výměny mám najeto 8 tis a zatím po mě olej nechtěl (btw. ten el. měřák mě pěkně s.re .. chvíli ukazuje, že mě zedvě deci chybí, chvíli že mám na max). Dával jsem 10w-40.
Spotřebu mám dlouhodobý průměr 8.5, na dálnici kolem 7, ve městě nevim ... záleží kdy a kde. Na okresce je to i o kousek míň. Klobouka nejezdí, spíš takový svižnější průměr ... málo kdy mě někdo předjede, spíš já většinou předjíždím :) Je to teda N53 s efficient dynamics a měla by prý žrat cca o litr míň než N52, ale přímé porovnání nemám.

Napsal: stř 11.09.2013 14:31
od matiz
N53 jsou uspornejsi - primy vstrik.Tam uz soudruzi poresili i to zrani oleje. Elektronicka merka je dobra svinarna, to se zase pomstili... Akorat nevim proc do takoveho auta a motoru nelejes to, co tam patri 5W30... Jinak neboj, vsechno se jednou pokazi -) I ten primy vstrik.

Napsal: stř 11.09.2013 15:15
od vita11
Tos mě teda potěšil :D vím že přímý vstřik je potenciální problém, stejně jako x dalších věcí. S tím člověk musí počítat, když kupuje ojeté auto.
Sorry mám tam 5w40 ..překlep :roll: Jeden z předepsaných olejů. A jsou takový co při tomto nájezdu doporučují 10w60

Napsal: stř 11.09.2013 18:48
od JirkaH
a souhlasím s Matizem. Mě 325xi rok 2006 žere na 160 000 km litr oleje na 2000 km. Už jsem si zvykl, že to tam přijde a to někdy i dříve. Olej se dá sehnat do 200 Kč, takže v reálu to člověk spolkne. Když čtu problémy ropáků s motory, tak mi jde mráz po zádech a nechtěl bych to. Ostatně mám nájezd 10 000 Km ročně, takže volby byla jasná. Jen se modlím, aby mi taky ten motor vydržel...

Napsal: stř 11.09.2013 21:24
od mike-ee
rozhodně hledej 325i a ideálně trošku pošetři nějaký dolar... Kámoš si chtěl za ty prachy nechat dovézt taky 325i E91, doporučil jsem mu Reného a ten mu řekl, že jestli pustí na 300 tak mu přiveze pěknou 325i... Ještě jsem ji ani neviděl, ale psal mi, najeto 90 (!!!) tis km, leštěnka komplet, výbava sice není ve fullu, ale říkal že je spokojený, hlavně motorově...

320i je pakáž, známý jezdil 120i a jezdil pořád za 8+ a to se dá jezdit i s tou 325i...

320d za ty prachy koupíš ale to auto se musí vyplatit, já s ní najel za 4 roky zatím 120 000km a musím zaklepat že pohoda, ale těžce bych zvažoval 330d(i). Třílitr v naftě nežere zas o tolik ale hne s tím líp... Benzín sice už něco papne, ale je to pro mně vrchol běžného daily car a ten motor...

u 320d bych doporučoval soustředit se na co nejnovější model za cenu výbavy a třeba i částečně nájezdu... Asi bych se dnes při koupi vyhnul sérii s motore N47D20A(mám ho že), protože je to motor s největším počtem poruch co se týká praskání řetězu (přímo D20A). Nemusíš to sice trefit, ale když o tom problému začneš něco zjišťovat tak já z toho měl pár probdělých nocí... Nehledě na to, že i kdyby to byl zdravý motor, od 200 tis km(zase záleží jak se kdo o auto staral) přijdou ty opravy a leze to do peněz....

Napsal: čtv 12.09.2013 14:54
od miniradek
Takže 320i ne říkáte? Co koukám na mobile.de tak tym jsou asi dve 325i za cca 225tis a rok 2005. Jedna dokonce s nějakou zárukou. A ty 320i tsm jsou od 200tis. nahoru.

Napsal: čtv 12.09.2013 15:27
od vita11
Určitě bych si přilatil. Ten šestihrnek je úžasná záležitost. Na normální ježdění má silu relativně odspodu a když ho vytočíš tak je ostrý jak břitva a tahá vzteklý. A má pěkný zvuk, i když docela utlumený..

Napsal: pát 13.09.2013 11:29
od lucas22
matiz píše: [...] To s tim klepanim je taky pravda, nektere kusy to postihlo, jine ne. A myslim ze v evrope jich tak moc nebylo. [...]


Je to konstrukcna vada toho motoru, takze to nijak nesuvisi s lokaciou. Casom sa to prejavi u kazdeho motoru, zavisi len od styla jazdenia. Cim viac kratkych jazd bez zahriateho oleja, tym skor to zacne klepat.
vid.
http://www.rtsauto.com/bmw-e90-valve-tr ... ticknoise/

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

Napsal: pát 13.09.2013 12:56
od FiliposII
matiz píše:Co bylo te 325i ze do ni slo tolik? Ja jsem sice taky relativne sypnul ale mne odpovidala cena a vicemene jsem nic extra zavazneho nedelal, vicemene spotrebak, servis po koupi, brzdy, svicky, pneu, xenony a uz si nejak moc dal nevzpominam, ale nic extra zasadniho kdyz nepocitam co se dalo jistemu servisu snad za nic -) Dodnes tem klukum dekuju, bez ironie. Najeto mam 185k a jede jak hodinky az na tu spotrebu oleje, bohuzel, unik nikde nemam, proste ho mrcha sezere. Neni to nic co by mne tesilo, ale ani nic co bych neutah.


Pokud si pamatuji, tak tam bylo:
prosakoval benzin v motorovém prostoru - myslim, že vysokotlake potrubi
následně se objevil problém s chodem motoru za studena (nevyrovnaný chod - na konec byla závada po delším zkoumání zjištěna. Bylo to v důsledku vadných injektorů)
demontáži části motoru - výměna všech injektorů, s tím souvisejících svíček, cívek, vč. dvou čidel ( lambda sonda a čidlo kontroly spalin - to odešlo kvůli průtoku paliva do prostoru výfuku).
Těsnění gufera u převodovky bylo vyměněno.


No prostě na bazaru to auto bylo jako bezproblémové a za půl roku se měnilo toto všechno. Prostě špatný kus.

Napsal: pát 13.09.2013 13:07
od FiliposII
lucas22 píše:Je to konstrukcna vada toho motoru, takze to nijak nesuvisi s lokaciou.Casom sa to prejavi u kazdeho motoru, zavisi len od styla jazdenia. Cim viac kratkych jazd bez zahriateho oleja, tym skor to zacne klepat.


Přesně tak, nedávno jsem to hodně studoval, když jsem ten motor chtěl. Prostě tomu vadí jezdit v nízkých otáčkách a krátké trasy. Takže do města je to celkem nevhodné. Ale pozdější ročníky měli trochu jinou hlavu a tam by to snad mohlo byt OK. Nebo pořídit N53, která má o poznání méně konstrukčních problému než N52.

Napsal: pát 13.09.2013 19:07
od roman320

Napsal: pát 13.09.2013 19:08
od roman320

Napsal: pon 16.09.2013 08:20
od smepet
taky pridam zkusenost. Koupil jsem ze svycarska 2008 do provozu, 2007/03 vyroba 325 xi 160 kW 160 000 najeto. ted mam 180 000 - najeto po roce.

Auto rozhodne nebylo uplne bez investic:

nove pneu zimni i letni + 4 disky - vse runflat ( 35 000 Kc )
vymenil jsem vsechny oleje ( diff predek, zadek, motor, prevodovka, transfer box ) + svicky a vzduchovy filtr a brzdovka. ( 3 500 Kc )

praskle srouby ve viku, unik oleje, vymena testeni vika motoru + nove srouby. ( 1000 Kc )
nepresne razeni - vymena prepakovani, pouzder + kulisy razeni ( 1 600 Kc )
vysypana klapka DISA v sani - 5 800 Kc
tlumice vsechny - 16 000 Kc ( predky kurevsky drahy )
nova baterka - ( 2 500 Kc ).
vymena zadnich desticek - ( 1 000 Kc )
3d laser geometrie - 900 Kc

Auto je ted celkem v cajku, vetsina oprav viz. vyse spotrebni material, urcite si ho necham kdyz jsem si ho udelal :-) Vsechno jsem si udelal sam, servis jsem jeste nepotreboval, tak snad to vydrzi.