Stránka 1 z 1
Napsal: stř 04.09.2013 14:47
od carda111
Zdarec, nedávno mi prdla vodní pumpa. Koupil jsem novou a vyměnil. Vše jsem zpátky složil, nalil vodu, odvzdušnil a jel to projet. Najel jsem zhruba 10km. Pak jsem zastavil u známého pokecat a když jsem sedl zpátky do auta, tak šel z výfuku bílý dým. Tak mi bylo jasné že mi to začlo žrát vodu. Tak jsem to vypl a znovu nahodil, trochu jsem to roztocil do otacek a vodu to přestalo žrát a jelo to normálně. Tak jsem tak jel zase normálně. Za dalších zhruba 6km mi vyletěla hadice z chladiče. Tak v tu chvíli jsem začal být hrozně nervózní. Dojel jsem domů, nasadil hadici odvzdušnil.... Zjistil jsem že mi to tlakuje hadice a vůbec to nechladí. Motor je teplej jako prase a chladič uplně studený. Když to trochu zahřeju a otevřu chladič tak voda začne chodit nahoru a dolů. Stačí ujet 15km a vaří to. Známej mi řekl že to bude nejspíš těsnění pod hlavou. Tak co myslíte? Bude prdlá hlava nebo jen těsnění? Slyšel jsem že se dá i hlava zavařit, ale do toho bych moc nešel. Popřípadě nemáte někdo doma hlavu? Motor M43 B16. 316i. Tlakování a zarovnaní hlavy mě tady v Ostravě vyjde na 800kč. A ještě bych chtěl vědět když budu sundávat hlavu, tak jak mám nastavit motor, abych ho pak zase zpátky složil a byl funkční. Díky

Napsal: stř 04.09.2013 16:35
od surfis
Pokud máš chladič studenej, ikdyž máš motor ohřátej a dost vody, tak je seklej termostat. Z toho důvodu to hned uvaříš. Druhá věc je, jestli to vodu žere. M43 není moc pověstný praskáním hlavy.
Napsal: stř 04.09.2013 18:11
od Toci
Taky bych to viděl na termostat, takhle často v zimě vařily starý škodovky - když jim v okruhu přimrzla málo koncentrovaná směs, zmrzlý termostat neotevřel okruh a auto začalo vařit velmi krátce po nastartování promrzlého motoru. Nevysvětluje to ale ten bílý kouř....
Napsal: stř 04.09.2013 19:44
od carda111
Dík za info. Zítra to poeresim a dám vědět jak jsem dopadl.

Napsal: pát 06.09.2013 12:54
od carda111
Tak skusil jsem vyndat termostat a dat to zpatky bez termostatu. A furt to samé. Hadice poměrně tvrdé, několik minut bílý kouř z výfuku, chladič studený. Teplota vody +- v normálu. Když jsem po zahřátí a odvzdušnění povolil víčko chladiče, tak chladič po chvíli byl teplý. A furt to jede divně jako by na 3 válce....

Napsal: pát 06.09.2013 18:05
od surfis
Sezen celej hinej motor. Mozna koupis za min nez by stala oprava...
Napsal: sob 07.09.2013 13:14
od carda111
Tak už jsem to zjistil. Voda stříkázz podhlavy. Takže půjde dolu hlava a půjde na zkoušku. A pak uvidím co dál.