Stránka 1 z 1

Napsal: pon 02.09.2013 21:24
od mike-ee
Zdravím klubáky. Můžu se zeptat, jestli někdo ví, já bych předpokládal, že čidlo obložení je na každé brzdě a počítač by měl zobrazovat snad dojezd podle "nejhoršího" obložení na nápravě. Jedná se mi o to, že již na jaře na posledním sněhu sem měl pocit, že auto bere při zásahu ABS na jednu stranu a taky brzdění z vyšších rychlostí, že to cuká...

V autorizovaném servise, kde jsem zatím neměl problémy brzdy přeměřili s výsledkem vše OK.... Dneska asi po půl roce jsem absolvovat STK a světe div se, levé obložení již velmi malé a kotouč na tom také není nejlíp, dokonce se zdá, že vlivem špatného brzdného účinku se trošku kroutí.

Počítač mi ukazuje na přední nápravě doporučenou výměnu 13 000km. Vím, že se to dopočítává podle stylu jízdy atd atd, ale to auto teda nepozná přesně kolik obložení zbývá? Odhadem 2000km a bylo by to za zenitem, takže jsem trošku šokován, upřímně moc často vizuálně brzdy nekontroluji....

Teď samozřejmě nechám v jiném servise prošetřit i příčinu a vše vyměnit.... Jen mne teď trošku zajímá tahle problematika. Díky :)

Napsal: pon 02.09.2013 21:36
od mawis
Ahoj,
já jsem na autě dělal komplet brzdy minulý týden. Přední desky jsem měl tlustý asi 3-4mm a to je konečná. Přitom mi čidlo dávolo dojezd 14 000km.
Není to moc přesné, ale jen odhad. Čidlo se obrušuje a mění se postupně jeho odpor.
Jinak čidla nejsou na každé brzdě! Jen levé přední a pravé zadní.
U kotoučů si změř tloušťku a minimální hodnota je alespoň u origo BMW kotoučů vyražena.

Dal jsem na auto ATE kotouče a destičky ATE ceramic. Po prvních 400km to už brzdí docela obstojně...

Napsal: pon 02.09.2013 21:57
od mike-ee
Díky za info... Je to právě přední levá, obložení je řekl bych tak na hranici kolem těch 3-4mm budu to dělat hned, beru zase origo ale z polského autorizáku, servisák tam má očividně lepší díly než my tady v autorizáku... Ještě mám jednoho klučinu na dovoz dílů z raichu do 48 hod tak zkusím poptat i jeho co tam má...

Každopádně přeměřím i kotouč, ale bude zvlněný protože to občas cuká, kor při prudším brzdění, takže měním pro tentokrát i kotouče...

Napsal: úte 03.09.2013 13:27
od matiz
Neco tam mas dojebane, jakmile prebrousi cidlo jde to dolu peknym supem. 13000 na prebrousenem cidle je nesmysl. nefunguje ti to nebo mas nejaky "individual" coding...

Napsal: úte 03.09.2013 15:22
od mike-ee
No dělalo se cele zavěšení a věci kolem po styku s patníkem a trošku jsem doufal, že se takového výsledku v Cartecu nedočkám... Jindy se na brzdy nesahalo... Ale mohlo se to asi i posrat v průběhu no, ať nežeru.... Uvidíme příští týden...

Napsal: čtv 05.09.2013 07:47
od smepet
mike-ee píše:No dělalo se cele zavěšení a věci kolem po styku s patníkem a trošku jsem doufal, že se takového výsledku v Cartecu nedočkám... Jindy se na brzdy nesahalo... Ale mohlo se to asi i posrat v průběhu no, ať nežeru.... Uvidíme příští týden...

cidlo opotrebeni neni na kazdem kole u e90 ale jen na jedne strane, u e91 je vzadu jenom na prave. takze kdyz se ti sjede leve - neni kontrolovano. Pokud ti jedno kolo spatne brzdi, bude tam vzduch s nejvetsi pravdepodobnosti. Vymenil bych brzdovou kapalinu a odvzdusnit.
Problem je, ze se neda odvzdusnit jenom tak, je tam jeste sekundarni okruh ktery se musi odvzdusnit pres DIS jinak zustavaji vzduchove bublinky v rohach . Takze DIS - service functions - bleed brakes a natlakuje to sekundarni okruh a pak je mozne to udelat poradne.