Stránka 1 z 1

Napsal: ned 18.08.2013 13:28
od Rihi92
Cau, potreboval bych prosim radu. Vcera jsem cely den jezdil s autem, pak najednou po hodine sednu do auta, voda ohrata otocim klicem do treti polohy a nic, jak kdybych startoval s druhou kopii klice, krera je bez imobilizeru. Klic s imo mam bohuzel jenom jeden. Jaka diagnostika poradi, kde je problem? Pokud je to teda u obd 1 mozne..

Napsal: ned 18.08.2013 15:29
od Fx
A co to je za auto a rok? Odkud jsi?

Napsal: ned 18.08.2013 23:33
od Rihi92
Jezisi,omlouvam se, informace v profilu jsem mel vyplnene, nevim proc... E36 325tds 6/96, jsem ze znojma

Napsal: pon 19.08.2013 08:19
od Fx
Pokud není špatná baterka, tak sundej kastlík u spolujezdce. Za kastlíkem je taková široká černá jednotka s třemi konektory. Té si nevšímej a podívej se pod ni. Tam uvidíš dvě menší jednotky (velikostně o trochu větší jak krabička cigaret). Ta spodní je jednotka imobilizéru. Odpoj z ní konektor, propoj piny 1 a 3 a zkus otočit klíčem v zapalování. Pokud to bude točit (nechytne, zas tak snadno se imobilizér obejít nedá), tak je problém v čipu nebo v příjmu signálu z něj. Zdiagnostikovat to jde interfacem např. INPA, BMW Scanner 1.4 apod. Oprava pak záleží na tom, co je tam špatně. Pokud čip, tak pomůže buď reset dat v jednotce EWS (nejde diagnostikou - případně umím), nebo výměna T/R modulu či snímacího kroužku.

Napsal: úte 20.08.2013 09:53
od Lazer91
Zdravím, kamos ma ted uplne stejny problem na e46 330XD po fl, nechtel sem zakladat nove tema problem vypisu tady, jen prekopiruju prospevek ktery kamos dal na e46 forum:
Zdravím , kamaradovi se stalo na 330xd 135kw že nastartoval chtěl odjet zdechlo to zničeho nic a potom když otoči do polohy startu tak se nerozsviti žadne kontrolky žhaveni olej nic jenom sviti display od počitadla a bc. Když otočite kličkem tak motor točí ale nema snahu ani chytit. Napichl jsem to na Inpu aji Scener a nedokazalo mi to přečist jednotku motoru (not found) takže nemužu ani určit co by to mohlo byt. Zkoušeli jsme pojistky v kastliku a u řidici jednotky v takovem pouzdře a všechny ok. EWS jednotce je chyba Error number 2A , Error number 0A (červene)
v ZKE ma shadow (žlute): Wiper :fuse for pump interior light customer cut off
Central Locking system :fuse
Anti theft alarm system siren ,radio interior protection

Na druhý den když jsem auto chtel startnout s dobitou baterkou a rezervnim klickem (ma ty samodobijeci) tak po chvili co byl klicek ve spinacce se za cca 4-5 minut pri poloze 2 zniceho nic rozly kontrolky a auto bez problemu chytlo, tak po chvili sme chteli zkusit puvodni klic, na ten to chytlo ale jen jednou, podruhe uz zas nic, kdyz sme k autu pichli jeste druhou baterku tak se po par minutach co byl ten druhy rezervni klicek v zapalovani zase chytil a auto nastartovalo, pri naslednem skenu s inpou to vycetlo pouze 2 chyby a to v EWS jednotce - chyba Error number 2A , Error number 0A (červene). Ale hned co sme vypli motor uz auto potom zase nenastartovalo. Mohl by mi prosim nekdo poradit kde hledat chybu? Predem dekuji za kazdou radu.

Napsal: úte 20.08.2013 11:41
od Miguel
Elektrická část spínačky.

Napsal: úte 20.08.2013 12:10
od Fx
Což už jsem mu psal na E46 klubu 8)

Napsal: úte 03.09.2013 14:03
od Rihi92
ahoj, tak jsem auto ještě nerozchodil..
nesehnal jsem nikoho z okolí Znojma, kdo by to zvládl..

http://www.auobd2.com/service/bmw-ews-i ... e-469.html máte s tímto prosím někdo zkušenosti? v návodu se píše o připojení auta k diagnostice, jaký kabel mám koupit? ( opravdu budu muset sehnat starý pc s comportem??) Díky za rady, jsem bez auta už třetí týden :(

Napsal: úte 03.09.2013 14:05
od Fx
Než tam tohle naprasíš, tak jako první zkus propojit piny 1 a 3 na konektoru jednotky EWS2. Pokud to pak bude točit, je to imobilizérem a je to i opravitelné. Mně se nikdy nepovedlo ISN do toho emulátoru zapsat, ač jsem postupoval přesně podle návodu - takže jich pár mám v poličce jako lapače prachu.

Napsal: úte 03.09.2013 14:23
od Rihi92
propojit piny už jsem zkoušel a startér točil (samozřejmě nenastartoval). Já vím, že je to opravitelné, ale za kolik, už dva týdny sháním někoho z okolí, kdo by to zvládl.. nechcu kvůli takový blbosti dávat auto na díly, ale zase se mi nevyplatí táhnout auto 80km do renocaru :(

Napsal: úte 03.09.2013 14:27
od Fx
Rihi92 píše:propojit piny už jsem zkoušel a startér točil (samozřejmě nenastartoval). Já vím, že je to opravitelné, ale za kolik, už dva týdny sháním někoho z okolí, kdo by to zvládl.. nechcu kvůli takový blbosti dávat auto na díly, ale zase se mi nevyplatí táhnout auto 80km do renocaru :(


Za kolik - to je složitější... Možností je v zásadě 5:
a) nový klíč v BMW - podle TP bez DO vyjde na cca 1200 Kč, s rizikem, že někdo už měnil jednotky nebo zámky
b) nová jednotky EWS v BMW - podle TP, vyjde na cca 2500 Kč a musí se nakódovat. Opět riziko, že někdo měnil jednotky
c) oprava stávající jednotky (jít může a nemusí) - u mě 1000 Kč v případě úspěchu, 0 v případě neúspěchu + pošta ke mně a ode mě
d) funkční duo EWS + čip z jiného auta a spárovat EWS s DDE. Pozor, nejde to tlačítkem synchronizace EWS-DME/DDE na diagnostice, jak si mnozí myslí. To je určeno pro reset plovoucího kódu u EWS2
e) emulátor, ale to se mi nikdy nepovedlo rozchodit.

Další věc je, že to nemusejí dělat přímo data, ale sběrný kroužek na spínačce nebo T/R modul. A to by chtělo diagnostiku EWS.

Napsal: pon 16.12.2013 22:45
od blinker
Ahoj, mám TDS e34 11/1995 auto mi najednou chcíplo a nestartuje, myslel jsem si že odešlo vstřikovací čerpadlo, ale ani po výměně nic. Jen točí startér a svítí kontrolka vstřiku. Sedí mi to na problém s imobilizérem. Je zvláštní že to chcíplo za jízdy.

Mám druhou jednotku, ews malou i velkou i snímací kroužek, výměna snímacího kroužku nepomáhá.

Mám dva dotazy:

1. může to dělat špatná mechanická část spínačky?
2. jaká diagnostika mi dokáže spárovat EWS s DDE?

Jsem od Havlíčkova Brodu a přesně jak píše kolega co zakládal téma, abych auto tahal někam do BMW se mi nevyplatí, ale nechávat ho stát je mi líto, nebo ho nechat na díly...

Dík za rady.

Napsal: pon 16.12.2013 23:12
od Fx
Dokáže to INPA, ale pochybuju, že v tvém případě je problém v EWS. Když už, tak bych to tipoval spíš třeba na hlavní relé řj motoru nebo tu spínačku, případně něco úplně jiného. U EWS2 je pevný kód ISN mezi EWS a DDE/DME, tudíž není jak ho rozpárovat, pokud nejdojde k odchodu jednotky EWS.

To, že točí a nechytne, značí že minimálně příjem dat z klíče je OK, tj. klíč je OK, cívka OK, T/R modul (jak ty říkáš malá jednotka EWS) je OK, kabeláž je OK a relé v jednotce EWS2 je OK.

Napsal: úte 17.12.2013 20:02
od blinker
Výměna hlavního relé motoru taky nepomohla, pokud je to to velké černé vedle relé palivového čerpadla a žhavení a je "hlavou dolu"

Takže mechanická část spínačky by v tom mohla mít prsty? zkusím tedy výměnu, šla špatně ven :/

Napsal: stř 18.12.2013 16:25
od beny-maser
a co to napíchnout ať neměníš půlku auta?

Napsal: čtv 19.12.2013 12:11
od blinker
No potřebuju někoho kdo má diagnostiku a přijel by za mnou to napíchnout za rozumnou cenu :)

Napsal: ned 22.12.2013 02:25
od PADY
Mám ten stejná problém :(( nejste nekdo z Brna bo okolí? Proste otočím klíčkem klasicky rožnou kontrolky žhavenim totok a chci startovat a žádná reakce ale vubec zadna zezačatku to delalo ze nekdy to šlo nahodit nekdy ne ale ted uz to nejde vubec :( Baterii mám novou. Ani necvaka starter takze zrejme jako kdyby nesel vubec proud od spínačky ...