Stránka 1 z 1

Napsal: stř 14.08.2013 11:39
od FiliposII
Má někdo zkušenosti s Norskou (Americkou) společností ESS Tuning, zda jsou kvalitní a zda nenabízejí nesmysly, či se po jejich chipu neposere motor?

Díval jsem se, že mají v nabídce chip na E90 325D s celkem zajímavými parametry:
http://www.esstuning.com/products/x25d- ... age-2.html

Horsepower: 285DIN (Stock 197)
Torque: 600+NM (stock 400)

případně :
http://www.esstuning.com/products/x25d- ... age-1.html

Horsepower: 255DIN (Stock 197)
Torque: 550NM (stock 400)

Poštou příjde kabel a software a člověk si to sám doma přeflešuje, což je celkem dobré, jelikož se to může dělat vícektrát a dávat tam více druhů map, včetně originální. Navíc je tam uvedeno, že poskytují i update přes email...

Tato společnost produkuje i kompresory, které pár lidí zde na fóru už použilo a nikdo na ně nenadával.
Jen ta cena je lidová.

Udělal bych lépe, kdybych zajel do diesel technik - a odladit to přímo pro mé auto?


PS:
25D má celkem velké rezervy a spousta komponent je stejných jako na 30d (turbo a vstřiky jsou jiné) ale diferenciál, kardan, převodovka, spojka, blok motoru ... jsou myslim stejné (nebo hodně podobné), takže navýšení na výkon 30d nebo kousek nad něj by neměl být pro auto až takový problém

Napsal: stř 14.08.2013 20:48
od bmw335
já bych šel osobně do ESS, je to známá firma. Diesel technik, pochybuju, že ti to budou ladit na míru. Já když tam měl jet tak říkal, že to bude trvat tak 3h, bylo to na 335i a pokud něco dělaj na míru trvá to celý den.

Napsal: pát 16.08.2013 09:16
od FiliposII
Zkoušel jsem se dotázat u Diesel-Technik, zda je možné udělat podobnou úpravu jako od ESS, nicméně dostalo se mi jen krátké odpovědi, že ano a cena cca 13000.
Nicméně v Diesel-Technik nemají válcovou brzdu jak tedy mohou provádět ladění výkonu pro jedno auto?
Předpokládám, že mají z nějakama nakoupeny základní data pro chip, ale pokud by mělo dojít k ladění přímo na jedno auto, tak přeci potřebují mít motor v chodu a při zátěži sledovat live data (to s autem jezdí po městě, aby to odladili?), nebo to lze odladit jenom v garáži, takovému garážovému naladění výkonu ale moc nevěřím.

Můžete mi někdo osvětlit jak takové případné ladění v garáži probíhá, než jim zavolám a nebo napíšu o vysvětlení?

Napsal: pát 16.08.2013 10:40
od Dabler
pokud se nemylim ess dela superchargery a ty jsou na svetove urovni tak bych se jejich prace vubec nebal. spis snizeni zivotnjosti motorovych dilu

Napsal: pát 16.08.2013 14:11
od bmw335
na Diesel technik se vybodni. Jasně že to funguje tak, že ti tam šoupnou už předem připravený soft... Pokud bys chtěl i s laděním na brzdě dostaneš se na 20tis. Eště se podivej na profituning.sk jsou i v praze.
Ale šel bych do ESS a životnosti se neboj, bmw jsou hodně nadimenzovaný

Napsal: pát 16.08.2013 14:21
od bmw335
+200Nm ti převodovka i spojka v pohodě vezme, ovšem záleží v jakým stavu je spojka, mohla by ti prokluzovat. Nevím jetsli máš manuál nebo automat, ale mně párkrát spojka při přeřazování a plným kotli na 335i proklouzla, než se sama nastavila, ale já už jí taky nemám v nejlepším stavu. Ale ted naprosto bez problémů 570 Nm. Já jezdím na JB4 jednotku s nastavováním map na volantu. Fakt se není čeho bát. Je tu i člověk co má na 335i 700Nm a v pohodě. teoreticky by měla spojka a převodovka vydržet jednou tolik co to má v sérii. Ale ne na dlouhou životnost.

Napsal: pát 16.08.2013 14:36
od FiliposII
Díky za odpověď,jsem chtěl právě vědět jak to můžou upravovat bez základního zařízení pro tyto účely jako je třeba brzda. No teď už aspoň vím, že to moc dobře asi nejde, ještě sice počkám na jejich odpověď (dotaz jsem už poslal), ale asi do diesel-technik opravdu nepojedu.

U ESS mám obavy z toho, že je nejbližší zastoupení tisíce kilometrů v ... a pokud by se stím něco stalo při update, tak to budou jen vyhozené peníze (ŘJ motoru jsem sice doma už fleshoval, ale jen originálními daty před WinFKP).

Celé pohonné ústrojí by mělo bez problémů zvládnout výkon 30D, tedy dalších 50 - 100 Nm (celkem tedy nárust o 150 - 200Nm) by snad nemusel být problém. S nárustem výkonu to tak žhavé není, takže ten to zvládne bez problémů.

Spojka je zatím bezproblémů - zabírá jak má a ještě nikdy ani náznak proklouznutí -- auto má najeto teprve 126kkm. Převodovka je manuální a ta by s tím také nemusela mít problém tak jako automat.

Navíc s autem jezdím 95% jízdy "na spotřebu" a celý výkon bych využíval jen občas při předjíždění a nebo zábavě.

Do Bratislavi to mám právě celkem kousek (do Kladna to mám cca 350km), takže tam by mi to i celkem vyhovovalo, jen bych se nechtěl stát jeden z dalších, který někomu naletěl.

Má ještě někdo další nějaké reference na profituning.sk ať si rozšířím obzory.

Napsal: pát 16.08.2013 16:20
od bmw335
FiliposII píše:Díky za odpověď,jsem chtěl právě vědět jak to můžou upravovat bez základního zařízení pro tyto účely jako je třeba brzda. No teď už aspoň vím, že to moc dobře asi nejde, ještě sice počkám na jejich odpověď (dotaz jsem už poslal), ale asi do diesel-technik opravdu nepojedu.

U ESS mám obavy z toho, že je nejbližší zastoupení tisíce kilometrů v ... a pokud by se stím něco stalo při update, tak to budou jen vyhozené peníze (ŘJ motoru jsem sice doma už fleshoval, ale jen originálními daty před WinFKP).

Celé pohonné ústrojí by mělo bez problémů zvládnout výkon 30D, tedy dalších 50 - 100 Nm (celkem tedy nárust o 150 - 200Nm) by snad nemusel být problém. S nárustem výkonu to tak žhavé není, takže ten to zvládne bez problémů.

Spojka je zatím bezproblémů - zabírá jak má a ještě nikdy ani náznak proklouznutí -- auto má najeto teprve 126kkm. Převodovka je manuální a ta by s tím také nemusela mít problém tak jako automat.

Navíc s autem jezdím 95% jízdy "na spotřebu" a celý výkon bych využíval jen občas při předjíždění a nebo zábavě.

Do Bratislavi to mám právě celkem kousek (do Kladna to mám cca 350km), takže tam by mi to i celkem vyhovovalo, jen bych se nechtěl stát jeden z dalších, který někomu naletěl.

Má ještě někdo další nějaké reference na profituning.sk ať si rozšířím obzory.
profituning má dobrý reference. S tím se ti nic nestane, kdyžtak tam vrátíš původní soft, toho bych se nebál. Jdi do ESS, jestli tě neodrazuje cena, která je přímo úměrná kvalitě, tak jdi do toho.

Napsal: pát 16.08.2013 20:31
od FiliposII
No cena od ESS je cca o 300-400E vyšší takže to hodně zvažuji a rozmýšlím. Na internetu skoro nemohu najít reference na tento chip.

Někde na E90post jsem četl, že turbo na 30d a 25d je téměř stejné,
že se liší jen v přírubě na DPF, je to pravda?

Dále jsem také viděl, že pokud se dají vstřiky z 35d a odstraní se DPF, tak to lze vyhnat až na 312HP -- ale do takové úpravy se pouštět určitě nebudu -- ale výkonová rezerva v autě musí být, když to snese takové věci.

Napsal: ned 18.08.2013 15:52
od FiliposII
Od profi tuning jsem našel zajímavý graf

Popis k grafu:
z E90Post od člena Najt
so this is my upgrade for 500E - chip + DPF off
Obrázek