Stránka 1 z 2
Napsal: pon 12.08.2013 09:33
od ELiLOBO
Zdar, tak mě moje Vrtulka už podruhé vystrašila. Z ničeho nic při klidné jízdě (jel sem doslova klobouka protože sem vezl alkoholem posilněné rodiče) mi z ničeho nic vyskočilo hlášení o vysoké teplotě oranžově, po minutě už červeně. Zastavil jsem, kouknul do motoru, kde jsem si uvědomil že tohle není e36 a že vůbec nevím co bych mohl zkontrolovat, tak sem to zavřel (pro jistotu nasadil kryt airboxu zpět který sem měl sundaný) nastartoval a vše bylo OK, chceck OK. To stejné se mi stalo i druhý den, opět stejný případ, při jízdě oranžová chyba, hned na to červená, opět sem nasadil kryt airboxu který byl kuli zvuku sundaný a po nastartování vše ok. Tím krytem by to být nemělo, jezdil sem bez něho už za daleko větších teplot a s daleko těžší nohou na plynu a nikdy se mi to nestalo...
Napsal: pon 12.08.2013 09:35
od ELiLOBO
Divný je že po vypnutí motoru, a pauze né víc jak 5 minut už nic nehlásilo, přece kdyby to bylo tak přehřáté tak to za tu chvilku nemůže klesnout zase do normálu ne?
Tím se dostávám ktomu jak mě štve že v e9x není ukazatel teploty...:/
Napsal: pon 12.08.2013 09:52
od Lucifer
Do normálu to určitě neklesne ale klesne to natolik aby to už check přestal vnímat a hlásit

Můžeš to mít třeba zavzdušněný nebo málo vody
Napsal: pon 12.08.2013 12:20
od lucas22
ukazatel teploty je schovany v BC, ale to asi vies...
ten motor ma v provoznom rezime teploty od 75 - 105stupnov (vid americke fora). Cim pomalsie/kludnejsie ides, tym je motor teplejsi. Ja mam v meste kludne teplotu okolo 100 stupnov pre znizenie spotreby. Ked na to dupes, tak sa ochladi, aby si mal max. vykon a samozrejme sa este ochladzuje naporom vzduchu.
Takze mi z toho vyplyva, ze je viac pravdepodobne, ze sa ti prehreje pri kludnej jazde (ale mozno sa mylim).
Za studena skontroluj vodu v chladiacom okruhu, mozno mas pokazene cidlo. Pripadne skus odvzdusnit - na tychto autach je to velmi jednoducha procedura a robi sa bez nastartovaneho auta (vid zahranicne fora).
Napsal: pon 12.08.2013 12:49
od ELiLOBO
Schovaná v BC, vím že se to tu několikrát řešilo a že jsem jí i hledal, nějaký odkaz na postup?
Napsal: pon 12.08.2013 12:51
od ELiLOBO
Hlavně u e36 sem to řešil milionkrát, u tohodle se mi to za 3 roky stalo prvně a já ani nevím jak to odvzdušit nebo kde kontrolovat hladinu chladící kapaliny

Se na to musím pořádně mrknout

Napsal: pon 12.08.2013 12:56
od lucas22
Napsal: úte 13.08.2013 10:21
od HonzaK
Odchází ti vodní pumpa. Nic neobvyklého u těhdle benzínových motorů. Mělo by to být i v diag., protože je pouze elektrická, ne jako u jiných motorů.
Když se zrovna kousne nebo až klekne úplně tak to hlášení o přehřátí se ti objeví klidně hned po nastartování studeného motoru.
Napsal: úte 13.08.2013 10:23
od vita11
Teploměr jsem vyřešil tímto
http://aukro.cz/autodiagnostika-super-m ... 54488.html na trvalé používání se mě to moc nelíbí - nechce se mi v diagnostickém konektoru trvale nechávat čínskou ludru za pár stovek - ale na občasné zkontrolování teploty je to dobré (třeba když se chce člověk podívat jestli už je motor teplý, než se jde trochu povozit). A mini verze ani netrčí zpoza plastů kolem konektoru ven..
Jestli vládneš němčinou, tak tady máš docela pěkně popsané různé konstrukční prvky motoru, i s provozníma teplotama jak zmiňoval lucas.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=688306
PS: chladivo samozřejmě zkontroluješ na expanzce

když odšroubuješ víčko, tak na tebe vyskočí plovák.
A co ten kryt airboxu? Jaký to má vliv na zvuk? Že bych ho taky zkusil shodit..

Napsal: úte 13.08.2013 13:20
od ELiLOBO
Díky za rady, dnes to vezu Schindelarovi na servis (jestli tam dojedu). Btw. sundej a uvidíš

Napsal: stř 14.08.2013 15:09
od ELiLOBO
No tak nemilá zpráva ze servisu, el. vodní čerpadlo je špatný, cena u Schindelare cca 10000 za materiál...
Napsal: stř 14.08.2013 16:46
od vita11
Ta mě docela znejistila, když jsem na ni narazil v tom popise co jsem linkoval..potencionální kurvítko..a už je to tu. Asi bych se být tebou zkusil podívat po nějaké použité...
Napsal: stř 14.08.2013 17:13
od ELiLOBO
Hele, u e36 sem problémy s phříváním řešil asi rok a půl dokud nebylo vše komplet nové a já nezjistil že špatný byl (nový) chladič který sem měnil jako první. Takže sem objednal novou a naštěstí by jí mechoš měl mít už zítra. Nemám nic proti použitým dílům ale snažím se dávat tomu autu vše co potřebuje a jen to nejlepší, když teda mám zrovna za co

Napsal: čtv 15.08.2013 08:57
od vita11
Tak pokud zrovna máš za co tak chápu

na druhou stranu ten použitý díl už někdo "vyzkoušel" a neměl by byt kazový

.. pokud teda nekoupíš od podvodníka
Napsal: čtv 15.08.2013 09:47
od paca
jak to na foru čtu, co stojí a jak komplikované jsou věci na e9x, tak snad zůstanu u e46tky

Napsal: čtv 15.08.2013 11:21
od vita11
to je tak u všech aut .. čím novější, tím složitější konstrukce a dražší ND .. to bysme museli zůstat u žigula
Napsal: čtv 15.08.2013 15:16
od Lucifer
Tak existují věci který se nemusí nahrazovat elektrickými viz vodní pumpa. X let funguje na klíňáku ale tady ji zbytečně nahradili elektrickou. Pokud šlo o funkci REST nebo webasto tak to lze nahradit přídavnou elektrickou pumpou. Takže pacu plně chápu taky mi přijde padlý na hlavu dávat elektrickou pumpu. To je stejný jako by nandali elektrický olejový čerpadlo
Nebo naftový motory s kazovejma rozvodama umístěnýma přímo pod čelním sklem

Napsal: čtv 15.08.2013 15:40
od vita11
Jo tento jejich krok se mě taky uplně nelíbí. Oni to odůvodňují rychlejším ohříváním motoru (pumpa se spíná až se motor zahřeje), dochlazováním po vypnutí motor (i turba, poku má), regulací oběhu vody a ekonomikou provozu (pumpa nezatěžuje motor přímo). Ale je to potenciální problém, tak jak všechno elektrické. A na docela bolavém místě, když lehne.
Olejovou pumpu už tam taky dávají s jakýmsi bazmekem na regulaci množství oleje, takže se docela obávám, kdy tam taky dají elektrickou..
Re: Přehřátí e90 325i - vodní pumpa KO
Napsal: ned 31.12.2017 12:25
od Hanz
Mechanicky poháněná vodní pumpa má také svou životnost a když lehne, také daleko nedojedeš... tím myslím přechod mezi "a hele, čůrek vody, co to asi je?" po příběh v odstavném "aha, to se asi zadřelo ložisko, osa se rozklepala, vrtule rozsekala plasty okolo a zasekala se do kapoty"
Tak nevím co je lepší, jestli světýlko na budíku říkající si o výměnu nebo zodpovědný majitel měnící spotřební díly preventivně

Re: Přehřátí e90 325i - vodní pumpa KO
Napsal: ned 31.12.2017 13:19
od JaraX
obojí tě většinou varuje předem, my už při servisu lidem mechanický vodní pumpy kontrolujem a tím jsme předem eliminovali auta co jezdila na odtahovce s vodní pumpou, prostě ta pumpa má většinou vuli, moc se nestává že by byla pumpa bez vůle a pak umřela. cca ve 250tkm doporučuju preventivní výměnu mechanické vodní pumpy.
ta elektrická pumpa se zase většinou ozve na diagnostice, lidi co ke mě jezdí s N52 tak jim to xkrát na diag napsalo problém s pumpou než odešla. spíš nevýhoda je jak blbě se to mění a kolik to stojí.