Stránka 1 z 2
Napsal: stř 07.08.2013 11:22
od fabledwarrior
Čaues, někde jsem na nějakém autě viděl předělané přední brzdy z E38 750i.. měly to bejt 4-pístky.
CHci se tedy zeptat, co vše krom třmenů, koutoučů a destiček na to musím mít? Musím koupit i brzdovej válec ze 750i nějaký čidla ABS a podobně? A jak se třmen uchytí? Musím měnit i těhlice? Díky.
Napsal: stř 07.08.2013 22:34
od sa-tan666
neni to zbytecny na iso???
Napsal: stř 07.08.2013 22:37
od Lucifer
Tak osobně si myslím že to rozhodně není zbytečný brzdy nebudou tak namáhaný a nebudou tak rychle odcházet a vydrží tak 4x dýl než sériový. A bonus bude několikrát lepší brzdnej účinek. Ale je to rozhodně zajímavej nápad
Napsal: stř 07.08.2013 22:37
od fabledwarrior
Ne na ISo:D Já bych chtěl v zimě udělat přestavbu na 328i, tak když už bych to měl rozebraný...
Napsal: stř 07.08.2013 23:00
od Francis
Na 328i jsou takové brzdy stejně zbytečné jako na iS.
Mám brzdy M3 E36 na 323ti, nevadnou, po ujetí 40k km mají kotouče tloušťku 27,6 z původních 28 mm a kdo mě zná, ví, že nejezdím "klobouka". Pro běžné ježdění jsou brzdy ze 750i zbytečně složitý a tím pádem potenciálně více poruchový systém - mají 4x více pístků a tedy 4x větší pravděpodobnost poruchy

Nezanedbatelné není též zvýšení neodpružených hmot: 3 kg na brzdiči, 4 kg na kotouči a 0,5 kg na deskách (celkem +- 7,5 kg na každé kolo, počítáno proti M3; proti 328i to dělá 9,3 kg rozdílu na jedno kolo), na což zavěšení kol není u E36 stavěné, pravděpodobně aplikace takových brzd zhorší jízdní vlastnosti i komfort.
Napsal: čtv 08.08.2013 11:56
od fabledwarrior
Mmm tos mě nepotěšil:D
Mě jde hlavně o to, že jsem teďka chvíli jezdil v Passatu B6,5 a ve funl novým Citroneu C4 brzdný účinek jejich brzd mě uplně zaskočil. A když jsem sednul potom do svého, tak přišlo, že to vůbec nebrzdí... resp. brdzí... ale nění to jako u tamtěch aut. Tam se trochu sešlápne brzda a pomalu mám hubu na volantu .. až mě to chce vyhodit ze sedačky. U mého je nárust brzdné síly pozvolný (což mi vyhovuje více), ale když opravdu přišlápnu brzdy, tak ta nejvyšší brzdná síla co je před tím, než se kola zablokujou mi přijde hrozně slabá, nevyhodí mě to ze sedačky, auto nezapíchne čumák do země a nestojí ale spíš se tak hrne dopředne zpomaluje a pak začnou hvízdat gumy. Přitom mám nové brzdy, maj najeto ani ne 2000km. Tak jsem přemýšlel, jestli by nestálo za to, je nějak posílit.
A teď si nemyslím, že bych měl špatně nastavený brzdový systém nebo tak něco, protože v porovnání s jinými staršími auty to moje brzdí dobře.. naposled jsme jeli v koloně s kamarády z koupáku já jel první a nějakej blb předemnou nás začal vybržďovat, já jsem šlápnul na brzdy a oni taky, jenže já zastavil a oni zastavili až docela kus předemnou (Omega TDS a Passat B4 1.9Tdi).
Napsal: čtv 08.08.2013 12:00
od Qido
Všechna nová auta jsou přeposilovaná jako prase. Učinek přesný jak jsi popsal.
E36 je ještě auto. Brzdy má dobré, perfektně dávkovatelné a jestli máš pocit, že bys potřeboval víc, tak radši investuj do značkových kotoučů a desek a pod.
P.S. Brzdařina je celkem věda, jde taky o to jestli jsi brzdy správně zajel.
Napsal: čtv 08.08.2013 12:30
od Totic
..nebo do těch M3 brzd
Napsal: čtv 08.08.2013 12:37
od Lucifer
Přesně nový auta necítíš jen se dotkneš pedálu hned to brzdí přejedeš menší nerovnost a zhoupne ti to s nohou a jsi na skle ! Hrozný nemohl jsem si na tyhle kraviny zvyknout u e36 narůstá učinek se sešlápnutím. Mě teda 36ka brzdí výtečně

Napsal: čtv 08.08.2013 12:37
od fabledwarrior
tak ono nejde o to, že bych potřeboval víc.. nejezdím rychle a zběsile:D Ale zas si říkám, co když budu muset někdy rychle zastavit a tyhle brzdy na to nebudou stačit:D
A ty brzdy z M3... tom jsem četl, ale moc si toho nepamatuju, co je potřeba vyměnit? A jsou znatelně účinnější?
Napsal: čtv 08.08.2013 12:38
od Lucifer
Ty brzdy budou určitě stačit. Ono v tu chvíli když musíš okamžitě zastavit tak ti ten reflex v tý noze nedá a tu brzdu zadupneš tak, že skoro ohneš pedál

Napsal: čtv 08.08.2013 13:53
od Dabler
sel bych cestou brzd z e46 330d(i) 325mm a k nim poradne desky.
Napsal: čtv 08.08.2013 14:02
od Hanz
hlavne ty z e38 tam vubec nepasujou, takze by jsi musel vyrabet mezikusy, nevejdou se pod disky bez extremnich podlozek a pod... ve finale to se seriovym valcem brzdi jinak nez dle ocekavani

M3 brzdy jsou celkove lepsi varianta, pripadne s te e46 (to nemam vyzkousene)
Napsal: čtv 08.08.2013 16:27
od roman320
Mam brzdy z 330i e46 a brzdi to rekl bych velice slusne, zustala jim ta "davkovatelnost" e36 a utahat je se me zatim nepodarilo, ikdyz na okruhu nejezdim a mam jenom 320. Cena kotoucu a desek neni oproti puvodnim nak zasadne vyssi a trmeny taky nestaly zadnou raketu, vymena je kus za kus..
Napsal: čtv 08.08.2013 20:49
od sa-tan666
presne tak nerozumnejsi varianta 330i/d 325mm proste nasadis a brzdis
Napsal: čtv 08.08.2013 22:11
od fabledwarrior
A zvládne to brzdvej válec a posilovač jo?
Napsal: pát 09.08.2013 08:57
od Francis
Ano, zvládne. Jen bude mít pedál nepatrně delší krok, protože původní E36 brzdič má průměr pístku 54 mm kdežto E46 330i má 57 mm.
Napsal: pát 09.08.2013 11:09
od Fatal Design
No ono hlavně v běžném provozu bacha ... to že ty zabrzdíš rychle ještě neznamená, že ten za tebou taky =D
Už jsem s eMkem jednu takovou krizovku měl a maník s Vectrou zamnou brzdil i očima. Naštěstí já uhnul vpravo a on vlevo tak jsme se vešli ... ale sakra, sakra ... skončili jsme okýnkama vedle sebe !! Tak asi tak brzdí Vectra vs M3

Napsal: pát 09.08.2013 12:28
od fabledwarrior
Něco takového jsem zažil když jsem jezdil stím novým citroenem.

Jsme jeli docela pomalu v koloně a auto předemnou zastavilo já se ho nějak lek tak jsem šlápnul na brzdu a okamžitě jsem stál. To jsem ani nechtěl, protože jsem měl místa dost, ale ten posilovač tam je fakt příšernej a když jsem se podíval do zrcátka tak už jsem jen držel brzdu a zapřel se do sedačky, protože ten zamnou to asi nečekal, ale naštěstí s hvízdáním dobrzdil:D
Takže takže já se tedy začnu poohlížet po třemenech z 330i/d a nějakých pořádných kotoučích a deskách k tomu.
Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?
Napsal: pát 09.08.2013 12:33
od Fatal Design
fabledwarrior píše:Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?
Ideálně zajeď na STK a zaplať si jen test brzd ... tam ti řeknou jestli to brzdí a jak ... točit kolem je nesmysl, ty síly jsou úplně někde jinde ...