Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 01.08.2013 12:09
od Jendix
Chtěl jsem se zeptat majitelů M47 / N47 motorů. Zvažuju koupit něco s tímhle motorem na ježdění do práce a do města.
Na netu se člověk dočte o různých problémech, i co jsem slyšel od pár známých co ty motory maji je tam pár chybek. Doposud mám zkušenosti spíš M57 a pár benzínama.
Co se M47 týče, je tam prý dost častý problém se slabým turbem, které v některých případech odchází už i po 40-80tkm. Prý je to někdy i v souvislosti s přicpanými hadicemi k turbu (vlivem teploty karbonizace oleje).
U N47 je prý značný problém s rozvodovým řetězem, v jehož důsledku docházelo i k výměně kliky, takže žádná banalita. Podle wikipedie se to týká modelů do rv. 02/2011, jinde jsem četl o rv.2009.
Setkal se někdo s něčim takovým, jde mi o to, zda je tento problém víceméně jen ojedinělý, nebo se to týká jako např. v případě praskajících svůdů u M57 e60, skoro každýho auta.
Předpokládám že co se ostatních problémů týče, je to víceméně podobný jako u m57, klapky v sání, jednotka hžavení apod.
Napsal: čtv 01.08.2013 12:42
od Davyd
Co se rozvodů k N47 týče, podívej se sem:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=124938
Mimochodem,na náhradní díly čekám přes měsíc, BMW není schopno dodat

Napsal: čtv 01.08.2013 13:34
od mawis
Malá životnost rozvodu u N47ky rozhodně není ojedinělá. Na různých fórech jsou uváděny nájezdy nejčastěji kolem cca. 120 000km kdy se to začlo hodně projevovat. To je sakra malá životnost. Můj řetěz se trhnul při 128 000km. Případů jsou hromady a nejhorší je to u N47D20A rok 2007-2009. Projdi si předchozí odkaz...
Napsal: čtv 01.08.2013 13:34
od Miguel
Když už tak M47, vyhneš se tak problémům.
Přecházelo se na nový systém asi před měsícem (možná délel) a dopadlo to jako unás při přechodu na dopravních inspektorátech

Ale už se dodávky dílů z Dingolfingu rapidně zlepšily

Napsal: čtv 01.08.2013 15:23
od mike-ee
Co se týká n47 tak od nějakeho roku 011 už jsou ty problemy velmi zřídka, od roku 09 se tomu dá předejít levněji než u ročníku 07-09. Z druhé strany není to uplně každé auto, ale 2-3 z 10ti mozna.... Sám jezdím n47d20a (nejobavanejsi) jsem nekde kolem 140 tis a mam trochu obavy, ale uvidime....
Třeba kámoš na 120d M47 měnil motor 2x za 200 tis, vždycky nějaky jiny problem...
Je to o kusu a zachazeni
Napsal: čtv 01.08.2013 19:53
od Davyd
Miguel: tak to je možné,ale z Mnichova to je pořád naprd

Napsal: čtv 01.08.2013 22:38
od Jendix
S těma dílama už to prej snad funguje, přecházelo se na SAP a asi to nějak nedomyslely
Jinak když už tak spíš N47, ty umírající turba mě trochu odrazujou, navíc bych šel asi spíš do něčeho mladšího, ale uvidíme jak to vůbec dopadne

. Víceméně si zatim zjištuju jak se věci mají.
Předpokládám že i v BMW budou všechna auta s novou klikou v servisním systému, tzn. když by člověk koupil auto s novou klikou a řetězem.. tak se neni čeho bát..
Napsal: čtv 01.08.2013 23:18
od Davyd
U auta před rokem 2011 je pořád třeba se bát, ale i když ty rozvody nebudou ok,není to už taková pálka.
A s těma dílama...budu doufat, auto už stojí 2. měsíc a z BMW slyším jen "nevíme, nemáme".

Napsal: čtv 01.08.2013 23:28
od Jendix
Davyd píše:U auta před rokem 2011 je pořád třeba se bát, ale i když ty rozvody nebudou ok,není to už taková pálka.
A s těma dílama...budu doufat, auto už stojí 2. měsíc a z BMW slyším jen "nevíme, nemáme".

chápu to správně, že mezi 2009 a 2011 se mění jen rozvody a klika ne?
Napsal: pát 02.08.2013 08:32
od Grby
Já teda nevim, mám 2007 2,0D M47 okolo 250tis najeto- turbo, spojka, vstřiky, prostě vše původní. Kamarád má 320tis a to samé.....pro mě zatím absolutně bez problémů, leju jenom naftu, olej a klasický spotřební věci...
Napsal: pát 02.08.2013 10:31
od _milan_
beztak všeci mate nalitany přes pul mičku a myslite si kdovi co mate ze 160tkm najeto - každopadně se nemusite za muj nazor rozčilovat ... videl jsem ty 320d dvě s tema řetezama roztrhlima a meli kolem pul milionu najety.... každopadně m57 lepší volba.. lepší jednou vymenit praskly svody než dělat motor u m47....

Napsal: pát 02.08.2013 11:29
od Grby
Zajímavý, že venku se prodávaj auta s 350tis za stejný peníze jako u nás se 150tis (dovoz DE, IT apod.)..

Napsal: pát 02.08.2013 12:15
od mike-ee
nj a pak na netu je video jak to v F30 318d dělalo taky ty obávané zvuky....
Napsal: pát 02.08.2013 14:23
od Davyd
Jendix píše:chápu to správně, že mezi 2009 a 2011 se mění jen rozvody a klika ne?
Ano, chápeš to správně. Ale klika musí být vyrobena po lednu 2009 - ne auto. Pozor na to, mohli ještě na počátku 2009 vyrábět ze starších zásob dílů!
Grby: to si nevybereš, právě kvůli zatraceným stahovačům kilometrů jsem raději koupil auto od Deutsche Post, ti asi těžko budou dělat šmé. Perfektní servisní historie (ne jen na papíře, ale i v BMW databázi) a přesto rozvody načnuté v poctivých 115 tis. km.
Napsal: úte 06.08.2013 13:06
od DKx
M47 '07, 240 tis., vše původní.
Napsal: sob 07.05.2016 21:40
od andy_pandy
Budu asi jediny kdo nemel sebemensi problem s timhle motorem. Koupil jsem pred 2 roky 112000 najeto ( original auto od znameho co to kupoval novy). Najel jsem 160000 a delam jsem rozvody a podle zvuku jsem ani nemusel jen jsem se bal. mam 200000 najeto a motor zni uplne luxusne. Je tichy, turbo tahne skvele. Jezdim s nim kazdy den. Olej davam jen castrol edge titanium po 15 000 nez se s autem rozjedu necham ho minutku vrcet at se olej ma sanci napumpovat tam kam ma. Bydlim 5 min u dalnice takze si jedu pohodicku potom hodim 90 na tempomat kamiony me predjizdeji. Za cca 15 min jsem v Praze a jezdim normalne nepodtacim motor neradim jak mi bmw rekne. A kdyz dojedu domu tak auto necham vrcet chvili a pak vypnu. Nebal bych se auto s timhe motorem koupit ale od nekoho provereneho, udelat rozvody a chovat se k tomu motoru dobre. A myslim si ze vydrzi kazdymu. Zijete ve meste? popojizdite 3km sem tam kupte benzin jezdite dalky tak naftu. Pokazde kdyz jsem auto nastartoval tak jsem ujel min 20 km mozna je to taky to ze se mi to nesere.