Stránka 1 z 1

Napsal: pát 19.07.2013 10:17
od Lox
Zdravím,
mám 36ku s 2.5 Vanos a auto přestává táhnout vždy mezi 3k-5k otáčkami.
Od spodu táhne při porovnání s 2.5 bez Vanos pěkně (ne hůř), ve třech tisících se však tah jakoby zastaví a až do 5k se víceméně nic nekoná.
Až pak od 5k nebo 5,5k zase zatáhne.
Nevím jestli to má něco společného s tímto problémem, ale velmi pomalu padají otáčky (opět při porovnání s 2.5 bez Vanos).
Závada by měla být někde na motoru, spojce nebo převodovce, protože motor byl předtím v jiném vozidle a v něm dělal to samé.

Zkusil jsem již:
1)Tlaky - lišily se jen v jednotkách desetin (pokud si dobře vzpomínám tak max o 0,4 ale jistý si tím nejsem)
4)Diagnostika - jediné chyby co vypsala jednotka motoru byly špatná klepací čidla (obě), ale bylo mi řečeno, že by tato závada neměla způsobit toto chování, tudíž jsem je zatím neměnil
3)Cívky - vzal jsem všechny z 2.5 bez Vanos, která měla výkon v pořádku a hodil je k sobě, ale nebyl tam absolutně žádný rozdíl
4)Vyčistil jsem škrtící klapku a vzduchový filtr
5)Vyměnil všechny svíčky

Ty pokusy jsou v tom pořadí v jakém jsem je sepsal.
Na další už si nevzpomínám, pokud si vzpomenu tak dodám :idea:


Předem děkuji za pomoc. :roll:

Napsal: pát 19.07.2013 15:44
od Lucifer
Ty čidla klepání by to mohly dělat podle nich motor řídí předstih

Napsal: pát 19.07.2013 21:47
od Lox
Mě bylo původně řečeno, že ty čidla jen upravují časování v případě použití paliva s vyšším oktanovým číslem, tak jsem to neřešil.

Asi bych tomu měl dát šanci, ale budu muset ty čidla sehnat nějaká použitá, protože 1500 za jedno se mě moc dávat nechce, zvlášť když nevím jestli to k něčemu bude.

Napsal: sob 20.07.2013 11:45
od fabledwarrior
Mě to samé dělá 1.8is!! Mám podezření na palivové čerpadlo, plivový regulátor nebo vstřikovače...

Napsal: sob 20.07.2013 13:25
od lukepostulka
fabledwarrior píše:Mě to samé dělá 1.8is!! Mám podezření na palivové čerpadlo, plivový regulátor nebo vstřikovače...
Tak pokud máš M42 tak ten netáhne ani nijak osilnivě do těch 3k :D jen pak v 4850 cca se otevře krátké sání takže turbo efekt :D

Napsal: sob 20.07.2013 20:03
od fabledwarrior
Mám M42, ale to auto má mít nejvyšší točivej moment ve 4500ot. což znamená že do tý doby by mělo od 3tisíc celkem slušně táhnout ne?:D Pak se otevře klapka a nejvyšší výkon má v 6000ot. takže od 4850 do 6000 má taky táhnout:D Ale mě spíš táhne do 3 tisíc, pak nic a někde kolem 5000 se začne trochu něco dít...

Byl jsem stím na dvou diag. obě bez závady, na jedný se podařilo načíst live data, vše pracuje jak má... servisák už nevěděl, tak jestli se může svézt, že si to neumí představit, tak jsem mu to půjčil a sám řikal že to je divný, že od 3 tisíc to chcípá nějak:D

Ještě to auto nemá kat. a je tam jen trubka takže když jsem ho koupil a šlapal jsem mu na krk, tak pak solidně smrdělo benzínem teďka když na něj šlapu, tak smrdí nějak divně.. ani náznak benzínu.. jen taková divná spálenina, až se bojím, jestli nepropaluju písty:D Ale to by znamenalo že tam jde málo paliva...

Napsal: pon 22.07.2013 08:04
od Lox
Jen jedna hloupá otázka.
Je na motoru jedno klepací čidlo nebo tam jsou dvě u M50B25 ?

Na fans sem tam našel jen jedno, ale někdo mi tvrdil, že tam jsou dvě.

Napsal: pon 22.07.2013 18:46
od Totic
Lamby dávají dobrý hodnoty (0-1V) ? Co tak repas Vanosu ;)

Napsal: pon 22.07.2013 23:06
od Maysner
co mechanicka zavada vanosu? Neprojevuje se uz zvukove rachtanim? Podobnej zvuk jak naftak

Napsal: úte 23.07.2013 15:26
od joko020
snímače klepania su u 6valcov vždy 2, možno su take iste a preto nevieš v katakogu najsť druhý....jeden je pre prvé 3 valce a druhý pre ostatné
ten druhý je problém vymeniť, najskor musí ísť sanie von :roll: no amen :roll:
ale osobne sa priklanam k manyserovi kedze ja mam na M50B20 jeden zly (neviem ktorý, diag. píše rizeni klepani - testovaci impulz ) a problém s výkonom nemám

Napsal: úte 23.07.2013 16:27
od Lox
No já jsem dnes našel a vytáhnul ten co je za olejovým filtrem a je viditelně špatný (plast má praskliny) a přiznávám se, že se mě sání moc vydělávat nechce.
Co se týče zvuku nic nerachtá ani necvaká, ani ve vyšších otáčkách. V zimě okolo 3 tisících rachtal, ale vyměnil jsem napínací pružinu řetězu a nyní je to OK.
Takže vanos se zvukově neprojevuje a v nízkých mi motor táhne slušně, takže by snad měl i pracovat správně.

EDIT: Lambdy jsem měřit nezkoušel a přiznávám, že ani nevím jak.

Napsal: sob 27.07.2013 18:02
od Lox
Na kolik by asi vyšlo přetěsnění vanosu ?
Samozřejmě nemám na to ty přípravky, takže bych je asi musel sehnat na půjčení, nebo to u někoho nechat
přetěsnit, za předpokladu, že jsou drahé jak to u takových věcí bývá.
:roll:

Napsal: ned 28.07.2013 13:18
od shade741
nemusí rachtat aby byl špatný, když už bude těsnění vperdéli tak právě už nemusí dobře fungovat, není to tak složita operace, dá se to udělat bez přípravků a ani se nemusí povolovat na rozvodech, je tam pak trosku kamasutra se šroubkama ale je to vpohodě, já to tak dělal. Co si pamatuju vyšlo to na nějakých 1500-1600 kč ta sada od beisan

Napsal: úte 30.07.2013 21:54
od Lox
Tak jsem sundal sání, do konce týdne vyměním obě klepací čidla a zkusím jestli bude nějaký rozdíl.
Sehnal sem použitá, takže za dobrou cenu, navíc u té příležitosti vyčistím sání a vyměním jeho těsnění a možná vyměním i palivový filtr, protože teď je k němu dobrý přístup.

Pokud nebude žádná změna tak bych se asi vrhnul na ten Vanos, ale přiznávám, že nevím jestli bych se do něj pouštěl bez těch přípravků.
Přecejen je to už složitější a pokud tam něco poskáču tak riskuju celý motor.

Napsal: stř 31.07.2013 12:49
od shade741
jak rikam pripravek není potřeba da se to udelat i tak, že na rozvody ani nešáhneš takže žádný stres

Napsal: stř 23.07.2014 21:22
od GreenArrow
Uz to nekdo vyresil? Mam ten samy motor a ten samy problem.