Stránka 1 z 1

Napsal: pát 28.06.2013 17:11
od e155
Pánové, řeším menší dilema. Pro manželku mám E46 316i - pořizoval jsem jí to jako auto do města. Teď po mateřské to ale vypadá, že bude za prací dojíždět. Začínám teda zvažovat nafťáka a taky jsem se chtěl poradit, jestli má cenu jít do náhonu na všechny čtyři. Žádnou zkušenost s čtyřkolkou nemám, ale přijde mi to pro ne moc zkušenou řidičku v zimě bezpečnější, než zadní náhon. Možná je to blbý dotaz, ale chci se ale zeptat, stojí za to do toho jít a je ten rozdíl v adhezi v zimě tolik znát? A jak jaké jsou náklady na servisování čtyřkolky, aby mě to nesežralo :D

Napsal: pát 28.06.2013 20:13
od Joy
Smysl to určitě má. Taky už se to tu řešilo xkrát. Rozdíl v jízdních vlastnostech na sněhu je obrovskej, v tom pozitivním slova smyslu.
Servisní náklady neznám, to nechám někomu, kdo ho vlastní, ať Ti poví zkušenost. :)

Jinak bych ale na zimu nekupoval naftu, ale benzín.. S naftou jsou obecně samý starosti.

Napsal: pát 28.06.2013 22:16
od fabledwarrior
Tak jako jestli bude muset dojíždět, tak je asi nafta vhodnější nemyslíš?

Napsal: pát 28.06.2013 23:24
od Joy
Zalezi jak daleko, ale s tou 1.6tkou to fakt neni moc velkej rozdil..

Napsal: sob 29.06.2013 06:48
od e155
No, je to cca 30 km, tah Svitavy - Brno. Takže žádné super kopce, posolené to taky nejspíš bude dobře, spíše mi jde o to, aby to jen tak neutrhla. S tou 316tkou se na dané trase dostávám na 6,5 l/100 km.

Napsal: sob 29.06.2013 11:25
od fabledwarrior
no a když si vezmeš 330xd tak to pojedeš tak za 8-9 v naftě..

Napsal: sob 29.06.2013 14:37
od Lennox
Na cca 21 000 km ročně to si myslím, že ještě naftu nemá smysl pořizovat. Podle mě má nafta význam až od těch 30k ročně. Takže bejt tebou bych zůstal u benzínu, ale rozhodnutí je samozřejmě na tobě. :wink:

Napsal: sob 29.06.2013 18:01
od e155
Asi jo, ten benzín pořád dává smysl. Ale žena to stejné jezdí tak za 8. Prostě si s plynovým pedálem moc nerozumí. I když si nedovedu představit, že 330 d by stejnou trasu jezdila za 8, když já v 525i jí dávám za 7,5. Nebo si to vezme o hodné víc kvůli náhonu na čtyŕi? Problém je, že pokud vím, tak čtyřkolku seženu jen v 330d, 325i a 330i. Nebo se dělal i s nějakou slabší motorizací? Pro manźelku nepotŕebuji dálniční stíhačku :)

Napsal: sob 29.06.2013 18:07
od Joy
Čtyřkolka si vezme tak o litr víc. Ale pokud Ty s tím jezdíš za 6,5 a ona za 8, tak s 3litrovou naftou bude jezdit stejně kolem 10ti.

Čtyřkolka je u E46 pokud vim jen 330xd, 325xi a 330xi.
S dva a půlí bude jezdit tak za 14-15.

Napsal: sob 29.06.2013 18:08
od e155
Já jsem myslím viděl kdysi i ty benzíny. Zase taková 325 v plynu by celkem ušla :D

Napsal: sob 29.06.2013 18:10
od Joy
Jsem si uvědomil, že sem napsal jen naftu, teď sem to tam dopsal. :D
325 se dá zplynovat bez problémů, ale pokud už uvažovat o plynu, tak bych šel do 330xi.

Napsal: ned 30.06.2013 10:42
od Lucifer
Tak většina e46 už má DSC kde už můžeš mít olověnou nohu na plynu v zatáčce a to tě pohlídá. Takže jen kvůli tomu bych nekupoval X ale raději každou sezónu nový zadní gumy a vyjede s klidem to co se X

U zadokolek máš podstatně dost váhy na prdeli a pokud jsou dobrý gumy tak lepší trakce je ještě umocněná tím jak se při rozjezdu nese váha na zadní kola. V zatáčce pokud tě začne předbíhat prdel jsou 2 možnosti. Přidat plyn a autu pomoct se v tý zatáčce udržet bokem, nebo sešlápnout spojku a auto se okamžitě srovná.

Asi jsem tohle určitě nemusel psát ale tohle jsou důvody proč bych já určitě vybral zadokolku. Díly jsou podvozkový samozřejmě úplně jiný a né moc se vyrábí v druhovýrobě. Servisování vyjde dráž. A pokud se podíváš na spotřeby xD a xi na spritmonitor tak sice tam vidíš dlouhodobý průměr 8 ale když se podíváš podrobně tak u 330xD jsou kratší okresky spíš nad 10.

Přeci jen se musí roztočit větší váha materiálu aby auto mohlo vůbec jet. Je tím pádem těžší a o to hůř to jede. Navíc zadokolka oproti 4x4 je mnohem mrštnější jak na sněhu tak na suchu.

Napsal: ned 30.06.2013 11:03
od Joy
Máš ve všem pravdu, nicméně to platí pouze v případě, že to auto umíš ovládat a máš pro něj cit. Což jak jsem pochopil, není tenhle případ. Nebo jsem něco špatně pochopil? :unsure:

Napsal: ned 30.06.2013 11:34
od Lucifer
Tak určitě :lol:

Každý člověk je schopný se to auto naučit ovládat. Chvilku jsem měl tu čest jezdit v zimě v předokolce a měl jsem co dělat abych to auto uřídil.

Ono s tím DSC není žádnej problém ani pro nezkušenou řidičku na sněhu jezdit hodně slušně.

Napsal: ned 30.06.2013 20:51
od e155
No jo, s DSC není, ale ta její má ještě ASC a stačila mi jedna malá epizodka z minulé zimy, kdy se snažila vyjet mírný kopec, abych ztratil iluze :?

Napsal: ned 30.06.2013 21:17
od Joy
To bych vážně netvrdil, že každý je toho schopen... Viděl jsem dost beznadějných případů, co se fakt snažili..

Prostě bych investoval do toho třílitrovýho xi a nechal to zplynovat.

Z hlediska bezpečnosti a snížení rizika nehody, o moc víc udělat nemůžeš..