Stránka 1 z 1

Napsal: pon 27.05.2013 18:52
od Michal_01
Ahoj, mám po smrti visco spojku a přemýšlím nad tím jak nejlépe chlazení vyřešit. Při normální jízdě či i při konstatní ostřejší jízdě teplotu drží pěkně ale auto je hlavně na drifty a tam už chlazení nestíhá, cca. 10-15 minut a musím dochlazovat.

Ne jednou jsem viděl na obrázcích u upravených m50, že vrtuli vůbec neměli a jako náhradu měli klasickou saharu před chladičem, proto mě napadá jestli nebude zbytečné vyhazovat peníze za novou visco, když to taky nemusí stíhat.

Napadají mě 3 řešení.
1. Nová visco a tím to končí - To by mě někdo zkušený musel přesvědčit, že to opravdu zvládne :)
2. Vyhodit visco - koupit saharu (jak se řeší regulace otáček-termostat-kde zapojit?)
3. Nová visco + přehodit stávající ventilátor z klimy (chladič půjde pryč) a ten eventuélně zapínat jen při blbinách.

Díky za každý názor, Michal :)

Napsal: pon 27.05.2013 19:19
od lukepostulka
Možná OT, ale jak poznám že mám visco v háji. Někde jsem četl že se točí furt, po startu se točí s velkou silou. Jinde jsem zase četl že se točí jen zběžně, dá se zastavit, a nikdy už nesepne.

Napsal: pon 27.05.2013 19:23
od shade741
když osobně vidím co nová visco umotá oproti klasický elektrický vrtuli tak si opravdu troufám tvrdit, že to co uchladí visca která je vpořádku ti elektrika nemá nárok uchladit sama osobě, a dávat ji pryč aby si získal tak jendoho chcíplýho osla navíc je nesmysl

Napsal: pon 27.05.2013 19:23
od Rade520
lukepostulka píše:Možná OT, ale jak poznám že mám visco v háji. Někde jsem četl že se točí furt, po startu se točí s velkou silou. Jinde jsem zase četl že se točí jen zběžně, dá se zastavit, a nikdy už nesepne.
Při studeném motoru jde zastavit,když je zahřátý tak ne.
Nezkoušej to rukou :)

Napsal: pon 27.05.2013 19:23
od Michal_01
Po nastartování ji zastavíš rukou, po zahřátí ti urve prsty :D ... Smotej časopis a přilož s citem k vrtuli, za studena by si ji měl zastavit, za tepla ti to časopis potrhá :)

Napsal: pon 27.05.2013 19:29
od shade741
no kdybych chtěl po nastartování svoji novou zastavit prstama tak by to asi nebyl moc příjemný zážitek :lol:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200

popsáno i zde, navíc když přideš k autu třeba ráno (je studený) tak když se sní snažíš hýbat ucítíš odpor, tj že ji neroztočíš a neudělá ti 5 dalších otáček než se zastaví

Napsal: pon 27.05.2013 19:30
od Joy
Zrovna tohle řeším na 328 a uvažoval jsem o elektrický vrtuli před motor, která je napojená na termostat a jelikož mám i klimu, dochlazuje se motor ještě tou vrtulí vepředu. Je to celkem elegantní řešení, nicméně visca jako taková je dimenzovaná na to, aby motor uchladila sama. I když velkej větrák (montuje se téměř přes celej chladič) má tažnou sílu přes radiátor jako prase, ta visca je na normální použití asi lepší.

Ano, teoreticky Ti to přidá tak 4 koně. Na drifty bych si troufnul tvrdit, že je lepší koupit velkou vrtuli a udělat z toho elektriku. Novější modely už to tak mají. Uchladí to naprosto s přehledem, má to tah jako hovado, sedí to přímo na radiátoru a je to o půlku větší než visca.

BTW, jak poznáš že máš viscu v prdeli je jednoduchý. Když se motor nepotřebuje chladit, vrtule se nechá jen unášet hřídelí. Když se zahřeje, kapalina uvnitř šneku zamkne zuby a vrtule jede tak rychle, jak se Ti točí motor.

Napsal: pon 27.05.2013 19:34
od Rade520

Napsal: pon 27.05.2013 20:18
od Francis
Nové motory mají elektrický ventilátor místo visco v zájmu zeleného náboženství, ušetří to asi 0,00001 ltr/100 km. Visco je spolehlivější a výkonnější než elektrika. Obzvlášť při driftu, když motor tluče do omezovače ;-)

Napsal: pon 27.05.2013 20:20
od Michal_01
Rade: Super díky, to jsem potřeboval vědět :) Větrák z klimy mám, termospínač dokoupím - asi nejdostupnější ,,rychlo´´ řešení i když nepočítám s tím že to blbiny zvládne uchladit, tak alespoň už bude na čem stavět :) .

Btw. mimo jiné tam píšou, že visca žere znatelně výkonu, což je příjemné plus :)

Napsal: pon 27.05.2013 20:24
od Joy
Já taky preferuju viscu, ale do závodního auta bych asi dal elektriku kvůli stálýmu toku vzduchu a lepší kontroly funkce a otáček. Ale je to diskutabilní, ten nárůst výkonu je opravdu mizivej. :lol:

Napsal: úte 28.05.2013 07:52
od paca
za 800,- ti prodám funkční visku a nemusíš nic "překopávat" :wink:
http://auto.bazos.cz/inzerat/24170285/B ... spojka.php

Napsal: úte 28.05.2013 08:43
od Kani
Nebo si za litr koupis novou a mas klid. 8)

Napsal: úte 28.05.2013 11:20
od j3ykobim
ymontování visco spojky s vrtulí lze získat cca 3-5PS (pouze u modelů s klima! doporučuji v zimě a pokud nejezdíte převážně v městě, motor je pak chlazen el. ventilátorem klima-vyzkoušet fčnost!), případně použít vrtuli z dieslu-menší příkon.


by bmwklub

edit: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories=

Napsal: úte 28.05.2013 21:43
od KKKuba
nahrazovat viscu je podle mě blbost, kdo to viděl sepnutý tak musí uznat že tah to má fakt ohromnej, na to el. sahara nemá. Fakt leda nějaká obrovská, ale tam ten příkon bude takovej, že to ty koně stejně sežere...

Napsal: stř 29.05.2013 16:21
od Lucifer
Přesně ona ta vrtule elektrická bude mít taky solidní spotřebu proudu, takže se ten proud ozve v alternátoru, takže ti to taky bude brzdit motor přes klíňák :)