Stránka 1 z 2
Napsal: pon 27.05.2013 09:20
od Figa
Ahoj, tak jsem se zase jednou pustil do něčeho čemu nerozumím

Mám E36 Coupé z 97 a tempomat novější, čili ten co tam patří. Zasekl jsem se u zapojení do okruhu auta. Dva hnědé kabely (hnědo-oranžové) jsem dal na kostru u dveří řidiče, další dva které vedou z řj tempomatu na kostru u spolujezdcových dveří. Pak přišlo zapojení do svorkovnice za coč považuji toto zařízení:
Obrázek
Do toho by měly přijít tyto kabely:
Obrázek
Fialový společně s fialovým, který vede z konektoru páčky.
Černo-bílý také do svorkovnice jenže problém je, že tam nemám žádný černo-bílý vyvedený.
Na tom jsem se zasekl. Nemohl by jste mi prosím někdo vysvětlit kam to přijde? Prosím jak pro debila

Předem děkuji za pomoc.
Napsal: pon 27.05.2013 10:11
od Dan td
Tady jsem sepsal návod
http://www.e39.cz/index.php/more-about- ... e36-benzin
Ten černobílý v té svorkovnici určitě je, ale co si pamatuju, byl až někde vzadu ve změti dalších drátů a také jsem ho chvíli hledal. Pokud by tam fakt nebyl, vyklop budíky, najdi si ho na druhé straně u konektorů budíků a buď jdi po drátu nebo to zapoj přímo tam. Jestli ta svorkovnice je to cos vyfotil už si nepamatuju, ale je to vlevo pod volantem.
Ohledně barev - máš zřejmě druhou variantu, než jsem měl já, nicméně když se podíváš do ETM najdeš tam přesně, kam který kabel zapojit (jakou barvu kam - brzda, spojka, atd...). Podíval bych se tam určitě, mě se takhle od stolu nezdá, že by kostra byla jak hnědá, tak hnědo-oranžová, ale možné to samozřejmě je.
Hlavně než to zapojíš proměř si na autě kabely které najdeš, i když budou mít správnou barvu, ono u e36 je možné lecos tak ať si něco neodpálíš

Napsal: pon 27.05.2013 11:23
od Figa
No oni tam jsou, ale jsou už použitý, to tam mám na prasáka přidat další kabel? Někdo okolí Hradce, Šumperka, /stí nad Orlicí kdo by byl schopen pomoc?
Napsal: pon 27.05.2013 11:43
od Dan td
Figa píše:No oni tam jsou, ale jsou už použitý
Nevím, co má kde být a být použité, nerozumím. Jestli myslíš kabel ve svorkovnici, tak každý kabel v ní stejné barvy je na třech nebo čtyřech pinech. Kolik jich má daný kabel obsazených je závislé na výbavě. Pokud je u černobílého volný pin, zapojíš to na něj (u e36 je větší šance, že volný bude). Pokud ne, napojíš to prostě jak píšeš "na prasáka" na kabel stejné barvy. Pozor na možnou záměnu černo-bílý a bílo-černý.
Napsal: pon 27.05.2013 15:01
od Francis
Prasení není třeba. Stačí se stavit někde na vrakáči nebo u někoho s vrakem na dvoře a vyměnit tvou "krátkou" svorkovnici u levého A sloupku za nějakou delší. Chybějící PINy ve svorkovnici byl i můj případ.
Napsal: pon 27.05.2013 21:38
od Figa
Děkuji za reakce. Nakonec jsem tam všechny piny našel. U řj jsem spojil dva hnědo-oranžové kábly a zapojil do svorkovnice v kastlíku. Pak jsem spojil dva růžovo žluté a zapojil do svorkovnice u A sloupku. Pak ten černo bílý také do svorkovnice. Zbyl mi tam modro-fialovej, který vede z čidla spojky a ten nevím jak spojit s čidlem brzdy a dva opět hnědo oranžové, které jsem v žádném návodu nenašel

Plus mám ještě otázečku. SUndávali jse klapku kvůli uchycení bowdenu? Do té klapky ho dám, ale za boha ho nemůžu natlačit do toho držáčku co drží i plynové lanko. Ještě jednou děkuji.
Napsal: pon 27.05.2013 21:51
od Francis
Vodič k brzdovému spínači a spojkovému spínačí NEJSOU PROPOJENÉ !!!
ŘJ tempomatu vyhodncuje polohu brzdovhého pedálu z brzdových světel (sešlápnutý pedál = svítí = spojeno = vypnout tempomat) a polohu spojkového pedálu (sešlápnutý pedál = rozpojený kontakt) jinak, funkce spínačů jsou inverzní, to za prvé.
Za druhé snímač spojky je propojován NA KOSTRU !!!.
Napsal: pon 27.05.2013 22:22
od Figa
Aha, takže z čidla spojky mám hodit ten hnědo-oranžový na kostru, buď ji najdu ve svorkovnici nebo můžu rovnou na ukostření u dveří? A ten druhej hnědo-oranžovanej taky na kostru? Ten vede tuším ze serva.
Napsal: pon 27.05.2013 22:37
od Francis
Pravděpodobně ano. Podle schematu jdou všechny vodiče BR/OR (brown/range) na kostru.
Svorkovnici s BR/OR kabely určitě najdeš. Podle schematu má číslo X10009, umístěna je nad nohama spolujezdce.
Napsal: pon 27.05.2013 22:40
od Figa
Super díky tím pádem mi tam zbývá černej, modrooranžovej a bilofialovej z jednotky. Něco bude asi pro automat, tak to zbude. EDIT: ty Br/Or jsou jak u řj v kastlíku tam to mám už ve svorkovnici, tak u řidiče ze serva a spínače spojky.
Napsal: pon 27.05.2013 22:52
od Francis
černý - tacho signal (do stejné svorkovnice vedou vodiče z budíků, ABS, EWS, DME, ...)
Ostatní barvy ve schematu nevidím. Ze kterých PINů jednotky jdou?
Napsal: pon 27.05.2013 22:58
od Figa
Tacho by měl být černo-bílý ten už zapojený mám. Bohužel to můžu říct až zítra teď už v garáži nic nevidím.
Napsal: pon 27.05.2013 23:11
od Francis
Našel jsem WS/VI (bílý s fialovým pruhem), je to diagnostic link
oprava:
SW/WS (černý s bílým pruhem) je tacho signal, svorkovnice X188 u levého A sloupku
SW (celý černý) jde do svorkovnice X1047, opět levý A sloupek, a z ní do budíků, klimy, EWS, ...
modro-oranžový nenacházím, leda:
modro-červený a ten jde na brzdová světla
modro-hnědý a ten jde na spojkový snímač
BL/OR (modrý s oranž pruhem) ani OR/BL není nikde ve schematu celého auta, mám 577 stránkový PDF na E36 rok 1998
Napsal: úte 28.05.2013 10:45
od Figa
Děkuji. Tak dobrý mám to zapojené, jen jsem musel ty hnědo oranžové dát přímo na kostru, ve svorkovnici jsou jen hnědé a není tam už místo. Pokud je to kostra, tak by to nemělo vadit ne? Největší problém je nacvaknout tu gumovou objímku do držáku na klapce. Není na to nějaký fígl?
Napsal: úte 28.05.2013 11:09
od Francis
Fígl je jednoduchý: Stahneš gumovou průchodku z bowdenu, výřezem ji z boku natlačíš do plechového oka a pak provlékneš zpět bowden a zahákneš konec lanka do otočného segmentu klapky. Práce na 2-3 minuty

Napsal: stř 29.05.2013 17:09
od Figa
Díky!!! Cítím se trochu trapně. Bohužel tempomat nefunguje. Jeěte to jednou zrekapituluju, třeba vás něco napadne.
Z řídící jednotky v kastlíku vyvedeny dva hnědooranžové kabely spojeny a zapojeny do svorkovnice v kastlíku. Další dva hnědooranžové dráty spojeny a připojeny na kostru ve sloupku u řidiče. Poté připojeny dráty dle barvy kromě černého a bílo fialového. Nem+ly by být potřeba proto zapojím až po funkčnosti tempomatu. Díky.
Napsal: stř 29.05.2013 17:51
od Francis
Zkus zapojit ještě černý. Podle schematu je to "TD signal (engine speed signal)"
Tempomat může neexistenci signálu vyhodnotit jako neběžící motor a proto nefunguje.
Napsal: stř 29.05.2013 22:58
od Figa
Tak jsem to nakonec ještě všechno prošel připojil vše proměřil a jede to jak víno. Děkuji všem za pomoc.
Napsal: čtv 30.05.2013 14:51
od fabledwarrior
'Nechtěl by jsi sepsat nějaký návod "jak na to"?:D
Napsal: čtv 30.05.2013 15:54
od johnyfly1
navod ani myslim ze nieje treba staci tu dat len elektricku schemu tempomatu...
schemy sa daju stiahnut tu
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
tie schemy su celkom jednoduche a myslim ze po troske studia to zvladne kazdy lavou zadnou..a vyhoda tych schem je ze si tam clovek pozrie aj do akej svorky co ide a aspon bude zapojenie vyzerat ako origo...
ale ja som zapojenie tempomatu vyriesil tak ze som bol strasne lenivy a objednal som si z bmw original kable k tempomatu...staly sice 70eur ale za 5minut som mal hotovo...pekne jeden zvazok krasne zviazany takze ziadna prplacka a nasledna hrca kablov
